www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 30. dubna 2025, Svátek má Blahoslav, zítra Svátek práce |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články |
Ostatní soutěže 2015Tropheé Andros: Heikkinen vítězem i obětíTropheé Andros pokračovala o minulém víkendu již druhým závodem, který byl zajímavý nejen svou sportovní, ale i týmovou a lidskou stránkou. První den patřil Heikkinenovi, v rámci druhého dne se nejvíce radoval Lagorce a Panis opět dokázal, že pro nefér praktiky nejde moc daleko. V uplynulých sezónách jsme si zvyknuli na to, že většina dění na trati se točila kolem Jeana-Philippa Dayrauta, který šel od vítězství k vítězství, prakticky bez větších zaváhání a výpadků. Ale letos zatím zažíváme velký šok. V prvním závodě se Dayrautovi vůbec nedařilo, když bojoval nejen s „mistrovským“ dovážením, ale i s technickými problémy své Mazdy 3, která byla loni v jeho rukou mistrovským autem. Tým Mazda France zřejmě úplně dobře nezvládl přípravu na novou sezónu a Dayraut se zatím více trápí než, že by bojoval o pozice a body. Situace se nezlepšila ani v Andoře, kde byla pro Dayrauta sobota úplná katastrofa, odjel pouze první měřený trénink a tím pro něj veškeré závodění v tento den skončilo. Bodový zisk? Nula. Problémy jeho vozu byly tak zásadní, že nemohl nastoupit ani do druhého dne - neděle. Tým Mazda France vyhodnotil situaci jako kritickou (protože na závěr sezóny se škrtají jen dva nejhorší denní výsledky) a obětoval Dayrautovo týmového kolegu – Heikkinena. Pro Heikkinena to byla oběť velmi zásadní, neboť v sobotu to byl on, kdo byl poprvé ve své kariéře v Tropheé Andros na trati nejlepší a odnesl si z tohoto dne hned 60 bodů. Heikkinen poskytl své auto Dayrautovi a ten díky tomuto opatření mohl v neděli bojovat o mistrovské body. A jak to tedy na trati v Andoře vypadalo? Úvodní sobotní trénink vyhrál Panis s malým náskokem před Heikkinenem a Lagorcem, Dayraut byl ve vyrovnaném poli pátý. V kvalifikaci jsme již neviděli Dayrauta, ale jeho roli převzal týmový kolega Heikkinen a v první jízdě zajel nejrychlejší čas, který mu pomohl i k celkovému vítězství v kvalifikaci, neboť byť druhou jízdu nedokončil, jeho soupeři nedokázali své časy vylepšit a naopak si spíše pohoršili. Jedinou výjimkou byl Tambay, který dokázal v druhé jízdě zrychlit, za to byl odměněn celkovým druhým místem. Třetí v kvalifikaci pak byl JB. Dubourg a čtvrtý Panis. Mezi jezdci třídy Elite pak zvítězil Knapick před Beroujonem a Dazianem. Superfinále Elite – pořadí v cíli: Beroujon, Knapick, Thoral Superfinále Elite Pro – ihned v úvodu finále předvedl krásný předjížděcí manévr Lagorce, který dokázal vnějškem v první zatáčce získat od na startu druhého Tambaye jeho pozici. Již v prvním kole zaznamenal problémy Panis a byť v jízdě pokračoval, tři kola před cílem z finále odstoupil. Příď Dacie Lodgy pilotované Lagorcem postupně rozpadala, přesto Lagorce vytvářel velmi velký tlak na vedoucího Heikkinena. S vedoucí dvojicí dokázal držet tempo s mírným odstupem jen Tambay a JB. Dubourg, ostatní jezdci již značně ztráceli. Osm finálových kol projel nejrychleji Heikkinen před Lagorcem, Tambayem a JB. Dubourgem Sobotní bodové hodnocení Elite: Hervé Knapick (Renault Clio) 60 bodů, Christian Beroujon (Mazda 3) 57, Didier Thoral (Mazda 3) 51, Lionel Daziano (Audi A1 Quattro) 51, Eddy Benezet (Dacia Lodgy) 48, Sylvain Pussier (DS3) 46. Sobotní bodové hodnocení Elite Pro: Toomas Heikkinen (Mazda 3) 60 bodů, Franck Lagorce (Dacia Lodgy) 55, Adrien Tambay (Audi A1 Quattro) 54, Olivier Pernaut (DS3) 49, Jean-Baptiste Dubourg (Renault Clio) 49, Andréa Dubourg (Renault Clio) 44, Gérald Fontanel (Mazda 3) 42, Benjamin Riviere (DS3) 41, Olivier Panis (Audi A1 Quattro) 41. V neděli se Heikkinen zúčastnil ještě úvodního tréninku, kde dosáhl druhého času (první byl Panis), ale tím jeho závodní program pro tento den skončil. Jeho auto převzal Dayraut a ten s ním v úvodním tréninku zajel pátý čas. V první kvalifikaci byl Dayraut již třetí (vyhrál JB. Dubourg před Panisem) a v druhé kvalifikaci byl též třetí (za Lagorcem a JB. Dubourgem). V celkovém hodnocení vyhrál kvalifikaci Lagorce, druhý byl JB. Dubourg, třetí byl Panis a již čtvrtý Dayraut. Ve třídě Elite pak kvalifikaci ovládl Pussier před Thoralem a Knapickem. Superfinále Elite – pořadí v cíli: Thoral, Pussier, Knapick Superfinále Elite Pro – start nezvládl zrovna ideálně Dayraut (startoval ze čtvrté pozice) a proto se před něj okamžitě dostal Tambay, ale za první zatáčkou byl již opět Dayraut před Tambayem. Zatímco Lagorce a JB. Dubourg na čele pohodlně získávali náskok, ostatní jezdci těsně bojovali. Hlavním tahákem pak byl souboj Panise a Dayrauta. Ve čtvrtém kole se fantastickým manévrem dokázal Dayraut dostat krátce před Panise, který ho za to ihned odměnil šťouchnutím, které Dayrauta poslalo do sněhové bariéry. Spravedlnost zafungovala alespoň tak, že Panis v sněhové bariéře skončil také a z finále též odstoupil. Když tedy Dayrauta nekosí technika, postarají se o to soupeři nefér manévry. Je otázka zda se může Panis vymlouvat na těžko řiditelné Audi A1, protože toto rozhodně nebyl jeho první a asi ani poslední kontroverzní manévr za hranicí fair play. Toto finále vyhrál Lagorce, druhý dojel JB. Dubourg a třetí byl po penalizaci Tambaye klasifikován Riviere. Nedělní bodové hodnocení Elite: Sylvain Pussier (DS3) 59 bodů. Didier Thoral (Mazda 3) 58, Hervé Knapick (Renault Clio) 52, Jacques Wolff (Mazda 3) 49, Christian Beroujon (Mazda 3) 49, Margot Laffite (DS3) 45, Lionel Daziano (Audi A1 Quattro) 43, Eddy Benezet (Dacia Lodgy) 43. Nedělní bodové hodnocení Elite Pro: Franck Lagorce (Dacia Lodgy) 60 bodů, Jean-Baptiste Dubourg (Renault Clio) 57, Benjamin Riviere (DS3) 49, Jean-Philippe Dayraut (Mazda 3) 46, Olivier Pernaut (DS3) 46, Andréa Dubourg (Renault Clio) 46, Adrien Tambay (Audi A1 Quattro) 43.
Třetí a současně poslední letošní závod je naplánován do Alpe d'Huez na dny 18.-19.12.2015. Mgr. Jaroslav Hanus ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|