www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. května 2024, Svátek má Ivo, zítra Zbyšek

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mediasport mezinárodní mistrovství ČR 2012

Andreas Mikkelsen "Ve Zlíně pojedu na maximum!"

30. srpna 2012 • 08:00

Po nesporném úspěchu na uplynulé ADAC Rally Deutschland se už o tomto víkendu představí ve Zlíně lídři průběžné absolutní klasifikace seriálu intercontinental Rally Challenge 2012, posádka týmu Škoda UK, Andreas Mikkelsen - Ola Floene, na Fabii Super 2000. Tuto dvojici hned po příletu do Vídně a příjezdu do České republiky čekal optimalizační test v okolí Lhoty u Vsetína, kde jsme Andrease vyzpovídali v rozhovoru pro náš server nejen z jeho aktuálních dojmů, ale řeč byla logicky také o nadcházející Barum Czech Rally Zlín.

Andreasi, ze všeho nejdříve bych chtěl pogratulovat ke skvělému výsledku v Německu. Jaká byla tato rally z tvého pohledu?

Andreas Mikkelsen

„Německá rally byla dobrou zkušeností a také nebylo špatné být zpět v týmu Volkswagen. Nicméně, byla to pro mě trošku frustrující záležitost, protože jsem před soutěží neabsolvoval žádný test a nebyl jsem si po celý víkend stoprocentně jistý nastavením auta. Ale OK, zvládli jsme to a dojeli na sedmém místě absolutně za Ogierem, což je dobrý výsledek, a taky jsme byli třetí na závěrečné Power Stage. Takže to bylo opravdu fajn. Ale musím říci, že teď je velmi příjemné být tady v České republice s tím původním 'správným' týmem.“

V cíli Německé rally jsi řekl, že se nyní těšíš na Barumku. Bylo tedy, s nadsázkou, Německo dobrým testem před touto soutěží?

„Jasně že ano. Byl to moc dobrý test. Panovaly tam hodně nevypočitatelné podmínky a vypadá to, že možná i o tomto víkendu náš bude čekat nějaký déšť. Ale jsem připraven na další výzvu, která mě určitě posune směrem nahoru.“

Ještě poslední otázka k uplynulé soutěži mistrovství světa. Měl jsi k dispozici jiný podvozek, než jaký jezdíš v IRC. Byl tedy rozdíl v tom, že tlumiče byly jiné a bylo třeba si na ně zvyknout, nebo jsi využil zkušeností z předchozích testů?

„Ne ne, se Sachsy jsem měl zkušenosti pouze ze šotoliny a z asfaltu vůbec žádné. Ale neměl jsem z toho vůbec špatný dojem. Hlavně jsme ale jeli taky jiné pneumatiky, než jaké jezdíme normálně, takže to pocitově bylo naprosto odlišné. Ale Škodovka týmu Volkswagen byla velmi dobře připravená a měla opravdu dobré výchozí nastavení. I když jsem si ho samozřejmě snažil během rally upravit podle sebe, ten konečný rozdíl nebyl zase tak velký. Bylo to pěkné přivézt tohle auto do cíle na sedmém místě v soutěži, která byla pro tým domácí.“

Pojďme teď k Barumce, která nás čeká o tomto víkendu a podle startovní listiny bude zatím nejlépe obsazenou letošní soutěží seriálu IRC. Takže když se řekne České republika, co se ti v hlavě vybaví kromě rally?

„Holky ... moc moc hezká děvčata! A taky dobré jídlo a dobré pivo.“

To rád slyším, ale teď už se vraťme k Barum Czech Rally Zlín. Všichni víme, že je to hodně rychlá soutěž s rozbitým a uskákaným povrchem. Je na ní ale opravdu něco jiného v porovnání s ostatními soutěžemi?

„Barumka je opravdu hodně odlišná od ostatních podniků. Místy je to tady hodně úzké a hodně uskákané, ukrutně rychlé a na některých vložkách vás to dokáže fakt vyděsit, třeba když máte stromy těsně vedle auta na obou stranách silnice. To jsou přesně ta místa, kde bych rozhodně nechtěl vyletět z trati.“

Nejen experti, ale i samotní fanoušci počítají s tím, že letos to ve Zlíně bude pomyslný Škoda Cup, tedy především souboj vaší posádky s oběma továrními Škodovkami Juho Hänninena a Honzy Kopeckého. A vzhledem k tomu, jak ohromně jsi se za poslední roky na asfaltu zlepšil, budete určitě velkým favoritem.

„Ano, udělali jsme opravdu znatelný pokrok. Když se podíváme třeba na loňský ročník, až do chvíle, než jsme dostali defekt, tak jsme bojovali o vedení v soutěži. A v neděli jsme dokázali zajíždět dobré časy a vyhrávat rychlostní zkoušky. Z toho všeho mám tedy dobrý pocit a na zdejších tratích si věřím.“

Přispěl k tomuto pocitu i výsledek aktuálního testování?

Andreas Mikkelsen pravděpodobně pojede 'jako k ohni'

„Po dnešním testování mám perfektní pocit, auto fungovalo jak mělo. Udělali jsme hodně velké změny oproti tomu, co jsem jezdil dřív a mám z toho fantastický pocit. Nevidím tedy žádný důvod, proč bychom měli být pomalejší než loni, měli bychom být pouze a jenom rychlejší. Jsem rád, že tu startují Jan i Juho, oba mi na předcházejících soutěžích IRC scházeli. Bude to skvělý souboj a jsem si jistý, že tempo bude šíleně rychlé. A taky doufám, že tentokrát budu mít příležitost porazit je.“

Loni jsme tu viděli ten zmiňovaný souboj o vteřiny a desetiny vteřiny. I z tohoto pohledu, co by znamenalo pro tebe osobně vyhrát jednu z asfaltových soutěží, tedy třeba Korsiku, Ypres či Barum rally?

„Existuje spousta pěkných asfaltových soutěží, ale podle mě je Barum rally kvůli velké konkurenci vozů kategorie S2000 pravděpodobně jednou z těch, na nichž se vítězství získává nejobtížněji. A taky se tu jede velice rychle. Takže pokud bych ji o víkendu vyhrál, znamenalo by to pro mě opravdu moc.“

Podle ankety na našich stránkách jsi u fanoušků druhým největším aspirantem na vítězství za Honzou Kopeckým, jehož pozice asi není překvapením, protože je to domácí jezdec. Co by jsi tedy chtěl vzkázat svým příznivcům?

„No, popravdě :-) ... mám rád výzvy. Když všichni čekají, že vyhraju, tak to na mě samozřejmě vytváří určitý tlak. Vyhovuje mi, když nejsem v roli toho největšího favorita a můžu zezadu útočit na kluky, kteří jsou přede mnou.“

Momentální situace v klasifikaci IRC je jiná než loni, kdy jste titul vybojovali až na úplně poslední soutěži na Kypru. Letos si ho můžete zajistit už mnohem dříve. Znamená to, že pojedete pod menším tlakem?

„Ano, vedeme zatím opravdu o hodně, takže ve Zlíně nemusíme za každou cenu dojet do cíle. Díky tomu tu budu moci jet na maximum.“

Děkuji za rozhovor a přeji hodně štěstí

Jan Vaškovič; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist