www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Mistrovství světa 2014Od Monte Carla po Macao: Citroën Racing zabojuje na všech frontáchCitroën Racing dnes ve svém technickém centru ve Versailles představil detaily svých sportovních programů pro rok 2014. Poprvé v historii bude CITROËN soutěžit současně na dvou mistrovstvích světa FIA – MS v rallye (WRC) a MS cestovních vozů (WTCC). Tento sportovní závazek se odráží také v produktech značky, která dnes představila limitovanou sérii vozu DS3 CABRIO RACING. Citroën Racing se v roce 2014 chystá prožít 306 intenzivních dnů se dvěma mistrovstvími světa a celkem 25 závody od zahajovacího výstřelu WRC 14. ledna v Monte Carlo po zamávání šachovnicové vlajky v cíli posledního závodu WTCC 16. listopadu v Macau. „Pustili jsme se do výzvy, která má nejen sportovní, ale i technický a logistický charakter. Celý tým prokázal v přípravě na nadcházející sezónu velké nadšení a kreativitu,“ potvrdil Yves Matton, ředitel týmu Citroën Racing. „Považujeme tento dvojitý program za velkou šanci. I přes složité ekonomické podmínky, kterým čelí automobilový průmysl, nám důvěra vedení PSA a podpora našich partnerů umožnila zrealizovat úspěšně naše plány. Chystáme se do více zemí po celém světě a budeme mít o to více příležitostí podpořit Citroën a předvést Kreativní technologii. V obou mistrovstvích však nezačínáme od nuly. Díky svým zkušenostem v rallye a snaze FIA o stabilitu předpisů se do WRC můžeme pustit relativně v klidu. V týmu Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team nás budou zastupovat posádky Kris Meeke / Paul Nagle a Mads Ostberg / Jonas Andersson. Naším cílem je podporovat je v postupu soutěží tak, aby byli v některých závodech schopni bojovat o vítězství. V několika kolech WRC se objeví i posádka Khalid Al Qassimi / Chris Patterson, ale jejich hlavním cílem bude mistrovství v rallye Středního východu. Velmi motivující úkol nás čeká také ve WTCC, kde se ale musíme naučit vše od píky. Myslíme, že jsme odvedli dobrou práci na voze Citroën C-Elysée WTCC, i když nemáme žádné reálné srovnání, vzhledem k tomu, že předpisy jsou nové pro všechny účastníky. Názor Yvana Mullera, podle kterého jsme vůz dobře připravili, nás povzbudil, pokud jde o směr, kterým jsme se vydali. Nemůžeme se dočkat, až vyrazíme proti našim soupeřům na trati, abychom si jeho hodnocení potvrdili! S velkou radostí potvrzujeme třetího pilota, který bude vedle Yvana a Sébastiena Loeba i José-Maria López.“ Citroën Racing je s 93 vítězstvími a 8 tituly v Poháru konstruktérů nejúspěšnějším týmem mezi současnými účastníky WRC. Tato impozantní tažení pokračuje i v roce 2014, kdy Citroën Total vstoupí do týmu Abu Dhabi World Rally Team. Citroën DS3 WRC, který se poprvé představil v roce 2011, kdy byla zavedena nová pravidla, vstupuje už do své čtvrté závodní sezóny. Vůz letos zvítězil ve třech rallye – Rallye Monte Carlo, Rallye Argentina a Rallye Německo – a je tedy stále velmi rychlý na všech površích, a to i v konkurenci novějších modelů. Velké změny pro rok 2014 se týkají nominovaných týmů, které mají získat body v Poháru konstruktérů. Kris Meeke se již závodů v loňském roce ve voze DS3 WRC dvakrát zúčastnil a nyní se připravuje svou první plnou sezonu v mistrovství světa. Tento 34letý Severoirčan je součástí týmu Citroën Racing již dlouho, protože už v roce 2005 a 2006 se účastnil J-WRC ve voze C2 Super 1600. Kris, který v roce 2009 zvítězil v sérii IRC, absolvoval pouze zhruba deset závodů WRC, ale je velmi motivovaný, aby této příležitosti co nejlépe využil. Mads Ostberg se WRC zúčastňuje pravidelně už 19 let a je tedy paradoxně mnohem zkušenější než jeho nový týmový kolega. Tento norský pilot má za sebou ve 26 letech již 65 startů, šestkrát stál na stupních vítězů a jednou i na místě nejvyšším (Portugalsko 2012). Ve své čtvrté plné sezóně se Mads rozhodl vyzvat sám sebe a spojil se s týmem, který se v minulosti často snažil porazit! Přirozeně agresivní pilot Mads Ostberg hodlá spojit svou rychlost s know-how týmu Citroën Racing a znovu se pokusí ochutnat pocit vítězství. Některých vybraných soutěží se zúčastní i Khalid Al Qassimi, který má za sebou starty převážně na mistrovství Blízkého východu v Citroënu DS3 RRC. Pilot z Abu Dhabi se zúčastní rallye ve Švédsku, Portugalsku, Itálii a Španělsku. Šéf týmu Citroën Racing Yves Matton: „Jsme rádi, že můžeme díky podpoře našich partnerů, zejména Total a Abu Dhabi Racing, pokračovat v zapojení týmu Citroën Racing do WRC. Tým má know-how a zkušenosti, díky nimž by se naše posádky měly dostat mezi přední piloty šampionátu. Kris a Mads se budou oba muset učit, každý v jiné oblasti. Naším cílem je pomoci jim dosáhnout úrovně, kdy budou moci do soutěží zasáhnout a vyhrávat.“ Citroën Racing nabízí komplexní program rallye soutěží pro zákazníky, od jednodušších, kde soutěží vozy DS3 R1, po obtížnější s vozy DS3 WRC. Na národní úrovni jde o Citroën Racing Trophy (DS3 R3) a Junior Citroën Racing Trophy (DS3 R1), které jsou otevřené všem pilotům a které pomáhají hledat talentované mladé řidiče. V roce 2014 se bude v sedmi evropských zemí konat národní kolo. Na Středním východě se pět pilotů z Emirátů, které vyberou týmy Citroën Racing a Abu Dhabi Racing, účastní programu závodů s vozy DS3 R3S . O úroveň výš proběhne během šesti kol WRC3 série Citroën Top Driver, v níž se nejlepší mladí talentovaní řidiči pokusí za volantem svých vozů DS3 R3S vyhrát šanci soutěžit následující sezónu ve WRC2 s vozem Citroën DS3 R5. Z uvedeného programu Citroën Racing budou v roce 2014 těžit především dva piloti: vítěz soutěže Junior Citroën Racing Trophy Frédéric Hauswald se zúčastní Citroën Racing Trophy ve voze DS3 R3, který byl připraven ve škole Lycée Polyvalent Henri Laurens v Saint-Vallier. Sébastien Chardonnet, vítěz letošní soutěže Citroën Top Driver, se zúčastní šesti kol WRC2 šampionátu ve voze DS3 R5. Citroën Racing
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|