www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mediasport mezinárodní mistrovství ČR 2013

41. Rallye Český Krumlov: Druhé letošní vítězství pro Pecha (+ ohlasy)

25. května 2013 • 18:10

Dnes odstartuje třetí díl letošního Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích, tradičně populární Rallye Český Krumlov. Jak dopadne souboj navrátivšího Romana Kresty s ostatními dravci můžete sledovat společně se serverem AutoSport.CZ.

Roman Kresta - Petr Gross (Škoda Fabia S2000) - Rallye Český Krumlov 2012

Výsledky Rallye Český Krumlov ON LINE --- Základní informace o Rallye Český Krumlov --- Diskuze k Rallye Český Krumlov

---

Průběžné bodování MMČR po Rallye Český Krumlov

- - - - - - - - - - - - - - - 2. etapa - - - - - - - - - - - - - -

Ohlasy z cíle

Václav Pech: „Z naší strany není co vytknout. Hezky jsme se svezli, trať byla strašně náročné a jelo se vysoké tempo. Nechci říci, že to bylo takové, že bychom měli normálně porazit Romana Krestu, ale tento týden ano, což mě malinko překvapilo. Roman je specialista na Krumlov a myslel jsem, že mu tady nebudeme stačit. Opak byl ale pravdou, takže jsem mile překvapený. Pokud jde o auto, využili jsme zkušeností ze Šumavy a byl znát velký pokrok. Nastavili jsme podle toho podvozek a až překvapivě se to zlepšilo. Povedlo se to, s autem se mi jelo skvěle a hlavní věc je, že oproti loňsku drží už třetí závod v řadě a bez problémů.“

Roman Kresta: „Myslím, že Krumov nakonec dopadnul dobře. Vašek byl první zaslouženě, byl rychlejší. Nám ten včerejšek nevyšel a dnes už nemělo smysl nějak riskovat. Dnešek jsme si užili a fakt super závod. Problém s autem jsme bohužel neopravili, nebylo to správně a nefungovalo to jak to mělo, ale tak to je. Nejde o mě, ale o Miru, protože ten s tím měl problém a hodně tím ztratil. Je to na inženýra. Nebylo to o motivaci, chtěl jsem, ale ta míra rizika, kterou jsem si stanovil, by nebyla únosná. Dnes už to bylo lepší, i díky odjetým kilometrům, ale nechtěl jsem riskovat a to je okamžitě znát na časech.“

Jaromír Tarabus: „Včera jsme se ve druhé polovině hodně klouzali na pneumatikách a vůbec si to neužili. Dnes už to bylo lepší, pěkné svezení a až na nějaké maličkosti bez problémů. Nevím, co říkal k potížím s motorem Roman, my jsme měli problémy hlavně ve výjezdech z ostrých retardérů a vracáků. Teď jsem ještě kvůli tomu chytnul o balík na poslední zkoušce a poškodil auto. Na ty výjezdy to bylo horší, příště bude snad líp.“

Jan Jelínek: „Neměli jsme žádný velký problém, zkoušeli jsme další varianty jízdy s autem. Pokud to takhle půjde dál, měli bychom i do budoucna dále zrychlovat a bude to dobré. Zatím mám určitě velké rezervy na brzdách, chodím na ně hodně brzy a hodně ztrácím. Pak už to bude jenom o tom trochu zariskovat v zatáčkách, do toho se mi zatím moc nechce.“

Jan Dohnal: „Určitě jsem měl ke konci víc jistoty, ale trvalo mi den a půl, než jsem se rozjel. Přesto jsem si na prvním Lipnu neodpustil čtyři nebo pět chyb, dvakrát jsem tam couval a jednou to probrzdil do mlíka. Za ty dva dny jsem toho vyrobil tolik, že se na to budu snažit co nejdřív zapomenout a hlavně přijít na to proč. Vždy, když jsem se rozjel, tak jsem dostal přes prsty a tak to bylo pořád dokola. Je potřeba to vyhodnotit a poučit se z toho.“

Vojtěch Štajf: „Užil jsem si to. Celý den mě to nutilo být ve střehu a jet rychle, čímž podle mě díky větší koncentraci vzniká menší prostor na chybu. Na Šumavě to bylo z tohoto pohledu složitější. Na druhou stanu bych byl klidnější, kdybysme měli větší náskok před Lipnem, protože to je fakt těžká erzeta. Ale dokázali jsme to a je vidět, že se s Radkem Mifkou musí počítat. Máme dvě první místa, ale o jeden závod míň než on a jednu šanci na opravu, takž e jsem rád, že máme ze dvou startů dvě první místa. Celkově jsme byli za S2000, se kterými určitě závodit nebudu. Jen jsem zvědav, jak dlouho uhájime možnost používat Na Hustopečích a Bohemii to bude asi dobré, ale otázka co na Barumce, kde bysme mohli dostat nějaké vysoké číslo. Nevím, budeme se asi muset začít učit na těch gumách jezdit.“

Radek Mifka: „Před závodem jsem měl test a věděl jsem, že auto bude výrazně rychlejší než normálně. Hodně jsme se tím zrychlili a tady se to potvrdilo. Jsem rád za druhé místo, Vojta si prvenství vyzávodil, i když my jsme to zkusili ještě na Malontech, ale neměli jsme na něj. Velkou rezervu vidím ještě v pneumatikách, celou soutěž jsme odjeli na čtyřech nových kolech. Pak ještě máme nadváhu přes sto kilo na autě, ale auto už je za zenitem a stálo by to zbytečně moc peněz.“

Jan Černý: „Bylo to skvělé. Před závodem jsme chtěli být do desátého místa absolutně a první ve dvoukolkách a to se nám povedlo. Auto fungovalo bez problémů, trefovali jsme se do pneumatik, takže jsem nadšený. Nejlepší zážitek byly Malonty, šli jsme tam do toho, nejlepší vložka pro nás a Krumlov je nádherná soutěž. Na Šumavě jsme jeli auto z Itálie a nebyli jsme se schopni s týmem domluvit na nastavení, teď máme svoje. Měli jsme padesátikilometrový test, takže ho sice nedokážu ještě využít na sto procent, ale jsem s ním sžitý skoro už jako s déestrojkou.“

Vladimír Barvík: „Dobré, vše zlé je zapomenuto. Potíže byly, ale jsme tady. Bylo to dramatické, ale ty potíže jsme si spíš dělali sami, když se každý bál, co udělá počasí, jestli zaprší nebo ne. My jsme to riskli, jeli jsme skoro pořád na řezaném sliku, jen včera večer na mokrých, a klaplo to.“

Josef Peták: „S výsledkem jsem jednoznačně spokojený, ten je pěkný, ale nejsem spokojený se svým dnešním výkonem. Honza tu jel excelentně a dnes hodně rychle. Já jsem dnes dělal chyby a nešlo mi to. Čtyři hodiny spánku jsou málo, už jsem na to starý :-)“

Egon Smékal: „Krumlov byl jako obvykle hodně těžký, počasí si s námi hrálo až do konce. Nejvíc nám seděla ta včerejší voda, nejhorší byl naopak ten úvod, kdy jsme na tom hodně bruslili a ještě k tomu srazili srnu, takže bylo dost práce dát auto do pořádku. Jinak jsme i se štěstím ustáli souboj s Emilem Trinerem a jsem maximálně spokojený.“

Emil Triner: „Na první Lipno jsme měli blbě napsanou jednu odbočku a vjeli jsme tam do slepé ulice. Museli jsme couvat a tím pádem i hodně ztratili. Na poslední zkoušce jsme to chtěli dohnat, ale Egon jel rychle a dobře a právem mu to třetí místo náleží. My jsme tím pádem čtvrtí. Jsem rád, že jsem měl možnost jet s Renaultem a poděkoval bych celému týmu za perfektní práci a že mi umožnil tu startovat. Všem za to děkuji. Příště pojedu zase s Fabií, motor už budeme mít složený.“

RZ 14 - Lipno 2, 16.47 km

Poslední rychlostní zkouška letošní 41. Rallye Český Krumlov už nezměnila nic na tom, že vítězem letošní druhé soutěže Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových rally se stala dvojice Václav Pech - Petr Uhel na voze Mini Cooper S2000. Pech závod ukončil stylově, tedy vítězným časem za závěrečném testu.

Pro druhé místo si dojel s odstupem 1:14.1 minuty úřadující vicemistr Roman Kresta na Škodě Fabii S2000, kterého čekají ještě dva starty na Bohemii a Barum Rally, třetí pak skončil jeho týmový kolega Jaromír Tarabus se stejným vozem (+1:35.3).

Cenné body si z Českého Krumlova poveze za čtvrté místo Jan Jelínek, který ztratil na vítězného Pecha přes čtyři minuty, pátou příčku dnes v relativním klidu udržel Jan Dohnal s Peugeotem 207 S2000, na jehož výkonech bylo v poslední sekci soutěže znát výrazné zlepšení.

O prvenství v produkčních autech a šesté místo absolutně se bojovalo až do posledních kilometrů mezi Vojtěchem Štajfem a Radkem Mifkou. Více důvodů k radosti měl nakonec Štajf, smutný rozhodně nebyl ale ani druhý Mifka, který po celou rally předváděl solidní a vyrovnané výkony. Pro body za třetí příčku si bez problémů dojel absolutně devátý Vladimír Barvík.

Zasloužené vítězství ve dvoukolkách a osmé místo celkově získal Jan Černý na Peugeotu 208 R2 před Josefem Petákem na Renaultu Clio R3. V souboji o třetí místo neponechal nic náhodě Egon Smékal a na poslední zkoušce uhájil bronz o 1.6 sekundy před mohutně finišujícím Emilem Trinerem.

V rally historických automobilů se z celkového prvenství radoval po zásluze Jiří Kalista se Subaru Legacy před Janem Krejčou se Škodou 130 LR (+4:04.3) a Jiřím Káňou na Fordu Sierra RS Cosworth (+5:56.). V historicích bylo v cíli klasifikováno celkem 17 posádek.

RZ 13 - Lipno 1, 16.47 km

Druhý pomyslný zářez na pažbě získal na prvním Lipně Roman Kresta, v cíli zkoušky však byl před druhým Václavem Pechem opět pouze o pouhou desetinu vteřiny. Krok s dvojicí na prvních dvou příčkách absolutní klasifikace opět držel Jaromír Tarabus, který zajel třetí čas, o 1.8 sekundy za Krestou.

