www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. března 2024, Svátek má Taťána, zítra Arnošt

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2013

Citroën 2014: Meeke, Östberg a Al Qassimi

9. prosince 2013 • 21:45

Francouzský tovární tým Citroën oznámil kompletní jezdeckou sestavu pro mistrovství světa 2014. Pro mnohé bude jeho soupiska překvapením, na druhou stranu tým už delší čas jasně deklaruje, že novou prioritou značky je okruhový seriál WTCC a aktivity ve WRC se budou pomalu utlumovat. Nově sestavené trio Kris Meeke – Mads Östberg – Khalid Al Qassimi má potenciál, ovšem na dřívější akvizice formátu Loeba, Ogiera, Hirvonena či Sorda je to jen slabá náplast. Nebo přece jen nikoliv?

Po letech více či méně stabilního rozložení jezdců mezi jednotlivými továrními týmy se letošní přestupový kolotoč rozjel do nevídaných otáček. S výjimkou Volkswagenu, kde soupiska pro příští rok zůstala zcela identická, mezi ostatními stájemi nezůstává kámen na kameni. Důvodů je několik – například definitivní odchod Sébastiena Loeba či naopak příchod továrního týmu Hyundai. Aktuálně zveřejněný line-up Citroënu, pro nějž bude sezona MS 2014 dost možná ta poslední v rally, je v současné situaci jedním z velmi mála možných řešení. Aktuální mistr světa Ogier a jeho kolega Latvala mají místo jasné u VW, Thierry Neuville, snad nejžhavější želízko v ohni letošním přestupového trhu, zakotvil u Hyundai, a tak šéf týmu Yves Matton nakonec neměl moc na výběr. Dvouletá nepříliš úspěšná spolupráce s Mikkem Hirvonenem definitivně vyšuměla a tak překvapením zůstává, že u týmu nezůstal Dani Sordo. Ten je s francouzskou značkou spojen dlouhá léta a právě letos si díky této spolupráci konečně dojel pro prvenství v soutěži MS. Nabízí se také otázka, co bude s Robertem Kubicou, kterého Citroën letos velice silně protežoval. Podle nejnovějších spekulací však Polák, podobně jako zmíněný Hirvonen, nakonec zakotví u Fordu…

Jaká tedy bude nová formace francouzské ekipy? Kris Meeke je nesmírně rychlý pilot a u Citroënu není nováčkem – závodil za něj už v dobách JWRC s vozem C2 S1600, s koncernovým Peugeotem 207 S2000 vyhrál v roce 2009 seriál IRC. Po následné a bohužel docela hořce ukončené spolupráci s Prodrivem na projektu Mini JCW WRC letos dostal několikrát šanci ukázat se s továrním vozem DS3 WRC, pokaždé to ale skončilo karambolem. Yves Matton ale zjevně Britovi i nadále důvěřuje. Mads Östberg má za sebou zcela jinou historii. V MS je už zkušeným harcovníkem, byť řadu sezon absolvoval na soukromé bázi se svým týmem Adapta a vozy Subaru Impreza WRC. Poslední dobou ale byl v úzkém spojení s M-Sportem, které nakonec vyústilo v zisk sedačky v továrním Fordu Fiesta WRC. Letošní sezona však pro talentovaného Nora byla spíše zklamáním a je otázkou, zda změna angažmá bude tím pravým přísunem čerstvého vzduchu. Khalid Al Qassimi pak opět zastane roli třetího jezdce a zároveň dominantního mecenáše celého týmu. Stejně jako letos bude mít v programu pouze čtyři vybrané soutěže MS a prioritou bude blízkovýchodní mistrovství FIA MERC, které opět absolvuje s Citroënem DS3 specifikace RRC.

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist