www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 30. dubna 2025, Svátek má Blahoslav, zítra Svátek práce |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články |
European Rally Championship 2013Toyota pokračuje v expanzi do rally – nyní s GT86!Japonská automobilka Toyota rozšiřuje své aktivity v oblasti klientského motosportu. Po několikaletém programu v F1 se sice hlavní tovární tým přesunul do vytrvalostních závodů WEC, vedle toho ale německé sportovní oddělení TMG v minulém roce představilo první části svého programu pro soukromé závodníky – přišlo se čtrnáctistovkou Yaris R1A pro rally a také vypsalo okruhový pohár pro vozy GT86. Nyní přichází další skok – osmdesát šestka totiž v úpravě pro třídu R3 zamíří do rally! Pro Toyotu je to další krok na cestě od malého Yarisu až k očekávanému comebacku do nejvyšší kategorie WRC. Vůz GT86 bude velice specifickým vozem, neboť jde o právoplatný sporťák se zadním náhonem; s výjimkou nepodařeného projektu Lotusu Exige nebyla koncepce RWD v rally vidět již řadu let a v konkurenci ostatních vozů R3 jako Renault Clio, Citroën DS3 či Honda Civic bude Toyota GT86 opravdovým exotem. Speciál, který se vyvíjí pod názvem TMG GT86 CS-R3, bude plně využívat technické regule třídy R3, bude tedy mít šestistupňovou sekvenční převodovku, samosvorný diferenciál, větší brzdy a řadu dalších vylepšení. Pod kapotou bude vrčet dvoulitrový atmosférický boxer od Subaru, který by měl po všech úpravách dosáhnout výkonu okolo 250 koní. Inženýrům z Kolína nad Rýnem hraje do not skutečnost, že již mají řadu dat a zkušeností s okruhovou pohárovou specifikací, kterou nyní modifikují na maximální možnou úroveň technických pravidel. Přestože v německých dílnách už vzniká první prototyp, homologace je plánovaná až na leden 2015. Nico Ehlert, šéf zákaznického motorsport programu Toyoty, k novému projektu říká: „Rally máme dlouhá léta v krvi, takže jsem moc rád, že rozšíříme naše aktivity právě tímto směrem. GT86 CS-R3 bude na rychlostních zkouškách atraktivním autem, díky zadnímu náhonu půjde o velice divokou podívanou, která bude bavit jak diváky, tak závodníky. Věřím, že díky předchozím zkušenostem s okruhovými verzemi osmdesát šestky budeme zákazníkům nabídnout solidní, bezpečný, spolehlivý a rychlý vůz, stejně jako veškerou technickou podporu. Doufám, že od roku 2015 uvidíme v rally spoustu GT86 CS-R3!“ Podle zdrojů ze sportovního oddělení Toyoty je ve hře také varianta značkového cupu v rally, leč zatím jde pouze o základní vizi. Bude prý záležet hlavně na aktivitě jednotlivých národních importérů, zda vůbec a jakou formou by se do případného poháru zapojili. -hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|