www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 13. srpna 2020, Svátek má Alena, zítra Alan

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

European Rally Championship 2013

Breenova penalizace aneb boží mlýny přeci jen melou

12. listopadu 2013 • 13:00

Hodně emocí vnesla hned v úvodu Rallye du Valais zrušená penalizace pro duo továrních jezdců Peugeotu za pozdní příjezd do ČK 2. Vyšší moc však přeci jen zasáhla, když přiměla oba navigátory k fatální chybě.

Jérémi Ancian - Olivier Vitrani (Peugeot 207 S2000) - Rallye du Valais 2013

Popišme si situaci, která předcházela startu RZ 2. Oba piloti Peugeotu - jak Craig Breen, tak i Jérémi Ancian byli na přejezdu zastaveni kvůli dopravním přestupkům, Breen dokonce dvakrát. Nejednalo se o překročení rychlosti, ale předjíždění aut přes plnou čáru a jízdu na červenou.

Tato situace nebyla ničím neobvyklým, během Rallye du Valais pořádají policisté hony (mnohdy horší, než česká policie na naších soutěžích) na přímé či nepřímé účastníky rally celkem pravidelně. A kdo se nechá nachytat, má holt smůlu.

Craig Breen přijel do ČK 2 o patnáct minut později, jeho týmový kolega Jérémi Ancian ztratil trochu méně. K překvapení všech účastníků se však vedení soutěže (nebo sportovní komisaři?) rozhodli tuto penalizaci naprosto nepochopitelně zrušit s odůvodněním, že byl krátký čas na přejezd kvůli dopravní zácpě a stavbě na silnici. Je pravdou, že přejezd byl časově hodně našponovaný a to vše bylo umocněno opravami na silnicích. Jenže všichni ostatní soupeři to nakonec stihli, jen nebyli zastaveni policií.

Craig Breen - Lara Vanneste (Peugeot 207 S2000) - Rallye du Valais 2013

Jak praví známé pořekadlo, boží mlýny melou pomalu, ale jistě. Tentokráte se však překonaly a svůj úder vrátily hned v následující časové kontrole, kde se Lara Vanneste a Olivier Vitrani nezvykle velké chyby - dali v ČK 3 jízdní výkaz o dvě respektive tři minuty dříve, čímž defacto připravili obě posádky o šanci na vítězství. „Tady ve Švýcarsku používají systém nálepek, kdy nejdříve nalepí do jízdního výkazu předpokládaný čas startu a na startu pak i reálný čas. Na kartě tak vidíte dva různé časy - předpokládaný a skutečný. S tím, co se stalo na přejezdech, tak jsme dojeli pozdě na start RZ 2, takže jsme nestartovali na předpokládaný čas, ale na jiný. Jenže já jsem do ČK 3 počítala s tím předpokládaným. Nejhorší je, že jsem vůbec nevěděla, že se stala chyba. Ve výsledcích jsem viděla, že máme penalizaci, ale myslela jsem si, že je to za pozdní příjezd do ČK 2. Až náš týmový manažer Vincent Ducher přišel s jízdním výkazem a ukázal, že chyba je jinde. Ještě nikdy se mi nestalo, že bych byla v časové kontrole předčasně nebo pozdě. Tohle byla obrovská chyba, která by se na takovéto úrovni neměla stávat,“ popsala zkrat před ČK 3 Lara Vanneste.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist