www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. března 2024, Svátek má Soňa, zítra Taťána

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR Sprintrally 2013

Zdeněk Zdráhala letos hlavně za volantem, ale i jako spolujezdec

20. prosince 2013 • 17:00

Zdeněk Zdráhala patří k pravidelným účastníkům sprintového seriálu. Druhým rokem usedá do závodního vozu Subaru Impreza N14. Na svém kontě má valašsko meziříčský jezdec také dva starty na populární a náročné Barum Czech Rally Zlín.

Jaká byla letošní sezona z tvého pohledu?

Zdeněk Zdráhala - Tomáš Jakeš (Subaru Impreza Sti) - Mikuláš Zaremba Rally Slušovice 2013 (© Tomáš Brázdil)

„Letos jsem se chtěl přibližovat dvacátým místům absolutně, což se mi s výjimkou prvního závodu dařilo. Před sezonou jsem hodně trénoval na sněhu a chtěl jsem tyto zkušenosti využít na závodech. Přišel první závod, Rally Vrchovina a já jsem byl rád za sníh, který byl na tratích. Jenže jsem na páté rychlostní zkoušce z 8. místa absolutně musel ze závodu odstoupit po havárii. Havárka se nestala na sněhu, ale právě na asfaltu, kdy jsem si nestačil přepnout mapu diferenciálu z ledu na asfalt. Na začátek sezony to tedy byl jak finanční, tak hlavně psychický blok. Potom jsem se pomalu dostával do tempa a sžíval s rozpisem. Zjistil jsme až letos, že se člověk do rozpisu musí vžít a pak se posádka posune o hodně dopředu.“

Jaký byl tvůj nejlepší a nejhorší závod?

„To je složité. Spousta lidí si řekne, že Vrchovina bude nejhorší, protože jsem tam měl havárii, ale pro mě určitě tento závod nebyl tím nejhorším. Díky ledu a sněhu jsem si ho užíval a bylo vidět i na časech, že mi to v těchto podmínkách jde. Čím jsou na cestách horší podmínky, tím se mi jede lépe. Proto bych právě i přes závěrečnou havárii pasoval do role nejlepšího závodu právě úvodní rallysprint sezony. Krásně jsem se klouzal, jízdou se bavil a a o to mi jde především. Nejvíc jsem se naopak psychicky trápil v druhé polovině Barum rally, kdy mi nestartovalo auto. Vždy jsem se modlil, ať auto nastartuje a k tomu s spolujezdcem improvizovali s výměnou jednotek. Když byla jednotka studená, subaru startovalo, a když se ohřála, tak byly problémy s startováním. Fungovali jsme tak, že spolujezdec závodní jednotku větral v okně za jízdy na přejezdech mezi jednotlivými zkouškami a pro přejezd jsme používali sériovou jednotku. Před startem erzety jsme vždy jednotky vyměnili.“

Přesto jsi na Barumce dojel do cíle na 24. místě, takže spokojenost?

Zdeněk Zdráhala - Markéta Rýdlová (Subaru Impreza Sti) - Rally Vrchovina 2013 (© Tomáš Brázdil)

„Od loňského roku jsem se posunul asi o dvacet míst, ale letos jsem měl na víc. Právě problémy s jednotkou mne trošku trápily. Musel jsem přemýšlet, aby mi auto nikde na rychlostce nezdechlo.“

Ty jsi letos vystřídal hodně spolujezdců, čím to?

„V průběhu sezony jsem měl tři spolujezdce. Moje stálá spolujezdkyně Markéta Rýdlová, se kterou jsem odjel úvodní tři sprinty, „vážně onemocněla devítiměsíční nemocí“, proto jsem musel hledat náhradu. Oslovil jsem Tomáše Jakeše, jestli by mi nepomohl i ohledně rozpisu. Na první závod bez Markéty Tomáš neměl čas, tudíž jsem oslovil Dianu Vaňkovou. V Krkonoších jsem startoval s Dianou a musím říct, že mě velice příjemně překvapila, jak výborně navigovala. Zbývající závody letošního roku jsem pak odjel s Tomášem, kterému bych chtěl poděkovat a příští rok bych s ním chtěl opět jet. Umíme si dobře nastavit pohodu ve vozu, ale i rychle závodit.“

Ty sis také vyzkoušel roli spolujezdce…

Pavlína Tydlačková - Zdeněk Zdráhala (Suzuki Ignis Sport) - Valašská Rally 2013

„To bylo tak, že jsem se potkal v restauraci u limonády s Pavlínou Tydlačkovou a ona hledala spolujezdce na Valašskou rally. I přes to, že já mám strach jet s někým v osobním autě, kdo jede více jak 50 kilometrů za hodinu, tak jsem jí to v „lepší náladě“ slíbil. Dlouho před Valaškou byl klid a já doufal, že Pavlína na naší domluvu zapomněla, ale ve chvíli kdy se objevilo na displeji mobilu Pavlínino jméno a já měl nahlásit číslo licence, začaly se mi klepat kolena. Nakonec jsem slovo chlapa dodržel a s Pavlínou do auta sedl, ale myslím, že to byla moje premiéra zároveň derniéra. Roli spolujezdce tedy již víckrát opakovat nebudu a ani nechci, raději se budu držet volantu. Ale na druhou stranu musím přiznat, že jsme se s Pavlínou hodně bavili.“

Co plánuješ do nadcházející sezony?

„Příští sezona bude hodně podobná té letošní. Závodní vůz je můj, proto na tomto postu nedojde k žádné změně a budu startovat opět s Subaru Impreza N14. Vím, že na přední příčky nemám, ale já jezdím, protože mne rally baví. Konečné výsledky mne tudíž ani moc nemrzí, spíše naopak, jsou příjemným zpestřením na konci závodu. Na soutěžích si vždy vypláchnu adrenalin z těla. Lákalo by mne lepší auto, ale vše je otázka financí. V této chvíli ještě nedokáži přesně definovat, které závody pojedu. Záleží, jak se domluvím se sponzory, kterým bych chtěl poděkovat za letošní sezonu. S největší pravděpodobností v příštím roce zopakuji sestavu soutěží, které jsem jel i letos, to znamená sprinty a zlínskou Barum rally.“

Výsledky sezony 2013
Rally VrchovinaHavárie
Rally Lužické hory24. místo absolutně
Rallysprint KopnáTechnická závada
Rally Krkonoše20. místo absolutně
Rally Kostelec nad Orlicí27. místo absolutně
Barum Czech Rally Zlín24. místo absolutně
Rally Jeseníky20. místo absolutně
Rally VsetínTechnická závada

Barbora Vebrová ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist