www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 3. května 2025, Svátek má Alexej, zítra Květoslav |
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||
Anketa Kolikátý dojede na Rally Hungary Dominik Stříteský? Reklama Nejčtenější články |
Mediasport mezinárodní mistrovství ČR 2012Jan Kopecký vyhrál Bonver Valašskou RallySeriál Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích se po pro české posádky nezajímavém Jänneru přesouvá konečně na české území. Na programu je tradiční Bonver Valašská Rally.
Výsledky Bonver Valašské Rally 2012 ONLINE
Jan Kopecký suverénně opanoval letošní ročník Bonver Valašské Rally. Od úvodní rychlostní zkoušky si vytvořil náskok, který si bezpečně udržoval. Podobně jistě dokráčel na druhý stupínek Roman Kresta, bronz si připisuje Václav Pech. Čtvrté místo vybojoval při svém regulerním návratu do velkého šampionátu Jaromír Tarabus, když porazil zkušeného Pavla Valouška, který na svého soupeře tentokrát po většinu závodu nestačil. Šestou příčku a zároveň prvenství mezi produkčními vozy si připsal Jaroslav Orsák, který po vyrovnaném souboji s Kopáčkem a Běhálkem v dnešní odpolední sekci strhnul souboj na svou stranu. Hned za ním skončil Daniel Běhálek následován Martinem Semerádem. Devátou příčku si nakonec při ojedinělém startu v MMČR připsal Martin Bujáček, úvodní desítku pak uzavřel Václav Dunovský při premiéře s vozem Škoda Fabia S2000 ve velkém mistrovství.
I druhý průjezd Bystřičkou opanoval Roman Kresta, tentokráte porazil Jana Kopeckého o dvě desetiny. Třetí příčkou si bronz pojistil Václav Pech. Souboj o čtvrté místo je rozhodnut, Jaromír Tarabus zde porazil Pavla Valouška o další čtyři vteřiny. Mezi produkčními vozy si Jaroslav Orsák bezpečně drží šestou příčku. Naopak tentokrát trochu přidal Dan Běhálek, který najel na Martina Semeráda dalších devět vteřin a upevnil si druhé místo v produkčních vozech. Souboj o deváté místo dotáhl Martina Bujáčka a Václava Dunovského až k šestému a sedmému času na rychlostní zkoušce, o necelých pět vteřin byl šťastnější uherskobrodský pilot Mitsubishi.
Legendární rychlostní Bystřička poprvé jako polookruh. Právě tento úsek se stává prvním na letošní Valašské Rally, kterou nevyhrál Jan Kopecký, o půl vteřiny byl rychlejší Roman Kresta. Na pořadí se nic zásadnějšího nemění, první trojice si udržuje standardní odstupy. Nejspíš je však rozhodnutý souboj o čtvrtou příčku. Jaromír Tarabus je o téměř šest vteřin rychlejší, než Pavel Valoušek a před svým soupeřem má již třináctivteřinový náskok. Nejrychlejším produkčním autem je tentokráte Václav Arazim, vedení už si nejspíš pohlídá Jaroslav Orsák. Martin Semerád i Dan Běhálek byli tentokráte pomalejší, v rozhodujícím souboji o sedmé místo však získal Běhálek další vteřinu k dobru. Pokračuje také souboj o deváté místo, Martin Bujáček byl o dvě vteřinky rychejší než Václav Dunovský a dostal se v celkovém pořadí před něj.
První průjezd diváckou rychlostní zkouškou ve Valašském Meziříčí má obvyklého vítěze - Jana Kopeckého. Václav Pech získal na Romana Krestu jednu vteřinu, celkový rozdíl mezi oběma je nyní 17 vteřin. Druhý čas absolutně zajel Jaromír Tarabus, který tak utekl Pavlu Valouškovi o další čtyři vteřiny. Nejrychlejším produkčním autem je opět Jaroslav Orsák a bezpečně si drží šestou příčku. Martin Semerád opět stáhnul náskok Dana Běhálka, už ztrácí jen 4.8 vteřiny. Václav Dunovský opět zabojoval a předjel Martina Bujáčka.
Trojice Kopecký, Kresta a Pech se na osmém testu drží v rozmezí půldruhé vteřiny, nejrychlejší je opět Kopecký. V souboji o čtvrté místo vrací Pavel Valoušek úder Jaromíru Tarabusovi, na kterého stahuje více než čtyři vteřiny. Mezi produkčními auty se utrhává Jaroslav Orsák, který má na Daniela Běhálka, který na testu chyboval, již 11 vteřin. Naopak, na něj se čím dál více dotahuje Martin Semerád. V boji o devátou příčku byl Václav Dunovský rychlejší Jana Černého, oba pak díky sedmému času na RZ přeskočil Martin Bujáček.
