www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Mistrovství světa 2014Hustopečská alfa Monte popáté nepokořilaDvojice Agrotec racing teamu Martin Rada – Jaroslav Jugas své tažení za pátým zdoláním slavné Rallye Monte Carlo zakončila už v úvodní etapě. Osudnou se jim stala RZ5 Rosans – Ste Marie – La Charce. Posádka Agrotec racing teamu přitom vstoupila do soutěže 39. časem v úvodním testu, umístění kolem čtyřicítky zopakovala i na „dvojce“. Její chvíle už tradičně přišly v extrémních podmínkách třetího testu, který zavedl startovní pole do průsmyku Col de Perty (1302 m.n.m.). Druhá polovina této zkoušky, sjezd do cíle v Laborelu, byla kompletně pokryta sněhem. Martin Rada a Jardou Jugasem zde dosáhli 27. času, v těsném závěsu za Ogierem, Hirvonenem a dokonce před továrními piloty Volkswagenu Mikkelsenem a Latvalou! Úvodní sekci zakončili na 31. příčce průběžného pořadí a na sedmém místě ve třídě RC4.
„Ranní sekce byla docela složitá, už na jedničce jsme brzy přijeli na dlouhou část se sněhem a ledem. Nejméně uklouzaná byla naopak dvojka, která byla převážně mokrá, ale zato s výrazným množstvím vytahaného bláta. A na trojce vše vyvrcholilo. Stoupání do průsmyku bylo ještě mokré, ale sjezd do cíle byl kompletně na sněhu a šíleně to klouzalo,“ popsal stav rychlostních zkoušek hustopečský jezdec. „Rozhodování o volbě gum bylo obtížné. Nakonec jsme ze servisu odjeli na zimních gumách bez hrotu. Ale naštěstí jsme si vzali dvě pneumatiky s hrotem do rezervy, které jsme nakonec použili na třetí erzetě. Takže to nakonec byla dobrá volba. Na trojce jsme předjeli dvě auta, za volantem jsem se cítil dobře a dosáhli jsme tam nejlepšího času,“ doplnil Martin Rada. „V první rundě bylo na tratích mnoho rozházených aut, často nás před nějakým stojícím vozem varovali diváci. Nebo jsme mnohdy viděli jen stopy z trati a závodní speciál nikoli. Bylo to opravdové Monte, jak ho známe,“ potvrdil spolujezdec Jaroslav Jugas. Druhá sekce obsahovala opakované průjezdy trojice rychlostních zkoušek. V prvním testu druhé sekce se posádka vrátila na časy v závěru čtvrté desítky, bohužel 1,5 kilometru před cílem pátého testu havarovala. „Tento test byl zrádný množstvím vytahaného bláta už v prvním průjezdu. Nyní jsme v širší pasáži jedno takové místo ´sežrali´. Alfa se dostala do smyku, otočila se a sklouzla do příkopu. Přitom jsme poškodili chladič a hlavně zadní nápravu. My jsme naštěstí v pořádku, i když zklamaní, protože jsme to měli pěkně rozjeté a do cíle vložky chyběl jen kousek. Bohužel jediná chyba v průběhu dnešního dne se nám stala osudnou,“ popsal havárii Martin Rada. Pro hustopečský Agrotec racing team tak soutěž definitivně skončila. Rallye Monte Carlo je totiž jediným závodem v šampionátu, kde není vypsána superally (možnost návratu do závodu)… Agrotec Autoklub v AČR
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|