www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 26. dubna 2024, Svátek má Oto, zítra Jaroslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR Sprintrally 2014

René Dohnal zažil v sezoně věnec i kotrmelec

23. prosince 2014 • 10:00

René Dohnal se pohybuje v automobilových soutěžích od roku 2011. Během této krátké kariéry dokázal vybojovat post vícemistra ve třídě 10 a ve třídě 7. Na sezónu 2014 ovšem kunovický jezdec nebude vzpomínat nejraději.

René Dohnal - Rudolf Kouřil (Honda Civic Vti) - Barum Czech Rally Zlín 2014

Rok 2014 měl být pro Reného Dohnala zlomovým. Po dvou letech strávených v malých autech měl v plánu přejít na plnohodnotné auto skupiny R2, se kterým již absolvoval Valašskou Rally 2013. S blížícím se startem nové sezóny, bohužel musel od těchto plánů ustoupit, důvodem byl nedostatek finančních prostředků na pokrytí celé sezóny.

„Přesto jsme nechtěli zůstávat v slabších autech a začali se poohlížet po silnějším vozu za rozumné náklady. Kamarád Michal Vaňhara nám vyšel vstříc a zapůjčil nám svůj dvoulitrový Renault Clio Sport, se kterým jsme měli absolvovat kompletní rallysprintový šampionát. Test vozu proběhl v pořádku, nastavení bylo vyladěno na můj styl jízdy a tak jsem se nemohl dočkat startu na úvodní Valašské Rally. Bohužel po dvou letech bez škrábance přišla havárie, po které jsem zůstal chvíli v bezvědomí a následně byl převezen na pozorování do nemocnice. V tuhle chvíli končila veškerá sranda a zábava, kterou jsem s rally vždy spojoval. Jednou je člověk nahoře a poté může být v jedné desetině sekundy dole,“ vrátil se k nepříjemnému momentu sezony třiadvacetiletý jezdec. Renault zažil s Rendou za volantem divoký křest a proto následovalo velké shánění náhradních dílů potřebných k opravě vozu.

Vyhlídky na pokračování v sezoně se pro kunovického závodníka ztrácely v mlze a mladý jezdec se na další závody jezdil pouze dívat. Pokud někdo jednou přičuchl k závodnímu volantu, tak jej to táhne zpět a výjimkou nebyl ani Dohnal. „S blížící se srpnovou Barum rally jsem začal pomýšlet na návrat do závodního vozu. Zkrátka jsem chtěl zkusit, jestli mám ještě na závodění nebo zda zvítězil strach po havárii. Proto jsem se domluvil s týmem Petra Koláře a zapůjčil si Hondu Civic Vti. Po krátkém testu na letišti jsem pocítil, že bych mohl dobře fungovat. Účast na populární Barumce byla pro mne po pětiměsíční pauze mimo závodní auto velkou výzvou. Náročná rally probíhala přesně dle předpokladů. Absence za volantem byla velmi znát, takže časy ze začátku neodpovídaly představám, ale věděl jsem, kde mám rezervy. Závod jsem nakonec dokončil na 5. místě ve třídě 9 a hlavně si dokázal, že na závodění stále mám,“ uvedl k vrcholu sezóny 2014 Dohnal.

Do konce roku se René Dohnal s Rudolfem Kouřilem postavili ještě na start dvou sprintů na moravském poli. Nejprve to byl sprint v Jeseníkách a tečku za sezónou udělal jezdec při vsetínském rallysprintu. „Vsetínský závod byl pro mne z pohledu výsledků tím nejkrásnějším v sezoně. Po hektických seznamovacích jízdách, kdy jsem kvůli školním povinnostem začínal až odpoledne a stihl pouze dva průjezdy erzetami za tmy, jsem nešel spát s velkým optimismem na výsledek. Velký respekt vzbuzovala i početně obsazená třída, kde jsem měl třináct soupeřů a sprint se jezdí od začátku naplno, přičemž každá chyba je těžce potrestána propadem ve výsledcích. Závod byl nakonec pro mne neskutečným zadostiučiněním po smolném začátku sezóny a na cílové rampě jsem se mohl radovat z druhého místa ve třídě, když jsem dokázal porazit kluky absolvující kompletní mistrovství,“ pochvaloval si závěrečnou soutěž roku René Dohnal.

Jedna sezóna je u konce a kunovický jezdec již pomalu kuje plány do té další. „Rád bych přešel o level výše a účastnil se dvoudenních soutěží s Hondou Civic Vti Kolář racing teamu. Petrovi bych chtěl touto cestou poděkovat za přípravu vozu, který nikdy nezklamal a za psychickou podporu při návratu na soutěžní tratě. Taktéž bych rád poděkoval všem našim sponzorům a fanouškům za jejich podporu a vážíme si jejich přízně,“ nastínil plány pro rok 2015 René Dohnal.

Miroslav Vebr ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist