www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 20. května 2024, Svátek má Zbyšek, zítra Monika

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mediasport mezinárodní mistrovství ČR 2013

Jan Kopecký vítězem letošní Barum Czech Rally Zlín (+ ohlasy MP3)

1. září 2013 • 18:30

V pátek 30. srpna 2013 v 17:00 začal slavnostním startem třiačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín, který je i v letošním roce zařazen do seriálu mistrovství Evropy. Jak se posádkám daří na náročné trati můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Juho Hänninen - Mikko Markkula (Škoda Fabia S2000) - Barum Czech Rally Zlín 2012

Výsledky Barum Czech Rally Zlín ON LINE --- Základní informace o Barum Czech Rally Zlín --- Diskuze k Barum Czech Rally Zlín

- - - - - - - - - - - - - - 2. etapa - - - - - - - - - - - - - -

Ohlasy z cíle

Jakub Hofbauer těsně před cílovou rampou 43. Barum Czech Rally Zlín vyzpovídal téměř dvě desítky posádek. Závěrečné ohlasy ze soutěže, které zachytil před jejich příjezdem na Náměstí míru, si můžete poslechnout zde.

RZ 15 - Žlutava 2 (8.85 km)

Poslední rychlostní zkouška už jenom potvrdila, že vítězi letošní 43. Barum Czech Rally Zlín se stylem start - cíl stala posádka Jan Kopecký - Pavel Dresler na tovární Škodě Fabii S2000. Druhé místo si letos ze Zlína odváží Václav Pech s Petrem Uhlem a třetí příčka je životním úspěchem pro Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta.

Čtvrté místo může určitě pozitivně hodnotit i mladý Sepp Wiegand, za nímž při svém závěrečném mistrovském startu dokončil svou poslední Barum rally domácí matador Roman Kresta, který se dnes blýsknul čtyřmi nejlepšími čas.

Šesté místo a především prvenství v produkčních vozech je naprosto fantastickým výkonem pro Miroslava Jakeše, za ním dorazil druhý muž kategorie Jaroslav Orsák. Osmé místo je při comebacku na závodní tratě při premiéře s Fiestou R5 úspěchem pro Pavla Valouška, devátou příčku získal pravidelný účastník ME, Antonín Tlusťák.

První desítku uzavřel Robert Kořístka, který svou premiéru s Lancerem Evo 9 oslavil pohárem za bronz v ME produkčních aut. Těsně za hranicí první desítky zůstal Germain Bonnefis, který se svým Meganem RS dnes nemohl držet krok s čtyřkolkami.

Kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou opanoval Jan Černý, který tak už vybojoval letošní titul ve dvoukolkách. Své kvality opět potvrdil také druhý Elwis Chentre, třetí místo nakonec v závěru udržel

Zoltán Bessenyey.

RZ 14 - Jankovice 2 (19.42 km)

Druhé Jankovice už tentokrát nepřinesly žádná dramata jako v prvním průjezdu. Nejrychlejší tu byl Roman Kresta před Janem Kopeckým a Pavlem Valouškem, který se tak posunul na osmé místo průběžné absolutní klasifikace před Antonína Tlusťáka.

RZ 13 - Maják 2 (23.66 km)

Relativně klidný průběh měl druhý průjezd Majákem. Na pozvolna osychající trati se v rámci výsledku tohoto testu za sebou seřadili Kresta, Tarabus a Kopecký, což znamenalo, že se na pomyslných stupních vítězů stále nic nemění.

Nemění se ani pořadí v první desítce výsledkové listiny a tím pádem ani stupně vítězů v produkčních vozech. Změnilo se však pořadí ve dvoukolkách kde se za vedoucího Černého a druhého Chentreho posunul Bessenyey na úkor Neubauera, kterého vyřadila ze hry prasklá poloosa.

