www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Mistrovství světa 2014Toyota chystá comeback do WRCAkio Toyoda, prezident japonské automobilky Toyota, se otevřeně vyjádřil, že společnost chystá návrat do nejvyšší ligy automobilových soutěží. Nebude to však v nejbližší době. Japonci jasně vyloučili rok 2015, reálnější je návrat v sezoně 2016 či dokonce až 2017. Připomeňme, že naposledy se tovární Corolly WRC ukázaly v MS 1999. „Toyota se určitě chce vrátit do mistrovství světa v rally, ale v tuto chvíli je obtížné říct nějaké konkrétní termíny,“ řekl Toyoda. „Stejnou větu jsem říkal už před dvěma lety, ale teď víme, že jsme o dost blíž.“ Zástupci japonské automobilky se při lednové Rallye Monte Carlo sešli se zástupci promotéra MS a jednotlivých výrobců a diskutovali možnosti vstupu značky do seriálu s vozem Yaris WRC. Na rozdíl od spekulací v předešlých měsících a letech je v tuto chvíli už jasné, že se na novém japonském speciálu intenzivně pracuje. První prototyp man á zkušební trať vyrazit už v březnu letošního roku a za jeho volant jako první usedne současný jezdec Toyoty v okruhovém seriálu FIA WEC, Francouz Stéphane Sarrazin. Ten má i s automobilovými soutěžemi celkem bohaté zkušenosti, na svém kontě má řadu startů se speciály WRC či S2000. Vůz vzniká v dílnách společnosti Toyota Motorsport GmbH s centrem v německém Kolíně nad Rýnem. „Je velice potěšující, když se někdo z nejvyšších kruhů automobilky vyjádří takto otevřeně a v pozitivním smyslu o seriálu WRC. Zcela jistě však nenastoupíme v roce 2015, to je příliš brzy. Pravděpodobnější bude, že se v mistrovství světa objevíme v roce 2017, kdy, jak věříme, by měly vejít v platnost modifikované předpisy pro soutěžní techniku. Prototyp přesto stavíme podle aktuálních předpisů, což nám dá základ zkušeností s provozováním takového vozu,“ říká zástupce TMG. Do comebacku Toyoty na světové tratě tedy ještě zbývá hodně času, sportovní oddělení nicméně rozhodně nespí. Kolínská centrála se i přes stažení z Formule 1 před několika lety i nadále prioritně věnuje okruhovým závodům, rally ji ale nejsou lhostejné. Už koncem roku 2012 vyjel malý Yaris s motorem 1,4 v úpravě pro skupinu R1A, v letošním roce se pak očekává představení soutěžního vozu kategorie R3, který bude netradičně disponovat pohonem zadních kol – bude se totiž jednat o sportovní kupé GT86. -hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|