www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. dubna 2024, Svátek má Robert, zítra Blahoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR Sprintrally 2013

Ani vítězství nestačilo, přesto maximální spokojenost

22. října 2013 • 16:30

Už po šestém závodě rallysprintového mistrovství v Pačejově, kde Mirek Jakeš s Jardou Novákem získali v předstihu titul ve třídě 3, bylo zřejmé, že šance na celkové vítězství i v absolutním pořadí tohoto šampionátu jsou poměrně malé. Přesto v týmu vládla před Partr Rally Vsetín výborná nálada a myšlenku, že se bude bojovat až do konce, se podařilo naplnit beze zbytku. Pojďme proto ještě zpátky na páteční slavnostní start.

Miroslav Jakeš - Jaroslav Novák (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) - Partr Rally Vsetín 2013

Tam se kromě Mirka s Jardou a ostatních předních posádek z Rally Jeseníky představili oproti šternberské soutěži i další výborní piloti – rychlý Jan Sýkora s Martinou Škardovou (Ford Fiesta R5), čerstvý slovenský mistr Grzyb s fabií S2000, stejný vůz pak patřil loňskému vítězi vsetínské soutěže Antonínu Tlusťákovi. K tradičním vozům WRC přibyli další dva domácí jezdci, vloni druhý Jaromír Tomaštík (Impreza WRC) a Sylvestr Mikuláštík (Octavia WRC). Bylo jasné, že vyhrát na posledním podniku bude nesmírně obtížné, na druhou stranu větší konkurence dávala naději, že při případném vítězství Mirka s Jardou se mezi ně a Odložilíka s Turečkem mohou dostat ještě nějaké další posádky.

Vůz se od Rally Jeseníky nijak nelišil, tedy tradiční litvínovský lancer Evo 9 ve „valašské“ R4 úpravě, což obnášelo čtyři dveře (zapůjčené od Orsák Rallysport) dle bezpečnostních standartů třídy 2 a o milimetr větší restriktor (33 mm), jenž se normálně používá ve třídě 3 v mezinárodním mistrovství ČR. Na sobotu hlásila předpověď počasí hezký den bez deště, tratě rychlostních zkoušek však klouzaly díky spadanému listí a nově položenému asfaltu na první RZ více než jindy. Toho využili Mirek s Jardou a úvodní test prolétli o téměř pět sekund rychleji než Odložilík, další konkurenti již ztráceli více než sekundu na kilometr rychlostní zkoušky.

„Na úvodní sekci jsme obuli na obě nápravy nejměkčí směs, tzv. nulky, a do kufru brali jen jednu rezervu. Teď pojedeme na předku dvacítky a vzadu ještě necháme na Semetín měkkou směs,“ sděloval Mirek, jaké pokyny dostali mechanici ohledně pneumatik při prvním servisu.

V druhé sekci začal hodně tlačit Polák Grzyb a přiblížil se na dosah pouhé jeden a půl sekund. Trochu k tomu přispěl i moment, kdy mezi RZ 3 a 4 nestihli Mirek s Jardou přehodit z rezervy dvě pneumatiky s tvrdší směsí a měkká směs na zadní nápravě přinesla posádce týmu Gemini několik horkých chvilek. Ostatně vše je dobře patrné z onboardu níže, který jen za první dva dny vidělo přes 20 tisíc fanoušků.

Již během druhé sekce se v týmovém zázemí přemítalo, jakou taktiku zvolit do závěru. „Grzyb sice neboduje do našeho mistrovství, takže z hlediska bodové matematiky je zbytečné, aby s ním kluci závodili. Jenže to vypadá, že Roman Odložilík si už dojede bez větších problémů pro potřebné body, takže Mirek dostane pokyn jet klidně na absolutní vítězství a neohlížet se na průběh mistrovství,“ dal svým rozhodnutím volnou ruku posádce pro závěrečné dva testy týmový šéf Milan Pantálek. V tu chvíli ještě netušil, že Poláku Grzybovi se zastaví motor fabie na přejezdu z přeskupení do servisu.

Miroslav Jakeš - Jaroslav Novák (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) - Partr Rally Vsetín 2013

Závěr soutěže si tak již mohli Mirek s Jardou pohlídat a dojet si bezpečně pro druhé vítězství v řadě. Těsný bodový odstup v konečné tabulce mistrovsví od prvního místa nakonec evokoval myšlenku, zda nebude menší zklamání z toho, že se nepřešlo na rychlejší techniku dříve než na předposledním závodě. „Tak to určitě ne,“ odmítl Mirek jasně podobný dotaz na cílové rampě. „Do sezony jsme šli s tím, že se pokusíme vyhrát mistrovství v klasifikaci třídy 3, a tento cíl se nám podařilo splnit. Vše ostatní bylo bonusem navíc. Všem je nám jasné, že s takovou sezonou musí panovat maximální spokojenost.“

Vsetínským startem se Gemini Rally Team rozloučil s letošní sezonou i svými fanoušky, kterým by chtěl tímto poděkovat za podporu a přízeň v roce 2013. Pevně věříme, že i v následující sezoně budeme dělat fandům rallysportu radost na tratích rychlostních zkoušek, tentokrát už ale v mezinárodním mistrovství České republiky a s novým vozem.

Konečné pořadí M ČR ve sprintrally

Tomáš Tkadlec
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist