www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. května 2024, Svátek má Ivo, zítra Zbyšek

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mediasport mezinárodní mistrovství ČR 2012

Sepp Wiegand: "Bavme se o první desítce."

31. srpna 2012 • 10:15

Nováčkem na trati Barum Czech Rally Zlín bude německý mladík Sepp Wiegand. Talentovaný pilot měl minulý týden šanci řídit tovární Škodu Fabii S2000 týmu Volkswagen a přes své odstoupení v poslední etapě za sebou zanechal velmi dobrý dojem ze svého výkonu. Sepp nyní stojí před další výzvou, kterou bude český díl seriálu Intercontinental Rally Challenge, a své schopnosti bude muset prokázat i v silné konkurenci vozů kategorie S2000.

Stejně jako Andreas Mikkelsen, také ty jsi minulý týden absolvoval Německou rally. Jaká to byla soutěž?

Timo Gottschalk a Sepp Wiegand (vpravo) při autogramiádě BCRZ 2012

„Rally jako taková to byla opravdu pěkná, ovšem ten konec už pro nás tak pěkný nebyl. Ale každopádně to pro mě byla velká šance a příležitost, kterou jsem dostal od týmu Volkswagen, abych mohl řídit jejich auto před tisícovkami diváků na domácí soutěži. To byl opravdu skvělý pocit a byl jsem za to moc rád. Škoda jen, že jsme nedojeli do cíle, ale tentokrát to byla opravdu hodně velká smůla. Ale i to je prostě součástí hry.“

Každopádně to byla ale také obrovská zkušenost právě proto, že jsi jel v továrním týmu. Jaké to pro tebe bylo?

„Bylo to moc fajn spolupracovat s továrními inženýry a mechaniky. Bylo vidět, že je to opravdu velký tým s dobrým vybavením. Svým způsobem to bylo šílené, protože loni jsem měl k dispozici pouze malý stan a letos z toho bylo obrovské zázemí s velkým stanem a spoustou mechaniků. Bylo to neuvěřitelné a připadal jsem si jako ve snu. Měl jsem z toho moc dobrý pocit, protože celý tým fungoval naprosto profesionálně. No prostě jako tovární tým a to je něco úplně jiného.“

Cítil jsi právě kvůli tomu, že jedeš za tovární tým nějaký speciální tlak na svou osobu, i když věřím, že se tým snažil právě toto eliminovat?

„Asi ano, ale během závodu jsem se snažil moc si to nepřipouštět a snažil jsem se hlavně najít svůj vlastní rytmus jízdy. Škodovka od Volkswagenu pro mě byla novým autem, navíc na tlumičích Sachs a před soutěží jsme neměli žádné testování, takže první den rally jsem si vlastně zvykal na auto, testoval nové tlumiče a zvykal jsem si také na pneumatiky Michelin pro mistrovství světa, které jsou jiné. Ale bylo to dobré a myslím, že to byla i dobrá rally, až na nějaké drobnosti na jejím začátku. Sobota pak nebyla vůbec špatná, nedělní konec už bohužel tak dobrý nebyl.“

Teď nás všechny čeká Barum Czech Rally Zlín. Jaké jsou tvoje pocity a dojmy po testování?

„Myslím, že jsme opravdu spokojeni s tím, jak se nám podařilo auto nastavit, ale nutno dodat, že trať, na níž jsme testovali, byla hodně obtížná. Na cestě byla spousta drobných kamínků, doufám, že při rally to nebude tak moc klouzat. Nicméně máme podle mě dobré nastavení a vím, že rally bude hodně obtížná a zrádná. Každopádně jsem spokojený už jen kvůli tomu, že tu můžeme být. Můžu se tu hodně naučit, bude tu velká konkurence se spoustou aut kategorie S2000, takže to bude těžká a hezká rally.“

Vím, že tohle není zrovna oblíbená otázka, nicméně s čím by jsi byl spokojen v cíli letošní Barum rally při svém premiérovém startu ve Zlíně?

„Na to je fakt těžká odpověď. Myslím, že dostat se do první pětky bude hodně obtížné. Já se budu snažit být v první desítce, pokud budu upřímný, byl by to solidní výsledek. Samozřejmě doufám, a byl bych moc rád, kdyby to bylo okolo toho pátého místa, ale vím, jak moc těžké to bude. Takže se bavme o první desítce, kde bych se v cíli rád umístil.“

Poslední otázka se týká tvého dalšího letošního programu?

„V IRC mě letos po Barum rally čeká už jen soutěž na Kypru na mojí oblíbené šotolině. Navíc tu můžete získat dvojnásobný počet bodů, takže bych tam chtěl zajet co nejlépe. Ale teď jsme tady a uvidíme, co se bude odehrávat tady ve Zlíně. Teď se plně soustředím na to, abych dokončil Barum rally, protože na posledních dvou soutěžích jsem nespatřil cílovou rampu, takže teď to chci dokázat.“

Jan Vaškovič; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist