www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 18. května 2024, Svátek má Nataša, zítra Ivo |
||||||
|
||||||
Reklama |
Mediasport mezinárodní mistrovství ČR 2014Rally Bohemia přerušila týmu Gemini úspěšnou sériiŽe se řada úspěšně dojetých závodů nebude protahovat do nekonečna, to si musel uvědomovat každý člen týmu okolo posádky Mirka Jakeše a Jardy Nováka. I tak ale zpráva, která přišla před sobotním polednem do servisního zázemí mladoboleslavské soutěže, rozesmutnila vedení i mechaniky Gemini Clinic Rally Teamu. Po dvanácti startech Mirka s Jardou v barvách zlínského týmu, devíti v loňské sezoně a třech letošních, se úspěšná série na letošní Bohemii zadrhla. Kdo má sklony k pověrčivosti, tomu třináctý společný start této dvojice jen dodal další „důkaz“ o nešťastnosti čísla 13. Jak už nejspíš většina fanoušků viděla na videu kanálu youtube či onboardu na webových stránkách mediasport.cz, asi 5 kilometrů po startu nejdelší zkoušky soutěže opustil červenobílý Citröen DS3 R5 v rychlé pasáži před diváckým místem v Pelíkovicích cestu a po mokré trávě nekontrolovaně doklouzal až na kraj lesa. Vylomené levé zadní kolo znemožnilo pokračování v dalším závodě, ve kterém měla posádka stále reálnou šanci na čtvrté pódiové umístění v řadě. Pojďme se však ještě ohlédnout zpátky před start letošní Rally Bohemia. Na ní se tradičně celý tým připravoval tak důkladně, aby se vyvaroval jakýchkoliv technických problémů. Potěšeni výsledkem a především dosahovanými časy na Hustopečích odjížděli Mirek s Jardou do Mladé Boleslavi k seznamovacím jízdám. Mirkova jediná zkušenost s Rally Bohemia se vázala k roku 2010, kdy zde dosáhl na 3. místo mezi produkčními vozy a jedenácté v absolutním pořadí. Tentokrát však mířil pochopitelně výš, byť konkurence oproti Rally Hustopeče se rozšířila o tovární duo Kopecký – Wiegand a italského mistra Scandolu. „Snažil jsem se jít do toho hned od úvodu naplno. V druhém okruhu městské zkoušky pustili pár sekund přede mnou Romana Odložilíka a já viděl, jak se mu s každým metrem přibližuji. Ještě před cílem zkoušky jsem si říkal, že to bude asi hodně dobrý čas, v poslední levé zatáčce před cílem mi však utekl zadek citröenu a vytočili jsme hodiny,“ vysvětlil Mirek ztrátu z první rychlostní zkoušky. „Takové chyby se pochopitelně stávají, když se závodí s nejlepšími,“ dodává týmový šéf Milan Pantálek. „Dívali jsme se pak s technikem do dat a podle nich tam Mirek nechal 24 sekund. Tedy neudělat hodiny, první erzetu by nejspíš vyhrál. A jsem přesvědčený, že by to pak vypadalo jinak i s jeho psychikou a pohyboval by se v pátek někde na třetím místě mezi Kopeckým a Scandolou.“ Faktem zůstane, že další čtyři klasické zkoušce se jely na vlhkých cestách a již z úvodních dvou soutěží letošní mistrovství je patrné, že na tomto povrchu se Mirek ještě necítí dostatečně jistý. I tak ale zajela posádka týmu Gemini jeden třetí, dva čtvrté a jeden šestý čas, čímž se posunula zpět do první desítky na průběžné šesté místo po první etapě, a to jen šest sekund za tovární škodovku Němce Wieganda. Taktika na druhý den soutěže zněla jasně – postupně zrychlovat a bude-li to možné, stáhnout 20 sekund ztráty na Itala Scandolu, kterou Mirek s Jardou nabrali v úvodu soutěže. Zatímco ostatní týmy obouvali do sobotní dopolední sekce micheliny tvrdosti dvacet jedna či do dokonce ´jedenáctky´, Mirek vyslyšel hlasy, že v teplém počasí bude nejlépe fungovat nejtvrdší směs označovaná číslem 31. „Teď už vím, že jsme udělali chybu. Trať byla pořád hodně vlhká a guma se nedokázala dostatečně zahřát, aby držela na cestě. Na šesté erzetě jsem ještě najel pár desetin na Odložilíka a Wieganda, jenže na další zkoušce jsem dělal hodiny a to nás stálo dalších 10 sekund ztráty,“ popisuje Mirek problémy, na které si zadělal nevhodnou volbou pneumatik. „Ztrátu jsem chtěl co nejdříve smazat, jenže v rychlé pasáži se v jednom místě auto trochu nadneslo, a když jsme dopadli zpátky, guma vůbec nezafungovala a vycestovali jsme na louku.“ Na kluzké trávě se pak už z Mirka s Jardou stali pouzí pasažéři. Štěstím v neštěstí bylo, že při havárii se nikdo nezranil a i škody na voze se nakonec neukázaly až tak veliké, jak se tomu mohlo v prvním okamžiku zdát. Celý tým teď čeká práce s nachystáním Citröenu DS3 R5 zpět do původní formy a příprava na další mistrovský podnik ve Zlíně tak, aby si Mirek s Jardou udrželi druhou příčku v mezinárodním mistrovství České republiky. Gemini Clinic Rally Team
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|