www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. května 2024, Svátek má Nataša, zítra Ivo

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2013

PG Andersson nejspíš opět končí v mistrovství světa

19. září 2013 • 19:00

Kariéra švédského jezdce Per-Gunnara Anderssona je protkána řadou vzestupů i pádů, přičemž ty negativnější zkušenosti převažují. A jak se zdá, momentálně přichází na řadů další z konců Anderssona v MS.

Per-Gunnar Andersson - Emil Axelsson (Ford Fiesta RS WRC) - Rally Italia Sardegna 2013

Přitom všechno začalo až pohádkově. Do rally vstoupil v roce 2002 a hned na sebe upozornil v severských šampionátech. Přelomovým se stal rok 2003, když svými výkony s Renaultem Clio S1600 v JWRC zaujal šéfy továrního týmu Suzuki, kteří mu nabídli místo v juniorském továrním týmu. Odvděčil se jim hned v následujícím roce titulem juniorského mistra světa, což zopakoval i v sezóně 2007. Pak přichází velká šance se čtyřkolkou SX4 WRC, avšak Anderssonovo vystoupení končí ruku v ruce s celým projektem obrovským fiaskem. V následujících sezónách se Švéd objevuje jen sporadicky na vybraných soutěžích v MS či jednotlivých národních šampionátech.

Další zlom přichází až v roce 2011, kdy se stává továrním jezdcem Protonu Motorsports. V sezóně tým startuje v IRC a Švéd příliš kvalitních výsledků nezískává, snaží se však dopomoci ke kvalitnějšímu vývoji Satrie S2000. To se mu postupně i daří, na Anderssonův nátlak však v další sezoně stáj přechází do SWRC, což se i přes finální druhé místo v tomto seriálu ukáže jako definitivní hřebíček do rakve malajsko-anglické stáje.

V letošním roce se dlouho zdálo, že bude třiatřicetiletý pilot bez angažmá. Až na začátku roku přišla nabídka od ukrajinského pilota Oleksije Tamrazova, aby se Švéd stal jeho mentorem a učitelem. Celá tato spolupráce velmi plynule přešla ve starty Anderssona v mistrovství světa s Fordem Fiesta RS WRC ukrajinského týmu AT Rally Team.

Per Gunnar Andersson - Emil Axelsson (Ford Fiesta RS WRC) - Rally Italia Sardegna 2013

Jednotlivé starty v soutěžích však provázely technické problémy, samotnému Anderssonovi se také příliš nedařilo. Po Rallye Deutschland přišel jeden ostřejší mail, který s největší pravděpodobností ukončil vzájemnou spolupráci.

„Je neskutečné, že jsem dostal takovouhle šanci. Ale už na Sardínii bylo jasně vidět, že s autem a týmem není všechno v pořádku. Jasně, občas můžete mít smůlu, že technika nevydrží. Ale aby se to stávalo závod co závod, to značí, že je něco špatně,“ odůvodnil své špatné rozpoložení Andersson. Ten se rozhodl po Rallye Deutschland poslat týmovému šéfovi Tamrazovovi mail, ve kterém popsal stav věci.

„Nikdy jsem nenapsal, že nechci pokračovat. Ale ptal jsem se, jestli má smysl za těchto podmínek pokračovat a předložil jsem návrhy na zlepšení,“ dodal rodák z Årjängu.

Tím však vzájemná komunikace mezi oběma závodníky skončila. „Nikdo mi neřekl, že ve Francii nepojedou. Ale když vyšel seznam přihlášených, tak jsem zjistil, že na něm nejsem. Víc momentálně nevím. A jestli je na mě Tamrazov naštavný? To nevím, ale možná poznal, že WRC je moc velké sousto pro malý ukrajinský tým, kde všechno není úplně v pořádku. S Oleksijem jsme nebývali v moc častém kontaktu a on ani nebyl osobně na posledních závodech, takže nemohl vidět stav týmu na vlastní oči,“ zakončil svůj monolog Per-Gunnar Andersson.

Uvidíme Per-Gunnara Anderssona ještě letos na soutěži mistrovství světa? „To bych taky rád věděl,“ dodal zklamaný švédský pilot.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist