www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. května 2024, Svátek má Ivo, zítra Zbyšek

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mediasport mezinárodní mistrovství ČR 2012

Vítězem letošní Barum Czech Rally Zlín se stal Juho Hänninen (+ MP3)

2. září 2012 • 15:00

Letošní Barum rally je v plném proudu. Průběh prvního dne notně ovlivnilo počasí, které míchá kartami při volbě pneumatik.

Informace k 42. Barum Czech Rally Zlín

Výsledky BCRZ ON-LINE -- Základní informace k BCRZ 2012 -- Diskuse k soutěži

RZ 15 - Maják (23.38 km)

Kvůli tragické nehodě na RZ 13 byla poslední rychlostní zkouška zrušena. Vítězem letošní Barum Czech Rally Zlín se stala finská posádka Juho Hänninen - Mikko Markkula s tovární Škodou Fabia S2000. Na stupně vítězů je doprovodili domácí piloti Roman Kresta a Tomáš Kostka.

RZ 14 - Kudlovice (11.42 km)

Druhý průjezd kudlovickou zkouškou žádnou zásadnější změnu nepřinesl, jen Roman Kresta více poodskočil Tomášovi Kostkovi. Tratí projelo ostrým tempem pouze dvanáct posádek, zbytek jel volným průjezdem kvůli tragické nehodě na předchozím úseku a byl jim přidělen náhradní čas.

RZ 13 - Halenkovice (21.40 km)

Očekávaný útok Jana Kopeckého na Juhu Hänninena dopadl neslavně. Přestože měl na svého finského soupeře ve Žlutavách již třísekundový náskok, při vjezdu do Halenkovic jej zradil motor. Kostelecký jezdec si tak připsal nechtěný primát - stal se prvním jezdcem továrního týmu Škoda Motorsport, který musel odstoupit kvůli technické závadě. Juho Hänninen se tak dostal do bezpečného vedení a svou pozici si už jen udržoval. Naopak opět trochu přidal Tomáš Kostka a přiblížil se na necelé dvě vteřiny k Romanu Krestovi.

Třináctou rychlostní zkoušku poznamenala havárie Václava Kopáčka, který ve vysoké rychlosti opustil trať a šel několikrát přes střechu. Při této nehodě došlo ke zranění dvou diváků, jeden z nich bohužel svým zraněním podlehl.

RZ 12 - Maják (23.38 km)

Ohlasy po RZ 12

Přes nevhodné obutí své Škody Fabie S2000 na nejdelší zkoušce rally ulétnul Juho Hänninen svému týmovému kolegovi a nejbližšímu pronásledovateli v celkových výsledcích, Janu Kopeckému, o 10.8 vteřiny. Jeho náskok se tak před poslední sekcí zvýšil na 16.2 sekundy.

Třetí čas na deštěm zmáčené zkoušce zajel Jaromír Tarabus, kterému vyšla volba pneumatik, o necelé dvě vteřiny za ním byl Roman Kresta, který se tak vrátil na průběžné třetí místo absolutně, když Tomáš Kostka lehce poškodil ráfek a do cíle testu dojel s vibrujícím vozem na dílčí sedmé místo. Na páté místo celkově si pak za Kostku polepšil výše zmiňovaný Tarabus, když přeskočil Roberta Barrabla.

Do cíle zkoušky nedojel domácí Antonín Tlusťák, kterému se těsně před malenovickým diváckým místem totálně rozsypal motor jeho Fabie S2000.

RZ 11 - Kudlovice (11.42 km)

V průběhu druhé zkoušky závěrečné etapy letošní Barum Czech Rally Zlín začalo kartami opět míchat počasí. Na Halenkovicích byl nejrychlejší Hänninen, ale o pouhé dvě desetiny vteřiny před Kopeckým. Za třetím Mikkelsenem dojel do cíle Kostka, který tak opět přeskočil v souhrnu časů Krestu, který tu dosáhl na pátou příčku společně s Jaroslavem Orsákem, který se tak posunul na druhou příčku skupiny 3 před Jana Jelínka a za vedoucího Vladimíra Barvíka, který měl tři kilometry před cílem defekt levého zadního kola.

RZ 10 - Halenkovice (21.40 km)

Úvodní nedělní test zamíchal pořadím v první desítce absolutního pořadí průběžné klasifikace Barum Czech Rally Zlín. Test opanoval Jan Kopecký, druhý byl přes jezdeckou chybu Juho Hänninen a třetí Jaromír Tarabus. Dva defekty po výletu mimo trať naopak srazily na konec první desítky Andrease Mikkelsena, na RZ 10 skončil kvůli poruše motoru Václav Pech.

Náskok vedoucího Hänninena před Kopeckým se snížil na 5.2 vteřiny, na třetí místo se posunul před Tomáše Kostku Roman Kresta. Do dnešního dne nenastoupil podle očekávání Roman Odložilík (porucha motoru).

- - - - - - 1. etapa - - - - - -

Juho Hänninen - Mikko Markkula

RZ 9 - Tesák 2 (19.18 km)

Ohlasy po 1. etapě

Poslední zkouškou první etapy letošní 42. Barum Czech Rally Zlín doslova prolétli Juho Hänninen s Mikkem Markkulou na tovární Škodě Fabii S2000, když náročný a zrádný Tesák absolvovali o rovných osm vteřin rychleji než druzí Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem. Ti však měli v cíli testu ihned důvod k oslavě, neboť si díky zisku bonusových bodů zajistili letošní domácí titul.

Třetí čas zajel na RZ 9 Tomáš Kostka, když byl o desetinu rychlejší čtvrtého Andrease Mikkelsena. Tato dvojice pak figuruje v průběžné absolutní klasifikaci za Hanninenem a Kopeckým, ovšem v opačném gardu. Pátý na RZ i po RZ je pak Roman Kresta, šestý celkově je po dnešku Václav Pech.

Sedmé místo je určitě dobrým výsledkem pro Roberta Barrabla, totéž platí o osmém Estonci Kruudovi, který chtěl dnešní etapu především bez úhony přežít. Na deváté místo poskočil Jaromír Tarabus a první desítku uzavírá Impreza Sti R4 Andrease Aignera. Smůlu měli naopak v závěru dne Roman Odložilík, jehož zradil motor a Patrik Flodin, který dostal defekt.

V klasifikaci skupiny N klesl kvůli výměně defektu z vedoucí pozice na čtvrtou Jaroslav Orsák, na čele je tedy po dnešku Vladimír Barvík před Janem Jelínkem a Václavem Kopáčkem. V hodnocení dvoukolek drží vedení Robert Consani před Janem Černým, třetí je za dvěmi mladíky zkušený matador českých tratí Josef Peták.

RZ 8 - Lukov (11.38 km)

Druhý Lukov vyhrál Hänninen o rovnou vteřinu před Kopeckým a Hänninenem, tato trojice pak figurovala ve stejném pořadí na čele průběžné absolutní klasifikace. Čtvrtý čas zajel Roman Kresta před pátým Václavem Pechem a šestým Jaromírem Tarabusem. Za sedmým Flodinem skončil na osychající trati Kostka, což bylo jeho dnešní nejhorší dílčí umístění.

RZ 7 - Tesák (19.18 km)

Ohlasy po RZ 7

První průjezd nejdelší sobotní zkouškou s sebou přinesl řadu dramatickým momentů a také změnu na čele průběžné absolutní klasifikace letošní Barum Czech Rally Zlín. Na to se posunul Juho Hänninen, když doposud vedoucí Andreas Mikkelsen na sedmé zkoušce ztratil dvacet vteřin na nejrychlejšího Jana Kopeckého.

Před norského mladíka, který měl velkou krizi, poté co proletěl kaluží vody, se dostal také Kopecký. který je aktuálně 2.4 sekundy za týmovým kolegou Hänninenem a 8.7 vteřiny před Mikkelsenem. V první pětce absolutně není jiný vůz než Škoda Fabia S2000, když čtvrtý je stále dobře jedoucí Tomáš Kostka a pátý Roman Kresta, který na Tesáku zajel druhý nejlepší čas před Hänninenem.

Problémy měl Sepp Wiegand, který ve vysoké rychlosti vyletěl na hladkém a širokém asfaltu z trati a poškodil záď auta, ale naštěstí tento incident (jeho vůbec první v rallyové kariéře) znamenal prakticky jen poškození karoserie. Potíže se nevyhnuly ani Barrablovi, Kruudovi či Araiovi, který notně pročesal lesní porost.

Nejhůře dopadl Jarkko Nikara, který to přehnal se svou rychlostí a poškodil čelní část svého Subaru. Po nárazu následně začal hořet olej unikající z mezichladiče, naštěstí se díky dalším posádkám a především pohotové asistenci jednoho z místních diváků podařilo oheň včas uhasit. Posádka byla při incidentu nezraněna (viz komentář Tomáše Singera v audio sekci).

RZ 6 - Lukov (11.38 km)

První Lukov se stal kořistí Mikkelsena před Kopeckým a Hänninenem. Kvarteto Fabií S2000 doplnil čtvrtý Kostka, pátý čas zajel Pech s Mini S2000. Za šestým Krestou a sedmým Flodinem se opět blýsknul kvalitním časem Nikara na Subaru.

Úřadující mistr IRC si tak lehce vylepšil svou pozici před finským pilotem továrního týmu Škoda Motorsport, nic se prozatím neměnilo na dalších pozicích, kromě postupu Romana Odložilíka na devátou pozici. Potíže s posilovačem řízení srazily o sedm míst dolů Jaromíra Tarabuse.

RZ 5 - Pindula (18.43 km)

Ohlasy po RZ 5

Pro vítězný čas na druhé Pindule si dojel Jan Kopecký před Tomášem Kostkou, který měl na tuto zkoušku zvoleno velmi dobré obutí. Překvapivý třetí absolutní čas zajel Jarkko Nikara na Impreze Sti R4 před Pechem a Hänninenem.

Až za šestým Romanem Krestou test dokončil Andreas Mikkelsen, jehož náskok na absolutně druhého Hänninena se snížil na 1.4 vteřiny. Za třetím Kopeckým zůstává na čtvrté pozici Kostka před Krestou, na šestou pozici se na úkor Barrabla posunul Václav Pech.

Problémy s posilovačem řízení hlásil v tankovací zóně Jaromír Tarabus, Emil Triner měnil na začátku sekce alternátor, nicméně problém byl nakonec odhalen v přívodním kabelu elektriky.

RZ 4 - Slušovice 2 (15.94 km)

Druhé Slušovice opět zamíchaly situací na čele průběžné absolutní klasifkace letošní Barum Czech Rally Zlín. Nejrychlejším časem po úvodním dešti se na postupně osychající trati vyšvihnul do čela Andreas Mikkelsen, zatímco Juho Hänninen byl až sedmý a klesnul na druou pozici. Druhý čas náležel Janu Kopeckému, který se tak posunul na třetí místo před Tomáše Kostku, který zde byl pátý za Václavem Pechem. Třetí dílčí příčku vybojoval stále rychlý Ir Barrable, jenž se tak drží na šestém místě za Romanem Krestou.

Patrika Flodina lehce zpomalily hodiny a také problémy s chodem motoru, který šel místy pouze na tři válce. Sepp Wiegand dostal před cílem defekt levé zadní pneumatiky, zatímco Fabii S2000 Emila Trinera trápí potíže s alternátorem.

Juho Hänninen - Mikko Markkula

RZ 3 - Pindula (18.43 km)

Ohlasy po RZ 3

První klasický test ovládnul Andreas Mikkelsen před Juhou Hänninenem, třetí byl na uklouzané Pinduli Roman Kresta před Janem Kopeckým. Na čele celkových výsledků tedy zůstal Hänninen, na druhé místo se ale posunul Mikkelsen. Tomáš Kostka zajel shodný pátý čas s Patrikem Flodinem a náleží mu třetí příčka absolutně před švagrem Romanem Krestou a Janem Kopeckým.

Problémy se zadním diferenciálem stály cenných čtyřicet vteřin Václava Pecha, na defekt pravého zadního kola si stěžoval Jarkko Nikara. Výlet mimo trať si udělal Maďar Matics, kromě rozbitého čelního skla a lehce potlučeného vozu však vyvázl bez potíží.

RZ 2 -Slušovice (15.94 km)

Hned úvodní ranní test ukázal, jak těžká bude letošní Barumka na volbu pneumatik, když prakticky žádný z jezdců optimálně neodhadnul situaci. Nejlepší čas ve Slušovicích zaznamenal Juho Hänninen o 1.3 před Andreasem Mikkelsenem, třetí byl Tomáš Kostka. Finský pilot tak šel do čela průběžné klasifikace před zlínského mladíka. Také další dvě místa patřila Fabiím S2000, respektive Barrablovi a Krestovi, šestou pozici získal Roman Kresta. Nejrychlejším klasickým produkčním vozem byl desátý Orsák, který zde doslova 'ohobloval' obutá intermedia.

RZ 1 - SSS Zlín (9.36 km)

Ohlasy po RZ 1

Václav Pech - Petr Uhel

Tradiční městký test na mokré trati vyšel nejlépe Václavu Pechovi, druhý nejrychlejší byl překvapivě Tomáš Kostka před Janem Kopeckým. Překvapením bylo také čtvré místo Roberta Barrabla a především páté Jaroslava Orsáka, který zcela deklasoval konkurenci v produkčních vozech. Cíl testu bohužel nespatřil Pavel Valoušek, kterého zradil motor jeho Peugeotu 207 S2000.

-red- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist