www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 25. dubna 2024, Svátek má Marek, zítra Oto

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

European Rally Championship 2013

Homologace francouzských R5 – všechno jinak?

7. října 2013 • 17:10

Ještě v průběhu září to vypadalo, že dvě nové zbraně kategorie R5 z Francie, tedy Peugeot 208 a Citroën DS3, budou začátkem roku 2014 plně připravené k ostrým soubojům na rychlostních zkouškách. Dnes už si marketingová oddělení takovými prohlášeními asi nebudou tak jistá, zákulisní informace totiž hovoří o odsunu homologace jednoho či dokonce obou vozů o několik měsíců.

Peugeot 208 T16 a Citroën DS3 R5 se svého schválení nakonec dočkají možná až 1. března 2014. Vedení PSA by sice nejradši vidělo oba zástupce už na lednové Rallye Monte Carlo, na druhou stranu hlasy ze sportovního oddělení říkají, že „auta ještě nejsou připravená a v rámci firemní politiky nevypustíme techniku, se kterou nebudeme spokojení a u které si nebudeme jistí, že bude úspěšná“. Jenže zdržení prodeje obou aut by pro management bylo hořkou pilulkou a tak tento boj uvnitř firmy možná přinese scénář, že se začátkem ledna homologuje pouze peugeot a na základě poznatků se během následujících měsíců vyladí sesterský citroën.

Zdržení proti původnímu harmonogramu je dozajista způsobeno také personálními změnami ve sportovním oddělení koncernu. Dosavadní vedoucí tohoto dvojprojektu Alexis Avril byl totiž přeložen na oddělení Citroën WTCC a spolu s ním se přesunulo i několik konstruktérů.

Celá situace tak nahrává hlavnímu konkurentovi – britskému M-Sportu. Ten má vůz specifikace R5 k dispozici jako zatím jediný a proto se není co divit, že se v Dovenby Hall dveře netrhnou. Firma Malcolma Wilsona od začátku projektu do dnešních dnů údajně eviduje téměř čtyři desítky objednávek na nové Fiesty R5 s tím, že kvůli časovému vytížení firmy nelze dodání nových vozů očekávat dřív, jak začátkem roku 2014. Toho si je vedení PSA vědomo a není se co divit, že tlak na vypuštění obou aut do světa je čím dál větší. Jak ale tento souboj manažerů a techniků opravdu dopadne, to ukáží až následující týdny a měsíce.

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist