www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. června 2025, Svátek má Milan, zítra Leoš

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mediasport mezinárodní mistrovství ČR 2014

Rally Kemp 2014

6. února 2014 • 12:55

Autoklub ČR ve spolupráci s promotérem české rally, značkou Mediasport.cz, uspořádá i před letošní sezonou automobilových soutěží tzv. Rally kemp. Jelikož se jedná teprve o druhý ročník, tedy stále o novinku v českých podmínkách, je potřeba všem zájemcům o vyšší úroveň jezdecké licence připomenout o co se vlastně jedná.

Tento kemp je určen všem jezdcům rally, kteří již za sebou mají určitou historii v tomto sportu a mají zájem v nadcházející sezoně startovat se silnějším vozem s pohonem všech kol. Absolvování tohoto kempu je tedy podmínkou pro získání oprávnění startovat s tímto automobilem.

Rally Kemp

I v letošním roce byla pověřena organizací Rally kempu skupina mediasport.cz. A stejně jako v roce minulém došlo k dohodě s organizátory populární Testovací RZ Žiželice. Všichni účastnící tak využijí v rámci praktické části právě tuto trať a budou pod dohledem lektorů. Praktické části ovšem předchází část teoretická. Ta se odehraje v pátek 28. 3. 2014. Poděbrady byly vybrány zcela záměrně z důvodu návaznosti na sobotní praktický program.

V pátek bude připravena série přednášek, jejichž cílem je usnadnit zájemcům přechod na silnější vůz v rámci zachování bezpečnosti. Organizátoři Rally kempu zajistili i pro letošní rok profesionální lektory, kteří předají své zkušenosti z vrcholné podoby automobilových soutěží.

Oblasti přednášek – technika jízdy všeobecně, technika jízdy s vozem 4x4, technická příprava a nastavení závodního vozu, zásady první pomoci, tvorba rozpisu, organizace týmu, zdravá strava nebo například fyzická připravenost. Připraveny jsou projekce na dané odborné okruhy, ukázky rozpisu apod.

V pátek je nutná účast jezdce, přítomnost spolujezdce je doporučená.

V sobotu ráno se všichni účastnící Rally kempu přesunou do servisního areálu Testovací RZ Žiželice. Organizátoři zajistili pro všechny vyhrazený servisní prostor a přednostní vjezd na trať RZ.

I v letošním roce je Rally kemp pro zájemce o vyšší typ licence zcela zdarma a je plně hrazen z finančních prostředků Autoklubu ČR a Mediasport.cz.

Komu je kemp určen:

Držitelé národní licence 'C', kteří se chtějí zúčastnit sprintrally s vozy třídy 2, 3, 4, a 13, mohou požádat o vystavení mezinárodní licence platné jen pro sprintrally za předpokladu, že dokončili alespoň 5 automobilových sprintrally v každé ze dvou po sobě následujících sezón (tedy 10-ti podniků).

Držitelé mezinárodní licence 'C', kteří se chtějí zúčastnit MMČR s vozy třídy 2, 3, 4, mohou požádat o vystavení mezinárodní licence typu 'B' za předpokladu, že dokončili alespoň 5 automobilových soutěží MMČR ve 12-ti po sobě následujících měsících.

U jezdců rally, kteří chtějí řídit vozidlo poháněné všemi čtyřmi koly nebo vozidlo s objemem motoru nad 2000 cm3, je získání této licence podmíněno absolvováním výcvikových campů. Absolvování výcvikových campů se týká i jezdců, kteří již jsou držiteli licence „B“, ale nemají praxi s řízením vozidla z tříd 2, 3, 4 a 13 (praxe znamená, že jezdec v daných třídách dokončil minimálně 5 rally).

Rally kemp není ovšem určen pouze zájemcům o vyšší typ licence. Pokud se chcete zúčastnit teoretické části i Vy, kontaktujte nás na níže uvedené mailové adrese.

Pokud se nepřihlásí alespoň jeden oprávněný žadatel o vyšší typ licence, Rally kemp nebude v roce 2014 organizován.

Absolventy první ročníku Rally kempu byli například Martin Búš, Robert Kořístka nebo Josef Zimmermann.

Uzávěrka přihlášek je stanovena na 19. 2. 2014. Své přihlášky se stručným závodním životopisem a dosaženými výsledky zasílejte na adresu: schovanek@mediasport.cz

-pr-
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
07.02.2014 09:55
vrci
Tak to jo! Máš moje sympatie :-) !
06.02.2014 22:34
Pluto - moderátor
Vrci, to jsi mě špatně pochopil. Já rally kemp neobhajuju, spíš naopak. Podle mě by měl být dobrovolný pro začátečníky, ale rozhodně ne jako podmínka pro získání licence pro čtyřkolku.
06.02.2014 22:18
Karbonyl - moderátor
Od začátku tvrdím, že kemp, resp. jeho teoretický obsah, by měl být součástí základní rally školy při vstupu do disciplíny.
06.02.2014 21:16
vrci
No, jestli si myslíš, že je rally kemp přínosný, tak já ti to neberu. Já si myslím, že tam neobjevím Ameriku. Abych uměl jezdit se čtyřkolou, tak musím najet kilometry. Bez toho to asi nepůjde. když spočítám, co by mě kemp vyšel - auto, mechanici, doprava atd., tak za to si najedu spoustu km jinde. Program mi světoborný také nepřipadá - rozpis si snad zájemce napsat umí, jestli už nějaké závody úspěšně absolvoval, techniku jízdy si musí každý zažít sám, snad to nastavení auta, ale to mu poradí i majitel auta při pronájmu a jestli si auto koupí, tak stejně si ho musí s někým zkušeným nastavit v reálu, organizovat tým asi stejně po školení nezvládne, zdravá strava je fajn, ale stejně se nevzdám bůčku a uzeného a fyzická připravenost? Vždyť nebyli na vojně... Nezlob se na mě, ale to je strašně vědecký přístup! Kdo ty peníze má, tak si stejně najme nějakého zkušeného poradce a kdo se chce jen občas svézt, tak je mu to stejně - víš na co! Nicméně, kdyby to bylo dobrovolné pro nováčky, bylo by to v pořádku, ale přece nepůjdu po více než 30 letech na závodech na takovou výuku abych se mohl svézt, jestli tedy vůbec někdy to auto dodělám. Ten bordel, co nadělali v licencích, to je na mašli!
06.02.2014 19:44
Pluto - moderátor
No jo, typický příklad české rally scény. Místo toho, aby se tu řešil smysl rally kempů v návaznosti na uvedený článek, tak se opět vytahuje věc, která je dána metodikou ministertva dopravy a je to jedna z podmínek udělení výjimek k provozu soutěžních vozidel po pozemních komunikacích.
06.02.2014 19:18
vrci
Já se přikláním k názoru, že je to zhovadilost. Neřeknu u nově postaveného auta, ale když auto jede x sezón, naposledy startuje na Mikulášovi a přijede v březnu na testování, tak co se tam chce testovat??? Výborné bylo, když jsme tam byli myslím předloni, technici auto už vcelku znali jako své boty, takže zkontrolovali platnost revize hasičáků, pásy, sedačky a tu přišel nepříčetný Matoušek a hned na ně: "Našli jste něco?" Odpověď byla: "Ne, vždyť on jezdí pořád a furt to má stejné!" Matoušek zalapal po dechu a vyjel na ně: "Tak hledejte!" A hned šel příkladem. No, prostě k popukání! AŤ mi nikdo nevykládá, že nejde především o peníze...
06.02.2014 16:22
Pluto - moderátor
To hoppy: Na autokrosu jsem nebyl, nemůžu posuzovat. A ani bych to sem netahal, tamější speciály nejezdí v normálním provozu. Byl jsem na řadě přejímek v rally i testování a viděl jsem i ty "vychvalované" amatérské. Viděl jsem i řadu přejímek jedoucích "bod po bodu", které ale neměly žádnou velkou kvalitu. Podle mě testování u aut, které jezdí i v normálním provozu (na přejezdech) má smysl. Na rozdíl od kempů, o kterých je výše zmíněný článek :-)
06.02.2014 16:14
hoppy
Pro Pluta - moderátora : nemůžu s tebou souhlasit : mám za sebou cca dvacet sezon v rally, i "amatérském" i autokrosu - běž se někdy na ty "amatéry" podívat - přejímku tam dělá jeden člověk, který dá do kapsy celou tu bandu techniků na testování - jak? Má v ruce papír, na něm má napsané vše co má kontrolovat u KAŽDÉHO vozu a systematicky jde bod po bodu- viděli jste někdy něco podobného v Praze nebo ve Zlíně? Já tedy ne, zato už několikrát - ne testování ok, na technické řada problémů - proč- no protože. a) teď je závod a mohlo by se něco stát, tak je potřeba to prohlídnout.. b) do auta se skloní někdo jiný, který si zase něčeho všimne..Trvám na tom : testování je k ničemu a jen to zvyšuje náklady, ne pro špičku, ale pro druhou půlku startovky, která lepí peníze jak to jen jde...Pozn. : loni jsem otestoval v mimořádném termínu auto pod plachtou..., tak ať mi někdo vykládá něco o potřebnosti testování...Howgh
06.02.2014 14:32
Pluto - moderátor
Na rally kemp mám od začátku podobný názor, ale s testováním nesouhlasím. Při klasickém testování je přeci jenom víc prostoru (času) na důkladnější prohlédnutí auta než na samotné přejímce před závodem.
06.02.2014 14:23
hoppy
Kéž by se takovou pitomostí alespoň chvíli zabývala ta AJR, neznám jezdce,
který by měl jiný názor než ten, že je to jen vyhánění peněz z kapsy.. podobně jako testování vozidel, dva týdny poté to samé na vlastní přejímce před závodem..
toplist