www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Mistrovství světa 2015DS3 WRC se stěhují na asfaltNa Rally Německo drží Citroën Racing impozantní rekord v počtu vítězství v řadě. Tým dokázal vyhrát tuto rally nepřetržitě od roku 2002 až do roku 2013. Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team se k břehům řeky Mosely na hranicích Lucemburska vrací po loňském vyrovnaném souboji v podání pilotů Krise Meekea a Madse Østberga. Podstatný díl programu do konce sezony se odehraje právě na asfaltu, vždyť po Německu budou na tomto povrchu následovat také rally ve Francii a Španělsku. Pro celý tým znamená měsíc srpen práci na nové konfiguraci. Piloti, inženýři a mechanici se snaží adaptovat specifické metody pro tento povrch. I když karoserie DS3 WRC se nezměnila, mění se tlumiče, zavěšení a také brzdy, to vše se přizpůsobuje právě asfaltu. Nastavení je specifickou výzvou pro rally jako je právě Německo. Testovací fáze se odehrávala ve Francii blízko německých hranic s tím, že se pracovalo právě na přizpůsobování rychlosti pro tento povrch. Na asfaltu budou DS3 WRC těžit z aktualizací, které přinesla první polovina sezony. Zvýšený výkon motoru, změny na zadní nápravě a také specifikace aerodynamiky 2015, to vše bude pilotům pomáhat. Nedávné testy také poskytly příležitost zapracovat na nové řadě pneumatik Michelin, které budou k dispozici právě od Rally Německo. Volba pneumatik bude opět hrát klíčovou roli během této rally. V srpnu se může počasí v tomto regionu nenadále měnit, což může mít rozhodující vliv i na závodní nastavení aut. Pro Madse Østberga představuje Rally Německo příležitost k završení ojedinělé řady - může skončit v TOP 10 ve dvanácti odjetých rally. Tento výkon se nikomu nepodařil za poslední čtyři sezony! Norský pilot je díky stálým výkonům a rychlosti aktuálně třetí v šampionátu, také díky třem umístěním na stupních vítězů.
Kris Meeke loni vedl v Rally Německo po třech rychlostních zkouškách, takže ví, jak specifická je tato soutěž. Severoirský vítěz jarní Rally Argentina vidí v přechodu na asfalt svou šanci. Třetí DS3 WRC povede s podporou svých partnerů Stéphane Lefebvre jako premiéru v nejvyšší rally společnosti. Využil svou šanci v řadě promo kategorií skupiny PSA Peugeot Citroën, vyhrál v loňském roce nejen FIA Junior WRC, ale také WRC3 na voze DS3 R3. V letošním roce pokračuje v učení a získávání zkušeností v rally sportu na úrovni WRC2 s vozy DS3 R5 a DS3 RRC. Yves Matton (stájový šéf Citroën Racing Teamu): „Rally Německo představuje začátek závodění a návrat na asfaltový povrch po dvou velmi rychlých rally na šotolině. Je to pro nás radikální změna v nastavení vozů pro tento povrch a také pro celý Citroën Racing velmi specifický podnik, na němž můžeme těžit z úspěchů z minulých let. Náš tým má s touto rally opravdu hodně zkušeností. První kolo soutěží na asfaltu této sezony nám dává šanci zhodnotit, jakých pokroků jsme na tomto povrchu s DS3 WRC udělali. Kris a Mads budou mít možnost zvolit si vlastní taktiku. Kris už svůj potenciál pro asfalt ukázal zejména v Německu, Mads by měl pokračovat ve zlepšování i na asfaltu. Pro Stéphane Lefebvrea to bude další šance naučit se co nejvíce. Jeho premiéra v DS3 WRC je důkazem, že posloupnost formulí, kterou nabízí Citroën Racing, funguje. Před 16 měsíci debutoval v mistrovství světa na DS3 R3. Tvrdě pracoval na tom, aby dnes mohl být tam, kde je. Teď stojí před úplně novou výzvou.“ Mads Østberg: „DS3 WRC je na asfaltu výjimečné auto, tudíž už se nemohu dočkat, až vyrazím na skutečně první rally na tomto povrchu v kalendáři 2015. Testování probíhalo velice dobře. Byl jsem schopný se plně soustředit na pilotování. Upgrade, který provedl náš technický tým, nám určitě pomůže v souboji s našimi konkurenty. Rally Německo znám velmi dobře, vždyť jsem na ní startoval už pětkrát. Je to skvělá rally, která poutá hodně pozornosti. Chtěl bych zajet co možná nejlépe, a tak rychle, jak jen to bude možné. Tratě se během rally mění, rychlostní zkoušky vedou vinicemi, lesy a vojenskou základnou, takže člověk potřebuje podržet si svůj styl jízdy. Skončit mezi prvními pěti šesti, by byl úspěch, protože potřebujeme získat body do mistrovství světa.“ Kris Meeke: „Už se nemohu dočkat startu. Rally Německo patří k mým oblíbeným soutěžím. Loni jsme tu byli rychlí. Byl to můj první start na asfaltu v DS3 WRC a cítil jsem se jistě a mohl tak jet rychle. Auto se na tomto povrchu chová skvěle. Doufám, že zkušenosti, které jsem nasbíral v předcházejících kolech, mi pomohou být mezi vedoucími závodníky. Byl bych nejraději, kdyby bylo horko a sucho, i když vím, jak obtížné je předpovídat v tomto regionu počasí. Když bude pršet, první jezdci natáhnou na trať hodně bláta a vše bude náročnější. Myslím, že umístění na pódiu by mohlo být reálné. Pokud zajedu vyrovnaně a vyhnu se chybám, pak bychom mohli bojovat na čele. Ale stát se může cokoli.“ Stéphane Lefebvre: „Opravdu jsem si za volantem DS3 WRC při prvních kolech testů užíval. Nejsem první, kdo dostal od Citroën Racing příležitost k debutu ve WRC, tak jsem pociťoval spoustu podpory a povzbuzování ze strany týmu pro to, abych se na této úrovni rally sportu naučil co nejvíc. Výkon pod kapotou a také brzdění na asfaltu mě přivádělo k úžasu. Na tuto rally myslím od začátku sezony, ale k tomuto datu nejsem nijak zvlášť fixován. Neřekl bych, že je na mě vyvíjen zvláštní tlak. Vidím v tom další krok, abych se mohl posunout ke špičkovým pilotům. Můj cíl je s DS3 WRC dobře začít a odjet co nejvíce kilometrů. Pokud budou podmínky dobré a já se budu dobře cítit, pokusím se ukázat, co ve mně je.“ Citroën Racing
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|