www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 18. května 2024, Svátek má Nataša, zítra Ivo |
||||||
|
||||||
Reklama |
Mistrovství světa 2013Další radikální návrhy na 'vylepšení' mistrovství světaJak se zdá, nejen vrcholní představitelé FIA dělají vše pro to, aby potopili mistrovství světa v automobilových soutěžích. Se svou trochou do mlýna zatím přichází nevýrazný promotér. Jeho novinkou na poli nápadů na osvěžení mistrovství světa je přeměna 'populární' powerstage. Zatímco dosud se powerstage využívá jen pro udělování bonusových bodů za úspěch v tomto testu, nový návrh je mnohem radikálnější. Na závěrečné powerstage by se mělo rozhodovat o celkovém pořadí v soutěži, a to systémem, kdy by si to mezi sebou rozdaly dvojice posádek průběžně sousedících v aktuálním pořadí. Tzn. první s druhým by si to rozdali o vítězství, třetí se čtvrtým o bronz atd. Snahou tohoto nápadu je zvýšit atraktivitu powerstage, což bývala v minulosti pohříchu jediná rychlostní zkouška, na které se promotér zmohl na přímý přenos. Od loňského 'promotérského bezvládí' se ani přes letošní mediálně hodně vyhypovaný vstup Red Bullu se však nedaří přenášet ani tyto powerstage... „Určitě je potřeba změna v powerstage, obzvláště, pokud by měla být přenášena přímým přenosem v televizi. Pokud usoudíme, že má přímý přenos v televizi smysl, musíme se ještě bavit, za jakých podmínek to má smysl. Přenášet přímým přenosem rally je mnohem nákladnější, než například stolní tenis. A je pro nás důležité, aby se tyto vložené prostředky vrátily,“ prozradil většině fanoušků dosud skrytý zástupce promotéra MS Oliver Ciesla. „Musíme fanouškům, jezdcům, ale i televizním společnostem nabídnout odpovídající podmínky, aby to bylo pro ně zajímavé. Ale co jsou tyto odpovídající podmínky? Myslím, že celkové body do šampionátu by tím být mohly, ale třeba najdeme nějaký jiný formát. To je pro nás teď domácí úkol, najít ten nejvhodnější formát,“ dodal Ciesla. A jak se k tomuto kontroverznímu nápadu, který by odvedl automobilové soutěže dále od historických kořenů a vytvořil by nový systém ne nepodobný Race of Champions, kde by nikoho nezajímal průběh celé soutěže, ale jen závěrečná zkouška? Asi nejvíce tento nápad podporuje šéf Volkswagenu Jost Capito. „Představte si tu atmosféru, když jezdec vyskočí auta poté, co zvítězil v soutěži ve skutečném souboji proti svému soupeři na poslední zkoušce, to by byl fantastický příběh. Tato cesta by ale fungovala jedině v případě, že by se tito jezdci stali celosvětovými hvězdami. A my potřebujeme udělat něco, abychom z nich ty hvězdy udělali. A jediné, co pro to potřebujeme udělat, je show. Před pár lety jsem měl tuto debatu s Marcusem Grönholmem. Ten mi řekl: 'Argh, pokud se tohle stane, nebudu už dál jezdit.' Na to jsem mu odpověděl: 'Ok, můžeš jít. Najdu si jezdce, který je levnější, pořád chce vyhrávat. Pořád tu bude někdo, kdo bude chtít vyhrát. Ty můžeš jít domů, koupit si použité auto, zaplatit si benzín a díly a užít si zábavu ve Finsku, ale nikdo si tě za tři měsíce nebude pamatovat. Budou tu mladí, kteří budou milovat tento formát, stanou se světovými šampionty a budou vydělávat mnohem víc peněz, než ty nyní, protože se stanou skutečnými hvězdami',“ řekl Capito. A co na to zástupci zatím konkurenčního Citroënu? „Zní to skutečně stupidně. Nač bysme závodili tři dny, když všechno můžeme rozhodnout na závěrečné zkoušce? Pokud se podíváte na loňský rok, já i Seb Loeb jsme byli první a druhý na soutěži. Proč bychom měli utrácet peníze, když můžeme vyhrát poslední zkoušku a rozhodnout tak rally,“ řekl Mikko Hirvonen. Toho doplnil šéf Citroënu Racing Yves Matton: „Souhlasím, že musíme něco udělat s posledním dnem soutěže. Je zde ale mnoho jiných variant, aniž bychom museli měnit celou filosofii automobilových soutěží. Možná nejlepším nápadem by mohlo být zachování Powerstage, ale úplně ji vyčlenit z klasifikace soutěže.“ -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|