www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. dubna 2024, Svátek má Rostislav, zítra Marcela

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2013

O jakých pravidlech bude jednat FIA na začátku prosince?

20. listopadu 2013 • 20:00

Blíží se další jednání Světové rady motorsportu a s ním i odpověď na mnohé otázky týkající se pravidel mistrovství světa či zmrazení homologací současných vozů. Co tedy můžeme očekávat?

Wales Rally GB 2013

Předpokládá se, že FIA odsouhlasí zmrazení technických regulí WRC až do roku 2016. Dalším bodem by mělo být také zmrazení existujících homologací aut. S tím to ale není tak jednoduché. Dohoda automobilek a FIA by měla sice zamrazit homologace současných vozů ve stavu k prvnímu prosinci 2013, pokud ovšem některý výrobce u svého vozu nevyužil povolené žolíky, bude smět využít jeden týkající se podvozku a jeden týkající se motoru i v roce 2014. Tento stav by potom měl měl být neměnný až do konce roku 2016. Výjimka bude možná v případě homologace celého nového vozu - tak jak to plánuje provést Hyundai v roce 2015 s novou generací modelu i20.

V rámci snižování nákladů se mluví o snížení počtu povolených karoserií pro WRC tým z osmi na šest. Zůstane zřejmě omezení počtu motorů na tři pro jednoho jezdce a sezonu. Další komponenty jako převodovky, nápravnice či řízení budou budou omezeny na skupiny dvou až čtyř závodů.

Ke konci roku 2014 FIA nejspíš ukončení platnost homologací všech vozů R4 v evropských soutěžích FIA. Totéž čeká podniky mimo Evropu o rok později. Krok, který měla za cíl vyrovnat levnější produkční vozy s rychlejšími a dražšími S2000 tak končí ve slepé uličce a produkční vozy se znovu omezí na bývalou třídu N4, nyní třídu 3.

Vozy S2000 (včetně 1.6 Turbo) zůstanou povolené, ale nebude již možné žádné nové homologovat. Nepodařený experiment kombinující regionální a světová auta do jednoho tak končí. Připomeňme si, že s platností od ledna 2011 FIA povolila vozy S2000 homologovat pouze s motorem 1.6 Turbo. I o tři roky později však regionální soutěže jednoznačně ovládají mnohem levnější původní atmosférické dvoulitry a nové vozy 1.6T aby člověk ve startovních listinách hledal s lupou (s výjimkou Mistrovství Středního východu, kde přeci jen peníze pro většinu soutěžících nehrají velkou roli).

-fri- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist