www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. května 2024, Svátek má Ivo, zítra Zbyšek

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mediasport mezinárodní mistrovství ČR 2012

34. Enteria Rally Příbram: Překvapivým vítězem Jaromír Tarabus (+ ohlasy)

7. října 2012 • 15:20

Dnes startuje závěrečný díl letošního Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích, Enteria Rally Příbram. Její kompletní průběh včetně průběžných ON LINE výsledků můžete sledovat společně se serverem AutoSport.CZ.

Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát, Škoda Fabia S2000 - Enteria Rally Příbram 2012

Výsledky Enteria Rally Příbram ON-LINE

Základní informace k Enteria Rally Příbram

Diskuse k soutěži

Ohlasy po RZ 13 - cíl

Jaromír Tarabus: „Ten závěr byl určitě překvapením i pro mě. Nejdříve jsme viděli stát Romana, kterého zradila technika, což je určitě škoda, a pak jsme zkusili ještě zatáhnout a povedlo se nám dobře zajet, i když jsem nečekal, že Honzovi dáme tak moc. Určitě to ale potěšilo a pak byla zrušena poslední zkouška, takže jsme vyhráli. Třetí místo v MMČR je výborné, na Honzu Kopeckého a Romana jsme určitě neměli, ostatní kluci měli různé problémy nebo chybovali a my jsme mistrák absolvovali bez větších technických potíží a chyb. Všechno fungovalo a to se projevilo i tady, máme třetí místo, super. Výš jsme určitě nemohli pomýšlet. Určitě bychom ale chtěli zajíždět lepší časy, třeba dnes ráno nám Honza Dohnal dal hodně.“

Jan Dohnal: „Mrzí mě celá poslední sekce. Na Sádku jsem si vyrobil první krizi za celou soutěž, pak jsme tam chytli takový nýt nebo hřebík do pravé zadní pneumatiky, na což jsme došli až po vložce. Ale hlavně jsem se rozhodnul pro špatné pneumatiky, jel jsem superměkkou směs a to nefungovalo. Auto nezatáčelo a neměl jsem tu potřebnou jistotu, nechtěl jsem riskovat a nedalo se jet jak bych potřeboval, takže nás Mira přeskočil. Pokud jde o rally, Kuba jako navigátor fungoval skvěle, tým fungoval skvěle, po včerejším skoku auto kluci dali do pořádku a to fungovalo skvěle po celou soutěž. Až na tu poslední sekci jsem opravdu spokojený, nádherně jsme se svezli.“

Jaroslav Orsák: „Rally nám vyšla perfektně, navíc v sobotu jsem kvůli zdravotním potížím takový výsledek vůbec nečekal. Ale skvělé, je to poděkování celému týmu za perfektně odvedenou práci. Letošní sezóna nám vyšla na maximum, byli jsme jen jednou poraženi v Krumlově , takže maximální spokojenost.“

Martin Koči: „Dnes to bylo kvůli vodě hodně těžké. Snažili jsme se dojet a myslím, že všichni měli stejnou taktiku. Včera to byl krásný závod, dnes spíš o přežití. České soutěže pro nás byly letos spíše doplňkovými závody, ale všechy jsme si užili. Pokud jde o příští sezónu, ještě se uvidí.“

Jan Černý: „Letošek byl úplně neskutečný, podařilo se nám to co jsme před sezónou chtěli, tedy získat titul doma i v Evropě. Je to tedy bomba. Navíc se nám podařilo vyhrát všechny závody v řadě, což je úplně neskutečné. Jsme opravdu moc spokojení. Dnes jsme se ráno trošku trápili jen na první erzetě, jinak vše bez problémů, tým i auto fungovali skvěle. DS-trojka funguje skvěle, nebyl jediný problém, jen teď s brzdami, ale to bylo tím, že jsme tam nedali nejnovější věci. Navíc je to nejlepší výsledek s tímto autem v absolutním pořadí.“

Martin Hudec: „Veliká spokojenost. Poprvé jsem ve velkém mistráku na pódiu a navíc jsme šestí absolutně, takže jsem nadšený. Včera jsme jeli rychle a byl to slušný sport, dnes to bylo o taktice a vyplatilo se to. Letos se nám daří ve sprintech, před Vsetínem máme dobrou pozici ke třetímu místu, ve velkém mistrovství nám některé závody nevyšly, ale jinak jsem celkem spokojený. Hlavně že je tam oproti loňsku vidět progres a doufám, že to bude tak pokračovat i příští rok.“

Josef Peták: „Dnes jsme to měli složité, už po prvních třech vložkách jsme měli dramatické potíže s převodovkou. Včera jsme tam museli dát náhradní a nějak se kroutil obal, vypadly tři šrouby a vytekl olej, měli jsme štěstí. Kluci zamakali a šrouby dali zpět na lepidlo, takže převodovka sice hlučí, ale jsme tady. Jsme spokojení, absolutně jsme na takové umístění nepomýšleli a dojeli jsme do cíle a získali druhé místo v MMČR ve dvoukolkách, což je maximum co jsme letos mohli zajet. Začátek sezóny s Cliem se mi vůbec nelíbil, ten přechod byl hodně těžký. Auto je hodně pozadu oproti S2000 a nedalo se to zkraje srovnat ani s Cliem S1600, ale postupně díky šéfmechanikovi Petru Cibulkovi se auto podařilo dotáhnout do kondice, aby mi vyhovovalo. Petr ho upravil možná na maximum co jde, baví ho to a dělá to perfektně. Dá se říci, že od Bohemky už se dalo jet rychle a podle časů na Barumce a tady jsme udělali od začátku sezóny obrovský pokrok.“

Robert Adolf: „V cíli jsme spokojení, i když odpadla spousta jezdců, kteří by určitě byli před námi. Ale jsme spokojeni se svou vlastní jízdou, takže vše v pořádku. Pokud jde o příští rok, ještě se uvidí, snad budeme pokračovat.“

Emil Triner: „Věděl jsem, že na Honzu a Pepeho nemám, takže jsem si hllídal to třetí místo a jsem rád a spokojený s tímhle umístěním, i absolutně, a že jsem dojel až do cíle, protože přeci jen jsem měl nějaké problémy. Bylo to těžké a náročné. Je pravda, že jsem se letos snažil naše auto maximálně využít, abych se s ním nikde nezdržel a nezaseknul a ty rychlé pasáže jsem jezdil hodně rychle. Využíval jsem tedy znalosti a zkušenosti v těch místech, kde se ten čas dal získat. Na příští rok se mě ptala už spouta lidí, rád bych jel dál a myslím, že pojedu dál, ale s čím, to ještě nevím.“

Petr Kačírek: „Loni jsem byl nejlepší na Bohemce jedenáctý, tady navíc ještě Koči neboduje do českého mistráku, takže nakonec deváté místo v MMČR, takže budou nějaké bodíky. Po začátku na Valašce chvíli trvalo, než jsme se do toho dostali, pak byla nešťastná Bohemka. Barumka už byla lepší a díky sprintům už si na to auto zvykáme, je to super. Jsem rád, že je auto celé, spolupráce s Bobem je super. Takže jsem tu maximálně spokojen. Podle mě dost lidí podcenilo technickou přípravu kvůli tomu, že to byl poslední závod. U Pavla Janouška je všechno stoprocentní, takže se všechno vydařilo. Měli jsme i štěstí, na Vystrkově jsem spadnul do příkopu, ale vyjeli jsme, měli jsme i několik krizovek, ale bez toho se to v takových podmínkách odjet nedá. Super, jsme spokojení. Příští rok se chci pomalinku po desetinkách zrychlovat, žádné velké skoky, stejně jako letos.“

Milan Kneifel: „Odvedli jsme s čím jsme sem jeli, získali jsme druhé místo v Clio Cupu. Až na malé zaváhání na první ranní vložce, kdy jsme přejeli odbočku, couvali a třikrát nám to zhaslo, jsme neměli žádnou velkou krizi, ani na té vodě. Po šesti letech jsem jel opět s Tomem a byly to velmi příjemné závody. Letos jsme měli na začátku sezóny docela smůlu, na Valašce odešlo rameno, na Krumlově jsem si vyrobil problém sám na zrádném skoku a zničil obě kola. Hustopeče vyšly a Barumka byla dobrá nebýt technického problému na Lukově. Ale nemůžeme být nespokojeni, jsme druzí v poháru za Pepou Petákem. Pokud jde o příští rok, zatím nevím, zaleží i na mých partnerech jestli mě budou chtít dál podporovat.“

Petter Kristiansen: „Pro nás to byla skvělá rally, další zkušenost na asfaltu, se kterým jsem ještě neměl zkušenosti. Včerejšek byl fantastický, kromě chyby na poslední zkoušce. Jsem opravdu spokojený, i s tím, co jsme dneska zajížděli v dešti. Bylo to tu hodně uklouzané, místy jako namydlené. Zapracovali jsme to ale všechno do rozpisu a fungovalo to. Na druhou sekci jsme také změnili styl řezání pneumatik a dokázali jsme ještě zrychlit. Soutěže v České republice mají vysokou sportovní úroveň a jsme rádi, že jsme tu jeli a mohli zápolit s těmi nejlepšími, což mě vždy pomáhá zrychlit, jak tady, tak i v Norsku. Pro nás to tu byla dobrá sezóna.“

RZ 13 - Neřežín (14.37 km)

Závěrečná zkouška letošní Enteria Rally Příbram 2012 přinesla dramatické vyvrcholení v podobě odstoupení dosavadního jasného lídra poslední soutěže letošního Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových rally Romana Kresty (pravděpodobně prasklá kardanová hřídel) a zároveň nejlepšího času Jaromíra Tarabuse, který tak přeskočil Jana Dohnala a stal se celkovým vítězem rally.

Posádka Tarabus - Trunkát zvítězila s náskokem 3.9 sekundy na druhou dvojici Dohnal - Venclík a potvrdila tak své třetí místo v celkové klasifikaci šampionátu za Kopeckým a Krestou. Třetí místo absolutně a prvenství v produkčních vozech získala mistrovská dvojice Orsák - Šmeidler před slovensko-českou posádkou Koči - Zámečník, která v Příbrami odvedla velmi dobrý výkon.

Páté místo absolutně je bonusem k vítězství ve dvoukolkách pro domácího Černého s Kohoutem, šesté místo je nejlepším letošním výsledkem v MMČR pro Hudce s Pickou, kteří zároveň vybojovali poslední pódiové umístění ve třídě 3. Spokojeni mohou být i Peták s Benešovou, kteří se ještě v závěru soutěže museli strachovat o své sedmé místo absolutně a druhé mezi vozy s jednou poháněnou nápravou.

Elitní desítku uzavřeli osmý Adolf s Novákem před nestárnoucím Emilem Trinerem, jedoucím opět Kateřinou Achsovou, a dvojicí Kačírek - Černoch. V rámci MMČR byla v cíli klasifikována rovná třicítka posádek, když posledním smolařem soutěže se stal Vlastimil Hodaň (technická závada).

V hodnocení MČR historických automobilů se radovala z prvního místa dvojice Krejča - Šárka na Škodě 130 LR o 1:41.9 min před Hlouškem a Rozsívalem na stejném voze a 2:29.7 minuty před třetími Šimůnkovými na Favoritu 136 L.

RZ 12 - Bohutín (12.45 km)

Relativně 'nudný' průběh měla také dvanáctá rychlostní zkouška, která byla zároveň předposledním ostrým testem letošní Enteria Rally Příbram, neboť kvůli oleji na trati RZ 11 se pořadatelé rozhodli zrušit. Ve výsledcích tak nadále panuje 'status quo'.

Ohlasy po RZ 11

Roman Kresta - Petr Gross, Škoda Fabia S2000 - Enteria Rally Příbram 2012

Roman Kresta: „Ráno jsme začali opatrně, místy tam bylo hodně vody a nechtěl jsem tam udělat nějakou chybu. Možná se spíš Honza proti nám víc odvážil. Dál už ten průběh byl asi takový, jaký by měl být. Ale je fakt, že už je to pro mě trochu složité, abych nějak tahal, protože člověk to chce už dovézt do cíle, být v poklidu, ale je třeba být ve střehu, je to hodně zrádné. Volba pneumatik je jasná, možná jsme to mohli rozřezat ještě víc, ale už od včerejška dojíždíme staré gumy. Je to o tom neudělat zbytečně nějakou chybu.“

Jan Dohnal: „První rychlostka mi nikdy moc nešla, ale letos jsem si hodně dával pozor v rozpisu co se dá a nedá jet. Dával jsem si hodně pozor i na vodu a na brzdy a jel jsem docela plynule, kluci podle mě spíš trochu zaspali. Na Zaječovské už to bylo správně, Roman nám uletěl o parník a já se v tom úzkém spíš trochu bál. Ta poslední je v pohodě, grip je konstantní. Takže vše v pohodě, snažíme se spíš o tu konstantní jízdu.“

Daniel Trunkát: „Po první vložce a Honzově času nám v podstatě spadla brada a bylo to vyřešeno, kolik nám naložil. Jel velice dobře. Moc to klouzalo, asi jsme jeli opatrněji než jsme jeli. Ale je konec sezóny a jsme třetí v mistráku, takže asi není čas na nějaké hrdinství.“

Jaroslav Orsák: „Je mi o dost líp, včera jsem to vyléčil slivovicí. Je hodně vody, ale netlačíme, jedeme v klidu. Jsem spokojený, jsme první a Martin druhý. S tou slivovicí jsem to včera nepřeháněl, ale bylo to třeba vyléčit a jít brzo spát.“

Martin Koči: „Dnes jsme počítali s tím, že před nás půjde Jarek. Chceme si udržet to druhé místo v enkách, takže jsme si dávali pozor, vyhýbali se kalužím. Jedeme na jistotu.“

Jan Černý: „Ráno jsme do toho nastoupili moc. Hned na prvních ostřejších brzdách na odbočce s retardérem jsme ji přejeli a museli couvat, klasicky tam nešla zpátečka a pak se nám zamlžilo okno, takže mě to ještě dvakrát vylekalo. Ta první zkouška byla fakt hrozná. Na druhé v klidu, teď jsme se snažili trochu zrychlit, ale nehrotíme to. Rádi bychom udrželi šesté místo, snad nás Hudec nebude moc trápit.“

Martin Hudec: „Jedeme hyenu. Je vidět, že Honza Černý i Pepa Peták jsou tu doma, my bysme chtěli skončit mezi nimi, tedy tak jak to je. Je to hodně bodů, takže nechceme udělat žádnou chybu. Sice se nám to párkrát smýklo a dost jsem se poděsil, ale držíme se na cestě a nikde jsme nebyli.“

Josef Peták: „Máme opět problém s převodovkou. Včera jednu, dnes druhou, teče z toho olej. Zatím nevím, co se tam odehrává.“

Robert Adolf: „Museli jsme si dnes zvyknout na jiné tempo a přizpůsobit se podmínkám. Teď už je to dobré, hlavně dojet v klidu do cíle, před námi i za námi je velká díra. Vše bylo bez problémů.“

Emil Triner: „Jedu pomalu a opatrně, chtěl bych dojet do cíle a hlídám si to. Zrychlit by se dalo, ale taky bych mohl někam spadnout, což na vodě umím, a to nechci.“

RZ 11 - Jince (4.76 km)

Nejkratší test sekce opět ovládnul Kresta před Dohnalem a Tarabusem, ani další dílčí pozice se oproti předchozím dvěma dnešním zkouškám neměnily, neboť na nich figurovali Orsák, Koči a Černý. Nic se tak neměnilo ani v první desítce průběžné absolutní klasifikace, i když Josefa Petáka na RZ 11 opět potrápily potíže s převodovkou.

Zkouška byla posléze zastavena, když na střeše skončil Pavel Přibyl. Incident se naštěstí obešel bez zranění, nicméně z poškozeného vozu vytekl na trať olej a test byl pro zbytek startovního pole zrušen a budou přidělovány náhradní časy.

RZ 10 - Neřežín (14.37 km)

Úvodní průjezd nejdelší rychlostní zkouškou dne zvládnul nejlépe Roman Kresta před Jaromírem Tarabusem a Janem Dohnalem, o další příčky se podělili Jaroslav Orsák, Martin Koči a Jan Černý.

Na čele průběžné absolutní klasifikace se tak nadále nic nemění, stejně jako v kategorii produkčních vozů (Orsák, Koči, Hudec) a hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou, kde stále s přehledem vede Černý před Petákem a Trinerem.

RZ 9 - Bohutín (12.45 km)

Jan Dohnal - Jakub Venclík, Peugeot 207 S2000 - Enteria Rally Příbram 2012

První nedělní test na deštěm zmáčené trati vyšel nejlépe Janu Dohnalovi. Ten na uklouzané trati nadělil druhému Romanu Krestovi necelých dvanáct vteřin, třetí čas zajel Jaroslav Orsák.

Teprve čtvrtý byl na RZ 9 Jaromír Tarabus, kterému tak odskočil Dohnal v absolutní na rozdíl 16.7 sekundy. Orsák se posunul na čtvrté místo absolutně, Martin Koči na něj aktuálně ztrácí 2.9 sekundy.

 

- - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - -

Ohlasy po RZ 8

Roman Kresta: „Jeli jsme stejné tempo. Svým způsobem jsme čekali, jak se vše zamíchá či nezamíchá. Nebyla to sice vyčkávácí jízda, ale znám to. Bohužel se Pavlovi stalo co se stalo a my jsme postoupili na první místo. Zítra se toho ale za deště může hodně změnit. Dnes jsme ale neměli tempo, ve kterém jsme začali, jen jsem to teď na předposledení RZ trochu zkusil změnit nastavení a bylo to vidět. To je samozřejmě pozitivní i pro Mirka. Jedeme tu hlavně svým způsobem kvůli fanouškům a sponzorům, jako poděkování. Ale pomalu se nejede, spíš Valda jel to tempo ještě vyšší a dopadlo to tak jak to dopadlo, což je určitě škoda.“

Jan Dohnal: „První dvě RZ po servisu byly dobré, jen na Dublovicích jsem neodhadnul ten skok. Hodně mě to mrzí, máme prohlou lyži, ohnuté mosty a posunutý chladič, zbytečně poškozené auto z hovadiny. Hodně se na sebe zlobím a ty poslední dvě vložky, jak lyže mlátila o zem, jsem měl strach, aby z toho něco neupadlo, takže jsme nepatrně zvolnili. Jinak se jelo dobře. Uvidíme co zítra, záleží jak se trefíme do pneumatik a nastavení. Když to zvládneme, tak se nebojím, na druhou stranu je Mirek špičkový pilot a má auto poslední specifikace. Nebudeme nic hrotit.“

Jaromír Tarabus: „Odpoledne jsme si užili, jelo se nám daleko líp. Pěkný souboj s Honzou Dohnalem, doufám, že zítra to bude gradovat a bude se to pro nás vyvíjet dobře.“

Martin Koči: „Zbytečně jsme neriskovali a jelo se dobře, i když v jedné zatáčce jsme byli venku v poli. Naštěstí se nic nestalo, ale musel jsem se znovu zkoncentrovat a jet dál. Stejné tempo se budu snažit držet i zítra. Zítra na vodě to bude s enkem těžké, ale na Barumce jsem viděl, že to fungovalo, takže je nám to celkem jedno.“

Jaroslav Orsák: „Bojuji s nemocí a mám horečky, jsem už unavený. Nekoncentroval jsem se a byl tam nějaký kámen, trefili jsme pravé přední kolo a jeli pět kilometrů po defektu. Ale jestli mi bude zítra líp, tak to sfoukneme.“

Jan Černý: „Vše bylo v pohodě, žádné krize, snažíme se bavit diváky. Dojíždíme pneumatiky, na kterých bych už ani netestoval. Užíváme si to, bohužel posádky za námi hodně lidí odpadlo a to nás mrzí, ale pořád máme o co bojovat. Pořád chceme bavit lidi a dojet až do cíle. Zítra má pršet, ale to mě ani nevadí.“

Martin Hudec: „Jsem spokojený, ale jeli jsme na starých gumách a teď ke konci už to moc nefungovalo nezatáčelo, tak jsem zvolnil. Je mi líto Honzy Votavy i Honzy Jelínka, kteří vypadli kvůli technice. Zítra se asi nebudeme nikam tlačit.“

Josef Peták: „Jeli jsme bez potíží, akorát mě teď po cestě opustila převodovka, ale to snad kluci v servisu zvládnou. Uvidíme, zítra to musíme dostat do cíle.“

Emil Triner: „Jsem spokojený. Na Sedlčansku jsem trochu přidal, abych stáhnul tu ztrátu po defektu, a to se mi povedlo, takže jsem spokojený. Vodu zítra nechci, bude to hodně to klouzat.“

Robert Adolf: „Dnešek byl pro nás dobrý, měli jsme jen jednu malou krizi na začátku. Jinak vše v pohodě, takže jsme spokojení.“

Milan Kneifel: „Měli jsme jasný cíl, tedy dojet a pokud možno co nejlépe. Nevyvedli jsme žádnou chybu, s domácím triem závodit nemůžeme, takže se snažíme držet za sebou ostatní.“

Jiří Vrkoslav: „Myslím že dobré, i když se celý den trápíme s brzdami. Nevíme proč, po deseti kilometrech se nám vždy propadně pedál, takže žádná sranda. Snad mechanici něco vymyslí, uvidíme zítra.“

RZ 8 - Nalžovice (8.93 km)

Poslední test sobotní etapy 34. Enteria Rally Příbram absolvoval nejrychleji Roman Kresta, když byl o šest desetin vteřiny rychlejší Jaromíra Tarabuse. O další čtyři vteřiny zpět zaostal Jan Dohnal, čtvrtý čas si na své konto připsal Martin Koči před Martinem Hudcem a Janem Černým.

V pozici vedoucího muže průběžné absolutní klasifikace tedy půjde dnes spát Kresta před Dohnalem a Tarabusem. Mezi posledními dvěma jmenovanými se dá zítra čekat zajímavý duel, neboť je dělí nicotné čtyři desetiny sekundy. Další dvě místa náleží produkčním vozům. Na čtvrtou příčku se posunul Martin Koči, za něj klesnul po defektu na RZ 8 Jaroslav Orsák. Na šesté pozici setrvává Jan Černý, který v souboji příbramských dvoukolek vede o 1:13.8 min před Josefem Petákem a o 2:39.0 min před Emilem Trinerem.

Do cíle RZ 8 nedorazil dnes velmi dobře jedoucí Petter Kristiansem, kterého zradilo řízení jeho Fabie R2.

RZ 7 - Sedlčany (10.32 km)

Sedmička byla šťastným číslem pro Romana Krestu, který zde zajel nejlepší čas před Tarabusem a Dohnalem. Jeho aktuální náskok na druhého v pořadí, kterým je i nadále Jan Dohnal je 31.7 sekundy, o další 4.4 vteřiny zpět je pak po RZ 7 Jaromír Tarabus.

V produkčních vozech stále úřaduje duo Orsák a Koči před lídrem dvoukolek Černým a bronzovým ve třídě 3 Hudcem. Pro technické potíže naopak odstoupili Jan Jelínek a Jan Votava, takže do první desítky absolutně se posunuli za osmého Josefa Petáka Robert Adolf a Emil Triner.

RZ 6 - Nalžovice (8.93 km)

O největší drama se na RZ 6 postaral Pavel Valoušek, který zde havaroval a odstoupil. Vítězný čas zaznamenal Roman Kresta před Jaromírem Tarabusem a Janem Dohnalem, trio Kresta, Dohnal a Tarabus tak vede čelo průběžné absolutní klasifikace Enteria Rally Příbram po první Nalžovické rychlostní zkoušce. Na čtvtou pozici se posunul Orsák, za pátým Kočim je šestý Jan Černý.

RZ 5 - Sedlčany (10.32 km)

Bez větších dramat se odehrál pátý rychlostní test, který opět vyhrál Pavel Valoušek. O druhý čas se se ztrátou 2.9 vteřiny podělili Roman Kresta a Jan Dohnal před čtvrtým Jaromírem Tarabusem. Pátý nejlepší čas zde zaznamenal Martin Hudec před Martinem Kočim a Jaroslavem Orsákem.

V první desítce průběžné absolutní klasifikace nedošlo k žádné změně, stejně jako na pódiových umístěních ve třídě 3, ve dvoukolkách naopak postoupil na třetí příčku za Černého a Petáka domácí Emil Triner.

Ohlasy po RZ 4

Pavel Valoušek: „Jsme spokojení, jedeme tempo které nám sedí a je bezpečné, auto funguje taky parádně. Pokusíme se to udržet. Na Vystrkově to nebylo jednoduché, na tu vyjetou kolej nešlo vždy spoléhat. Ale oteplilo se a bylo to lepší. Oproti Romanovi jsme měli trochu nevýhodu, že jsme nevěděli co udělá tvrdá pneumatika, ale vyšlo to dobře.“

Roman Kresta: „Všichni zrychlili, my také. Možná jsme trošku přidali, ale ty rozdíly jsou stejné. Nechci riskovat, jedu tak, aby se zbytečně něco nestalo. Na trati to místy oschlo, ale spíše nám pomohlo to, že se už vyjela stopa. Ta vlhká místa s bahnem v lese zůstala.“

Jan Dohnal: „Jsem moc spokojený, jede se nám krásně a baví nás to. Kuba odvádí fantastickou práci, věřím jemu i rozpisu, zatím jsem opravdu nadšený.“

Jaromír Tarabus: „Ráno jsme měli tvrdší gumy a teď měkčí, ale řekl bych, že se to nepodepsalo na výsledku. Prostě ten Vystrkov jedeme asi moc opatrně nebo špatně. Nadšení z toho samozřejmě nejsme, když na jedné erzetě nachytáme přes půl minuty, to je prostě moc. Prostě se nám na ní nedaří, nevím proč.“

Jaroslav Orsák: „Je to dobré, jedu tak, co mi dovolí zdraví. Dalo by se rozhodně jet ještě rychleji, ale nechci to nějak přetahovat, jedeme na dojetí. Martin Koči je za námi, je pěkné vidět dvě naše auta na čele za sebou.“

Marti Koči: „Snažíme se. Jede se nám dobře a jsem celkem spokojený. Nechci zbytečně riskovat a chci to takto vydržet i dál. Na Vystrkově jsme trochu přidali.“

Jan Černý: „Třetí zkouška byla super, tam jsme zajeli pátý čas. Po Vystrkově jsme spadli na sedmé místo, bohužel nám spadla před koncem hadice od posilovače řízení, ale teď to spravíme a pojedeme dál.“

Jan Jelínek: „Dva kilometry před cílem RZ 4 jsem v lese dostal defekt a dojeli jsme na něm do cíle. Ztratili jsme asi deset vteřin, ale ještě je to dlouhé.“

Jan Votava: „Na čtverce nám začal vynechávat motor nad pět tisíc otáček, asi palivová pumpa. Trochu nás to zdrželo, ale je tam hodně bahna, tak ne zas tak moc. Pokusíme se to odstranit, pokud by se jely vložky na motor, tak by nás to zdrželo o dost víc.“

Josef Peták: „Jsem spokojený, řeže mě jen mistr Evropy a to by bylo něco špatně aby ne. Na první jsem zrychlil o sedm sekund, neprojel jsem ji špatně a na Vystrkově to klouzalo, udělal jsem spoustu chyb, ale jel jsem jak jsem jel. Střídání světla a stínu mi dělalo velké problémy, už nic nevidím.“

Emil Triner: „Na trojce jsem udělal hned na začátku pravé zadní kolo, tak jsem si to hlídal a za cílem jsme to vyměnili. Druhý Vystrkov byl lepší, víc to oschlo a pamatoval jsem si, kde to bylo uklouzané.“

RZ 4 - Vystrkov (23.04 km)

I druhý průjezd Vystrkovem se stal kořistí Valouška a jeho Peugeotu 207 S2000. Otrokovický pilot byl na evidentně sušší trati rychlejší o 4.9 vteřiny než druhý Roman Kresta, téměř čtrnáct sekund ztratil třetí Jan Dohnal.

Valoušek tedy na konci druhé sekce navýšil svůj průběžný náskok na čele soutěže na Krestu na 13.9 sekundy, třetí je stále Jan Dohnal se ztrátou 35.5 vteřiny na lídra celkové absolutní klasifikace. Své pozice ve vedení třídy 3 a dvoukolek s přehledem udržují Orsák a Černý.

RZ 3 - Horčápsko (8.74 km)

Také třetí rychlostní zkoušku vyhrál Pavel Valoušek, ale o nejlepší čas se tentokráte musel podělit s Romanem Krestou. O pouhé tři desetiny vteřiny zpět za touto dvojicí byl pak Jaromír Tarabus, čtvrtý čas zajel Jan Dohnal před svým jmenovcem Janem Černým a Jaroslavem Orsákem.

Na prvních čtyřech místech kvarteta Valoušek, Kresta, Dohnal a Tarabus se tak prozatím nic nezměnilo, na pátou příčku a nejlepší pozici v hodnocení produkčních vozů se vyšvihnul Orsák a autům s jednou poháněnou nápravou stále vévodí domácí Černý, který je zároveň šestý absolutně.

Soutěž skončila pro Antonína Tlusťáka, jehož zastavila porucha motoru jeho Škody Fabie S2000.

Ohlasy po RZ 2

Pavel Valoušek: „Podařilo se nám odhadnout dobré tempo a neudělali jsme žádnou chybu. Neriskovali jsme a dobře jsme obuli, jsem rád. Vystrkovská vložka byla hodně těžká, navíc jsem tu pár let nestartoval. Je tam hodně bláta a místy jsme se drželi hodně při zdi.“

Roman Kresta: „Vystrkov je zrádný. Bylo tam vlhko, dali jsme tvrdá kola, nebyla to žádná extra výhra, ale celkově dobré. Jeli jsme svůj standard, hlavně neriskuji a bez jakýchkoliv problémů.“

Jaromír Tarabus: „Nejsme moc spokojení, jednička super, ale na dvojce jsme byli optimističtí, čekali jsme, že to bude sušší a přitvrdili jsme nastavení , ale bylo to hodně uklouzané a vozilo se to i na asfaltu. Budeme zkoušet jiné varianty obutí a nastavení, abychom byli příště chytřejší.“

Jan Černý: „Už první zkouška byla naklouzaná, byla tam vlhká místa, kde jsme přijeli ve velké rychlosti a párkrát měli menší krizičku. Sice jsme sem nechtěli přijet závodit, ale nakonec to tak je. Druhá vložka byla pěkná, kdybychom zvolili měkčí pneu, bylo by to ještě lepší. Ale jsme spokojení, jede se nám dobře a vložky jsou pěkné. Auto ještě trochu změkčíme, ale jinak nic zásadního.“

Jaroslav Orsák: „Zvolili jsme nejtvrdší pneu, což nebyla ideální volba. Navíc mám horečky, takže se na to nemůžu soustředit a je to takové nemastné neslané. Ale jedeme.“

Antonín Tlusťák: „Špatně jsem to odhadnul a uklouzlo nám to na bordelu. Nešlo to zastavit, tak jsem to poslal bokem a doufa, že se vejdeme mezi stromy, ale zastavili jsme se levým zadním kolem o jeden smrk. Poškodili jsme geometrii a teď uvidíme, jaké jsou škody na autě a jestli budeme pokračovat nebo ne.“

Josef Peták: „Asi mě trošku svazuje podíl na organizaci soutěže, protože Vystrkov byl hrozný, ale na to se vymlouvat nemůžu. Nejedu dobře, prvních pět šest kilometrů jsem jel špatně a pak jsem teprve začal nějak závodit, ale není to podle mých představ. Ale hlavně ať funguji závody. Pneumatiky bych zvolil asi stejně, převažovala suchá místa a to klouzavé se muselo přetrpět.“

Jan Dohnal: „První vložka v úzkém hodně klouzala, bylo to nepříjemné, ale na rozehřátí dobré. Na Vystrkově v lese to byl očistec, tam jsem se nabál, ale pak na širokém asfaltu jsem si to užil. V lese bylo znát, že to tam kluci hodně dávají, ale máme to podchyceno v rozpisu a musíme tam být obezřetní.“

Jan Jelínek: „Obě zkoušky byly těžké, uklouzané. Na první vložce to několikrát ujelo, aniž bych to čekal. Vystrkov jsme nějak projeli, abysme si nevyrobili problém a čas je takový jaký je. Jeli jsme hodně vlažně, ale zatím nám to stačí, potřebujeme být v cíli. Tvrdá směs pneu byla dobrou volbou. Na další kolo jen lehce změkčíme podvozek, ale nebudeme se pouštět do žádných větších akcí.“

Martin Hudec: „Jsem celkem spokojený, přežili jsme první Vystrkov. V lese to hodně klouže, takže jsme byli opatrní. Teď zkusíme jet totéž a pak na těch otevřených erzetách zkusíme trochu zrychlit. V tom lese to fakt hodně klouže.“

Jan Votava: „Neodjeli jsme to moc hezky, ale stačilo to. Je to ale teprve začátek, zdejší tratě jsou hodně záludné a do karet nám nahrálo i odstoupení dvou soupeřů. Hlavně aby vydržela technika, pak by mohl být i první přísun bodů v letošním roce.“

Martin Koči: „Jsme určitě spokojení a jede se nám dobře. V některých úsecích jsme si dovolili zatáhnout, ale na blátě si dáváme pozor, protože je to přeci jen těžké auto. Ale jsme teprve na začátku rally, před námi je spousta erzet, takže se to budeme snažit udržet a bojovat. Pneumatiky jsme zvolili dobře, teď zkusíme jít do tvrdší směsi, nastavení auta bylo podle mě v pohodě.“

Emil Triner: „Zkoušky jsou těžké, hodně to klouže, hlavně na Vystrkově, to byla těžká vložka. Zatím jsem ale spokojený, jede se mi dobře a nikam se necpu, na Honzu Černého a Pepu Petáka určitě nemám a budu si spíš hlídat to třetí místo. Rozdíl mezi S2000 a tímhle autem je veliký, už při testech jsem si říkal, že je to spíš jako raketa z kosmu a tohle je takové normální autíčko, horší na jízdní vlastnosti a slabší ve výkonu.“

RZ 1 - Horčápsko (8.74 km), RZ 2 - Vystrkov (23.04 km)

Hned na první zkoušce skončil své letošní účinkování v Medisport mezinárodním mistrovství ČR Václav Pech, kterého zradil zadní deferenciál jeho Mini S2000 1.6 T. O nejlepší čas se na první a druhé zkoušce zasloužil Pavel Valoušek na Peugeotu 207 S2000, na úvodním testu zajel druhý čas Jaromír Tarabus před Romanem Krestou (oba Fabia S2000) a Janem Dohnalem. Uklouzaný Vystrkov ale Tarabusovi nevyšel podle představ a za druhým Krestou zde skončil třetí Dohnal na Peugeotu 207 S2000 , který tak poskočil namísto něj na třetí místo průběžné absolutní klasifikace za Krestu.

Produkční vozy vede po RZ 2 slovenský talent Martin Koči, o pouhých devět desetin vteřiny zpět je Jaroslav Orsák, který bojuje nejen s nástrahami tratě, ale i chřipkou. Dvoukolkám jasně dominuje Jan Černý.

Ze soutěže již kromě Pecha odstoupili také Vojtěch Štajf a Vladimír Barvík, druhá RZ znamenala stop také pro Egona Smékala (havárie).

-jav- ; -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
06.10.2012 04:19
Pluto - moderátor
Startovní pořadí do první etapy - odkaz na rally-base.com
toplist