www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. června 2025, Svátek má Milan, zítra Leoš

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Ostatní soutěže 2014

Škoda na Nové Kaledonii s patřičným sebevědomím

12. května 2014 • 11:30

Po double v úvodní soutěži nastoupí tým Škoda MRF, startující s tovární podporou, na start druhého podniku Asijsko-pacifického mistrovství (APRC) na Nové Kaledonii s patřičným sebevědomím. Obhájci titulu a vedoucí posádka průběžného pořadí APRC Gaurav Gill/Glenn Macneall tu chtějí zopakovat své loňské vítězství a posílit svou vedoucí pozici v celkovém hodnocení. Také mistři Evropy, česká posádka Jan Kopecký/Pavel Dresler, vidí své šance po druhém místě v úvodní soutěži na Novém Zélandu optimisticky. Rally Nová Kaledonie se koná 17. a 18. května. Na posádky čeká 17 rychlostních zkoušek o celkové délce 235,78 kilometrů.

Jan Kopecký - Pavel Dresler, Škoda Fabia S2000 - Rally of Whangarei 2014

„Na rally se moc těšíme, na Novou Kaledonii máme hezké vzpomínky. A samozřejmě chceme obhájit loňské vítězství,“ říká Gaurav Gill. Zkušený jezdec vyhrál tuto soutěž dokonce už potřetí za sebou. Varuje však před složitými povětrnostními podmínkami, vládnoucími na tomto souostroví v jižním Pacifiku, které patří Francii: „Počasí tu může hrát rozhodující roli, podmínky se na ostrovech velice rychle mění. Za deště mohou být tratě velice kluzké.“

Jan Kopecký naproti tomu nemá se specifickými poměry na ostrovech na opačném konci světa žádné zkušenosti. Mistr Evropy z roku 2013 se svým spolujezdcem Pavlem Dreslerem obsadil při jejich první účasti v APRC na Novém Zélandu skvělé druhé místo a přitom zkušeného Gilla popoháněli k maximálnímu výkonu. Při druhé soutěži této sezóny APRC se chtějí opět hlavně učit.

„V APRC je pro nás každá nová soutěž novou výzvou. Posledně nám to ale na Novém Zélandu i v neznámém prostředí jelo velice dobře. Proto jsem optimistou a očekávám, že se i na Nové Kaledonii umístíme na jednom z předních míst,“ říká Jan Kopecký. Obě posádky mají navíc společný cíl – obhajobu titulu v hodnocení značek. Tam Škoda po úspěšném zahájení sezóny aktuálně vede.

Pro českou automobilku má účast v APRC strategický význam. Cílem je další posilování povědomí o značce na světových trzích. Škoda chce v příštích letech zvýšit své celosvětové prodeje nejméně na 1,5 milionu vozů ročně a posilovat zejména v Asii.

-pr-
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist