Anketa
Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy?
|
European Rally Championship 2013
V mistrovství Evropy zaveden limit počtu pneumatik
Nejen, že od 1. května začaly v mistrovství Evropy platit nové pneumatiky. Na nedávném zasedání se FIA Rally komise v Paříži usnesla, že bude zaveden limit maximálního počtu pneumatik použitých na jeden závod.
Počínaje Geko Ypres Rally bude na všech zbývajících závodech ME možnost použít maximálně 20 pneumatik plus čtyři další na shakedown či kvalifikaci. Poznatky z letošní sezóny pak budou využity při stanovování limitů pro sezónu 2014. Až na vyjímky povolené ředitelem závodu pak bude zakázané ruční řezání.
„Pneumatiky byly v mistrovství Evropy hodně nákladnou položkou. Chceme zachovat volnou soutěž výrobců pneumatik, zároveň ale chceme drasticky snížit náklady na pneumatiky. S možností využití šesti nových pneumatik na každou sekci se stávalo, že se na 250 km rychlostních zkoušek použilo 36 nebo 42 pneumatik, což byl ekonomický nesmysl. Po diskuzi s týmy, pořadateli i výrobci pneumatik jsme navrhli plán, který FIA oficiálně potvrdila,“ řekl šéf Eurosport Events Francois Ribeiro.
Dodejme, že nové pneumatiky vstoupily v platnost 1. května a limitují směs pneumatik na pouze dva různé typy, navíc specifikují některé předepsané prvky u 18" pneumatik na asfaltu. Výrobci Pirelli a Yokohama dostali výjimku, kdy se za určitých podmínek a úprav mohou až do 1. října použít jejich starší modely pneumatik.
-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentáře
infoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
ajaj: Prořezávání gum je zakázané jen v MS. V regionálních řádech je povolené pod podmínkou, že to je výslovně napsané v ZÚ soutěže.
Ad omezování počtu. Myslím, že tam tak trochu hledáš problém, který není. Většina týmů, co jede ME, s tím podle Pluta souhlasí.Je snad dobře, když se děje po vůli většiny zainteresovaných, ne?
Rozhodně ale nejde mluvit o souhlasící většině v případě toho zbrklého a chaotického zavádění nových pneu. Tam vidím ten problém já.
Pluto, ale na nejlepší auta taky přece dosáhnou jen ty nejbohatší týmy. Neomezíme i auta (vím, že existují imaginární cenové stropy a proto píšu imaginární)? Kde je ta hranice, kam bude sahat to omezování a pseudo šetření cizích peněz? Dyk je to nesmysl od A do Z.
Gumy: Až tak to nestíhám sledovat, ale nebylo ruční prořezávání gum zakázaný?
To ajaj: Vem si, že i řada současných jezdců na mokro radší volí slick a jenom je prořeže. V MS se jezdí taky jen tyto dva typy pneumatik a všichni jezdci to zvládají...
Omezování pneumatik - drtivá většina letos se účastnících týmů či posádek s omezením počtu pneumatik souhlasí. Na ty maximální čísla stejně dosáhnou jen ty nejbohatší týmy, většina startovního pole využije za závod mnohem menší počet pneu...
Pluto, co na vodě, když mokrá guma není? To se může jezdit rovnou na sériových šlupkách, ne? Ta umí na vodě i na suchu a někdy i na sněhu.
Karbonyl, mě hlavně vadí to omezování počtu gum. Proto jsem psal i o té spotřebě a bojím se, že i na to dojde. Oni se chovají, jako by to platili sami ze svého.
ajaj: základní myšlenkou celé věci je auta zpomalit. To znamená jet tak, aby ten klempíř nebyl potřeba. Z tohoto pohledu je samozřejmě nešťastný současný stav v MMČR, kdy proti mě na nových pryžích může jet někdo s těmi původními, to je jasné. Ale až pojedou na nových gumách všichni, tak to zas budou závody jak doposud. Zavedení "pomalejších" pneu jednoznačně kvituju, realizaci ale rozhodně míň.
Ona ta nová guma není zase tak špatná, jak se někteří snaží přesvědčit. Finanční úspora to může být dost výrazná a pokud se podíváme na Korsiku, kde se tyto gumy jely poprvé, tak oproti obvyklému stavu moc havárií nepřibylo.
takže, omezíme počet gum obecně, nařídíme gumu, která klouže, zrušíme mokrou gumu, výsledkem je v rozpočtu úspora za obutí a vzrostou náklady za klempíře, mě to dává smysl, vám ne? tohle jsou závody a ty jsou drahý, Economy run je něco jinýho
Většina jezdců a týmů, co jsem se ptal, tak souhlasí s limitem pneumatik, aby se více srovnaly podmínky a zlevnily náklady. Jako většina věcí je to ale šité horkou jehlou a dělat takhle razantní změnu uprostřed sezóny je podle mě velká blbost. Ano, tohle se mělo dát do řádů jako předzvěst na začátku roku a začít to mělo platit od ledna 2014. A pro všechny. Tím by měli výrobci i týmy dostatek času se na to připravit a důkladně natestovat. To, že je to vše dřív, je práce hlavně těch dvou výrobců, kteří už mají světové gumy a můžou je použít. A nejspíš museli investovat hodně prostředků a umu, aby to prosadili už od května... S vyjímkou pro Pirelli a Yokohamu jsem nesouhlasil už od začátku a dali jsme to i najevo, ale to je tak jediné, co se s tím dá dělat...
Souhlas. Ono to taky, pokud vím, původně bylo domluvené všemi stranami až od září. Nevím, na čí nátlak se to posunulo už na květen.
Nové Michelin R10 a R20 mají být k dispozici poprvé na Ypres, tak uvidíme...
S omezením počtu bych klidně souhlasil, ale to přechodné opatření pro Pirelli a Yokohamu v kombinaci s loňskými světovými pneu Michelin (zatím ty správné evropské nemá žádný výrobce) je kočkopes a celé špatně. Mělo to začít platit, až to bude celé připravené...
|
|