www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mediasport mezinárodní mistrovství ČR 2013

Kopecký v Hustopečích obhájil loňské prvenství

22. června 2013 • 18:00

Dnes odstartuje čtvrtý díl letošního Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích, tradiční červnová Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče. Jak dopadne souboj navrátivšího Jana Kopeckého s ostatními dravci českého šampionátu můžete sledovat společně se serverem AutoSport.CZ.

RZ 12 - Diváky 2 (14.88 km)

Vítězem letošní dramatické Agrotec Petronas Synthium Rally Hustopeče se nakonec stala posádka Jan Kopecký - Pavel Dresler na Škodě Fabia S2000 před Václavem Pechem a Petrem Uhlem na Mini John Cooper Works S2000, když je v cíli soutěže dělily 2.2 vteřiny. Bronz si z jihu Moravy odvážejí Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát na Fabii S2000.

Čtvrté místo absolutně nakonec uhájil před pátým Romanem Odložilíkem na posledním testu o deset vteřin Jan Jelínek (oba Škoda Fabia S2000), pro šestou příčku a vítězství v klasifikaci skupiny N dojel v solidním tempu Vojtěch Štajf na Subaru Impreza STi před Tomášem Růžičkou a Andrijem Chepilem. Obrovskou smůlu měl nakonec Radek Mifka, kterého na posledním testu zradil motor jeho Lanceru Evo 9.

V klasifikaci vozů s jednou poháněnou nápravou se z prvenství může radovat Josef Peták před Václavem Dunovským, třetí místo překvapivě vybojoval s Fabií R2 běloruský mladík Anatolij Šimakouski. Jan Černý na čtvrtém místě nakonec zaostal za stupni vítězů o 23.3 sekundy.

Závěrem přinášíme také slíbenou další informaci ohledně posádky Jiří Plšek - Milan Marušák. Jiří Plšek je podle našich informací v pořádku, pokud jde o Milana Marušáka, ten má zlomená čtyři žebra a naštípnutou lopatku, bez nutnosti operace. Při havárii nicméně utrpěl otřes mozku, takže zůstává v nemocničním ošetřování a na pozorování. Nejen za naši redakci, ale i za celou komunitu přízniců rally mu samozřejmě přejeme brzké uzdravení!

RZ 11 - Bořetice 2 (15.52 km)

Vítězem předposledního měřeného testu se stal Václav Pech a do závěrečné rychlostní zkoušky tak vyrazí se ztrátou pouhé jedné celé a jedné desetiny vteřiny na vedoucího Jana Kopeckého. Dramatický souboj, který je ozdobou letošních Hustopečí, tak bude gradovat na posledních kilometrech rally.

Klid nebude ani za třetím Jaromírem Tarabusem, neboť pátý Roman Odložilík smazal na RZ 11 více než polovinu náskoku čtvrtého Jana Jelínka a pokud by na poslední zkoušce vydržel nastavené tempo, mohl by svého největšího soupeře udolat.

Ve skupině N přidal za prvním Vojtěchem Štajfem na tempu Radek Mifka a upevnil si druhou pozici před Radkem Mifkou. Prakticky rozhodnuto je také ve dvoukolkách, kde se rozdíl mezi Petákem a Dunovským prakticky nezměnil.

Ohlasy po RZ 10

Jan Černý: „Bylo to sice techničtější a víc na šotolině, ale je tam spousta výjezdů na širokém do kopce, kde ztrácíme hodně času. Pak jsme se víc snažili a čas nebyl špatný, čekal jsem, že porazíme i Pepu Petáka, ale ten závodí s Dunou a jede hodně pěkně. Ale já jsem spokojený. Auto funguje skvěle, kdybychom ráno nevyskočili ven a nenechali tam spoustu minut, mohlo to být o hodně lepší.“

Václav Dunovský: „Čekal jsem, že devátá vložka pro nás bude trochu lepší, protože jsme na ní chtěli jet rychle, ale přišlo mi, že auto hodně klouzalo. Možná to byl jen můj pocit, ale držel jsem se při zdi, protože jsem neměl dost jistoty. Ale jeli jsme tam stejně s klukama, takže žádný problém. Nicméně teď na poslední zkoušce jsme měli gigantickou krizi, byli jsme venku a mohli jsme být rádi, že jsme nezůstali na okraji lesa. Stálo při nás štěstí. Teoreticky naše ztráta mohla být poloviční a byli bychom ve hře, teď by už Pepa musel vyrobit nějakou chybu. Je natolik zkušený, že osmnáct vteřin na dvou vložkách si už musí pohlídat.“

Josef Peták: „V závěru už nesmím udělat chybu, protože zatím jsme se všichni předháněli právě v chybách. Pro mě je tedy nyní prioritou jet a neudělat chybu a rychlost, jakou jsem jel teď, by na to měla stačit. Osobně mám pocit, že jsem jel poměrně bezpečně.“

Jan Kopecký: „Budu se opakovat, ale je vidět, že Vašek jede rychle a jeho tým odvedl dobrou práci. Pro český mistrák je to jenom dobře a já jsem rád, že se musíme snažit a jet v tempu. Musíme se snažit a není to nic jednoduchého, lehce by se dala udělat chyba. Pokud nás Vašek porazí, asi se z toho nezblázníme, stát se to může. Mohl bych říct, že on má větší kroutící moment a líp mu to odjíždí ze zatáček, ale já mám větší maximálku. V závěru musíme prostě jet co nejlépe.“

Václav Pech: „Nevím, jestli není lepší prohrát o čtyři vteřiny, než sledovat poslední zkoušku jako divák. Těžko říci, jestli můžu udělat něco víc, než teď dělám. Je to velká výzva, ale musím přiznat, že pro mě je to totální doraz a fyzicky už nemůžu. Jeli jsme naplno, bez rezervy, ale bylo to úžasné svezení. Už dokážu jet s Mini skoro na hraně.“

Daniel Trunkát: „Na desítce jsme si bohužel špatně napsali retardér v Divákách, museli jsme couvat a zhaslo nám to. Tahle chyba padá na moji hlavu. Určitě jsme tam něco ztratili, navíc asi o půl kilometru dřív jsme něco trefili na Mirkovu stranu a měli pomalý defekt. Vypadli jsme z rytmu, nemáme s kým závodit a to je vždy ta nejhorší situace.“

Jan Jelínek: „Roman do toho určitě ještě půjde naplno, takže pokud nezrychlím, je docela možné, že mě přeskočí. Můžeme si za to sami, protože jsme obuli špatné gumy, ale jiné stejně nemáme. Máme hodně měkkou směs je velké horko, vůbec to nefunguje a strašně se kloužeme. Taky jsem probrzdil jednu zatáčku. Budeme muset jet víc hlavou a udělat vše pro to, aby nás nedojel. Uvidíme.“

Roman Odložilík: „Teď jsem z toho měl aspoň lepší pocit, konečně jsme závodili. Ale těžko říct, jestli můžeme stáhnout ztrátu 25 sekund. Alespoň se o to pokusíme.“

Vojtěch Štajf: „Teď jsme do toho šli s tím, že jsme ještě chtěli zvýšit náš náskok, jde nám o bonusové body za etapu, kde byl kousek za námi Růžička. Pro nás by samozřejmě bylo dobré, kdyby Růžička i Chepil byli před Mifkou, protože s Radkem jsme oba ve hře o titul. Teď jsme zajeli velmi hezký čas, trochu jsem do toho šel, dokonce jsem si vyrobil jednu krizi a bál se, že vyletíme ven. Teď už nechci riskovat a jen to v klidu dovézt do cíle.“

RZ 10 - Diváky 1 (14.88 km)

Ani desátá rychlostní zkouška nepřinesla více světla do souboje o to, kdo se stane celkovým vítězem hustopečské rally, když tovární Škodu Fabii S2000 pilotovanou Janem Kopeckým dělily od Mini S2000 Václava Pecha pouhé tři desetiny vteřiny.

Do posledních dvou testů tak půjdou hlavní protagonisté rally se vzájemným odstupem čtyř vteřin, takže rozhodovat mohou i drobné chyby. Na rozdíl od třetího Jaromíra Tarabuse se bude stále bojovat o čtvrtou příčku, kde se ještě k tlaku na Jana Jelínka dokázal vybičovat Roman Odložilík.

Prakticky rozhodnuto je o vítězství ve skupině N, kde vede Vojtěch Štajf, v souboji o druhé místo nicméně tahal za delší konec provazu Radek Mifka a odskočil třetímu Tomáši Růžičkovi na 8.2 vteřiny.

Ve dvoukolkách usnadnil situaci Josefu Petákovi jezdeckou chybou Václav Dunovský a zkušený příbramský pilot tak půjde do závěrečných dvou testů soutěže s náskokem 18.1 sekundy, který už se bude Dunovskému velmi těžko stahovat.

RZ 9 - Bořetice 1 (15.52 km)

Pouze nepatrně se podařilo při prvním průjezdu rychlostní zkouškou Bořetice navýšit Janu Kopeckému svůj náskok na druhého Václava Pecha, když plzeňskému jezdci poodjel na tomto testu o 2.3 sekundy, což znamená aktuální rozdíl mezi touto dvojicí na čele výsledkové listiny v hodnotě 3.7 vteřiny.

Třetí Jaromír Tarabus tak pravděpodobně nemá jinou možnost, než se soustředit na svůj vlastní výkon a čekat na případnou chybu některého v výše uvedené dvojice, neboť před ním i za ním je zhruba minutový rozdíl.

Bojovat naopak stále musí čtvrtý Jan Jelínek, neboť Roman Odložilík stáhnul z jeho náskoku na RZ 9 bez jedné desetiny dvanáct vteřin. Pilot bleděmodré Fabie S2000 tedy navzdory penalizaci z retardéru ve výši třiceti vteřin evidentně nesložil zbraně.

Zatím naprosto neochvějně se drží na čele klasifikace produkčních aut Vojtěch Štajf, kterému hrají do karet časy Tomáše Růžičky, jenž je již pouhých 1.5 sekundy za druhým mužem kategorie, Tomášem Mifkou.

Do čela klasifikace dvoukolek se posunul Josef Peták, neboť jeho největímu rivalovi a do této chvíle vedoucímu jezdci skupiny 2WD Václavu Dunovskému byla připsána penalizace 30 vteřin za neprojetí retardéru na RZ 6. Dunovský tak aktuálně ztrácí na Petáka 8.9 sekundy.

Ohlasy po RZ 8

Pavel Dresler: „Dnes je to těžší než včera, protože po včerejším dešti je zejména na druhé rychlostní zkoušce hodně bláta. Nyní už to bylo lepší, ale Honza měl v tomto průjezdu trochu problém, naskřípl si nerv na třísle, takže tyto dvě zkoušky dost protrpěl.“

Václav Pech: „Tempo je strašné vysoké a bylo by pěkné, kdyby rozhodla až poslední erzeta. Ale nevím, co na to bude říkat Honza. Teď nám trošku tekly brzdy a musel jsem odšlapavát, což nás lehce zpomalovalo. Ale nevím, jak moc, jestli vteřinu nebo dvě. Snad to opravíme. Teď nás čekají vložky, které jsme loni nejeli. Nevím, kolik můžu tlačit a netlačit. Nechtěl bych to nechat někde mimo trať jako před rokem.“

Jaromír Tarabus: „Od rána jedeme stejně, akorát na druhé jsme couvali. Pořád nám chybí nějaké vteřinky. O něčem vím. Chceme dát pokračovat v současném tempu.“

Jan Jelínek: „Jedeme si to svoje, snažíme se postupně přidávat, přidávat, přidávat. Kluci před námi jedou strašně rychle, teď na polookruhové erzetě nám dali opět hodně. My si závodíme s Romanem a velice se nám to líbí.“

Roman Odložilík: „Jedu špatně. Navíc jsem se teď dozvěděl, že jsme dostali půl minuty penalizace za retardér, takže je to vyřešené. Snažím se, ale buď jedu pomalu nebo špatně. Nevím, co k tomu víc říct, ty časy tam prostě nejsou.“

Vojtěch Štajf: „Jelo se nám líp, užili jsme si to teďka víc, než předtím. Trošku jsme přidali, protože jsme si uvědomili, že Růžička jede dost rychle a do tabulky se počítá každý den zvlášť, takže nám se samozřejmě do celoročního počítání hodí, když mezi mnou a Mifkou bude někdo další, kdo mu sebere body. Proto Růžičkovi fandíme, pakliže bude za námi.“

Radek Mifka: „Nám dneska celý den nejede pořádně auto a na té polookruhovce je výkon hodně znát. Ta druhá vložka byla techničtější, tak jsme nedostali tolik, ale je vidět, že auto prostě nefunguje.“

Marcel Tuček: „Na Krumlově jsme si to užívali a jeli pro radost, tady se spíš trápíme. Auto nefunguje, je něco s elektronikou, ale nevíme co. Jedeme bez ALS, nedrží to volnoběh. Na jednu stranu jsme rádi, že vůbec jedeme, ale s výsledkem spokojení nejsme. Ale mohlo to být horší, protože na některých místech je tu po tom dešti spousta naplaveného písku a bordelu.“

Václav Dunovský: „Před přeskupením jsme zjistili, že už máme hodně sjetá přední kola, takže jsme vzhledem k počtu zatáček doleva a doprava na okruhu prohodili levé a pravé kolo. Zvládli jsme to ale nakonec velmi dobře. Na druhé zkoušce jsme dodrželi to co jsme chtěli, tedy neudělat žádnou kravinu jako v prvním kole, kdy jsme nedobrzdili do retardéru a měli ještě další krizi. Neztratili jsme ani moc času a jsme stále ve hře. Doufám, že se stejným tempem a taktikou vydržíme až do konce.“

Pavel Kohout: „Nemyslím, že bychom neměli motivaci, protože jsme se snažili, ale proti nám jsou místní tratě. Jsou hodně rychlé, dost se to tu rozjíždí do kopce z pomalých odbočení a s er-dvojkou je to přeci jen horší oproti silnějším autům. Neměli jsme úplně ideální obutí, kvůli defektu jsme museli dát mokré kolo dozadu a nulu dopředu, takže se s tím nedalo jet na sto procent. Neflákali jsme se, ale zdejší zkoušky nejsou úplně dělané pro naše auto.“

Alena Benešová: „Podle časů je to docela těsné, ale od rána byla každá zkouška úplně jiná. Honza Černý měl problémy, Egon Smékal neodstartoval do druhé zkoušky, je to docela napjaté a nikdo neví, co bude dál. Ve druhém kole jsme už věděli kde jsou problémová místa a hodně to oschlo. I to hodně kritické místo na druhé zkoušce, kde bylo hodně bahna, oschlo a byla tam vyjetá kolej, ve které se dalo jet v nějakém tempu.“

RZ 8 - Šitbořice 2 (8.99 km)

Napínavá bitva mezi Janem Kopeckým a Václavem Pechem pokračovala i na osmé rychlostní zkoušce, která nakonec opět vyzněla lépe pro pilota Mini S2000. Kopeckého Fabia S2000 zde byla o 2.2 vteřiny pomalejší a náskok kosteleckého pilota se smrsknul na 1.4 sekundy.

V dobrém tempu pokračoval také Jaromír Tarabus, čtvrtý Jan Jelínek byl opět rychlejší Romana Odložilíka. Svým tempem nadále pokračuje Vojtěch Štajf, který si drží s přehledem náskok před Radkem Mifkou, zatímco v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou se mohl překvapivě radovat z nejlepšího času Patrik Rujbr, který dnes jede v rámci Rally2.

Dobré zprávy máme pokud jde o Jiřího Plška a Milana Marušáka, kteří havarovali v páteční etapě. Jiří Plšek by měl být dnes propuštěn z nemocnice, Milan Marušák sice zůstane ještě hospitalizován v nemocnici, nicméně jeho zranění by nakonec neměla být příliš vážná.

RZ 7 - Starovice 2 (17.43 km)

Na druhých Starovicích zvrátil Jan Kopecký průběžné aktuální vedení v Agrotec Petronas Synthium Rally Hustopeče opět na svoji stranu, když zkoušku absolvoval o 5.6 vteřiny rychleji než jeho jediný přímý konkurent v souboji o první místo, Václav Pech.

Třetí místo na RZ náleželo opět Jaromíru Tarabusovi, který však tentokrát mohl být se svým výkonem spokojen, neboť za druhým Pechem zaostal o pouhou 1.2 sekundy. Náhodě neponechal nic ani Jan Jelínek, který nepatrně (o 1.1 vteřiny) navýšil svůj náskok na Romana Odložilíka.

Ve skupině N stále pokračuje ve spanilé jízdě Vojtěch Štajf, solidní výkony dnes předvádí Tomáš Růžička a Andrij Chepil. Ve dvoukolkách byl na RZ 7 o desetinu vteřiny nejrychlejší Josef Peták před Václavem Dunovským, poděbradský mladík má tak k dobru na příbramského veterána nadále necelých dvacet pět vteřin.

Ohlasy po RZ 6

Jan Černý: „Vyjeli jsme ven v retardéru, tam jsme auto asi dvacet sekund dolovali a o 500 metrů dál jsme uklouzli na bahně a strávili jsme tam asi čtyři minuty.“

Václav Dunovský: „Po nočním dešti jsem z toho měl velký respekt, protože pořád nemám to sebevědomí jako dřív. Navíc hned po startu toho okruhu to šíleně klouzalo, což jsem vůbec nečekal. Pak jsme se ale dostali doi tempa a jeli podle mě slušně. Na druhé zkoušce byla dobrá první polovina, navíc tam bylo sucho, takže jsme si říkali, že to půjde a jeli rychle. Ale za jedním horizontem to bylo jako když utne a začalo to až do cíle šíleně klouzat. Měli jsme obrovskou krizi a do cíle se doslova protrápili. Asi dostaneme penalizaci za retardér, ale stejně na tom budou podle všeho i ostatní kluci, takže se to srovná. Bylo to opravdu trápení.“

Josef Peták: „Byla to velká loterie. Jedno místo bylo totálně extrémní, auto se nedalo řídit ani na dvojku na volnoběh. Měli jsme štěstí, že tam byl už Honza Černý a Pavel signalizoval, takže jsme hodně brzdil. Kdyby tam nebyli oni, tak jsme tam skončili my. Pak jsem ještě nedorzdil jeden retardér a couval jsem. Dnes je to strašně nevyzpytatelné, počasí se tváří hezky, ale na cestě je spousta nečistot, že se auto občas nedá udržet na trati.“

Jan Kopecký: „Včerejší poslední erzeta byla složitá, drželi jsem se, aby jsme neudělali chybu, protože za tmy nebylo vidět bláto a stojící voda. Dnešní první zkouška byla docela dobrá, bylo tam jen pár míst na blátě. Na druhé ale bylo hodně bláta, nečekal jsem to. V jednom místě jsem šel pozdě na brzdy, bylo tam možná dvacet centimetrů bláta, nemohl jsem to zabrzdit a před zatáčkou se mi to pak spakovalo a musel jsem skoro zastavit a rozjíždět se, takže jsme tam ztratili. Myslím, že to teď tolik neoschne, aby se prášilo. Vašek jede hodně rychle a to je dobře. Je vidět, že udělali kus práce.“

Petr Uhel čistí ráfky od bláta po RZ 6 - Rally Hustopeče 2013

Václav Pech: „Myslím, že to bylo hodně o pneumatikách. Ráno to ještě dost klouzalo a Honza jel asi měkčí směs. Jedeme pořád stejné tempo, ale trať je díky bahnu hodně nebezpečná a klouže to. Včera večer jsme byli ještě na chvíli ve vinici, nepršelo, ale bylo to na mokru.“

Jaromír Tarabus: „První ranní zkouška se nám povedla, ale na druhé byla jedna hodně bahnitá pasáž, o které jsme věděli i od pořadatelů, ale přesto jsme tam nedobrzdili, skoro v nulové rychlosti jsme nezatočili, sjeli lehce z cesty, zhasnul nám motor a museli jsme couvat. Byla tam opravdu hromada bláta, asi stometrový úsek. Zkusíme jet co umíme a uvidíme, jestli někdo neudělá nějakou chybu. Rádi bychom získali nějaké bonusové body za etapu.“

Vojtěch Štajf: „Podmínky byly těžké, ale na první vložce jsme čekali víc bláta a zbytečně jsme zvolili na zadek střední směs, lepší by byla tvrdá na celé auto. V rezervě jsme měli hodně rozřezané střední , takže ty tvdré obout nemůžeme a zadek se nám teď bude asi přehřívat. Ale máme slušný náskok a zezadu nám nic nehrozí, pokud neuděláme chybu. Ještě bych ho rád v produkčních autech trochu zvýšil. Hlavně nesmím ztratit koncentraci, je třeba jet svižně.“

Jan Jelínek: „Roman jel líp první vložku, teď možná udělal chybu a jsme zpátky před ním. Ale myslím, že teď zatáhne a začne to možná asi od začátku. Na trati je po dešti vytahaný binec, standard.“

Roman Odložilík: „Přijde mi to horší než autokros, to snad ani není rally. Na druhé erzetě je snad dvacet centimetrů bláta, pořadatelé to mohli aspoň rozhrnout. Vyletěl jsem tam do pole, lidi naštěstí stáli bokem. Nechal jsem tam tak deset sekund.“