Ohlasy po RZ 12

Krátce před polednem čekala na posádky servisní pauza před závěrečnou sekcí letošní Barum Czech Rally Zlín. Jejich komentáře k prvním nedělním rychlostním zkouškám si nyní můžete poslechnout zde.

RZ 12 - Žlutava 1 (8.85 km)

První průjezd nejkratší nedělní zkouškou zvládnul nejlépe Roman Kresta, ale i tak to byla jen slabá náplast na jeho zklamání zapříčiněné defektem z předchozího testu. Hned za ním byl na RZ Pavel Valoušek a Jaromír Tarabus.

Na čele zůstává nikým neohrožován Jan Kopecký před Václavem Pechem, třetí Tarabus lehce navýšil náskok na Seppa Wieganda, který je teď rovných deset vteřin. Roman Kresta zůstává šestý před Miroslavem Jakešem, který vede produkční vozy v ME o více než minutu před Jaroslavem Orsákem.

Na osmého Antonína Tlusťáka se začíná tlačit devátý Pavel Valoušek, který odsunul na desátou pozici Roberta Kořístku, třetího muže produkčních vozů. Sekce nevyšla Germainu Bonnefisovi, který ji odjel na neřezaných pneumatikách, s uraženým kolem skončil Jan Votava.

Dvoukolky nadále jasně vede Jan Černý, druhá příčka patří Elwisi Chentremu a třetí je Hermann Neubauer.

RZ 11 - Jankovice 1 (19.42 km)

První Jankovice přinesly hned několik dramatických momentů a také nejrychlejší čas pro Pavla Valouška, který test zajel o 1.6 sekundy rychleji než druhý Václav Pech. Lídr soutěže Jan Kopecký zde byl třetí a ztratil na Valouška 5.2 vteřiny.

Duo Kopecký - Pech zůstává na čele výsledkové listiny, nicméně na třetí místo postoupil Jaromír Tarabus. Tomu se ale zkouška příliš nevydařila, když na ní ztratil přes minutu a čtvrtý Sepp Wiegand se na něj dotáhnul na 4.8 sekundy.

Smůlu měl Roman Kresta, který zde ztratil díky defektu přes tři minuty a propadnul se na pátou příčku absolutně se ztrátou 1:31.4 na Wieganda.

RZ 10 - Maják 1 (23.66 km)

Roman Kresta - Petr Gross, Škoda Fabia S2000 - Barum Czech Rally Zlín 2013

První nedělní zkouška na mokré trati přinesla premiérové dílčí prvenství pro Romana Krestu, který zde byl o desetinu sekundy rychlejší Jaromíra Tarabuse. O 1.2 sekundy zaostal na RZ 10 Pavel Valoušek, Jan Kopecký, který se vydal na trať jako desátý, ztratil 8.9 vteřiny.

Až za Kopeckým dojel do cíle testu Václav Pech před Seppem Wiegandem. Na prvních šesti příčkách průběžné absolutní klasifikace se nic nezměnilo, ale třetí Kresta stáhnul Pechův náskok na 15.7 sekundy.

Na sedmou a osmou příčku se za lídra produkčních aut Jakeše posunuli Tlusťák a Orsák, za které klesnul Germain Bonnefis s Meganem RS. Ve dvoukolkách nadále vede Jan Černý, Jiří Vrkoslav ztratil kvůli defektu.

Na trati RZ 10 skončila letošní Barum rally pro Patrika Rujbra, jehož Clio zablokovalo trať a zkouška musela být zastavena. Test nedokončil ani Tomáš Růžička, kterého zradila převodovka.

Info před startem 2. etapy

Vzhledem k aktuálním povětrnostním podmínkám (déšť) dovolili sportovní komisaři dodatečné přořezávání dezénu pneumatik, které je jinak zakázáno sportovními řády pro soutěžní vozy skupin 2 a 3.

- - - - - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - - - - -

Ohlasy po RZ 9

Na závěr dnešní první etapy jsme jako obvykle měli možnost hovořit s některými posádkami z čela průběžné absolutní klasifikace. Jejich dnešní poslední reakce si můžete poslechnout zde.

RZ 9 - Pindula 2 (18.43 km)

První etapu 43. Barum Czech Rally Zlín uzavřel noční průjezd známou Pindulou. Právě zde pak Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem zkompletovali svou famózní šňůru devíti vyhraných rychlostních zkoušek v řadě a do druhé etapy nastoupí se slibným náskokem 37.5 vteřiny na druhou posádku průběžné absolutní klasifikace, Václava Pecha s Petrem Uhlem.

Třetí místo po dnešku v relativním klidu hlídá Roman Kresta, na čtvrté místo se však po posledním testu první etapy posunul vynikajícím časem z druhé Pinduly Jaromír Tarabus, který za sebe odsunul o 5.2 sekundy Seppa Wieganda.

Šestá příčka absolutně a vedení v produkčních vozech je nečekaným, ale zaslouženým výsledkem pro Miroslava Jakeše, své kvality při své premiéře na uskákaných zlínských asfaltech prokazuje sedmou příčkou Germain Bonnefis, který je o necelou minutu za Jakešem.

První desítku absolutní klasifikace po dnešku uzavírají Antonín Tlusťák před Jaroslavem Orsákem, který přeskočil na RZ 9 Roberta Kořístku.

Ve dvoukolkách po dnešku vede Jan Černý na Peugeotu 208 R2 před Hermannem Neubauerem se Suzuki Swift S1600 (+ 36.6 s), třetí příčka patří Jiřímu Vrkoslavovi na Citroenu C2 S1600 (+ 38.2).

Devátá rychlostní zkouška byla bohužel po projetí několika vozů zrušena kvůli neukázněným polským fanouškům, kteří nerespektovali pokyny pořadatelů a navíc trať testu zamořili dýmem z dymovnic.

RZ 8 - Biskupice 2 (8.81 km)

Také předposlední test první etapy se stal kořistí Jana Kopeckého. Na druhých Biskupicích skončil hned za ním jeho týmový kolega Sepp Wiegand před Romanem Krestou a čtyřlístek Fabií S2000 na nejvyšších příčkách tohoto testu doplnil Jaromír Tarabus.

Kopeckého náskok na druhého Václava Pecha tak poprvé překročil půlminutovou hranici, aktuálně je před posledním dnešním testem mezi oběma aspiranty na domácí titul rozdíl 35.7 sekundy. Třetí příčku drží Kresta před Wiegandem, na kterého stále zle dotírá pátý Tarabus.

Do RZ 8 neodstartoval Esapeka Lappi, který musel odstoupit kvůli poškozenému ochrannému rámu své Fabie S2000, který byl poškozen při nárazu do stromu na šesté rychlostní zkoušce.

V produkčních vozech stále dominuje Miroslav Jakeš, na Biskupicích ho nicméně tentokrát o 1.5 vteřiny pokořil Jaroslav Orsák. Dvoukolky vede Jan Černý, který se pomalu přibližuje první desítce absolutního pořadí.

Pozitivní informace přišla ohledně zdravotního stavu zraněného motorkáře, který s velkou pravděpodobností zapříčinil nešťastnou nehodu s vozem Jana Jelínka na přejezdu za Slušovicemi. Jeho zranění by nakonec neměla být vážná, podle aktuální informace má zlomenou lopatku a otřes mozku.

Ohlasy po RZ 7

Po RZ 7 se startovní pole opět vrátilo do prostoru servisního areálu v Otrokovicích, kde jsme opět vyzpovídali některé posádky. Jejich ohlasy přinášíme ve formátu MP3 zde.

RZ 7 - Semetín 2 (11.51 km)

Semetínská rychlostní zkouška uzavřela třetí sekci letošní Barum Czech Rally Zlín. O další dvě celé a šest desetin vteřiny zde navýšil svůj náskok Jan Kopecký na Václava Pecha. Třetí příčku nadále udržuje Roman Kresta, který na opakovaném Semetíně zajel druhý dílčí čas.

S minimální ztrátou zde dojeli také Jaromír Tarabus (+ 3.7 s) a Esapeka Lappi (+4.2 s), smůlu měl opět Pavel Valoušek, kterému přestal fungovat posilovač řízení a otrokovický pilot zaostal téměř o čtyřicet vteřin.

RZ 6 - Troják 2 (22.03 km)

Druhý Troják notně zamíchal pořadí v první desítce průběžné absolutní klasifikace. Nejrychlejší zde byl každopádně opět Jan Kopecký, druhý Jaromír Tarabus a třetí Václav Pech.

Mimo trať skončil u Vlčkové na čtyři minuty Esapeka Lappi, defekt pak na trati měnil Pavel Valoušek, což ho stálo téměř šest minut a do zkoušky vůbec neodstartoval Tomáš Kostka. Havárií skončila soutěž pro rychlého rakouského dvoukolkáře Hannese Danzingera.

Navíc se v průběhu RZ notně změnily podmínky, když se cca po patnácti odjetých vozech hustě rozpršelo.

RZ 5 - Pindula 1 (18.43 km)

Ani první průjezd známou Pindulou nezměnil nic na prvních třech místech průběžné absolutní klasifikace, kde se stále drží trio Kopecký, Pech a Kresta. Ve stejném pořadí pak sestava figurovala ve výsledcích RZ 5.

Smůlu měl na Pindule Tomáš Kostka, který zde ztratil kvůli potížím s předním diferenciálem téměř tři minuty, na start testu se vůbec nedostal Toši Arai, kterému praskla spojovačka řízení a také Jan Jelínek, který se stal účastníkem civilní nehody na přejezdu za Slušovicemi.

V produkčních vozech zajel s opraveným Lancerem Evo 9 nejrychlejší čas Jaroslav Orsák, ale na vedení Miroslava Jakeše to samozřejmě nemělo žádný vliv. Nejrychlejším dvoukolkářem nadále zůstává Jan Černý.

Ohlasy po RZ 4

Po čtvrté rychlostní zkoušce posádky zamířily do kontroly přeskupení a servisního parkoviště v Otrokovicích, kde jsme měli možnost je vyzpovídat. Nyní si tedy můžete poslechnout ohlasy ve formátu MP3.

RZ 4 - Semetín 1 (11.51 km)

Jan Kopecký - Pavel Dresler, Škoda Fabia S2000 - Barum Czech Rally Zlín 2013

Také čtvrtou rychlostní zkoušku, která zakončila sobotní dopolední sekci letošní Barumky, opanoval Jan Kopecký na Škodě Fabii S2000. Jeho náskok na druhého Václava Pecha tak narostl na 18.8 vteřiny.

Právě Pech si na prvním Semetíně druhým nejlepším časem pohlídal druhou pozici, na kterou se tlačí Roman Kresta a také Esapeka Lappi. Propad v průběžných výsledcích zaznamenal Jaromír Tarabus, jehož konto bylo zatíženo časovou penalizací za předčasný příjezd do ČK 4A.

V produkčních vozech stále dominuje Miroslav Jakeš, druzí jsou pak při své premiéře s Lancerem Evo IX na Barum Czech Rally Zlín Kořístka s Drozdem (+29.1), dvě vteřiny zpět je pak třetí Vojtěch Štajf.

Dvoukolky po RZ 4 vede Jan Černý před dvojicí Rakušanů, kterými jsou Hermann Neubauer a Hannes Danzinger.

Čtvrtý test se stal konečným pro Roberta Consaniho, který zde naboural svůj Megane RS a test musel být dokonce na chvíli pozastaven. S uraženým kolem skončila soutěž také pro Vladimíra Barvíka a pro havárii RZ 4 nedokončili Klausz Kristóf a Adam Fabrika.

RZ 3 - Troják (22.03 km)

První průjezd nejdelší zkouškou dne, kterou byl těžký Troják, zvládnul nejlépe opět Jan Kopecký, který tak upevnil svou vedoucí pozici. O pouhých 1.4 vteřiny zde ale byl překvapivě druhým nejlepším mužem Jaromír Tarabus.

Další vteřinu ztratil třetí Roman Kresta, rovných šest vteřin na Kopeckého pak chybělo na této zkoušce Václavu Pechovi. Kresta se tak posunul na třetí místo za Kopeckého a Pecha, na čtvrtou příčku si polepšil výborným časem Tarabus. Na páté místo klesl Esapeka Lappi, ze třetí příčky se na průběžnou šestou pozici propadl Tomáš Kostka.

V produkčních vozech nadále 'úřaduje' mladík Miroslav Jakeš, zatímco Orsák i Arai se nadále trápí s technikou a nabírají podstatnou ztrátu. V soutěži již nepokračuje Maďar András Hadik, který havaroval.

RZ 2 - Biskupice (8.81 km)

Úvodní sobotní zkouška, kterou byly krátké Biskupice, se nejlépe povedla Janu Kopeckému. O 3.6 vteřiny zpět zde byl druhý Tomáš Kostka, vynikající třetí čas pak zaznamenal finský mladík Esapeka Lappi, jenž zaostal za Kostkou o pouhou půlvteřinu.

Za první trojicí se na této RZ seřadili v jediné vteřině Jaromír Tarabus, Roman Kresta a Václav Pech. Nejrychlejším pilotem produkčního auta byl Miroslav Jakeš, když Jaroslava Orsáka trápí potíže s transmisemi a Tošiho Araie naopak motor jeho Subaru.

Na čele průběžné absolutní klasifikace tak logicky zůstává Kopecký, jeho náskok na druhého Václava Pecha vzrostl na 9.1 sekundy. Třetí pozici nadále drží Tomáš Kostka.

Do RZ 2 nenastoupil z osobních důvodů Polák Slawomir Ogryzek, kvůli technickým problémům do tohoto testu neodstartovalo ani Clio manželů Trojanových.

RZ 1 - SSS Zlín (9.36 km)

Jan Kopecký - Pavel Dresler, Škoda Fabia S2000 - Barum Czech Rally Zlín 2013

Pokračování letošního duelu v Mediasport mezinárodním mistrovství České republiky v rally předvedly na úvodní městské zkoušce posádky Jan Kopecký/Pavel Dresler a Václav Pech/Petr Uhel. Lépe se vedlo prvním jmenovaným na tovární Fabii S2000, kteří první zkoušku zajeli o 3.2 vteřiny rychleji než posádka plzeňského Mini S2000.

O třetí a čtvrtý nejlepší čas se podělili Tomáš Kostka (+ 9.2 s) a Pavel Valoušek (+ 9.7 s) na nových Fordech Fiesta R5. O dalších osm desetin vteřiny zpět byl Sepp Wiegand před Romanem Krestou, který za německým mladíkem zaostal o pouhou jednu desetinu vteřiny. Další tři desetiny sekundy pak ztratil druhý z mladíků v barvách továrního týmu Škoda Motorsport Esapeka Lappi.

Nejrychlejším pilotem produkčních aut byl na městské zkoušce Jaroslav Orsák, který se zároveň jako jediný jezdec této kategorie vešel do první desítky. Ve dvoukolkách jasně dominoval Egon Smékal, jehož Citroen DS3 R3T byl o 11.1 vteřiny rychlejší Citroenu C2 S1600 Jiřího Vrkoslava.

Zkoušku dokončilo všech 89 posádek, pro poruchu motoru bohužel odstoupili po RZ 1 Josef Peták s Alenou Benešovou.

-jav- ; -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist