Mistrovství České republiky v rally 2016
Zvláštní ustanovení na Rally Bohemia
Na začátku července se uskuteční jedna z nejvýznamnějších automobilových soutěží na našem území, Rally Bohemia. Od dnešního dne jsou k dispozici zvláštní ustanovení a časový harmonogram jak pro soutěž soudobých vozů, tak i pro historické vozy a legendy.
Základní informace k Rally Bohemia
-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentáře
info
Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
proč bych měl komukoli cokoli podsouvat?
napsal jsem, že jindy a jinde nikomu polookruhy nevadily, jak se kdo chytil, tak se přilepil...
harmonogram nehájím, naopak, hned svojí první větou krtitizuju délku přejezdů...
Polookruhové zkoušky jsou ze sportovního hlediska vžydcky mínusem. Hlavní prioritou, proč dělat polookruhové zkoušky, by mělo být divácké hledisko. Třeba v tom Rakousku nebo Německu si pořadatelé polookruhovými zkouškami zjednodušují situaci (musí sehnat a zabezpečit menší úsek tratě).
Takže mi zase budeš něco podsouvat? Polokruhy jsem nikdy nehájil ani ve Zlíně ani nikde jinde. Krom toho ve Zlíně i při kombinaci dvou průjezdů Slušovic a města tvoří okruhové úseky dohromady nějakých 15% trati, což není zásadní podíl na délce trati.
Tenhle harmonogram je prostě příšerný.
Málo RZ - zrušení i jedné RZ sebere velmi podsatnou část trati závodu (tady až 1/5 závodu tvoří jedna RZ!). Pro posádky z hloubi pole je tak velké riziko, že se moc nesvezou. Zvlášť v kombinaci s velmi dlouhými přejezdy to má velký nasírací potenciál.
Druhá etapa kombinuje jednu velmi dlouhou (1/5 závodu) a jednu úplně bezvýznamnou RZ, což je další nesmysl. Téměř polovina závodu se odjede na dvou RZ, proč proboha?
Dvoudenní soutěž, kde se každý den odjedou čtyři RZ a hromada přejezdů? K čemu to je dobré? Den navíc všechny týmy stojí spoustu peněz a času a takovýhle harmonogram je pro ně tudíž spíš jak plivnutí do tváře.
Okruhy - jak jsem už řekl, velké riziko znehodnocení sportovní úrovně nutností předjíždět. Zlášť na Bohemce může být předjíždění velmi složité, ne-li nemožné třeba i po několik kilometrů. Okruhy taky fungují stejně jako třetí, čtvrté, páté, šesté průjezdy stejnou RZ. Kvůli bezpečnosti se normální RZ jezdí jen dvakrát a je na to dokonce předpis. Jezdit všude okruhy je zbytečné navyšování rizika nehod.
moje otázka zní, komu to vadilo na Jaenneru a na Semperitce? a proč o tom nepsal? mám pocit, že i Slušovice byly polookruh a kdo že vlastně a kdy protestoval? :-)
Polookruhy jsou nešťastné z pohledu sportovní hodnoty podniku, protože na nich je daleko vyšší pravděpodobnost, že výkon posádky bude ovlivněný předjížděním. Čím víc polookruhů se tudíž jede, tím vyšší je riziko určitého znehodnocení výsledků. Osobně si myslím, že ač jsou divácky atraktivní a relativně jednoduchou volbou pro pořadatele, tak by mělo převážit sportovní hledisko a vytvoření co nejrovnějších podmínek pro soutěžící.
mě spíš zaráží délka přejezdů, proti polookruhům nic nemám a třeba Jaenner jich měl vždy hned několik (ale i Semperitka) a nevím, že by si někdo stěžoval, spíš naopak
Je to opravdu škoda. Podobným způsobem se vloni "zachraňovala" Rally Acropolis, ale tam se o pořádání rozhodlo až dva měsíce před závodem a prakticky jiná varianta ani nebyla. Ale i tam to "torzo" namotali na klasické RZ a nešli cestou polookruhů.
Bohužel neee!! Pouze výstup snahy pořadatelského sboru udržet soutěž za jakoukoliv cenu v MMČR. Opravdu připraveno pro diváky.
Ten harmonogram má být vtip?