Radek Mifka: „Nejede nám úplně dobře auto, turbo tlačí málo, budeme to řešit. První vložka byla pocitově dobrá, ale auto proti kopci nejelo. Pak jsem udělal chybu, protože jsem se to snažil dohnat, a trefili jsme retardér.“

RZ 6 - Šitbořice 1 (8.99 km)

Téměř vteřinu na kilometr nadělil na RZ 6 vedoucímu Janu Kopeckému Václav Pech, čímž se zároveň posunul zpět do čela průběžné absolutní klasifikace Rally Hustopeče. Plzeňský pilot má k dobru na jezdce aktuálně rovné dvě vteřiny a evidentně nás čeká další napínavý souboj.

Třetí čas zajel Jaromír Tarabus, který ani dnes zatím nestíhá držet krok s prvními dvěma jmenovanými. Čtvrté dílčí místo vybojoval na první Šitbořické zkoušce Jan Jelínek a vrátil se tak zpět na stejnou pozici v celkových výsledcích před Romana Odložilíka, který zde na něj ztratil přes šestnáct vteřin.

Problémy měl i dosavadní lídr dvoukolek, Jan Černý, který zde ztratil přes pět minut a aktuáně je tak hodně vzdálen stupňům vítězů ve své kategorii.

RZ 5 - Starovice 1 (17.43 km)

Těsný souboj o vedení v soutěži mezi Kopeckým a Pechem pokračoval i na první ranní zkoušce. Trať, kterou notně poznamenaly silné noční přeháňky a na kterou se naplavila spousta kamení a bláta, připomínala místy spíše ryze šotolinový než asfaltový závod.

Nejlépe se s těmito nástrahami vypořádal Jan Kopecký, který byl o 1.6 sekundy rychlejší Václava Pecha, dalších 6.4 vteřiny ztratil Jaromír Tarabus. Čtvrtý čas si připsal Roman Odložilík a v celkovém pořadí se tak dostal před Jana Jelínka. Solidní šestý čas zajel Tomáš Růžička, jenž tak dokonce o tři desetiny vteřiny pokořil lídra produkčních vozů Vojtěcha Štajfa. Podobně překvapil i Tomáš Pletka, který zajel nejlepší dílčí čas ve dvokolkách.

- - - - - - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - - - - - -

RZ 4 - Němčičky 1 (13.06 km)

Závěrečný test první etapy Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče s sebou přinesl déšť a také posun Jana Kopeckého do čela průběžné absolutní klasifikace soutěže před Václava Pecha. Pilot tovární Škody Fabie S2000 zkoušku vyhrál s náskokem 8.3 na plzeňského pilota, který tentokrát zajel až pátý dílčí čas a ztratil zde 8.3 vteřiny na Kopeckého.

Vynikající druhý čas zaznamenal Jan Černý, který v pozici prvního jezdce na trati profitoval z lepších povětrnostních podmínek, třetí byl Roman Odložilík před Janem Jelínkem. Jaromír Tarabus stále hledá svou formu z letošní Šumavy a zajel na RZ 4 šestý čas za Pechem se ztrátou 13.5 sekundy na Kopeckého.

V celkových výsledcích tak vede Kopecký před Pechem, Tarabusem, Jelínkem a Odložilíkem, šestá absolutní příčka patří lídru skupiny N, Vojtěchu Štajfovi. Na sedmé a osmé místo celkově se posunuli dvoukolkáři Černý a Dunovský, na deváté místo si po chybě (nedobrzdil do odbočky) pohoršil Radek Mifka. První desítku po pátku uzavírá Josef Peták.

Oba členové posádky Jiří Plšek - Milan Marušák, která havarovala na RZ 3, byli hospitalizováni v nemocnici, podrobnější informace zatím nemáme k dispozici.

RZ 3 - Kurdějov 2 (17.50 km)

Třetí rychlostní zkoušku absolvovala jen část startovního pole, když na ní havarovala posádka startovního čísla 11. Test byl následně zrušen a zbývající posádky čekala objízdná trasa na RZ 4.

Ohlasy po RZ 2

Jan Černý: „První zkouška se nám moc líbila, nebýt jí, asi bychom teď nevedli. Druhá zkouška je, až na pár výjimek, stejná jako zbytek Hustopečí, bojím se, že těžko budeme stačit super šestnáctkám. Ale budeme bojovat. Kdyby na první zkoušce nebyl ten šotolinový úsek, tak jsme ji asi nevyhráli. “

Josef Peták: „Nechápu to. Jedu sice druhý, ale je tolik prachu, že jsem teď na druhé zkoušce dvakrát skoro zastavil, protože jsem neviděl kam jedu. Nemám s tím problém v motokrosu, ale tohle bylo trochu víc. Špatně se vyrovnávám s horkem v autě. Jinak jsem měl problém ještě na první zkoušce asi dva tři kilometry před cílem, v těžké pravé mi to vypadlo ven a jeli jsme chvíli škarpou v křoví. Naštěstí tam nebyl ani kámen ani strom, takže jsme ve hře.“

Egon Smékal: „Nechci to ani komentovat. Jedeme už od první zkoušky bez turba, jinak jsme možná mohli klidně i vést. Teď je to ale jedno.“

Václav Dunovský: „Myslel jsem, že s časy na vložkách to bude naopak. Nakonec jsem se ale rozhodnul tu druhou vložku trochu pojistit, protože v tom lese jsem loni skončil s Fábií a potřeboval jsem získat zpět trochu sebevědomí. Zatím se ale o časy moc nestarám, protože jsem se ještě pořád úplně nerozjel. Snad jsme tomu teď položili základ, že konečně začneme jet a ukážeme co umíme. Jestli to byly dobré časy, tak je to příjemné zjištění, protože jsem si to opravdu pohlídal na brzdách v těch kritických pasážích, bez chyb a pořád dopředu. Přineslo to ovoce.“

Jan Kopecký: „První zkouška je na naše auto hodně rychlá, jeli jsme hodně v omezovači. Předpokládám, že to Vencovi jede trochu víc než nám, ale to neznamená, že nejede pěkně. Myslím, že udělali kus práce a je to vidět. Na druhé zkoušce se za námi možná dost prášilo a třeba i díky tomu jsme ho tam porazili. V autě je horko, ale je to stejné pro všechny. Problém je spíš v momentě, kdy auto stojí.“

Václav Pech: „Je to dobré, jsem spokojený. Prach za Honzou mě trochu obtěžoval, ale určitě jsem kvůli tomu nic neztratil, protože to bylo většinou na rovinách, kde jsem to držel. Teď v noci budou dvouminutové rozestupy, takže to bude v pohodě. Ztratil jsem teď ale kvůli Emilovi, který tam teď odstoupil v lese a šel se dívat na ten skákací horizont. Mával tam tak intenzivně, že jsem myslel, že je tam někdo venku. Ná dálku v těch sto šedesáti jsem nepoznal, že ten chlap v kombinéze je Emil a začal jsem brzdit. Teď jsme spolu mluvili a on mi říká: 'Ty vole, kdybys tady nevrknul, tak bys mu tu půlvteřinu dal, to bylo tím, že jsi vrknul.' A já na to - brzdil jsem kvůli Tobě. A on: 'No tak vidíš, podruhé to tady podržíš a bude to v nule.' Prostě jako když se bavíš s Příbramákem. Udržet Honzu za sebou bude asi těžké, my nezrychlíme a on podle mě jo. Jsem naprosto spokojený s autem, nechci to zakřiknout, ale vychytali jsme ty mouchy, hlavně sami, bez pomoci Angličanů, spíš naopak. Hlavně jsme si udělali svůj podvozek, tedy tlumiče a kompletní nastavení auta, je to náš týmový výrobek. Zadostiučiněním je to, že Angličani to chtějí kopírovat, což jim samozřejmě neřekneme, protože oni nám taky hovno řekli. V této sezóně se mi auto řídí závod od závodu líp a je radost ho řídit. Loni jsem se s tím nesvezl, nebyla to hezká jízda, nevěřil jsem tomu. Sváděl jsem to na ten slabý motor, teď jsem možná trochu pochopil jízdu se slabším motorem, ale především tomu věřím podvozkově. Překvapuje mě, že Mira Tarabus dnes tolik ztrácí, nemyslím, že bych do toho od Šumavy šel jinak. Přišlo mi to divné i na Krumlově, možná bych to hledal v Mirovi, než v našem zrychlení. “

Jaromír Tarabus: „Na Krumlově jsem si na potíže s mapováním moc nestěžoval, spíš ta naše ztráta plynula ze špatné volby pneumatik a že jsem dvakrát nedobrzdil do retardéru. Tady začal Vašek velice rychle, takže uvidíme co bude dál. Cítím rezervy na brzdách, na té první šotolině jsme brzdili hodně brzo, v tom prachu jsem i nebyl jistý, kde šotolina končí. Určitě je to tedy hlavně v jízdě. To že teď opravujeme rozpis je u mně standardní situace, já ho vždycky po každém průjezdu upravuji. Za sezónu asi spotřebujeme hodně mazacích gum.“

Roman Odložilík: „Unáší se nám spojka a nečekal jsem to, takže na startu první zkoušky se nám auto rozjelo prakticky samo a hned jsme zkraje chytili penalizaci za předčasný start. Navíc máme hrozně nízké auto a taháme to po zemi. Navíc jsme nejeli ani dobré tempo, tak snad se teď Mirovi trochu víc přiblížíme ve druhých průjezdech. V prachu jsme hodně ztráceli, přiznám se, že v mlze a v prachu nejedu naplno, nedokážu se donutit jet proti zdi.“

Jan Jelínek: „Vložky byly obě dvě nádherné, střídala se šotolina s uklouzaným asfaltem. S tímhle autem to byla bomba. Horko se dalo přežít, teď večer už to bylo lepší. Na autě nic měnit nebudeme, spíš se budu snažit pracovat zase sám na sobě, aby se to projevilo i na časech.“

Radek Mifka: „Trochu jsem čekal, že nám bude Vojta ujíždět. Neznám to tady, jel jsem tu před šesti lety a je to pro mě nové. Hned na první zkoušce jsem udělal chybu, ztratil jsem patnáct dvacet vteřin, takže ten rozestup možná nemusel být tak velký. Ale tady se to bude těžko dohánět. Navíc mám špatně nastavené tlumiče, auto je strašně tvrdé, takže to musíme výrazně změkčit. Ale myslím, že je to spíš ve mně.“

Vojtěch Štajf: „Překvapilo mě, jak rychle jel na první zkoušce Láďa Barvík. Trošku si to vysvětluji tím, že jsem ztrácel koncentraci kvůli tomu, že se nám hřála voda a vypínalo se mi ALS. Pak jsme zapli topení a teplota šla dolů, ale v autě bylo strašné horko, tak jsme ho museli stáhnout a zase se pak vyplo ALS. NA další vložce jsme ale topili už od startu a už nebyl problém. Láďa už ale nejede a Radek je dost za námi, takže si spíš budeme držet tohle tempo, nebudu na té šotolině zbytečně riskovat, ale pojedeme svižně, abychom někde třeba nedostali defekt.“

RZ 2 -Němčičky 1 (13.06 km)

O pouhých pět desetin vteřiny stáhnul náskok Václava Pecha z prvního testu Jan Kopecký, třetí Jaromír Tarabus ztratil téměř deset vteřin. Čtvrtý byl Roman Odložilík před Janem Jelínkem, takže na prvních pěti příčkách průběžné absolutní klasifikace se oproti prvnímu testu vůbec nic nezměnilo.

Do cíle testu nedorazil Emil Triner, kterého zradil motor jeho Fabie. Příbramský pilot se následně proměnil ve fanouška a svým stylem podporování ostatních posádek dokonce nechtěně ovlivnil průběh zkoušky (viz rozhovor s Václavem Pechem po RZ 2).

RZ 1 - Kurdějov (17.50 km)

Úvodní test rally opanoval Václav Pech, jehož Mini S2000 proletělo rychlostní zkouškou o 4.1 sekundy rychleji než druhá Fabia S2000 Jana Kopeckého. Třetí čas si připsal na své konto Jaromír Tarabus před Romanem Odložilíkem, který navíc své konto zatížil desetivteřinovou penalizací za předčasný start do RZ. Nejrychlejší čas v kategorii produkčních vozů zajel Vladimír Barvík, za cílem testu však odstoupil kvůli poruše diferenciálu. Dvoukolky na první zkoušce opanoval Jan Černý. Cíl zkoušky neviděl Martin Búš, kterému vypověděl službu motor, v příkopu pak zůstalo uvězněno Clio Patrika Rujbra.

Jan Kopecký - Pavel Dresler (Škoda Fabia S2000) - Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2012

Výsledky Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče ON LINE --- Základní informace o Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče --- Diskuze k Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče

-jav- ; -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist