www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. května 2024, Svátek má Ivo, zítra Zbyšek

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mediasport mezinárodní mistrovství ČR 2012

Nešťastná událost ukončila Barum Czech Rally Zlín

2. září 2012 • 14:00

V průběhu 13. rychlostní zkoušky Halenkovice opustil vůz Subaru Impreza STi se startovním číslem 32 trať. Při nehodě došlo ke zranění dvou diváků, z toho jedno zranění je smrtelné. Z rozhodnutí ředitele soutěže byl dvaačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín 2012 předčasně ukončen.

Ředitelství Barum Czech Rally Zlín vyjadřuje upřímnou soustrast pozůstalým.

Roman Ordelt
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
04.09.2012 23:24
willy
S těma jinak udělovanýma licencema by to mohl být dobrej tah na úkor větší pokory ze strany new jezdců i...Každej si chce honit triko v Myši pomalu hned, ikdyž na to nemá ...a třeba by přitom postupně jeli slušně v malým Nku nebo nějakém R autě...Mohlo by to podle mě zvednout i sport.stránku, jak jsem psal níže.
04.09.2012 23:16
willy
Jsem rád, že došlo nejen na moje slova a něco s tím konečně udělali dnes. Snad to české rally prospěje.
03.09.2012 21:06
rallydriver
Víte, na auta tohle můžem svalovat nejmíň. V tom případě by se tam musela vybourat každá Subarka. Jezdec je ten, kdo ho řídí, kdo si ho podle možností úprav dělá nastavení. Měl by sám vědět kde je už za hranou možností. Pokud to neví, ani po několika startech, tak je asi problém mezi volantem a rukama. Jasně závodí se, ty havárie, tomu se nedá zabránit. Asi bych nesouhlasil s tím, že by se jezdci měli kategorizovat, že ten může jet s tím a tenhle stím. Jsou mladí jezdci co velká auta zvládají a proč by se měli kvůli někomu, kdo je nezvládá, být nějak omezování v růstu. Pak je ovšem problém, kdo by měl posuzovat, kdo do jak silného auta může. Konkrétně k místu havárie se dá podotknout, že bylo zabezpečeno dobře, a pokud jde o retardéry, muselo by jich být na Barumce stovky, protože takových míst je na tamní trati spousta. Hlavně by se neměl nikdo navážet do pořadatelů, jestli se díky někomu jezdí u nás rally, tak je díky lidem, kteří ten závod připravý, i když jsou to všichni amatéři. Jak někdo půjde po tomhle,i když to místo bylo vpořádku, nikdo se prostě přihlašovat za pořadatele nebude. Profesionální pořadatele prostě nemáme. Ať jsou to ty obyčejní co jsou u trati, nebo vedoucí stanovišť. A tím že se upíšou, vezmou vestu a jdou k trati, tak jsou automaticky jednou nohou v kriminále, protože u nás není žádný zákon o pořadatelské službe ve sportu. Proč by teda měl doplatit na nezkrotnost závodníka, který zrovna v tom jeho místě udělá havárii, která se nedla ani v nejmenším předvídat, nebo na neukázněnost diváků. Nejsou žádné jasné pravonmoce a povinnosti, jak pořadatelů, status jezdců, diváků. Takže vše se řeší trestním, občaským zákoníkem, nebo pravidly silničního provozu, což je na uzavřené trati nesmysl. Nejhorší je, že je tu snaha najít a označit kdo za to může. Na tak kuriózní nehodě, kde se sešlo tolik náhod, má tedy každý část zodpovědnosti. Jak jezdec, tak pořadatelé i diváci. Ale někoho hnát k soudu, to prosím vás bych vůbec nedělal. Spíš bych se přikláněl k tomu, že nebýt aspoň toho vypáskovaného protoru, byla by to tragédie mnohem větší. A havárie mladých jezdců, no právě mě moc překvapilo, že Semerád letos vyrábí tolik všelijakých krizovek, vzhledem k tomu co má odjeto. A Kopáček, říkalo se talent,ale no nevím, mylsím, že varování, kdy se stalo víc nehod tohohle jezdce, ukazovalo, že se sebou musí něco udělat, ale nepodařilo se. Prostě se příliš ženou za úspěchem, za každou cenu. Kdo je vidět získá snadněji sponzory, další možnosti k závodní kariéře. Ale zapomíná se, že život je jen jeden.
03.09.2012 15:42
gonzo
Jedním z problému je podle mě i to,že hlavně u vozů N4 je max rychlost a výkon asi hodně daleko za možností brzd,podvozku,tlumičů a váha taky dělá svoje a k tomu náš uskákaný asfalt. V místě,kdedošlo k tragédii jely Fabie už v omezovači,cca 170km/h. Nevím kolik je maximálkau Mitsu a Suba,ale 220 to asi bude.
03.09.2012 13:57
willy
Stojím si za tím, od nového roku by si měl každý velké auto vyjezdit, nedokážu definovat jak na to jsou jiní odborníci.
Dalším a asi největším problémem jsou rychlé tratě u nás, pokud by třeba na tom osudném méstě tedka na Barum byl před tím odbočením ve vyšší rychlosti na rovině zpomal.retardér bylo by úplně jedno že o kus dál stojí lidi třeba jen 20m nebo kolik metrů os tratě.....Víc zpomal.retardérů, samozřejmě rozumně umístěných. Tahle poslední věc to už je moc, je čas řešit a ne tomu přihlížet. Jsem znechucenej z toho už popravdě...
03.09.2012 11:44
Mirekfric
Martin Semerád, odjeto 6 sezon z toho 18 startů v MS včetně jednoho vítězství.
Venda Kopáček, do Imprezy sedl v pětadvaceti po 6 letech v malých autech (Wartburg, Ignis, áčková Fabia).

Zamysli se nad tím ještě jednou.
02.09.2012 22:04
willy
Máme nejrychlejší tratě v Evropě, mnozí jedou s N4rkou na absolutní pořadí...a bijou se s S2000 speciálama...Ale nějak se zapomíná na to,že má N4rka o nějaký to stokilo víc, že rozhodně taky nefunguje podvozkově tak dobře jako S2000 a že při tom tempu máš při krizi s N4rkou mnohem větší problém prostě pak...To že v tom může jet mladej nevyzrálej kluk, kterej tohle vše prostě emočně hůř ustojí, to je prostě dobrej záděl na průser..... Už po Semišově něhodě jsem psal, že by se tím měl někdo zabývat. Min.to vidím tak, že si do N4rky sedneš po odjetí třeba třech nebo více sezon s N" a A" předokolou, kdy prokážeš prostě nějaký slušný výsledky a to , že auto zvládáš, ovládáš, máš fakt pod kontrolou. Není to náhoda, že měli letos dva smrtáky mladý kluci v N4rce, není a předpověděl jsem to bohužel už před sezonou, ty onboardy plný krizí...vše k tomu směřovalo. Doufám, že se tím někdo začne zabývat a tu těžkou 4kolku si budeš muset vyjezdit. Zvedlo by to i úroven tohodle sportu u nás ještě si myslím.
toplist