www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 6. května 2024, Svátek má Radoslav, zítra Stanislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství Evropy 2012

Výběr kalendáře ME 2013 bude náročný

1. října 2012 • 10:00

Mezinárodní automobilová federace FIA koncem minulého týdne potvrdila, že promotérem mistrovství Evropy bude po následujících deset let společnost Eurosport. Tímto krokem je zpečetěna historie seriálu IRC, který letošním rokem po sedmi úspěšných sezónách končí.

Jean-Pierre Nicolas

„V příštím roce už Intercontinental Rally Challenge pokračovat nebude. Můžeme se těšit na mistrovství Evropy,“ potvrdil sportovní manažer Eurosport Events Jean-Pierre Nicolas očekávanou informaci ohledně konce seriálu IRC.

„Čekají nás nové výzvy. FIA oficiálně potvrdila, že Eurosport bude promotérem pro příštích deset let. Automobilky navíc začínají stavět vozy podle nových technických předpisů, takže bude více výrobců. Nové auta připravují Peugeot, Citroën, Subaru, Ford a v roce 2014 i Škoda,“ naznačuje Nicolas světlé vyhlídky ohledně nových aut.

V současnosti nejpalčivější otázka se určitě týká kalendáře. Právě skladba podniků bude jedním z důležitých pilířů úspěšnosti 'nového' mistrovství Evropy. „Teprve minulý týden bylo definitivně potvrzeno, že budeme promotéry ME. Dalším krokem je postavit kalendář, s organizátory začínáme vést jednání, finální verzi bychom chtěli mít hotovou v průběhu října. Máme tu dvanáct soutěží letošního mistrovství Evropy, dvanáct soutěží z IRC, čtyři kandidáty zvenčí. To je celkem 25 kandidátů, výběr těch správných podniků nebude vůbec jednoduchý,“ okomentoval situaci Jean-Pierre Nicolas.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
02.10.2012 04:53
Pluto - moderátor
Podle mě by bylo ideálních tak osm podniků, ale bojím se, že budeme rádi, když jich bude "jenom" dvanáct.
01.10.2012 23:16
Tomáš
Je jasné, že jednou z podstatných věcí bude kalendář soutěží ME(IRC) 2013. A to nejen rozmístění soutěží po geografické stránce, ale především jejich počet. Jestli má mít nový šampionát nějakou sportovní hodnotu, pak za max. počet považuji 10 soutěží (optimálněji spíš 8). I při deseti si ale jen těžko dovedu představit větší počet soukromníků (pro továrny by to prioritně nemělo být, že?!), kteří jsou schopni na 10 zahraničních startů sehnat peníze (když bude větší propagace všech závodů, tak snad). Jenže v tomto jsem těžký pesimista a mám obavu, že FIA (či Eurosport, těžko říct, kdo bude mít větší slovo) navybírá nesmyslně hodně podniků, aby uspokojilo co nejvíc zájemců (a pochopitelně i svoji peněženku).
01.10.2012 22:14
Plhus
Já nekřivdím,každý zná mou náklonost k IRC. Proto mě současný stav naopak mrzí. A proto doufám,že vyberou to nejlepší z obou kalendářů a z pravidel obou šampionátů a vznikne atraktivní mistrovství.
01.10.2012 22:14
Rizek
No, hlavně aby se udržela Barumka jako stálý podnik.
01.10.2012 22:12
ajaj
Jako vždy se nechám překvapit a budu rád, když budu převapen :-D
01.10.2012 21:10
Pluto - moderátor
No, zatím to vypadá tak, že hlavní slovo bude mít Eurosport. Ale uvidíme...
01.10.2012 20:55
Mirekfric
Ještě jedna věc. Tentokrát nebude výběr jen na Eurosportu, ale i na rally komisi FIA. Což teda nevím, jestli je dobře :-)
01.10.2012 20:53
Mirekfric
Abychom jim nekřivdili úplně. V minulosti všechny soutěže IRC, kam se většině týmů nechtělo, skončily stejně rychle, jako se v kalendáři objevily - Čína, Brazílie, Rusko, Safari...
01.10.2012 20:51
Plhus
Ajaj: pokud nebudou používat hlavu,ale půjdou jen po penězích,tak se může stát,že jim několik podniků pak během roku vypadne. (viz. letos Maďaři,Kypr a skoro Bulhaři)
01.10.2012 20:05
ajaj
Hmmm, tak v tom případě vás čekají v budoucnu krušný časy a osud Oslíčka Otřesse. Snad se ty závody v po(ů)platcích moc nerozmůžou a bude mít přednost kvalita, ta se nedá koupit, ta se musí odpracovat, což umíte, jako málokdo.
toplist