www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 30. dubna 2025, Svátek má Blahoslav, zítra Svátek práce |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články |
Ostatní soutěže 2015Tropheé Andros: Všichni proti Dayrautovi?Tropheé Andros se s příchodem zimy opět hlásí o pozornost. Nová sezóna odstartovala o tomto víkendu ve Val Thorens. Val Thorens přivítalo celé startovní pole závodníků Tropheé Andros, které zahrnuje nejen automobily, kterým se zde na Autosport.cz tradičně věnujeme, ale též startovní pole elektrických bugin, dámský tým pro pohár benzínových bugin a jezdce motokrosových speciálů, kteří se (na rozdíl od bugin) účastní Tropheé Andros již od samých počátků této série. Ve startovním poli automobilů došlo k menším změnám, které však můžou mít v budoucnu zásadní dopady. Mezi závodními vozy se objevila novinka – Audi A1 Quattro – za jehož volantem bude závodit velezkušený Olivier Panis a jeho další tři kolegové. Olivier Panis může dokázat, zda byla jeho neschopnost udělat z Mazdy 3 mistrovské auto jen náhodná (protože Dayraut, který jej u týmu Mazda France nahradil, neměl žádný problém dostat své auto na špici) a nebo to s jeho vývojovými schopnostmi opravdu není tak zázračné. Jean – Philippe Dayraut zůstal i pro tuto sezónu věrný Mazdě a do sezóny bude vyrážet se závažím 60 kg, kterým je vždy „odměněn“ mistr předcházející sezóny s cílem vyrovnat startovní pole. A ačkoliv předbíháme, musíme uvést, že se Dayraut ve Val Thorens spíše trápil, než aby mohl mít ze svých výsledků radost.
Tropheé Andros i v letošní sezóně změnilo svůj závodní formát. Jezdci se člení na dvě skupiny – Elite Pro a Elite, zachováno je to, že do první skupiny patří vždy první jezdec každého teamu a do druhé skupiny logicky vždy týmová dvojka. Jezdci obou skupin budou i tentokrát startovat v oddělených jízdách, nemůže se tak stát, že by jezdec při sdílení jednoho auta v týmu neměl s čím startovat, protože mu jej obsadil týmový kolega. Pokud odhlédneme od změny označení jezdeckých skupin, pak systém závodu zůstal prakticky zachován. Obě skupiny si po měřeném tréninku změří své síly v dvou kvalifikačních jízdách, jejichž celkové hodnocení pak rozřadí jezdce na startovní rošt finále a superfinále příslušné skupiny kam jezdec patří. Jezdec, který ve finále zajede nejrychlejší čas na jedno kolo pak získává jeden extra bod do svého hodnocení. Úvodní trénink vyhrál Dayraut, ale ani ostatní jezdci rozhodně za Dayrautem nezaostávali, v jedné vteřině zajelo celkem sedm jezdců. V první kvalifikaci už ale Dayraut tak nezářil a zajel jen šestý čas, druhou kvalifikaci pak Dayraut vůbec nedojel. V celkovém hodnocení kvalifikace to pro Dayrauta znamenalo jen devátou pozici, velmi málo bodů za kvalifikaci a špatnou startovní pozici pro finále. Radost měli v týmu J-B. Dubourga, který dokázal první kvalifikaci vyhrát a jeho čas ho posunul k celkovému vítězství. Celkově druhý Riviere sice vyhrál druhou kvalifikaci, ale v té nebyl tak rychlý, jako Dubourg v první. Na třetí místo se pak vyrovnaným výkonem (byl dvakrát druhý) posunul Panis. Mezi jezdci Elite pak zvítězil v těsném boji Daziano před Jouetem a Thoralem. Finále Elite – pořadí v cíli: Broggi, Lopez, Lhoste Superfinále Elite – pořadí v cíli: Thoral, Daziano, Pussier Finále Elite Pro – pořadí v cíli: Heikkinen, Fontanel, Barbieri Superfinále Elite Pro – je nutné konstatovat, že toto finále bylo velmi vyrovnané, ale nepřineslo tolik předjíždění, jezdci však na sebe neustále tlačili. Pro vývoj finále bylo zásadní, že se před JB. Dubourga, který startoval z pole position, ihned po startu prosadil Riviere. JB. Dubourg se pak snažil o odvetu, ale ta se mu již nepodařila. V cíli jsme proto jako prvního viděli Riviereho, druhý dojel JB. Dubourg a třetí Panis. Sobotní bodové hodnocení Elite: Lionel Daziano (Audi A1 Quattro) 59 bodů, Didier Thoral (Mazda 3) 56, Sylvain Pussier (DS3) 51, Christian Beroujon (Mazda 3) 49, Margot Laffite (DS3) 45. Sobotní bodové hodnocení Elite Pro: Jean-Baptiste Dubourg (Renault Clio) 59 bodů, Benjamin Riviere (DS3) 57, Olivier Panis (Audi A1 Quattro) 52, Adrien Tambay (Audi A1 Quattro) 50, Andréa Dubourg (Renault Clio) 48. Nedělní kvalifikaci v Elite Pro vyhrál velmi zkušený Franck Lagorce (první jízdu vyhrál, druhou byl třetí). Druhé místo získal A.Dubourg (první jízdu byl druhý a druhou vyhrál) a třetí byl Riviere, Panis byl hodnocen jako čtvrtý a Dayraut byl jen osmý. Ve třídě Elite potom zvítězil Benezet před Thoralem a Jouetem. Finále Elite – pořadí v cíli: Benezet, Thoral, Jouet Superfinále Elite – pořadí v cíli: Lhoste, Lopez, Laffite Finále Elite Pro – pořadí v cíli: Tambay, Gherardi, Fontanel Superfinále Elite Pro – poslední finálová jízda celého víkendu slibovala bitvu mezi Lagorcem (pole position) a A.Dubourgem. Lagorce ale svému hlavnímu konkurentovi relativně rychle poodjel a byl schopný dále kontrolovat svou pozici. Ze třetího místa startující Riviere byl již v prvním kole zaskočen předjetím od Oliviera Panise a jeho pád dokončil v předposledním kole JB. Dubourg, který Riviereho odsoudil k páté pozici. JB. Dubourga je nutné ocenit i protože se prosadil nejen před Dubourga, ale i Pernauta a Heikkinena. Cílovou vlajku viděl jako první Lagorce, druhý A.Dubourg a třetí Panis. Nedělní bodové hodnocení Elite: Eddy Benezet (Dacia Lodgy) 61 bodů, Didier Thoral (Mazda 3) 56, Christophe Jouet (Renault Clio) 52, Marlène Broggi (Renault Clio) 50, Sylvain Pussier (DS3) 47. Nedělní bodové hodnocení Elite Pro: Franck Lagorce (Dacia Lodgy) 61 bodů, Andréa Dubourg (Renault Clio) 56, Olivier Panis (Audi A1 Quattro) 51, Benjamin Riviere (DS3) 50, Olivier Pernaut (DS3) 47.
Již druhý závod sezóny se uskuteční v Andoře již příští víkend ve dnech 11.-12. prosince 2015. Mgr. Jaroslav Hanus ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|