Na rozdíl od prvních pěti příček, kde je již de facto rozhodnuto, se ještě bude na poslední zkoušce rozhodovat o vítězi produkčních aut, kde navýšil Štajf svůj náskok na Mifku na sedm vteřin, což mu stále nezaručuje možnost relativně poklidného dojetí do cíle závěrečného testu.

Bojuju se ještě také ve dvoukolkách, kde se za vedoucím Janem Černým a druhým Josefem Petákem opět objevil Egon Smékal, když se vrátil před Emila Trinera. Ten před posledním testem ztrácí na bronzovou pozici sedm celých a jednu desetinu vteřiny.

Deset minut ztratil Milan Kneifel po výletu mimo trať a následných problémech, nedobrovolný výlet do lesa znamenal konec pro domácího Jiřího Sojku a jeho Suzuki Swift.

RZ 12 - Malonty 2, 19.12 km

Vojtěch Štajf - František Rajnoha, Subaru Impreza Sti - Rallye Český Krumlov 2013 , foto: J.Petrů

Ani druhé Malonty s sebou už nepřinesly žádnou zápletku pokud jde o možné změny na čele průběžné absolutní klasifikace. O vteřinu a tři desetiny vteřiny zde byl za nejrychlejším Pechem Tarabus, bez desetiny další dvě vteřiny ztratil třetí Roman Kresta.

K výměně naopak došlo na prvním místě skupiny N, kde se Vojtěch Štajf dostal do čela o rovné dvě vteřiny před Radka Mifku. Pomyslné škatule se hýbaly také ve dvoukolkách, kde se díky velmi dobrému času probojoval Emil Triner na třetí příčku na úkor Egona Smékala.

Ohlasy po RZ 11

Václav Pech: „Překvapuje mě, že mě Roman neporazil ani na Malontech. Nemyslím si, že jedeme tak strašně dobře, abysme mu dávali. Spíš to bude trošku v Romanovi. Volba pneumatik nebyla úplně ideální, bylo to spíš na jistotu, ale povedlo se. Na Kohoutu bylo hodně vytaháno, klouzalo se v dlouhých smycích a bylo to horší než ráno na mokru. Teď se bude rozhodovat, sice to oschlo, ale déšť může přijít kdykoliv. Bude to o pneumatikách. “

Roman Kresta: „Je to lepší než to bylo, ale Krumlov je zrádný, takže jedeme nějaké svoje tempo. Ještě uvidíme. V zásadě to teď už bude jenom o optimální volbě pneumatik, o nějakém kompromisu. Snad zvolíme dobře a pak se uvidí.“

Jaromír Tarabus: „Začali jsme asi po včerejšku opatrně, moc jsem nevěřil brzdám. Malonty už nebyly špatné, Kohout jsme jeli jakž takž ve vteřince. Ale věřím, že Vašek i Roman už jedou spíš v pohodě, my jedeme co umíme a uvidíme, co se bude dít dál.“

Jan Černý: „Včera ten konec byl fakt těžký, Egon jel moc hezky a vůbec jsme mu nestíhali. Přitom jsme nejeli vůbec špatně. Asi to šlo rychleji, ale hlavně, že jsme to dovezli až do cíle. Teď bylo na druhém Kohoutu dost vytaháno, ale zhoršili jsme se asi jen o vteřinu, takže jsme ukázali, že to není jen ve startovní pozici, ale že nám to jde. Jsme spokojení. Vše je podle představ, možná něco málo upravíme, ale hlavně bude důležitá volba pneu. Sand už ale bude sucho. Moc se těším na Malonty, krásná vložka a kromě toho je podle mě Krumlov nejhezčí závod v Čechách.“

Egon Smékal: „Jsem trošku zklamaný, že neprší, protože máme skvělé nastavení na vodu. Ráno to bylo mokré, ale teď už to hodně osychalo. Zkusíme udělat něco s nastavením, abysme trošku zrychlili, uvidíme. Jinak bych řekl, že je to dobré.“

Jan Jelínek: „Jedeme si svoje, v klidu. Dál se učíme, pomalinku se přibližujeme soupeřům a užíváme si to. Musíme dávat pozor na ten binec na trati, kde nevidíme, tam musíme jet pomalu. Ale jak říkám, učíme se a pomalinku zrychlujeme, takže spokojenost.“

Jan Dohnal: „O moc lepší než včera to není. Špatně vnímám rozpis a spíš brzdím, než jedu dopředu, chybí plynulost a jsem hodně opatrný. Není to dobré, nemá to rytmus a podle toho vypadají časy. Jsem trochu zklamaný sám ze sebe i z našeho výkonu. Je to o symbióze v autě, ta tady není úplně ideální. Je to tu velice težké, na tom bordelu jsem moc opatrný a vyrábím si sám zbytečné chyby, které mě pak straší.“

Radek Mifka: „Je to dobré, ale teď už asi žádný souboj nebude. Teď jsme se snažili přezout auto a dát dopředu slik, ale podělal se zvedák a jeli jsme jeden slik vepředu a tři mokrá kola. Jinak jsem se snažil sice zatáhnout, ale už to šlo moc do rizika. Chci to dojet klidně na druhém místě, to mi bohatě stačí, ale samozřejmě to nevzdáváme.“

Vojtěch Štajf: „Radkovi ten Kohout jde prostě líp. Když jsme mu dali na Malontech, tak jsme si řekli, že zrychlíme i tam a málem jsme trefili strom, když nás to jednou na blátě vyneslo. Pak jsem to čuchal a hned jsme dostali. Ale je to pěkný souboj, takhle člověk musí být pořád ve střehu a je to otevřené. Podle mě to rozhodně až Lipno a bude to s Radkem souboj až do konce.“

Josef Peták :„Dneska jedu evidentně hůř a trochu mi vadí i ten evropský systém a výhoda čistší trati. Ale nechci se vymlouvat, je to hlavně ve mně.“

Vladimír Barvík: „Jedeme si svoje a nikam se necpeme. Snad vydrží technika a my neuděláme nějakou hloupost. Když to řeknu blbě, tak nezávodíme a jedeme si na to třetí místo ve třídě. Když to vyjde, tak to vyjde.“

Emil Triner: „Kohout podruhé klouzal ještě víc než napoprvé, navíc jsme před koncem udělali defekt pravé zadní pneumatiky, takže jsem do cíle dojížděl na prázdném kole. Ale jinak v pořádku, jede se mi fajn a jsem rád, že jsme tady.“

Marcel Tuček: „Myslím si, že je to absolutně v pohodě. Jedeme si pro radost a trať je velice pěkná. Akorát kvůli počasí furt přezouváme, což je nádeničina a štve mě to.“

Dmitrij Mjachin: „Pro nás už závod prakticky skončil včera. Dnes jsme navíc udělali ráno další defekt a chybí nám rychlost. Prostě už jenom jedeme. Včera na poslední zkoušce jsem byl v dešti dlouhý na brzdy, uklouzlo to, protože tam před retardérem bylo opravdu hodně vody . Vypadli jsme z trati a zabralo to spoustu času, než jsme se dostali nazpátek.“

RZ 11 - Super RZ České Budějovice 2, 2.18 km

Roman Kresta - Petr Gross, Škoda Fabia S2000 - Rallye Český Krumlov 2013 , foto: J.Petrů

Až při druhém průjezdu diváckou superspeciálkou na budějovickém výstavišti si první nejrychlejší čas na své konto připsal Roman Kresta. Také na druhém místě figuroval vůz z jeho stáje, tedy Fabia S2000 Jaromíra Tarabuse, se stejným vozem a ve shodném čase byl v cíli testu Jan Jelínek.

Václav Pech vsadil na jistotu a v cíli měl s odstupem 1.2 sekundy na Krestu pátý dílčí čas za Vojtěchem Štajfem, který tak ukrojil rovné dvě vteřiny z náskoku Radka Mifky. Pokud se ještě vrátíme ke Krestovi, přes zlepšený výkon má luhačovický pilot stále ještě daleko ke spokojenosti, a to především z pohledu techniky.

RZ 10 - Kohout 2, 9.53 km

Na druhém Kohoutu dál udržel jistotu svého minutového náskoku Václav Pech, za kterým jsou karty aktuálně prakticky rozdány až po páté místo Jana Dohnala. Nejzajímavější souboj tak aktuálně probíhá na čele produkčních vozů, kde Radek Mifka, jedoucí na šestém místě absolutní klasifikace, vrátil předchozí porážku Vojtěchu Štajfovi a rozdíl tohoto dua je opět na sedmi vteřinách.

V první dvacítce výsledkové listiny nedošlo po RZ 10 k žádnému přeskupení, vše z tohoto pohledu proběhlo v relativním klidu. Samotný start zkoušky byl opožděn o devět minut kvůli ranním problémům po havárii Martina Rady.

RZ 9 - Malonty 1, 19.12 km

Ani na prvních Malontech se Romanu Krestovi nepodařilo pokořit Václava Pecha, když tuto dvojici v cíli testu dělila od sebe pouhá desetina vteřiny ve prospěch plzeňského pilota. Luhačovický jezdec tak aktuálně na druhém místě ztrácí rovnou minutu.

Z pohledu časové ztráty na jeden kilometr se situace notně zlepšila pro třetího Jaromíra Tarabuse, přesto jeho ztráta na první pozici v legendární rychlostní zkoušce činila 8.6 sekundy.

Téměř pět sekund z náskoku Radka Mifky stáhnul Vojtěch Štajf a jeho odstup na první místo skupiny N je nyní 1.6 sekundy. Ve dvoukolkách zůstalo vše při starém, Jan Černý uštědřil na Malontech druhému Emilu Trinerovi porážku ve výši 14.4 vteřiny.

RZ 8 - Kohout 1, 9.53 km

Václav Pech - Petr Uhel, Mini S2000 - Rallye Český Krumlov 2013 ; foto: J.Petrů

První průjezd přes Kohout zvládnul nejrychleji Václav Pech o 3.7 sekundy před Romanem Krestou. Třetí Jaromír Tarabus zde zaostal za nejrychlejším Pechem o rovných deset sekund. V souboji o vedení v kategorii produkčních aut měl navrch o devět desetin Radek Mifka před Vojtěchem Štajfem, jeho lehký náskok se tak navýšil na 6.3 vteřiny. Nejrychlejší dvoukolkář Jan Černý v příbramském duelu notně odskočil Josefu Petákovi, jejich vzájemný rozdíl narostl na dvojnásobek.

O krátké přerušení zkoušky se postaral Martin Rada, který přímo v letmém cíli naboural do fotobuňky a auta časoměřičů. Osmi posádkám tak bude přidělen náhradní čas.

- - - - - - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - - - - -

Ohlasy po RZ 7

Václav Pech - Petr Uhel, foto: J.Petrů

Václav Pech: „Zatím to bylo dobré, ale teď jsem měl velkou krizi na vodě. Navíc tam byl vysypaný Búš v příkopu, lidi se ho snaží dostat zpět a nikdo tam nemává, je to nebezpečné. Zvládli jsme to, ani jsme tam nezastavovali a raději to jeli nahlásit do cíle erzety. Snad se na to podaří ostatní upozornit.“

Jaromír Tarabus: „My jsme to jenom projeli. Moc optimisticky jsme zvolili pneumatiky a kloužeme se úplně neskutečně. Hned v první erzetě po servisu jsme řešili krize před retardéry, jeden jsme projeli. Takže to bylo o ničem.“

Roman Kresta: „Bylo to ještě náročnější než první sekce. Za světla je to očistec, je hodně vytaháno a když tady zaprší ... Pořád setrvává ten náš problém s technikou, uvidíme, jestli s tím snad půjde něco udělat. Teď tam vyletěl Búš, dojeli jsme to na žlutou vlajku. To jsou ty nové pneumatiky.“

Jan Jelínek: „Nějak jsme to proplavali a proklouzali a jsme tu. Neudělali jsme žádnou chybu, jsme rádi, že jsme tady.“

Jan Dohnal: „Strašné. Zvolili jsme intermedia, milión akvaplaninků, neustále čuchám potoky vody a louže. Jízda je strašně opatrná, ale stejně jsme si pomalé zatáčce vyrobili částečný výlet mimo trať a poškodili práh. Je to prostě utrpení. Špatně jsem obul, necítím vůbec jistotu a jedu špatně.“

Vojtěch Štajf: „Teď jsme to skvěle obuli a auto funguje bezvadně. Až na nějaké drobné potahání na vytahaném blátě jsme jeli bez chyby a docela rychle, takže jsme se hezky svezli a docela si spravili chuť po první sekci. Jsem velice spokojený, máme rezervu, ale Mifku postupně stahujeme. Nebyl důvod do toho jít víc, zítra je dlouhý den a to počasí bude asi podobné, bude snadné vyrobit chybu, takže se na to musíme dobře vyspat.“

Radek Mifka: „Špatné. Obuli jsme média a jednou jsme byli i mimo trať. Špatné gumy, hodně vody, auto má pořadá aquaplanink, je to nebezpečné. Udělal jsem špatnou volbu. Nicméně jsme v půlce, zítra budeme pokračovat.“

Vladimír Barvík: „To se může stát jenom mě. Po dlouhé době obuju nové gumy a hned jsme na předchozí zkoušce dostali defekt. A teď v tom dešti ... nejsem blázen. V klidu.“

Emil Triner: „Docela dobré, akorát teď se mi hrozně mlžilo okno a bál jsem se, že něco trefím.“

Egon Smékal: „Jedeme teď perfektní závod. První a druhá zkouška v sekci byly skvělé, třetí jsme měli fantasticky rozjetou, ale Rus rozbořil retardér a zůstali jsme tam několik minut stát. Mrzí mě to, mohli jsme zase něco stáhnout. Škoda, ale jinak dobré. Skvělé nastavení auta, jelo se super a velký sport.“

RZ 7 - Ján 2, 12.59 km

Silný noční déšť notně komplikoval posádkám situaci, nicméně v první desítce průběžné absolutní klasifikaci 41. Rallye Český Krumlov se na konci první etapy nic neměnilo. Na čele po dnešku zůstává Václav Pech na Mini S2000 před Romanem Krestou a Jaromírem Tarabusem (oba Fabia S2000).

Další dramatický moment zažil Dmitrij Mjachin, který zapasoval na dlouhé minuty své Clio mezi balíky slámy v retardéru, ovšem na jeho extempore doplatil Martin Búš, jenž se snažil vyhnout případnému střetu a skončil mimo trať. Následně jedoucímu Pechovi, Tarabusovi a Krestovi tak byly přiděleny stejné časy.

V klasifikaci produkčních vozů se na čele přes nepříliš ideálně zvolené obutí udržel na čele Radek Mifka před Vojtěchem Štajfem a Vladimírem Barvíkem. Ve dvoukolkách vede Jan Černý před Josefem Petákem a Egonem Smékalem.

RZ 6 - Přídolí 2, 17.57 km

O největší vzrušení se na šestém rychlostním testu nedobrovolně postaral Roman Odložilík, který svou Fabii S2000 v dešti poslal mimo trať několik kilometrů před cílem testu. Své druhé druhé místo za Václavem Pechem tak přepustil Romanu Krestovi a sám ze soutěže odstoupil.

Radost nepřinesl tento test ani Vladimíru Barvíkovi, který dostal defekt a klesnul na konec první desítky a na třetí příčku třídy 3.

RZ 5 - Slavkov 2, 11.51 km

Vše při starém v porovnání s předchozím vývojem situace zůstalo zachováno také na RZ 5. Tu vyhrál Václav Pech před Romanem Odložilíkem, Krestou, Tarabusem a Jelínkem. Naprosto stejně pak vypadá ppořadí na prvních pěti příčkách výsledkové listiny.

V první desítce si polepšil pouze Vojtěch Štajf, když poskočil na deváté místo za své soupeře v produkčních vozech, tedy Mifku a Barvíka, hned za nimi jsou pak nejrychlejší dvoukolkáři, tedy Černý, Peták a Rujbr.

Ohlasy po RZ 4

Jan Černý: „Jsem spokojený, skvěle jsme se trefili do pneumatik. Jeli jsme sliky, až na poslení zkoušku jsme dali na předek mokré. Sice už na předchozí pršelo, ale měkké sliky tam fungovaly dobře, asfalt byl docela hrubý.“

Martin Búš: „Líbilo se mi to, na čtverce už začínalo pršet, ale zatím v pohodě. Hlavně, aby to tak vydrželo. Jedeme v klidu, před závodem jsme udělali nějaké změny v rozpise a stylu jízdy, řekl bych, že to bylo ku prospěchu. Uvidíme, jak to půjde dál.“

Dimitrij Mijachin: „Na třetí zkoušce jsme měli dva defekty na levé straně, naštěstí jsme to měli jak vyměnit. Jinak se nám to celkem podařilo.“

Egon Smékal: „Na poslední vložce jsme se asi ve stopadesáti srazili se srnou. Dopadlo to celkem dobře, ale uvidíme, protože nárazník je docela rozbitý, tak abychom měli na co přichytit rampu. Snad se to podaří dát do kupy. Jinak to byl boj na suchém nastavení na mokru na neřezaném sliku. Škoda té srážky, ale nedalo se s tím vůbec nic dělat.“

Václav Pech: „Byl jsem spokojený, ale přijde mi, že kluci něco dělají, nebo mají blbě nastavené auto, jedeme zhruba stejné tempo, jako na Šumavě. Neudělali jsme žádnou chybu ani nešli do nějakého rizika, na autě nejsou žádné změny, takže mě to dost překvapuje. Asi se tedy něco děje spíš u nich, než u nás. Trošku teď asi změkčíme auto na mokro, ale standardně, jak jsme zvyklí.“

Jaromír Tarabus: „Spokojení rozhodně nejsme. Na dvojce jsme se nevešli do jednoho retardéru a museli couvat, zhaslo nám auto. A navíc nemáme dobré tempo, Venca jede úplně neskutečně. Uvidíme co vymyslíme. Zkusíme něco upravit na autě, ještě to probereme.“

Roman Kresta: „Je to ve mně, musím říct, že jedu tak na půl plynu. Nemůžu se dostat do toho, abych začal nějak závodit. Nejede se pomalu, ale abych jel před Vencou, tak bych musel přestat používat brzdový pedál a víc šlapat na plyn. Máme i s Mirou trochu problém s autem, dostali jsme poslední možné mapování motoru, ale je to špatné. Nemá to žádnou reakci, odezvu, je to zrádné a nebezpečné. Nechci se na to vymlouvat, ale nefunguje to. Řešíme to a voláme do Škodovky, co s tím. Odezva na plyn není někdy vůbec žádná, musíme přijít na to proč.“

Roman Odložilík: „Jede se mi dobře, tyhle páteční zkoušky se mi líbí. Teď jsme jen na Ján dali zbytečně mokré kola a bylo to skoro na suchu, ale je to stejné pro všechny. Počasí je strašně proměnlivé, bude to teď těžké.“

Jan Dohnal: „V našem podání to bylo docela trápení. Neměl jsem rytmus, nevěřil jsem rozpisu, ani autu. Byl jsem hodně vlažný, spoustu zatáček jsem jel o kvalt níž. Na tom sliku jsem si na vlhku nevěřil. Na RZ3 už byla souvislá vrstvička vody, tam jsem se prostě podělal. Teď jsem se snažil probrat a jelo se nám líp, ale strčil jsem si to moc do jedné zatáčky, přetočili jsme se, zůstali napříč silnice a ztratili poměrně dost času. Trápení. Doufám, že po servisu bude líp, uděláme nějaké změny v nastavení, ale to souvisí spíš s pneumatikami.“

Jan Jelínek: „Dvojka a trojka byla špatná, dali jsme tam hodně tvrdý slik. Na čtverku jsme dali dopředu média a bylo to dobré. Teď dáme na auto mokré gumy a budeme doufat, že bude pršet.“

Vojtěch Štajf: „Jsem strašně rád, že jsme nic neuělali autu. Zvolili jsme blbě gumy, dozadu jsme dali stejně tvrdý slik, jako dopředu. Moc to ujíždělo i na první vložce, nedokázal jsem to ohřát a na vodě to bylo tragické. Nepovedlo se to stejně jako na Šumavě. “

Radek Mifka: „Jede se mi dobře. Neriskujeme, pro mě je to docela překvapení. Možná na rozdíl od ostatních moc nechybujeme. Teď jsem zpanikařil a dal dopředu mokrou, dám tam zpátky slik, jede se mi na něm líp.“

Vladimír Barvík: „Naštěstí máme obě půjčené přilby od Huda, takže problém byl v přilbách. Ta moje je sice malá a je blbé, když je člověk zvyklý na něco jiného, ale v pohodě.“

Josef Peták: „Samozřejmě, že jsme to promanévrovali na gumách. Vyrazili jsme na sliku a přesně na startu dvojky jsme pouštěli stěrače. Ti co jeli vepředu to asi stihli na suchu. Museli jsme to přetrpět a pak jsme fofrem přehazovali předky na média. Ale jsme tady. Teď dám na celé auto média, v lese je mokro a já musím jet na jistotu. Ve tmě nic nevidím, tak abych nesežral nějakou louži.“

Emil Triner: „Líbí se mi to, ale špatně jsem obul, sliky. Přišla voda, pak na trojce začalo pršet hodně, už jsem chtěl jet domů, ale pak jsem si řekl, že to nemůžu udělat. Tak jsem to odjel, teď to přezujeme a pojedeme dál.“

RZ 4 - Ján 1, 12.59 km

Čistý hattrick z pohledu vítězství na RZ završil na prvním Svatém Jánu Václav Pech, který zde byl o 9.1 vteřiny nejrychlejší před Romanem Odložilíkem, o další desetinu vteřiny zpět pak byl Roman Kresta.

Zmiňovaná trojice jezdců tak zůstává nadále na čele průběžné celkové klasifikace, nicméně spokojeni jsou zatím pouze Pech s Odložilíkem, neboť Krestově Fabii S2000 nefunguje optimálním způsobem nová motorová mapa a se stejným problémem se pravděpodobně potýká také čtvrtý Jaromír Tarabus.

V první desítce si oproti předchozímu testu polepšil Vladimír Barvík, který šel na osmé místo celkově před lídra dvoukolek Jana Černého, na desátou příčku se pak posunul Vojtěch Štajf. Střet se srnou dopadl relativně dobře pro Egona Smékala, respektive jeho Citroen DS3, když byla poškozena pouze levá přední část.

S uraženým kolem skončil na trati RZ 4 do té doby velmi dobře rozjetý Jan Votava, technické problémy vyřadily ze hry také mladého Martina Kouřila (poloosa) a Josefa Deneše (diferenciál).

RZ 3 - Přídolí 1, 17.57 km

Václav Pech - Petr Uhel, Mini S2000 - Rallye Český Krumlov 2013 , foto: D.Benych

Také třetí rychlostní zkouška se stala kořistí Václava Pecha, který tak navýšil svůj náskok před celkově druhým Romanem Odložilíkem na 18.4 sekundy. Pilot modré Fabie S2000 zde byl z pohledu dílčích výsledků nicméně až čtvrtý za Krestou a Tarabusem, takže úřadující vicemistr České republiky Kresta stáhnul svou ztrátu na druhou příčku na 2.3 sekundy.

Za čtvrtým Tarabusem bojují o páté místo Janové Jelínek a Dohnal, první jmenovaný má aktuálně k dobru pouhou desetinu vteřiny. Na výborném sedmém místě se nadále drží Mifka před nejrychlejší dvoukolkou, kterou je Peugeot 208 R2 Jana Černého. Na deváté místo si polepšil Vladimír Barvík, který zajel na RZ 3 sedmý čas.

Svoji Fabii S2000 poslal mimo trať Robert Adolf a pro dnešek končí, do Rally2 poputuje po RZ 3 také Petr Kačírek. Technická závada pak vystavila předčasný stop Václavu Dunovskému. Po havárii končí rovněž Miloš Dvořák, jeho spolujezdec Jiří Černoch byl otřesen a převezen do nemocnice. Zkouška byla následně pro zbytek startovního pole zrušena.

Aktualizace: Jiří Černoch byl již propuštěn z nemocnice se zlomeným malíčkem na ruce.

RZ 2 - Slavkov 1, 11.51 km

Po první ortodoxní rychlostní zkoušce se díky nejlepšímu času vyšvihnul do čela průběžné absolutní klasifikace Václav Pech, který byl na RZ 2 o 4.5 sekundy rychlejší druhého Odložilíka. Třetí čas patřil Romanu Krestovi a až čtvrtý se ztrátou 12.7 sekundy na Pecha byl Jaromír Tarabus. Ve stejném pořadí se pak tito jezdci seřadili v průběžných celkových výsledcích po druhé zkoušce.

Nejrychlejším pilotem produkčního auta byl tentokrát Radek Mifka , který se posunul nejen do čela kategorie, ale i na sedmé místo absolutně. Ve dvoukolkách si hodně polepšil díky nejlepšímu času Jan Černý. Dva defekty naopak vystavily stop Antonínu Tlusťákovi, který test sice dokončil, ale za jeho cílem odstoupil.

Ohlasy po RZ 1

Jan Černý: „Nebylo nic co vymýšlet, snažili jsme se jet co to dá, ale hlavně abysme nic nepokazili. Pneumatiky fungovaly, auto taky, super. Zatím v klidu.“

Antonín Tlusťák: „V pohodě, hlavně pozor na obrubníky. Závod bude ještě dlouhý, počasí bude asi hodně zajímavé. Teď šlo o to nic nepokazit.“

Dimitrij Mjachin: „V pořádku, rozehřívali jsme sebe i auto. Další zkoušky jsou pro mě zatím velkou neznámou, uvidíme.“

Martin Búš: „Dávali jsme pozor, abysme neudělali nějakou hloupost. Doufám, že nebude pršet, jak je letos zvykem, těším se na další zkoušky.“

Egon Smékal: „Pneumatiky byly studené, takže první kolo bylo hodně klouzací, pak už to trošku fungovalo. Jeli jsme na jistotu, uvidíme, jak to půjde na normálních rychlostkách.“

Václav Pech: „Bez problémů, hezky jsme se svezli. Je tu dost lidí, hezká atmosféra. Teď mám obavy z počasí, uvidíme, co se bude dít dál. Klasický Krumlov by byl velký slejvák, dnes to vypadá spíš na nějaké přeháňky, takže to bude hodně záludné.“

Jaromír Tarabus: „V pohodě, netrefili jsme žádný balík ani obrubník. Závodit se ale začne teprve teď. Budu řešit, co obujeme, sám nevím.“

Roman Kresta: „Jednička byla v pohodě, bez problémů. Pokud jde o pneumatiky, uvidíme, Krumlov je vždycky zrádný. Nemáme žádný cíl, pojedeme si svoje a hlavně ať všechno funguje. Je to závod.“

Roman Odložilík: „Při shakedownu jsem tošku blbnul a zkoušel nějaká nastavení, teď to bylo v klídečku. Určitě to bude stejně jako letos zatím pokaždé, bude pršet, ale otázka jak moc. S pneumatikami to bude těžké.“

Jan Dohnal: „Tahle rychlostka je spíš rozehřátí mezi obrubníky, hlavně neudělat chybu. Je to technické a dost vás to v autě zaměstnává. Máme respekt nejen z tratí, ale i z počasí. Naposledy jsem tu jel v roce 2008, takže s S2000 je to trochu do neznáma. Snažili jsme se připravit kvalitní rozpis a uvidíme. Přiznávám, že jsem z toho trochu nervózní.“

Jan Jelínek: „Vyjeli jsme, přežili jsme, nic jsme neutrhli a netrefili, takže v pohodě, jsme spokojení.“

Vojtěch Štajf: „Bylo to jednodušší než na Šumavě, do servisu blízko, takže jsme obuli slicky a zvládli to. Je to stejné jako shakedown, takže člověk jede trochu po paměti. Teď je ve vzduchu trochu cítit voda, takže si vezmeme do rezervy dvě mokré a když to spadne, tak to budeme muset nějak řešit. Těžko říct, co to počasí udělá.“

Jan Votava: „Jedničku bereme jako jednu zatáčku pro diváky. Projeli jsme to a nic neurazili. Čas byl asi horší, protože jsme nejeli shakedown, ale nepřidáváme tomu žádný význam.“

Radek Mifka: „Udělal jsem nějaké chyby, ale bylo to na rozjetí, v pohodě. Hlavně jsem nechtěl, aby jsme začali jako na Šumavě. Máme sliky, neprší, takže dobré, jedeme dál.“

Robert Adolf: „Byla to trošku opičárna, ale dobré, máme to za sebou a bez problémů. Teď na ty správné erzety.“

Vladimír Barvík: „Je to stejné jako loni a nechci to opakovat. Máme zase problémy s interkomeme, v půlce erzety to přestalo fungovat. Jeli jsme jako diváci, nic jsem neslyšel, prostě na pi.. Je to stejné jako na Kopné. Jediné pozitivum je, že máme nový motor. Ale bez interkomu se jet nedá, zkusíme to nějak vyřešit. Asi to bude nějaká blbost v přilbě, nevím.“

Tomáš Růžička: „Bylo to rychle za náma, ale máme všechna kola a jsme tady. Teď se teprve uvidí.“

RZ 1 - Super RZ České Budějovice, 2,18 km

Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát, Škoda Fabia S2000 - Rallye Český Krumlov 2013 , foto: D.Benych

Úvodní test českokrumlovské soutěže, tedy již tradiční zahřívací městskou speciálku na výstavišti v Českých Budějovicích, zvládnul nejrychleji Jaromír Tarabus na Škodě Fabii S2000 před Mini S2000 Václava Pecha, který zde zaostal o pouhé dvě desetiny.

Třetí čas si připsal na své konto Roman Odložilík, který tentokráte test absolvoval bez potíží, na rozdíl od shakedownu, při němž dvakrát atakoval jeden z balíků slámy. Za čtvrtým Romanem Krestou a pátým Janem Jelínkem dojel na šestém místě Vojtěch Štajf na Subaru, byl tedy nejrychlejším jezdcem třídy 3. Ve dvoukolkách porazil své mnohem mladší soupeře Emil Triner, který se na jihočeských tratích posadil pr za volant Renaultu Clio R3.

-jav- ; -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist