www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Mediasport mezinárodní mistrovství ČR 2013René Dohnal: Plánů je spoustaDo mladé a dravé české rally jistě patří i kunovický René Dohnal. Cit pro rychlou jízdu zdědil po tátovi. V loňském roce Renému jen těsně unikl mistrovský titul ve třídě. O to větší je jeho motivace do letošní sezony. René, tvá první mistrovská sezona byla kousek od slůvka mistrovská. Jsi hodně zklamaný? „V daný moment, kdy došlo k nešťastné poruše převodovky na Rally Vsetín, jsem byl opravdu hodně zklamaný. Nicméně s odstupem času jsem možná i rád, že to takhle dopadlo, protože máme letos motivaci se o úspěch ve třídě 10 znovu poprat.“ Jaká tedy byla loňská sezona? „Sezóna jako taková splnila naprosto všechny mé očekávání. Z počátku jsme se snažili pozvolna zrychlovat, učit se správně psát rozpis a celkově se závod od závodu posouvat výkonnostně o kousek výš. Sezónu mohu zpětně hodnotit jako vydařenou, kdy jsme neudělali žádnou škodu na autě a snažili se pravidelně dojíždět do cíle a sbírat zkušenosti bez zbytečného riskování. Navíc pro člověka, který jede všechny závody poprvé, je těžké držet krok s těmi, kteří již na těchto tratích v minulosti závodili.“ Až na dva poslední závody jsi vloni startoval s VW. Proč byla v závěru roku změna vozu? „S Volkswagenem Polo týmu pana Ivo Srba jsme absolvovali téměř kompletní sprinterskou sezónu včetně Valašské rally a Barum rally. Moc mě zajímalo srovnání Fabie s Polem a proto jsme si Fabii na sprint ve Vsetíně půjčili. Bohužel jsem konec roku s Fabií, vlastní chybou při řazení, pokazil.“ Který vůz ti víc sedí? „Každý vůz má svá specifika a je těžko hodnotit, který vůz mi sedí více. U Pola jsme již docela věděl co mám v daných chvílích očekávat, ale Fabie je tak diametrálně odlišná, že mi těch 60 kilometrů na Vsetíně nestačilo k tomu, abych byl schopen tyhle vozy více porovnat. Nicméně Fabia mě mile překvapila a na Vsetíně jsem její potenciál nebyl schopen využít. Proto je pro mne velká motivace tohle auto ze stáje pana Řeháčka dále poznávat.“ Během roku jsi sváděl souboje s Michalem Vaňharou. Jak jsi vnímal tyto boje? „S Majklem jsme před začátkem roku vytvořili jakýsi společný přátelský tým. Měli jsme domluvené, že pojedeme vždy stejné závody a na nich si budeme užívat souboje. Proto jsem šťastný, že to bylo vždy velice vyrovnané, někdy vyhecované, ale každý souboj jsem si užíval. Nakonec byl Majkl tím šťastnějším a titul mu z celého srdce přeji.“ Noty ti četl zkušený Rudolf Kouřil. Jak moc se podepsal na tvé sezoně? „Pan Kouřil je mitfára par excellence. Víceméně náš úspěch či neúspěch závisel hlavně na něm. Šlo o to nakolik mě dokázal usměrňovat, abych nevyvedl nějakou hloupost :-) Pro začínajícího jezdce je nezbytné mít vedle sebe zkušeného člověka, na kterého se může ve všem spolehnout a který mu předá své dlouholeté zkušenosti. Proto je důležité nehrát si na mistra světa a bedlivě si každou radu brát k srdci. Jsem moc rád, že mám vedle sebe na začátku takového spolujezdce.“ Přece jenom ty, co by žáček a Ruda v roli učitele… Byly někdy spory v autě? „Spory určitě nebyly. Já jsem žák, pan Kouřil učitel a tak k tomu přistupujeme. Je pro mě natolik velkou autoritou, že bych si ani nedovolil v některých ohledech dupnout. Proto také panu Kouřilovi neustále vykám, i když mu mladíci v mém věku či nižším tykají :-)“ Není žádným tajemstvím, že tvůj táta Pavel Dohnal taky několik let proháněl závodní auta po erzetách (někdy i po lesích a maliních). Jak on se svými zkušenostmi hodnotil tvou sezonu? „S odstupem času ji hodnotí určitě velmi kladně. Celý rok postával na erzetách coby divák, takže mohl náš loňský vývoj hodnotit. Ke konci sezóny již dokázal uznat, že by nám se stejným autem moc velké obklady nedával. Bohužel Vsetín jej taky hodně vzal, kdy stál 2 km před cílem poslední erzety a my odstoupili kilometr před ním. Ten pocit, kdy už to stačilo jen dojet a nepovedlo se, znám, protože jsem postával 9 let podél tratí při jeho závodní kariéře a smutných chvilek jsem si taktéž několik zažil. Snad bude letos jen samý důvod k úsměvu.“ Už máš zpracovanou letošní sezonu? Kde a v jakém autě tě uvidíme? „Plánů je spousta, ale to nejdůležitější v tomto sportu, tedy peníze, nejsou v takovém množství, které bychom si přáli. Bohužel ještě otec splácí dluhy za své závodění s Mitsubishi, takže rozpočet není úplně ideální. Nicméně Vrchovinu pojedeme s Fabií ve třídě 10 a pokud nebudeme bourat, tak bychom rádi absolvovali i další sprintrally. Rád bych se také ukázal na domácí Valašské rally, kde bychom možná vyzkoušeli jednorázově jiný vůz než Škodu Fabii, ale vše je zatím jen v našich hlavách, takže se nechme překvapit jak ta letošní sezóna bude probíhat.“ Miroslav Vebr; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|