www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 2. května 2025, Svátek má Zikmund, zítra Alexej

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství České republiky v rally 2016

František Markvart završil 50 let v rally

20. ledna 2016 • 09:00

Nestor české rally František Markvart oslaví v dubnu již jedenasedmdesáté narozeniny a tak trochu váhá nad pokračováním své veleúspěšné kariéry. „Kamarádi mne přemlouvají, abych ještě jednou startoval na Rallye Český Krumlov. No tak uvidím, jak se budu cítit,“ vysvětluje Západočech, který slavil největší úspěchy v sedmdesátých letech a v loňské sezóně završil 50 let nepřerušené závodní činnosti v rally, při které nikdy neopustil značku Škoda.

František Markvart - 1966František Markvart - 2007

Držme tedy palce, abychom se ještě i na trati dalších soutěží setkávali s pilotem, který i přes výkonový handicap svého vozu nadále dokáže závodit o vavříny ve třídě 7 – vždyť na posledních třech soutěžích, které dokončil (Agropa 2014, Příbram 2014, Český Krumlov 2015) si mezi čtrnáctistovkami vždy dojel pro stříbrný věnec. Přestože sympatický pilot desítky let závodil s vozy, které měly poháněnou zadní nápravu, v poslední době pochopitelně i on sedlá ´předokolku´. A jak vzpomíná na změnu koncepce ve svém sportovním nářadí?

Certifikát - rekord 50 let jezdec rallye

„Usedl jsem poprvé do favorita na Bohemii 1992 a to tak, že jsem jej nestihl před soutěží ani otestovat. No a jela se jedna klouzavá rychlostka u Kosmonos a já v jedné ze zatáček cítil, že mířím ven, tak jsem si vzpomněl na poučku, že favorit je auto pro odvážné a je potřeba v takových situacích přidat plyn. Udělal jsem to a zatáčku zvládl, no a od té doby už jsem si na přední náhon zvykl. Teď jezdím s fabií, kterou jsem koupil kdysi jako pohárový vůz, když ale Fabia Cup skončil, postupně jsem ji začal trochu upravovat. Pořád to má sice k nejsilnějším čtrnáctistovkám hodně daleko, ale už mám motor vylepšený natolik, že má asi 140 koní a dá se s tím hezky svézt. Je nastavený tak, aby křivka výkonu i kroutícího momentu byla téměř přímka od tří do šesti tisíc otáček, no a výš to je přiškrcené. Takže to dlouho vydrží a jede to asi podobně rychle, jako mi jezdila Škoda 130RS,“ usmíval se František Markvart při přípravě rozhovoru, který před několika měsíci vyšel v magazínu Rally.

Karel Špaček
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist