www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 2. května 2025, Svátek má Zikmund, zítra Alexej |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kolikátý dojede na Rally Hungary Dominik Stříteský? Reklama Nejčtenější články
|
Mediasport mezinárodní mistrovství ČR 2013Martin Kouřil: Bez kliků si den nedovedu představitJedním z rychlíků ve startovním poli automobilových soutěží je bezesporu i Martin Kouřil. Otrokovický jezdec zanedlouho oslaví třicátiny, ale bravurně ovládá malý volant v motokáře, o něco málo větší kolečko v soutěžních vozidlech a ohánět se umí i hokejkou. Martine v průběhu tvé závodní kariéry jsi stihl vystřídat poměrně dost velký počet aut. Znamená to, že hledáš to pravé? „Ze začátku jsem neměl moc kontaktů a hlavně jsme se ve světě rally rozkoukával. Proto jsem spíše volil volbu pronájmu auta podle ceny a až později podle výkonu a kvality. Z pracovních ale i finančních důvodů jsem nemohl absolvovat všechny závody v mistráku, takže ne vždy bylo auto, se kterým jsem chtěl startovat volné. To byl také jeden z hlavních důvodů častých změn vozu.“ Přece jen dvanáct různých typů aut, to je poněkud velký rozptyl… Které ti nejvíce přirostlo k srdci a do kterého by jsi už „nevlezl“? „Vzhledem k tomu, že jsem vyrůstal v motokáře a vlastně i doposud v ní jezdím, tak to jsou vozy skupiny A, které mi nejvíce sedí. Ať už je to nestárnoucí Škoda Felicia kit car, se kterou jsem startoval na Vsetíně a Slušovicích 2010 nebo Fabia R2, se kterou se mi jelo také moc pěkně. Ve výčtu nesmí chybět ani Fiat Punto Super 1600. Ze skupiny N nesmím zapomenout na Renault Clio, které mi také vyhovovalo i díky perfektní převodovce toho celkem dost ubrzdíte. Pokud ale mám vyzvednout jedno auto, které mi přirostlo k srdci, tak to bezesporu bude Fiat Punto Super 1600. Pokud bych měl poukázat na auto, kterému bych se chtěl vyhnout, tak to bude zřejmě Seat Ibiza.“ Jak jsi spokojený s výsledky v loňské sezoně? „Škoda sprintu na Vrchovině s cliem. Tady jsme vyhráli úvodní erzetu, ale technika holt nevydržela. Se Škodou Fabia R2 jsem se na Krkonoších učil, ale i tak jsem s Petrou Řihákovou dojel 2. ve třídě za Martinem Kočím. Mladoboleslavské auto mne velice potěšilo a i časy byly hodně dobré. Vždyť nejhorší čas na devíti rychlostních zkouškách bylo 3. místo a na startu nás bylo jedenáct. V Kostelci mě ovšem pozlobila na 1.RZ technika, když stávkovala elektrika a pět minut jsme stáli. Z 107. místa po úvodní zkoušce, jsme byli v cíli klasifikováni na 50. příčce. Ve zbytku soutěže jsme se díky velké časové ztrátě snažili alespoň pěkně svézt a připsali si vítězství ve všech šesti zbývajících RZ, když jsme porazili i Martina Vlčka s vozem Peugeot 206 Kit Car. Nic proti, ale tyto vozy patří do třídy 5.“ Poslední loňský start jsi zakončil nepříjemnou ránou. Jak k ní došlo? „K havárii došlo tak, že jsem ve smyku na vykatovaném bordelu zřejmě hodně vytočil kontra a už jsem nestačil v rychlosti vrátit auto do patřičného směru. Vždy se snažím mít rezervu, ale i s ní se tohle stane, nebo tu rezervu už moc nemám? Auto stálo přes cestu na boku asi 100 metrů před cílem a nikdo krom Zdeňka Zdráhaly nezastavil. Sanitku jsme nejdřív nepotřebovali, byl jsem ale v šoku a pak mě začaly brnět nohy a celkově jsem se pak necítil moc dobře. Poté jsem strávil jednu noc ve zlínské nemocnici a ráno šel domů. Je to nepříjemné když se něco takového stane, ale já do toho auta sedám s tím, že se může stát cokoli.“ Co děláš během zimní pauzy? „Během zimy hlavně pracuji na přípravě motokárové techniky pro své zákazníky a jezdce, kteří jezdí v mém motokárovém týmu. Mimo to každou neděli hrajeme s klukama a jednou slečnou z rally fotbal :-). Každé úterý chodím ještě hrávat hokej. Jinak se doma snažím dělat každý den kliky. :-) Už máš vymyšlený program na letošní rok? Kdy, kde, s čím a kým tě tedy uvidíme? „Program naplánovaný zatím nemám. Nejdříve práce a pak zábava. Také musí být v první řadě připravené auto. Pak finance a poté budu nějaký závod plánovat. Rád bych se však objevil na Vrchovině a Kostelci a z velkého mistráku na Bohemii plus nějaký závod v cizině. A kdyby to bylo s Puntem, byl bych velmi spokojený.“ Vzkaz fanouškům… „Děkuji všem za dosavadní podporu a budu se snažit abychom se zase viděli na závodech. Rally je droga, která pohltila i mne. Ovšem po smutných událostech z loňského roku bych rád apeloval na všechny fanoušky soutěží, aby dávali na první místo svou bezpečnost. Teprve pak se opět vrátí ta správná chuť rally, po které všichni tolik toužíme.“ Miroslav Vebr; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|