Jan Kopecký vyhrává další rychlostní zkoušku, tentokráte však jen o šest desetin před Romanem Krestou, který po ataku Václava Pecha na předchozí zkoušce opět trochu zrychlil a svému plzeňskému soupeři nadělil další dvě vteřiny. Další interní souboj o bramborovou medaili mezi Tarabusem a Valouškem zvládl o čtyři vteřiny rychleji první jmenovaný. Nejrychlejším produkčním autem je opět Martin Semerád, Jaroslavu Orsákovi i Danu Běhálkovi nadělil tři vteřiny. Interní souboj o deváté místo svádí i vloni nejrychlejší dvoukolkaři Jan Černý s Václavem Dunovským, Martin Bujáček a Jan Jelínek však jsou již na dostřel.
Po prvních dvou sobotních testech čekal startovní pole letošní bonver Valašské Rally vzdálený servis v novém Jičíně. Zde jsme vyzpovídali nekteré jezdce, mimo jiné i Jaroslava Orsáka, který rozhovor poskytnul netradičně vleže při opravě svého vozu. Ohlasy jsou vám opět k dispozici také jako MP 3 audio. Jan Kopecký: „Jsme spokojení. Teď jsem jel opatrně, bylo tam hodně štěrku, ale snažíme se jet rychle. Puntík je velice zajímavý jak je to různě pospojované a hodně do protisměru, je to zrádná a těžké erzeta, pěkná. Odry jsou na poměrně širokém asfaltu se spoustou zatáček, takže taky zajímavé.“ Václav Pech: „Jede se nám pěkně, auto funguje hezky. Ale cítím, že auto ještě stoprocentně nevyužívám, hlavně v těch rychlejších pasážích. Na první dnešní vložce jsem malinko nedobrzdil a nechali jsme tam pár vteřin, ale jinak jsme moc spokojení. Největší rezervy vidiím v tom, že auto je schopné projíždět zatáčky mnohem rychleji než auta co jsem dosud zažil. Máme sice slabší motor oproti továrním Fabiím, ale o to víc se nám to líbí.“ Roman Kresta: „Je to podobné jako včera, místy rychlý. Třeba na Odrách se jede ten prostředek pořád v omezovači. Ale dobré, jedeme si svoje. Vašek teď poskočil, ale my jsme měli měkké pneumatiky, takže jsem je trochu pošetřil.“ Pavel Valoušek: „Bylo to malinko lepší než včera, ale pořád to není optimální. Netrefuju brzdné body, budu se na tom pokoušet pracovat v průběhu závodu a uvidíme. Nevím v čem to je, jsme v pohodě, ale není tam úplná jistota, nebrzdím správně.“ Jaromír Tarabus: „Svezli jsme se, v pohodě. První se nám podařila, druhou jsme jeli možná opatrněji a navíc jsme nezvolili nejlepší gumy. Všechno je v pohodě, dáme tvrdší pneu a uvidíme.“ Martin Semerád: „Včera jsme jeli hodně opatrně, měl jsem velký respekt z trati. Klasicky českomoravsko uskákaná, dlouho jsem se hledal.. Dnes jsem se to snažil trochu podržet, takže se to zlepšilo a jedeme v kontaktu s Jarinem, takže asi docela rychle. Je to ale hodně rychlé, takže to není příjemné.“ Jaroslav Orsák: „Problém se zadním diferenciálem řešíme od včerejška, teď se to ještě trochu zhoršilo, protože jsme jeli bez ovládání středového diferenciálu. Doufám, že se nám to teď podaří vyřešit.“ Daniel Běhálek: „Je to pěkné, i když rychlé. Jedeme svoje tempo, myslím, že slušné výsledky, takže spokojenost. Auto funguje perfektně, takže si to užíváme.“ Václav Dunovský: „Z naší včerejšek asi hodně povedený, v noci jsme ještě nejeli, takže hodně dobré. Dnes mě to vyškolilo hned ráno, skončili jsme na šotolině v úvoze a nechali tam patnáct vteřin, než jsme se vyhrabali, škoda. Odry se nám povedly, ale jsme zpátky na zemi, takže obezřetně. Auto je perfektní. Z organizačního hlediska byl včerejšek průser, to by se ve velkém mistráku v roce 2012 stávat nemělo.“ Jan Černý: „Včera jsme začali moc dobře, první dvě vložky byly super. Na třetí jsem se moc těšil, ale bohužel nám ji zrušili a na poslední nám vytekl tlumič, takže jsme jeli pomalu a ještě jsme měli nějakou docela nepříjemnou krizi. Ale byli jsme spokojení. Dnes jsme začali dobře, ale obuli jsme moc měkkou směs, takže auto nezatáčí a nebrzdí. Přezujeme a půjdeme do toho.“ Martin Bujáček: „Včera se nám povedl začátek, ale na druhé erzetě nešla Markovi lampička, takže jsme jeli na oči a dost ztratili. Jinak si jedeme svoje tempo, celkem v pohodě. Blížíme se pomaličku první desítce a doufám, že se do ní dostaneme.“ Martin Hudec: „Zatím je to dobré. Je to dost vyrovnané, ztratili jsme pět vteřin na Martina Bujáčka a on byl sedmý osmý a my patnáctí, konkurence je fakt silná. Teď už se nám to líbí, budu se snažit to udržet nebo posunout dopředu, abysme získali nějaké body do absolutního pořadí.“ Jan Jelínek: „Včerejšek byl katastrofální, udělal jsem několik chyb a jel jsem špatně. Dneska už je to lepší, časy jsou myslím dobré, jsme spokojení. Ale včerejšek byl šílený. Auto funguje dobře, teď to jen risknout a podržet to.“ Vojtěch Štajf: „Včerejšek se nám vůbec nepovedl. Jsem vůl, nevzal jsem si na první rundu světla a druhou vložku jsem jel úplně potmě. Nic jsem neviděl a ještě udělal hodiny. Dneska jsme obuli měkké, nebyla to špatná volba. Bylo to mnohem lepší, cítím se líp. Jedeme s Marcelou po roce a půl, na Valašce mi to nikdy nešlo, takže to není špatné. Můj čas přijde jindy, tady mi to prostě nejde.“ Antonín Tlusťák: „Organizačně je to zatím katastrofa, to co bylo včera na třetí erzetě, vzdálený servis, vjezd do servisu katastrofální, přes noc auta v servisu, to je špatně. Nezvládnutá soutěž, je to špatně. Je to škoda, že to říkám na téměř domácí soutěži, ale bohužel je tak. Včera nás na první erzetě postihly nějaké technické problémy, nachytali jsme penalizaci a ztrátu. Dneska auto funguje, zkusíme to stáhnou a dostat se do první desítky. Víc není co vymyslet, navíc je to krátká soutěž.“
Jan Kopecký vyhrává i první průjezd oderskou rychlostní zkouškou. Druhý čas jen s minimální ztrátou zajíždí Václav Pech a dnes poprvé poráží Romana Krestu, na druhou příčku mu však i nadále chybí 15 vteřin. V souboji o bramborovou příčku je tentokráte rychlejší Pavel Valoušek, když stáhl Tarabusův náskok téměř o polovinu. Shodně nejrychlejší čas mezi produkčními vozy zajeli Jaroslav Orsák a Jan Jelínek, v těsném závěsu za nimi zajeli Martin Bujáček a Martin Semerád. Šestou příčku celkově tak bezpečně drží Jaroslav Orsák už o šest vteřin před Danem Běhálkem a dalších třináct před Martinem Semerádem. Rychlostní zkouška byla přerušena kvůli havárii Petra Kačírka. Pro zbytek startovního pole je rychlostní zkouška zrušena, jedou objízdnou trasou a bude jim přidělen náhradní čas.
I na první ranní rychlostní zkoušce pokračuje situace nastolená ze včerejška. Opět je nejrychlejší Jan Kopecký, který naděluje Romanu Krestovi další čtyři vteřiny. Trochu pomalejší je tentokrát Václav Pech, kterého poráží Pavel Valoušek i Jaromír Tarabus, který opět navyšuje svůj náskok před otrokovickým pilotem. Ze soutěží se na této rychlostní zkoušce končí mladý Václav Kopáček, který nedokázal udržet své Subaru Impreza na trati a trefil mostek. Do čela mezi produkčními vozy se dostal Jaroslav Orsák o dvě vteřiny před Dana Běhálka. Nejrychlejší byl tentokrát Martin Semerád, který tak pomalu začíná stahovat ztrátu na své soupeře.
Ohlasy po včerejší etapě, respektive jejich rozsah, poznamenala hektická atmosféra v závěru soutěže, nicméně i tak se nám podařilo zaznamenat postřehy několika jezdců z čela průběžné klasifikace soutěže. K dispozici jsou vám jak v psané podobě, tak i v audio formátu. Jan Kopecký: „Pro nás to dnes dopadlo dobře, na všech vložkách jsme byli nejrychlejší. Máme solidní náskok a před zítřkem můžeme být klidnější. Zítra jsou ale těžší vložky, stačí udělat jednu chybu nebo defekt a ten náskok pětadvaceti vteřin pak nestačí. Musíme se soustředit, zůstat na cestě a neudělat nějakou zbytečnou chybu. Dnes hlavně druhá vložka potmě byla dost nebezpečná, bylo tam hodně vytahané šotoliny, jelo se pořád 170 - 180 a kdyby se člověk netrefil do té koleje, tak by z toho mohl být velký průšvih.“ Roman Kresta: „Podle očekávání. Honza nasadil vysoké tempo, teď nám poodjel, ale je to o tom, jak kdo chce nebo může riskovat. My jsme jeli stejný čas jako v prvním průjezdu, Honza zrychlil. Deset sekund už je strašně moc, navíc poslední rychlostka byla zrádná a nedovolil jsem si riskovat.“ Václav Pech: „Jsme spokojení s výsledkem a hlavně jak jedeme s Romanem. První vložka byla hodně optimistická, ale na této vložce jsem se poprvé úplně nenašel. Na Honzu není, ale my jsme spokojení. Chtěli jsme být spokojení s jízdou, vše funguje, líbí se nám to.“ Jaromír Tarabus: „První kolo docela v pohodě, takový průměr. Ale teď jsme se nesvezli vůbec, Špičky byly zrušené a teď jsme zastavovali u Romana Odložilíka a pak v radiobodu, pak jsme do cíle zvolnili, ale v závěru jsme ještě museli přidat, abysme nebrzdili Arazima. Pro nás tahle druhá runda tedy naprosto bezpředmětná.“ Pavel Valoušek: „Byl to pro nás docela náročný den. Mě se úplně nedařilo, hlavně na prvních dvou rychlostkách. Dá se říci, že moje jízda byla katastrofální. Těžko říct čím to je, nevěřil jsem sám sobě. Lukáš se s tím vypořádává dobře, věřím, že to bude dobré. Snaží se a funguje parádně, nemůžu říct, že ztrácíme kvůli němu. Opravdu nejedu dobře, takže se těším na zítřek.“ Jaroslav Orsák: „Úplně v klidu. Jedeme vlastně poprvé s brýlemi, takže si zvykám. Začala mě z toho bolet hlava, takže poslední zkoušku jsem jel zase bez brýlí. Ale jak říkám, v pohodě. Závodit se začne zítra, užíváme si to.“
Jan Kopecký suverénně opanoval první etapu letošní Bonver Valašské Rally. Suverénně vyhrál všechny tři odjeté rychlostní zkoušky a vybojoval si téměř půlminutový náskok na druhého Romana Krestu. Bronz drží o dalších deset vteřin pomalejší Václav Pech. Ze souboje o čtvrté místo vypadl po těžké havárii Roman Odložilík, který hodně poškodil svou Škodu Fabii S2000. Čtvrté místo tak zatím drží Jaromír Tarabus těsně následován Pavlem Valouškem. Na šestém místě už se drží nejrychlejší piloti produkčních vozů. Těm zatím hodně překvapivě kraluje nováček Václav Kopáček o osm desetin před Danielem Běhálkem, o pouhých šest desetin za ním je Jaroslav Orsák.
Rychlostní zkouška byla zrušena, protože posádky do ní odmítly odstartovat.
I druhou rychlostní zkoušku opanoval Jan Kopecký, který navýšil svůj náskok na soupeře na více než deset vteřin. Podobně utekl Roman Kresta Václavu Pechovi. Zkouška příliš nevyšla Pavlu Valouškovi, kterého na rychlostní zkoušce porazil Jaromír Tarabus a posunul se na čtvrtou příčku. Šesté místo si drží Roman Odložilík. Mezi produkčními vozy byl tentokrát nejrychlejší Dan Běhálek, který se tak posunul do čela třídy 3 před Jaroslava Orsáka a Václava Kopáčka. První desítku uzavírá Jan Černý s nejrychlejší dvoukolkou.
Úvodní test mezi Hustopečemi a Hluzovem opanoval Jan Kopecký, který tento úsek prolétl průměrnou rychlostí vyšší než 122 km/h. Druhý čas zajel o čtyři vteřiny pomaleji Roman Kresta následován s minimální ztrátou Václavem Pechem. Čtvrtý Pavel Valoušek ztratil již 12 vteřin, pátý Tarabus je jen o jednu desetinu pomalejší. Překvapivě nejrychlejším jezdcem s produkčním vozem se stal Václav Kopáček, který zajel výtečný šestý čas absolutně před Danem Běhálkem a Romanem Odložilíkem. -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|