www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství České republiky v rally 2016

Trojanova loňská schůzka naslepo nezůstala bez následků

21. března 2016 • 22:10

Jméno Karla Trojana bylo po několik uplynulých sezón spojováno především se značkou ozdobenou ve svém znaku třemi diamanty. Mitsubishi Lancer Evo IX v jeho rukách často popíralo zakořeněnou představu fanoušků o produkčních vozech jako o „nekoukatelné“ kategorii. Svým atraktivním jezdeckým stylem dokázal totiž i japonské „enko“ přimět k chování, které diváci u tratí náležitě kvitovali.

Škoda Fabia R5 - Korno Motorsport

Zdálo by se, že spojení Trojan a Mitsubishi je konstantou, na které už lze jen stěží něco změnit. Obzvláště připočteme-li fakt, že se pražský pilot a jeho tým stali i vyhledávanými partnery pro úpravy a přípravu závodních vozů japonské značky. Mít rychlého a spolehlivého „myšáka“ pro mnohé znamenalo a znamená usedat do vozu, který prošel dílnami ve středočeské vesničce Korno.

Zavedený status quo měla narušit až nedávná rallyová novinka z Mladé Boleslavi s přívlastkem R5. A když došlo i na start Karla Trojana na loňském Pražském rallysprintu za volantem Škody Fabia R5, připravované věhlasným týmem Raimunda Baumschlagera, nešetřil jezdec superlativy a zájem se plíživě změnil v posedlost. Posedlost, která vyústila ve zbrusu novou Fabii R5 připravenou vyjet z týmových dílen vstříc prvním testovacím kilometrům. „Pocit? Skvělý!,“ rozplývá se Karel Trojan. „Už jsem asi zapomněl, jak úplně nové závodní auto vlastně voní. Jestli začne škodovka vyrábět ještě parfém s vůní fungl nové „erpětky“, půjde mezi fanouška rozhodně na dračku!,“ usmívá se při pomyšlení na své první dojmy z nového nářadí. „Teď je příliš brzy mluvit o plánech. Mám zatím jen bezprostřední pocity – ohromnou radost z prosté skutečnosti, že je auto tady. A k tomu velké příjemné překvapení ze způsobu komunikace se Škodou Motorsport. Jestli se všemi klienty jednají tak vstřícně a otevřeně, tak není divu, že jim sportovní byznys skvěle funguje.“

Rallyové příznivce však pochopitelně zajímá především kdy a kde uvidí Karla Trojana za volantem. „To je snadná otázka, ale velmi složitá odpověď…. V tuto chvíli především jednáme s potenciálními zájemci o pronájem vozu. Jako tým jsme si vybudovali u klientů slušné renomé a jsem si jistý, že i „erpětku“ budeme schopni připravovat na špičkové úrovni. A co se týká mých vlastních startů – záleží pochopitelně především na stávajících a případně nových partnerech týmu, zda by chtěli být s rally, Fábií R5 a mnou vidět.“

Jak by asi dodala většina rallyových laiků i odborníků – byli by vidět velmi dobře a nejspíše i velmi vpředu… Věřme tedy, že nás tým z Korna, v čele s Trojanem juniorem, brzy znovu příjemně překvapí. „To víte, voní sice úžasně, ale jen čichání mi nejspíš dlouho nevydrží…,“ usmívá se mnohoznačně Karel Trojan.

Karel Trojan
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist