www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 24. května 2024, Svátek má Jana, zítra Viola

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mediasport mezinárodní mistrovství ČR 2014

Vítězem letošní Rally Bohemia se stal Jan Kopecký (+ ohlasy)

12. července 2014 • 19:50

V průběhu června se posádky Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích tradičně vydávají do okolí Mladé Boleslavi a nejinak tomu bude ani letos. Průběh Rally Bohemia můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Výsledky Rally Bohemia ON LINE --- Základní informace o Rally Bohemia --- Diskuze k Rally Bohemia --- Výsledky Rally Bohemia - MČR HA

Rally Bohemia 2014 ; foto: M.Knedla

- - - - - - - - - - - 2. etapa - - - - - - - - - - -

Ohlasy z cíle

Jan Kopecký: „Byla to těžká soutěž, hlavně včera, kdy to klouzalo a nestíhali jsme Vencovi. Dnes to v lese docela klouzalo, i když to na druhý průjezd trochu oschlo.Teď v závěru jsem vypustil prostřední klasickou vložku a pak mi bylo jasné, že musím přidat a na Sychrově jsme se hezky svezli. Superspeciálku jsme si užili, ukázali něco fanouškům a zajeli dobrý čas. Atmosféra na Bohemce byla skvělá, jsme rád, že máme tady pod komínem tři Škodovky na stupních vítězů. Takový scénář si asi nikdo nepředstavoval. Auto fungovalo skvěle, my jsme neudělali žádnou zásadní chybu, takže skvělé. S loňským rokem se to srovnávat nedá, loni jsme soupeřům ujížděli a kontrolovali situaci, ale to co dělá Vaškův tým a on s autem, to je neskutečné. Myslím, že my bychom se na to měli trochu zaměřit. Na uklouzaném povrchu trochu ztrácíme. Udělali jsme ještě drobné změny před Sychrovem, ale pořád je ještě kam jít, pořád jsem si úplně nezvyknul na nové pneu a nepřizpůsobil jim nastavení auta.“

Umberto Scandola: „Jsme moc spokojení, protože pro nás to tu bylo úplně nové. Celou soutěž jsme odjeli na jedné směsi pneumatik, podle mě to fungovalo po celou dobu dobře. Myslím, že mi zkušenosti odsud pomohou i v italském šampionátu, hlavně jsme si vyzkoušeli nové typy asfaltových povrchů.“

Sepp Wiegand: „Už před rally jsem věděl, že to bude výzva a tratě budou náročné. Bylo to těžké a byli tu dobří místní jezdci, takže jsme moc rádi za třetí místo a taky to, že první tři místa patří Škodovkám. Chtěl bych tak poděkovat týmu a všem, kteří nás podporovali, díky patří i německým fanouškům, kterých sem přijelo hodně. Jsem spokojený, dokázali jsme se hodně zlepšit. Teď nás čeká Estonsko, kam odjíždíme v úterý. Po dlouhé době pojedeme na mém oblíbeném povrchu, šotolině. Dalším asfaltem v ME bude pro nás Barum Rally, ale tam budou tratě jiné než tady. Každopádně jsem si tu ale víc zvykl na rychlé tratě, jízdu po lesích a lesklé asfalty, takže na Barumce nebudeme začínat úplně od nuly.“

Roman Odložilík: „Nechtěli jsme ten závěr úplně vypustit, ale trochu jsem si to pohnojil volbou pneumatik. Nechal jsem si poradit měkkou směs a to byla obrovská chyba. Chtěli jsme to Wiegandovi minimálně trochu znepříjemnit, takhle jsem to projel jak to šlo. Je vidět, že když auto funguje, tak i přes svoje roky s ním dokážu jet. Takže jsem spokojený. Těšíme se na Barumku, doufejme, že to takhle bude fungovat i doma.“

Martin Vlček: „Rozhodovalo se asi už včera. Nás navíc dneska potrápil diferenciál, pak už to ale šlo dobře a jsme tady. Trošku jsme se trápili s pneumatikami, ale nám už dnes o nic nešlo, takže v pohodě.“

Jan Votava: „Jsme nadšení. Nikdy jsme první nebyli a teď hned na Bohemce, což je snový podnik. Už jsem zapomněl, že jsme měli nějaké technické potíže, i když nás auto občas zlobilo, dovezlo nás až do cíle. Jsme s Fandou úplně happy!“

Miloš Vágner: „Zvítězila zkušenost a ten lepší. Snažil jsem se získat ještě zpět, co jsme ráno ztratili, ale bylo to nakonec moc. Ale užili jsme si poslední Sychrov, líbilo se nám to a sami jsme byli z toho svezení nadšení. Jsem úplně šťastný, kdyby mi někdo v pátek řekl, že dopadneme takhle tak bych myslel, že je sjetý. Na Barumce se určitě objevíme.“

Adam Kobliha: „Super. Je to naše první společná dojetá Bohemka a je to zásluha celého týmu. Jsem spokojený, jeli jsme v tempu a už se sžívám i s autem. Nervózní jsem nebyl vůbec, před každou erzetou vypnu a skončím až v cíli, to mi jde samo.“

Egon Smékal: „Ráno jsme trošku prokaučovali ten začátek, nevyšlo to jak bysme chtěli. Navíc pokračovaly drobné potíže s brzdami, to nás trochu omezovalo. Jinak to bylo super - fantastický souboj, nádherné tratě, moc se mi to líbilo. Samozřejmě bych byl rád, kdybych vyhrál, ale Adam předvedl velkou ligu a nezbývá než mu poblahopřát. Těším se na Barumku, doufám, že zaprší, na vodě nám málokdo dokáže stíhat. Ale na Bohemce jsme udělali dobrý etup na sucho, postoupili jsme vpřed. Ale s Adamem se prostě musí počítat a zase to bude souboj ve vteřinkách.“

Josef Peták: „Bohemka byla letos hodně těžká, bylo spousta kluzkých a záludných míst. Hlavně v těch náletech proti slunci jsem toho moc neviděl. Jsem spokojený, že jsem to dostal do cíle, i když jsem tu míval lepší výsledky. Klukům blahopřeji, jak Adamovi s Karlem, tak Egonovi s Monikou, protože jeli rychle, opravdu pěkně. Roky mi přibývají a láme se to. Ale já jsem do rally vstoupil v 36ti, dnes je mi 55 a až jim bude tolik co mě teď, tak už tu nebudu, ale přišel bych se na to podívat, jak budou závodit s těmi mladými :-)“

Richard Kirnig: „Jsme rádi, že jsme po těch včerejších problémech hlavně dojeli do cíle. Závěr už jsme si užívali, jsme spokojení. Teď bych chtěl jet Trutnov a potom Barumku.“

Jan Jelínek: „Dnes jsme si to užili, tahle etapa je hodně těžká a pro mě to bylo všechno nové. Jsem rád, že jsme to zvládli. Doufám, že na Barumce dojedeme obě etapy až do cíle.“

RZ 12 - Bondy (2.47 km)

Závěrečná rychlostní zkouška letošní Rally Bohemia už jen formálně stvrdila, že vítězem pátého podniku Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových rally se stala posádka Jan Kopecký - Pavel Dresler na tovární Škodě Fabii S2000.

Také oba další medailové posty obsadili piloti mladoboleslavských speciálů. Druhý Umberto Scandola potvrdil při premiéře na českých tratích své asfaltové kvality, mladý Němec Sepp Wiegand si zopakoval třetí příčku z nedávné Ypres Rally.

Čtvrté místo celkově a druhou příčku v rámci MMČR vybojoval Roman Odložilík s Fordem Fiesta R5, kterého konečně nezlobila technika, pátý dojel Martin Vlček na Fabii S2000.

Ve skupině N nakonec uhájil prvenství Jan Votava před Milošem Vágnerem, třetí skončil Richard Kirnig. Ve dvoukolkách se po nádherném souboji po právu radoval z vítězství Adam Kobliha před Egonem Smékalem, třetí Josef Peták tentokrát této dvojici nestíhal.

RZ 11 - Sychrov 2 (19.70 km)

Poslední klasická zkouška letošní Bohemie už jen de facto stvrdila výsledky, které s největší pravděpodobností závěrečná městská divácká speciálka nezmění. Nejrychlejší byl opět Jan Kopecký před Seppem Wiegandem a Umbertem Scandolou.

Před RZ 12 tak má Kopecký jasný náskok 42.5 vteřiny na Scandolu, za kterým je o 26.9 sekundy Wiegand. Čtvrtý Roman Odložilík evidentně závěr soutěže vypustil a soustředil se na body do českého šampionátu, když je za Wiegandem zpět o 14.3 sekundy.

Bronz v rámci MMČR si po Hustopečích zopakuje i v Mladé Boleslavi Martin Vlček, zatímco rozhodnout se může ještě o vítězi produkčních aut, kde Jan Votava vede o 4.1 vteřiny před Milošem Vágnerem. Třetí Richard Kirnig ztrácí více než minutu.

Mnohem jasněji vypadá situace v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou, kde je Adam Kobliha po RZ 11 o 10.7 sekundy před Egonem Smékalem. Třetí Josef Peták pak má před sebou i za sebou notný časový odstup.

RZ 10 - Šumburk 2 (16.23 km)

Druhý Šumburk opanovala trojice Fabií Super 2000, když nejrychleji absolvoval druhý průjezd touto rychlostní zkouškou Umberto Scandola, o pouhou desetinu vteřiny rychleji než Sepp Wiegand. Třetí byl Jan Kopecký, který již evidentně nemá kam spěchat.

Roman Odložilík ztratil na desáté zkoušce rovných devět vteřin, takže ho v celkovém pořadí přeskočil Wiegand. Otázkou je, zda Odložilík zkusí ještě zaútočit na Sychrově, nebo raději zvolí jistotu pořádné porce bodů do domácího šampionátu za druhou příčku v MMČR.

Ve dvoukolkách už Adama Kobliha navýšil svůj náskok na Egona Smékala na 10.5 sekundy, o desetinu vteřiny méně ztrácí v souboji produkčních aut Miloš Vágner na Jana Votavu.

RZ 9 - Chloudov 2 (7.52 km)

V nastoleném trendu z úvodní sekce pokračoval po poledni Jan Kopecký, když se na druhém Chloudově dokázal ještě o malinko zrychlit a zajel další nejrychlejší čas. O pouhé dvě desetiny pomaleji proťala na RZ 9 cílovou fotobuňku druhá červená Fabie S2000 pilotovaná Seppem Wiegandem.

Třetí čas zajel Umberto Scandola, který s přehledem kontroluje svou druhou pozici za Kopeckým, naopak čtvrtý Roman Odložilík přišel o 3.3 vteřiny ze svého náskoku na čtvrtého Wieganda, který už je tak za zlínským jezdcem o 7.7 sekundy.

O pátý dílčí čas se podělili Jan Jelínek a Martin Vlček, ve velkém stylu pak Chloudov proletěli Adam Kobliha a Egon Smékal, který zde byl o 1.3 vteřiny pomalejší než stávající lídr kategorie 2 WD.

Až za touto dvojící pak ve výsledcích deváté zkoušky figurovali nejlepší piloti produkčních Lancerů Evo IX, tedy Jan Votava a Miloš Vágner.

Ohlasy po RZ 8

Václav Pech: „Kousek po startu jsme se lehce skouzli ven, nebylo to nic dramatického, ale bohužel tam byl v trávě zarostlý starý žulový patník a o něj jsme poškodili rameno. Zhruba dva kilometry před cílem pak prasklo a museli jsme auto odstavit. Rameno jsme měli náhradní v autě, výměna nám zabrala asi třicet minut a do servisu jsme už dojeli po vlastní ose.“

Jan Kopecký: „První vložka nám vyšla relativně dobře, byli jsme o trochu rychlejší než Vašek a možná jsme ho tím tochu znervóznili. Nevím, co se pak přesně stalo, jen jsem viděl kousek po startu nějaké stopy na blátě do stromků, ale nikde jsem ho neviděl stát. Pak jsme se dozvěděli, že už nejede, tak jsme lehce zvolnili, ale pořád se jede rychle. S nastavením se snažíme jít malými kroky vpřed, abysme vše dobře zanalyzovali. Pokud vydrží počasí, chceme zkusit další změny, protože letos jsme toho na asfaltu tolik neodjezdili a pořád cítím, že to ještě není to pravé ořechové.“

Uberto Scandola: „První sekce byla hodně dobrá jsme spokojení. Zvykli jsme si na zdejší tratě a asfalty, upravili nastavení a jsme v pohodě. Možná ještě za účelem testu zkusíme udělat nějaké změny na autě, abysme získali co nejvíce zkušeností.“

Roman Odložilík: „Nám to letos poprvé funguje perfektně, navíc Bohemku mám moc rád. Jede se mi velice dobře, ale mrzí mě, že odstoupil Pech a Jakeš. Pro nás jsou důležité body do českého mistráku a nevím, jestli mám tlačit nebo ne. Tu bednu bych samozřejmě rád udělal. Změny na autě dělat nebudeme, zatím vše funguje jak má, možná zůstanu i u měkčích pneumatik, nakonec nefungovaly špatně.“

Sepp Wiegand: „Podmínky jsou pořád nevypočitatelné, ale neprší, tak je to jednodušší, ale jen o trochu. Na trati je spousta uklouzaných zatáček a hodně bláta. Ale snažíme se pořád podávat co nejlepší výkon a myslím, že nám to jde. Jsme jedenáct vteřin za třetím místem ale náš soupeř je pokaždé o trošičku rychlejší, takže zkusíme přidat. Nerad bych ale na tom kluzkém povrchu havaroval. Je to těžké, ale zkusíme to. Nastavení auta je podle mě úplně v pořádku, ve druhé sekci se spíš budeme snažit využít zkušeností z prvního kola. Odložilík má výhodu znalosti místních podmínek, pro nás to bude náročnější, ale nejdůležitější bude udržet se na trati.“

Martin Vlček: „Neříkám, že nebyly nějaké krize protože nemáme úplně dobré pneumatiky, nezvolili jsme ideálně, ale asi máme problém se zadním diferenciálem, docela dost z něj teče olej. K Bohemce přistupujeme s respektem, je vidět, že i velice zkušení jezdci před námi havarovali. Jedeme si svoje.“

Jan Jelínek: „Včera jsme měli problém s kabeláží k nádrži, nefungovala elektrika k palivovým pumpám a auto se zastavilo. Dnes jedeme svoje tempo, ale nemáme s kým závodit. Nejde nám ani tolik o body, jako spíš o zkušenosti. Bohemku jsme dlouho nejeli, erzety jsou těžké a náročné, tak si to užíváme.“

Jan Votava: „Auto si žije vlastním životem, pořád nás něco zlobí. Když funguje, tak jedeme, když nefunguje, tak se to snažíme přežít. Tyhle zkoušky mám ale rád, i když na Sychrově nebyl čas nic moc. Pojedeme si svoje a uvidíme, jak to bude vypadat před koncem.“

Miloš Vágner: „Dopoledne jsem ztrácel. Máme horší rozpis a tyhle erzety jsou hodně těžké. Prostě jsem se posral. Zkusím do toho jít, závod končí až v cíli.“

Adam Kobliha: „Moc mě to baví, máme samé úsměvy na rtech. Dali jsme do toho všechno co umíme a pojedeme tak dál. Obujeme nové pneumatiky a snad to dotáhneme do konce. Uvidíme, kdo z nás bude lepší. Tratě jsou těžké, technické, líbí se mi to. Na Sychrově se to střídá, je to těžké i pro Karla na čtení. Ale zatím je to dobré.“

Egon Smékal: „Dali jsme do toho všechno, ale Adam byl o trochu rychlejší. Uvidíme, zkusíme něco udělat s nastavením auta a pokračovat v souboji. Jako pilot nic jiného udělat nemůžu.“

Josef Peták: „Takhle jsem si to nepředstavoval, jedu hůř než včera. Dělám moc chyb, párkrát mě to postrašilo. Začal jsem na to šlapat levou nohou, dusit to k zemi ... prostě nestojí to za nic. Jsem rád, že jedu.“

Richard Kirnig: „Na jedničce jsme dneska moc pospíchali, byli jsme venku a museli couvat, ale další dvě zkoušky už byly v pohodě.“

Marcel Tuček: „Včera to bylo pěkné, spokojenost, dneska se trošku flákáme. Ale pořád říkám, že je nejdůležitejší udržet se na cestě, než dělat blbosti. Tak snad to ustojíme až do konce, jsme spokojení.“

Ondřej Bisaha: „Včera to bylo dobré, jen jsme bohužel trochu pozdě změnili nastavení auta, protože je to tu trochu jiné než v Hustopečích. Pak už to bylo fajn. Teď si jenom hlídáme pozici ve třídě.“

Emil Triner: „Je to těžké, uklouzané a spousta bláta, furt se to musí čuchat. U Dunovského nám mávali diváci i pořadatelé s vlajkami, takže jsme zvolnili. Pak jela ABA s majáky, pouštěli jsme ji a zastavovali za ní u Dunovského jako první závodní auto. Kluci byli v pořádku, takže jsme jeli dál.“

RZ 8 - Sychrov 1 (19.70 km)

První průjezd nejdelší zkouškou letošní Bohemie, tedy Sychrovem, zvládnul nejlépe Jan Kopecký, o necelou vteřinu před Italem Scandolou. Hegemonii domácích Škodovek opět narušil Roman Odložilík, který zajel solidní třetí čas a opět lehce zvýšil svůj náskok na Seppa Wieganda v průběžné absolutní klasifikaci.

Mimo hru se bohužel ocitnul Miroslav Jakeš, který svůj Citroen DS3 R5 poslal do lesa, odstoupil také Václav Dunovský, musel na RZ 8 odstavit svůj poškozený Peugeot 208 R2.

Ve třídy 3 zůstává těsně Jan Votava před Milošem Vágnerem a Richardem Kirnigem. Za delší konec provazu napínavého souboje ve dvoukolkách nadále tahá Adam Kobliha, Egon Smékal ztrácí po první sobotní sekci rovné čtyři vteřiny, třetí Josef Peták je o minutu zpět.

Fotogalerie Josefa Petrů z 1. etapy

RZ 7 - Šumburk 1 (16.23 km)

Na sedmé rychlostní zkoušce skončila předčasně letošní Rally Bohemia pro Václava Pecha. Dosavadní lídr soutěže musel odstoupit zhruba 1.5 km před cílem testu s ulomeným pravým zadním kolem svého Mini S2000.

Do jasného vedení se tak po tomto testu dostal Jan Kopecký, aktuálně druhý Umberto Scandola ztrácí po sedmé zkoušce 34.9 sekundy. Třetí příčku rozhodně nehodlá přepustit druhé tovární Fabii S2000, pilotované Seppem Wiegandem, zlínský Roman Odložilík na Fiestě R5. Ten si připsal na RZ 7 třetí čas, až za čtvrtým Wiegandem pak byl tentokrát Miroslav Jakeš, který zde zaostal za Kopeckým o 23.2 sekundy.

V souboji o čelo produkčních vozů Jan Votava ukrojil notnou část z náskoku vedoucího Miloše Vágnera, respektive jej eliminoval na nicotných pět desetin vteřiny. Do cíle pak kvůli havárii nedorazil třetí Něme Göttig.

Ve dvoukolkách zajel nejrychlejší čas Adam Kobliha a posunul se tak do čela kategorie před Egona Smékala a Josefa Petáka, kterému se doslova na dostřel po RZ 7 přiblížil Václav Dunovský.

RZ 6 - Chloudov 1 (7.52 km)

Do první sobotní sekce vykročil nejlépe Jan Kopecký na Škodě Fabii S2000, když byl na prvním průjezdu nejkratší klasickou zkouškou dne o 1.6 sekundy rychlejší než druhý Václav Pech na Mini Cooper S2000.

Třetí příčku, dá se říci již tradičně, obsadil Umberto Scandola, a trojice Pech, Kopecký, Scandola tak nadále zůstává na medailových pozicích. Svou čtvrtou příčku zatím statečně hájí před Seppem Wiegandem Roman Odložilík, oba jmenované však začíná ohrožovat Miroslav Jakeš.

V produkčních vozech se z dílčího prvenství na RZ 6 radoval Jan Votava, zůstává ale druhý za Milošem Vágnerem, třetí je s více než minutovým odstupem Stefan Göttig.

Pokračuje nádherný souboj ve dvoukolkách, když Adam Kobliha stáhnul náskok vedoucího Egona Smékala na zanedbatelných sedm desetin vteřiny. Třetí příčku drží Josef Peták před Václavem Dunovským.

Po včerejších avizovaných problémech s motorem už do druhého dne letošní Bohemie nenastoupil Jan Sýkora, do bojů o bonusové body za etapu se naopak vrátil Jan Jelínek.

- - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - -

Ohlasy po RZ 5

Jan Kopecký: „Viděl jsem to stejně jako výsledky. Snažil jsem se jet co nejlépe, ale RZ 4 byla místy hodně kluzká, hodně vytahaného bláta, takže tam asi nikdo nechtěl vletět bezhlavě a skončit někde v lese. Na Vinci byla výhoda, že to prosychalo a tam to bylo celkem dobré. Bylo vidět, že na suchu a při relativně dobré přilnavosti jsme schopní s Vencou jet, ale jak je naklouzáno, tak nám nějak strašně moc ujíždí. Uvidíme, co s tím dokážeme udělat. Nevím, jak to bude zítra na suchu fungovat Vaškovi. Základ je dobře se na zítřek vyspat a ráno uvidíme, jak to bude vypadat, erzety určitě suché nebudou. V lesích a v té výšce určitě vlhko bude. První zkouška je snad stejná jako loni, na druhé jsou nějaké nové části. Třetí Hodkovice se jedou opačně než před dvěma lety, kdy jsme tam na mokru Vencovi dali padesát vteřin, takže to je obrovský krok, který s autem udělali a jak on se s ním zrychlil.“

Václav Pech - Petr Uhel, Mini John Cooper Works S2000 - Rally Bohemia 2014; foto: I.Nesrovnal

Václav Pech: „Jsem naprosto spokojený se všemi časy, rozhodně jsme to nečekali. Honza to určitě nebude chtít zítra nechat jen tak. Budou to složitější zkoušky a dá se na nich najet určitě víc času, takže se budeme snažit, ale nerad bych tomu ublížil. Takže hlavně zůstat na cestě. Teď večer už jsem byl spokojenější se svou jízdou, bylo to dáno i tím, že šla dolů teplota a nejproblematičtější místa vyschla. Bylo tam sice vytaháno, ale s tím jsme počítali, takže teď už ta jízda byla urovnanější.“

Umberto Scandola: „Jsme spokojení. Hodně jsme se dnes naučili. Zítra nás čeká jiný den a charakter tratí bude víc připomínat ty italské. Dnes jsme museli hodně pracovat na nastavení auta, bylo to něco jiného, než známe. Zítra se možná vrátíme k tomu, co známe.“

Roman Odložilík: „Výsledek je dobrý. Vašek Pech jede neuvěřitelně, ale s ostatními celkem držíme krok. Teď jsem trochu chyboval na Lobči, lehce jsem vycestoval mimo trať, ale jinak všechno dobré a bez problémů.“

Sepp Wiegand: „Bylo to dnes fakt těžké, zkomplikoval to déšť. Na černém asfaltu to tu je jako na ledě, z Německa nic takového neznám. Jsme pátí a myslím, že je to OK. Snažím se jet co můžu a jsme šestnáct vteřin za třetím. První dva jedou jinou ligu, ale mají výhodu ve znalosti podmínek. Zítra se pokusíme trochu přidat, dál se učit a užívat si to.“

Miroslav Jakeš: „Bylo to lepší než první sekce. Trochu jsem zrychlil, navíc to oschlo, takže byla větší jistota. Dobré, ale ta chyba na první erzetě nás stála dost a bude se to na to třetí místo těžko stahovat. Uvidíme zítra.“

Jan Sýkora: „Tempo bylo podle mě dobré, ale nějak nám to žere olej a to je špatně. Myslel jsem, že se nám jenom vypaluje olej po špatném turbu, ale tohle není dobré.“

Martin Vlček: „Teď už to bylo dobré. Udělali jsme nějaké změny na autě a jedeme asi to, kam patříme. Před námi jsou jen tovární auta a er-pětky. Zítra si pojedeme pořád svoje, před námi i za námi je odstup. Zkusíme asi tvrdší směsi pneumatik, uvidíme.“

Miloš Vágner: „Jsem maximálně spokojený a užívám si to. Konečně jsme začali jet a tímhle stylem stojí za to utrácet peníze. Předělali jsme nějaké věci na autě, hlavně jsme zapracovali na brzdách, podvozek jsem si udělal sám, takže ten funguje stoprocentně a kluci udělali maximum práce s geometrií a se vším. Jsem maximálně spokojený, je to nádhera.“

Jan Votava: „Svíčky jsme vyměnili a auto už trošku funguje. Rozjížděli jsme se, snad to zítra bude lepší. Tratě budou užší a víc na srdce. Dneska se svým výkonem nejsem spokojený.“

Richard Kirnig: „Měli jsme technický problém, roztrhnul se nám zadní diferenciál. Bohužel, ale jsme rádi, že jsme to dneska vůbec dostali do cíle.“

Egon Smékal: „Bylo to hardcore. Na Lobči jsme byli ve škarpě, ale naštěstí to odneslo jen zrcátko a Adam nám tam hodně nadělil. Na Vinci jsem do toho dal vše, měli jsme tam brutální krizi na vytočenou šestku, ale ustáli jsme to. Vyhráli jsme etapu, takže jsem rád.“

Adam Kobliha: „Na posledních dvou zkouškách jsme se snažili. Tu první jsme zajeli velice pěkně, měl jsem z toho dobrý pocit. Na té poslední to ale nestačilo, gratulace Egonovi. Ten souboj jsme si užili, paráda. Pořád se sžívám s pneumatikami, už to bylo lepší a těším se na zítřek, bude to fajn.“

Josef Peták: „Nic jsem neviděl, nešlo to. V té rychlosti jsem měl problémy, spatně jsem viděl, takže jsem se jen snažil neudělat chybu. Jsem rád, že je to tady, dobré.“

Václav Dunovský: „Noční zkoušky mám rád, ale měl jsem respekt. Bylo to zrádné, ale ne tak moc, jak jsem si myslel. Obě vložky jsme jeli dobře. Na Lobči bych toho moc neměnil, na Vinci mám možná už trochu předsudky, byl jsem opatrnější, ale zajel ho slušně. Kluci s dvoulitry nám trochu odskočili, ale tak to je. My jsme tu, máme z toho dobrý pocit a doufám, že se nám bude dařit i zítra.“

RZ 5 - Vinec 2 (15.86 km)

Až v posledním pátečním testu se dočkal dílčího vítězství na klasické rychlostní zkoušce Jan Kopecký. Václav Pech byl ale na druhém Vinci pomalejší jen o čtyři desetiny vteřiny, takže do sobotní druhé etapy letošní Rally Bohemia nastoupí s náskokem rovných osmnácti vteřin.

Třetí místo po dnešku uhájil italský host Umberto Scandola, spokojený půjde určitě spát také čtvrtý Roman Odložilík. Na pátého Seppa Wieganda se v závěru dne dotáhnul Miroslav Jakeš, kterého tak může pouze mrzet minela z první městské zkoušky.

Na sedmou pozici po první etapě klesnul Jan Sýkora, který si ale může dělat težkou hlavu především z kondice motoru nebo turba své Fiesty R5, neboť bílý dým ze spáleného oleje z výfukového potrubí nevěstí nic příjemného.

Za osmým Martinem Vlčkem se o poslední dvě příčky v první desítce podělily dvě aktuálně nejvýše postavené podsádky produkčních vozů, tedy Miloš Vágner a Jan Votava na Lancerech Evo IX, hned za nimi je pak seřazen kvartet nejlepších dvoukolek v podání Smékal, Kobliha, Peták a Dunovský.

RZ 4 - Lobeč 2 (11.00 km)

I druhý průjezd rychlostní zkouškou Lobeč se stal jasnou kořistí Václava Pecha. Plzeňan zde byl opět o půl vteřiny na kilometr rychlejší Jana Kopeckého a svůj stávající náskok na čele soutěže navýšil o dalších 5.7 sekundy, celkově tedy už na 18.4 vteřiny před kosteleckým pilotem tovární Fabie.

Třetím čas tentokrát zajel Miroslav Jakeš, jenž na RZ 4 zaostal za Pechem o 10.4 sekundy, o další vteřinu zpět byl Umberto Scandola před Seppem Wiegandem. V prvních patrech průběžné absolutní klasifikace se tak kromě vzájemných rozestupů nic podstatného neudálo, za Pechem a Kopeckým drží třetí příčku Scandola před Odložilíkem a Wiegandem.

Do čela produkčních aut se vynikajícím časem vyšvihnul Miloš Vágner, test se naopak nevyvedl Richardu Kirnigovi, kterému vypověděl službu zadní diferenciál a v produkčních vozech ho přeskočil i Jan Votava. Vozy s jednou poháněnou nápravou tentokráte ovládnul Adam Kobliha, náskok Egona Smékala se tak smrsknul na rovné dvě vteřiny. Třetí čas a tatáž pozice v 2WD celkově náleží po RZ 4 Josefu Petákovi.

Po výletu mimo trať musel následně kvůli prasklé spojovačce řízení z první etapy odstoupit Robert Adolf.

Ohlasy po RZ 3

Jan Kopecký: „Venca asi pokračuje v tom výkonu z Krumlova. Zdálo se mi, že se na Hustopečích malinko flákal a teď asi zase přidal. Dost to klouzalo a vložky byly docela rychlé, takže jsme byli často v omezovači. Něco jsme tím možná ztratili, ale rozhodně ne šest vteřin na zkoušku. Uvidíme, co dál. Bude tma a hodně vytahaného bláta, budeme si muset dávat hodně pozor. Možná zkusíme něco změnit na autě, uvidíme po domluvě s inženýry.“

Václav Pech: „Upřímně řečeno, s mojí jízdou jsem nebyl spokojený ani na městské, ani na dalších dvou zkouškách. Bylo to hodně nervózní, pořádně jsem se netrefil do jediných brzd. Představoval bych si to tedy úplně jinak, ale časy byly fantastické. Nevím, co říkal Honza, jestli neměl nějaký problém nebo zaspání, ale překvapuje mě to, opravdu bych nečekal, že bychom při tak nehezké jízdě mohli jet tak dobré časy.“

Miroslav Jakeš: „Na první vložce jsem v poslední zatáčce před cílem udělal hodiny, bylo to tam úzké a musel jsem dvakrát couvat. Nechal jsem tam přes dvacet vteřin. Druhou RZ jsem jel opatrně, bylo tam trochu vlhko. Před Vincem nám trochu sprchlo a moc to klouzalo. V lese jsem to hodně vypustil, protože hned první retardér jsem šel rovně na brzdy. Na tom vlhku jsem se moc netrefoval do brzd, na suchu je to v pohodě. Nevím, za tmy to asi neoschne. Zkusíme zrychlit, ale na Vinci je to docela nebezpečné, takže opatrně.“

Umberto Scandola: „Je to OK. Zvykáme si pocitově na auto i rychlostní zkoušky, kontrolujeme rozpis. Ale jsme spokojení. Zkoušeli jsme prohazovat pneumatiky, ale těžko říci.“

Roman Odložilík: „Jsme velice spokojení. Auto jede moc pěkně, dobře jsme obuli, takže jsme moc spokojení.“

Jan Sýkora: „Nejměkčí směs pneu byla asi chyba, jeli jsme to jako jediní. V těch roklích to fungovalo dobře, ale zase jsme na to tolik netlačili a na otevřených místech to naopak moc klouzalo. Teď bude vytaháno hodně bláta a bude to těžké trefovat, aby to člověk nesežral. Uvidíme, co obujeme.“

Martin Vlček: „Velice mi to připomíná Šumavu. Mám z toho strašný respekt a hrůzu, takže jsem začal opatrně a bylo to vidět na časech. Ale raději být v cíli, než si říkat někde ve škarpě, jak jsem byl rychlý.“

Jan Votava: „Městská se nám jezdecky moc nepovedla a pak jsme měli potíže se svíčkami, vynechávalo to. Obuli jsme dvacítky a to byla chyba, protože obe klasické zkoušky byly mokré.“

Robert Adolf: „První dvě zkoušky byly dobré, ale Vinec se moc nepovedl, mávali tam na nás kvůli stojícím autům.“

Richard Kirnig: „Zatím jsme v první desítce, tak jsme spokojení. Ale těšíme se hlavně na zítřek, ty dnešní tratě pro nás moc nejsou.“

Egon Smékal: „Auto vcelku funguje a my se snažíme. Divočáků je tu plný kotel, nevím, co bych teď hodnotil. Jedeme co umíme, maximálně rychle. Trošku nám ve sjezdu vadly brzdy, ale to teď odvzdušníme a bude to dobré. Jinak standard - na plný plyn.“

Adam Kobliha: „Jsme spokojení, jako vždy si to užíváme. První zkouška byla dobrá, ale na tu druhou jsme asi neobuli ideálně, na druhou stranu jsme to všichni obuli stejně. Já jsem se jen víc bál, tak jsme dostali. Na trojku jsme přezuli a zvykali si na to, ale jsem spokojený.“

Josef Peták: „O městské asi mluvit nebudeme, jízdu zručnosti a autoškolu jsem dělal asi před čtyřiceti lety. Na dvojce mi nefungovaly gumy, tak jsem pak přehodil zezadu ty měkčí na předek a už to bylo dobré. Tma je můj nepřítel, ale budou ji mít všichni a já holt vidím hůř.“

Václav Dunovský: „Jsem rád, že jsme tady. Byly to jen tři vložky, ale sakra těžké. Na městské bylo trochu nagumováno přes obrubník, tak jsem to tam vzal druhým kolem a štrejchli jsme vnitřkem kola o obrubník. Auto pak vibrovalo a byl jsem z toho nejistý. Na Lobči nám na startu začalo pršet a auto bylo prakticky neovladatelné, byl to boj o přežití. Na Vinec jsme to trochu upravili a celkem se nám to povedlo. Teď ale přijde noc a to bude něco!“

RZ 3 - Vinec 1 (15.86 km)

Na dvojnásobek dokázal navýšit svůj náskok po třetí rychlostní zkoušce Václav Pech, když by na prvním průjezdu přes populární Vinec o 6.6 sekundy rychlejší než druhý Jan Kopecký. Vedení plzeňského pilota před jezdcem tovární Fabie S2000 tak narostlo na 12.7 vteřiny.

Třetí čas zajel tentokrát Umberto Scandola před Janem Sýkorou a Romanem Odložilíkem, čímž si upevnil třetí příčku před pilotem modré Fiesty R5. Pátá pozice průběžné absolutní klasifikace nadále patří Seppu Wiegandovi.

Smůlu měl dosavadní lídr kategorie produkčních aut Sebastian Frycz, když jeho Subaru Impreza zastavila porucha převodovky, cíl testu nespatřil pro poruchu palivového čerpadla ani Jan Jelínek s Fabií S2000.

RZ 2 - Lobeč 1 (11.00 km)

Na první klasické rychlostní zkoušce doslova vypálil rybník všem konkurentům Václav Pech, když druhému Janu Kopeckému nadělil 6.2 sekundy. Volba měkkých řezaných pneu se evidentně vyplatila Romanu Odložilíkovi, který dojel do cíle testu jako třetí se ztrátou 9 sekund na Pecha.

Čtvrtým dílčím časem si spravil náladu po chybě v poslední zatáčce na RZ 1 Miroslav Jakeš před Seppem Wiegandem a Umbertem Scandolou, který ztratil 14.4 sekundy. Na čele tak po RZ 2 figuruje Pech před Kopeckým a Scandolou, čtvrtý je Odložilík.

V produkčních autech byl opět nejrychlejší Polák Frycz, ve dvoukolkách byl nejrychlejší Egon Smékal, který se tak zároveň posunul do průběžného vedení klasifikace kategorie.

RZ 1 - Staroměstská (7.57 km)

Jan Kopecký - Pavel Dresler, Škoda Fabia S2000 - Rally Bohemia 2014; foto: J.Petrů

O nejrychlejší čas se téměř symbolicky na úvodní městské zkoušce podělili Jan Kopecký a Umberto Scandola na Fabiích Super 2000. O pouhou desetinu vteřiny pak zaostal Václav Pech s Mini S2000, čtvrtý čas zajel Sepp Wiegand.

Nejlepší výkon v produkčních autech podal na RZ 1 Sebastian Frycz, ve dvoukolkách pokračoval v nastoleném trendu z Hustopečí Adam Kobliha.

Až za první desítkou dokončil úvodní test Miroslav Jakeš, který zde ztratil 23 vteřin, cíl zkoušky nespatřili Tibor Bartúnek a Tomáš Guryča a do soutěže nakonec ani neodstartoval Petr Motz.

Ohlasy před startem

Jan Kopecký: „Jsme skvěle připravení a máme fantastický retro-design auta, který se podle mě opravdu povedl. Na Bohemku se těšíme, i když to nebude jednoduché a počasí bude nevyzpytatelné a bude to mix sucha a mokra. Domů se těším vždy a na Bohemku zvlášť, protože tady pracuje spousta lidí z Motorsportu a všichni se přijdou podívat na hezký sport, tak se nám to snad povede. Na Krumlov už nemyslím, chybu musí člověk zahodit co nejdřív za hlavu a poučit se z toho. Těším se nejen na další souboj s Vaškem Pechem, ale překvapit může i Scandola nebo Wiegand. Navíc závod končí až na rampě, tak doufejme, že ty souboje budou probíhat po celý víkend a všichni si to užijeme.“

Václav Pech: „Na soupeření s továrnou se těším, i když musíme trošku jet takticky na český mistrák. Musím říci, že po předchozích zkušenostech se nám podařilo udělat perfektní nastavení podvozku na tratě v okolí Boleslavi, ale bohužel nám do toho malinko zasáhlo počasí. Asi tu změnu nebudeme moci hned využít a pojedeme standardní nastavení jako na Krumlově či v Hustopečích, což trochu mrzí. Sázel jsem na to, že se malinko porychlilo auto, hlavně na suchu, kde jsme na Honzu ztráceli na Krumlově nejvíc. Jsem trochu zklamaný, možná ale na poslední chvíli rozhodnu,že to zkusíme, ale na druhou stranu na vlhko a mokro se tohle nastavení nehodí.“

Esapekka Lappi: „Poprvé tu pojedeme s prototypem nového auta před diváky a při opravdové rally. Určitě je důležité, abysme tu nasbírali co nejvíce dat pro tým a samozřejmě i pro mě to budou cenné zkušenosti. Navíc čekám, že to bude pěkná soutěž. Nebude to jednoduchá raly, hodně se mění přilnavost povrchu, takže je potřeba být hodně trpělivý. Navíc teď hrozí déšť, v lese bude vlhko, nebude to snadné. Nedokážu říci, jestli pojedeme všechny rychlostní zkoušky, uvidíme.“

Sepp Wiegand: „V Boleslavi to bude zase o něčem jiném než v Yprách. Je tu hodně zkušených domácích jezdců, takže kromě toho, že jsem samozřejmě rád, že tu můžu startovat, se budu snažit si tuhle rally užít. Budu se učit a snažit se co získat co nejvíce informací o českých tratích. Samozřejmě, že chci jet jak nejrychleji to půjde, ale zároveň hodlám zůstat na trati. Pojedeme vlastní nastavení a teším se hlavně na sobotu. Čekají nás těžké zkoušky a nevyzpytatelné počasí, ale doufám, že se nám podaří trefit nastavení auta a pneumatiky a soutěž si užijeme.“

Miroslav Jakeš: „Nestihli jsme testovat, takže jsme na shakedownu vyzkoušeli nějaké nové věci a nachystaní celkem jsme. Kluci pojedou asi dnes hodně rychle, uvidíme co počasí. Ve městě to bude asi o tom, abysme neudělali chybu. Budeme se opět snažit jet na časy Vaška Pecha, pokud s ním budeme držet krok, bude to dobré.“

Umberto Scandola: „Pro nás je to tu test a jsme rádi, že můžeme jet na domácí soutěži Škodovky. Nemáme žádnou představu o výsledku, ale pojedeme na sto procent a budeme se snažit získávat zkušenosti, které bysme mohli využít v italském šampionátu.“

Roman Odložilík: „Na shakedownu auto fungovalo krásně, tak snad prolomíme smůlu a bude to fungovat jak má. Všichni mají obavy z počasí, my jsme si vzali rozřezaná kola, tak s nad jsme neudělali nějakou extra chybu. Uvidíme po těch prvních třech zkouškách.“

Jan Jelínek: „Jsem nervózní jako před každým závodem, ale doufám, že to po přejetí rampy ze mně spadne. Doufám, že to bude s Martinem Vlčkem opět vyrovnaný boj a tentokrát se štěstí přikloní k nám.“

Jan Sýkora: „Bohemka je pěkná a hodně se na ni těšíme. Testovali jsme a auto funguje krásně, jen si nemůžu ještě s novými pneumatikami zvyknout na bláto. Teď jsme obuli hodně na jistotu, nejměkčí směs, na RZ 2 a 3 je to mokřejší a možná i zaprší.“

Martin Vlček: „Hlavně se musím uklidnit, protože konkurence, která tady je, se s Hustopečemi opravdu srovnávat nedá.“

- - - - - - - - - - - před startem - - - - - - - - - - -

V průběhu června se posádky Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích tradičně vydávají do okolí Mladé Boleslavi a nejinak tomu bude ani letos. Průběh Rally Bohemia můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

-jav- ; -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist