www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. dubna 2024, Svátek má Robert, zítra Blahoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Intercontinental Rally Challenge 2012

Korsika: Ohlasy po 1. etapě (+MP3)

10. května 2012 • 21:15

V cíli první etapy letošní Tour de Corse pod citadelou v Calvi panoval poněkud chaos, nicméně i tak se nám podařilo vyzpovídat alespoň některé posádky z čela výsledkové listiny, k nimž jsme přidali také Stéphana Sarrazina, který zde premiérově v roli předjezdce startuje s Peugeotem 208 a kromě Jana Kopeckého tak druhého českého zástupce Tomáše Pletku.

Rozhovory si samozřejmě jako obvykle můžete poslechnout také v originální podobě ve formátu MP3.

Andreas Mikkelsen - Ola Floene, Škoda Fabia S2000 - Tour de Corse 2012

Stéphane Sarrazin: „Auto je opravdu dobré, řídí se lehce, jako motokára. Má velmi dobrý podvozek a líbilo se mi to. Rychlostní zkoušky byly hodně těžké, ale tak to je na Korsice vždycky. Je to dobré a zítra se budeme snažit dál jet co to dá. Nevidím na autě žádné slabiny, velmi dobře se ovládá, dobrý je motor i brzdy. Takže je to moc dobré auto a mám radost, že ho můžu řídit.“

Dani Sordo: „Byl to fakt těžký den, jak Basso tak Mikkelsen byli pořád hodně rychlí. Snažili jsme se, takže první místo máme pořád na dosah.Věděli jsme, že IRC má vysokou úroveň, protože někteří z jezdců přesedli do vozů kategorie WRC, takže jsem čekal velkou bitvu. Pokud jde o auto, zdá se být hodně těžké a není dost rychlé v zatáčkách, ale to je OK. Ano, chybí nám výkon a motor je jen o objemu 1.6 litru, takže je to velký rozdíl. Jinak jsme kromě docela velké nedotáčivosti měli jen trochu potíže s brzdami.“

Andreas Mikkelsen: „Pro nás to byl dobrý den bez jakýchkoliv problémů. Jeli jsme čistě, i když tam byly malé chyby, ale v pohodě. Naše auto je na tom v porovnání s Daniho autem z pohledu časů velice podobně. To potvrzuje, že je Škoda opravdu dobré auto a my s ní dokážeme držet krok s autem s turbem. Zítra to bude trochu težší a našemu autu by to mělo víc vyhovovat.“

Xavier Panseri: „Nejsme vůbec spokojení se vstupem do soutěže. Bryan nemohl najít správný rytmus a auto bylo hodně přetáčivé. Musíme udělat nějaké změny a budeme se muset snažit. Na druhé zkoušce jsme dělali hodiny a zhasnul nám motor, ztratili jsme čtyři pět vteřin, těžko říct, ale čas nebyl špatný. Ale OK, zítřek i sobota budou ještě dlouhé, stát se může cokoliv.“

Pierre Campana: „Dnešek byl z mého pohledu pozitivní, i když nebyl snadný. Měli jsme pár potíží s autem, hlavně s brzdami a pneumatikami na druhé zkoušce. Na poslední zkoušce jsme zajeli moc dobrý čas, s nímž jsem moc spokojen. Na zítřek změníme nastavení auta a myslím, že to bude ještě lepší.“

Jan Kopecký: „První vložka byla náročná na pneumatiky, takže jsem se rozhodl trochu je pošetřit na druhou a třetí zkoušku. Dvojku už jsem se snažil jet v tempu, v jakém jsem si představoval a bylo to mnohem lepší. Když jsem viděl ostatní auta, které měly sjetější gumy než my, rozhodl jsem se na trojce jet hodně rychle. Bohužel, v jedné levé zatáčce jsem byl malinko rychlejší a na vyházeném písku auto uklouzlo a trefili jsme obrubník. Měli jsme štěstí, protože to bylo dvanáct třináct kilometrů před cílem, ohnuli jsme spojovačku, rameno a disk, takže to bylo opravdu velké štěstí, že jsme přijeli až do cíle. Zítřejší vložky jsem jel loni, doufám, že se nám na nich bude dařit lépe a udělám pro to všechno.“

Hermann Gassner: „Na druhé zkoušce jsme měli dva defekty a na třetí jsme málem zničili zadní pneumatiku, takže jsme jeli hodně opatrě, abysme se vůbec dostali do cíle. Dnešek pro nás byl velkým zklamáním, ale jsme tady a doufejme, že to bude zítra lepší.“

Craig Breen: „Možná dva tři kilometry po startu druhé zkoušky nám praskla přední poloosa a z auta se stala totální zadokolka. Ztratili jsme tak celkem tři minuty, protože zkoušky jsou hodně těžké, když je máte jet jen s pohonem dvou kol. Ale první zkouška byla dobrá, nejeli jsme na maximum, takže v tomhle tempu bychom rádi pokračovali zítra ráno a zajeli nějaké slušné časy. Myslím, že s Peugeotem jsme se sžili už po Irsku, na Korsice je to ještě lepší, autu zdejší tratě víc sedí. Navíc jsme to dobře napsali a testovali jsme, takže máme dostatek jistoty. Takže zítra chceme zajíždět co nejlépe, těžko říct, jak vysoko se můžeme dostat v celkové klasifikaci, ale určitě bychom chtěli udělat dobrý dojem.“

Tomáš Pletka: „Já jsem rád, že jsme vůbec tady. Nevím, jak tady mám jet, navíc jsem naposledy startoval na Barumce. Je to hrozně náročné, ale jsem moc šťastný, tratě jsou neskutečné. Jediné naše přání je pokračovat a dojet do cíle. Nevím, jaký vůbec zvolit styl do zatáček, je jich tu víc, než má celý český mistrák dohromady. Každá je jiná a má jinou přilnavost, vůbec nevím, jakým způsobem je mám jet, ale budu se snažit jet dál.“

Jan Vaškovič; AutoSport.CZ - Calvi
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist