www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. listopadu 2024, Svátek má Felix, zítra Památka zesnulých |
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Reklama |
Mistrovství České republiky v rally 2016Kopecký s Dreslerem obhájili v Krumlově loňské prvenství (+ ohlasy)Po vydařené Šumavě se kolotoč mistrovství České republiky v automobilových soutěžích posouvá jihovýchodněji na květnovou Rallye Český Krumlov. Průběh tradiční soutěže s centrem v historickém městě zapsaném na seznamu UNESCO můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ. Výsledky Rallye Český Krumlov ON LINE --- Výsledky Rallye Český Krumlov - HA ON LINE --- Základní informace o Rallye Český Krumlov --- Diskuze k Rallye Český Krumlov
Jan Kopecký: „Lipno bylo jako vždy, spadla tam nějaká voda a klouzalo to, ale nebylo to tak hrozné, jako loni. Navíc nám tu chyběl Venca, zase bysme sváděli ty kruté boje až do konce. Letos jsme si to tedy užili. Celá rally byla velice náročná a fandím všem lidem v okolí Malont, protože to, co jsem dneska viděl, bylo šílené. Věřím, že se z toho rychle dostanou a nezanevřou na takovýhle krásný sport, abysme tam mohli startovat i příští rok.“ Posádka Jan Kopecký - Pavel Dresler věnovala v cíli soutěže finanční dar ve výši 20 tisíc Kč obci Malonty, kterou včera postihla živelná pohroma v podobě silného krupobití. Pontus Tidemand: „Celý víkend byl velkou výzvou, ale byl to opravdu dobrý trénink. Na konci dne už jsem jel lépe. Jsem opravdu rád, že jsme tuhle rally zvládli celou. Určitě jsem zlepšil své jezdecké schopnosti, auto fungovalo perfektně, takže si odsud povezeme spoustu pozitivního. Podmínky byly opravdu hrozně náročné, ale snažil jsem se jet pořád rychle, to je důležité.“ Miroslav Jakeš: „Musím říct, že na poslední zkoušce bysme asi nezajeli ten čas, co Honza Dohnal, ale bohužel to rozhodnul ještě on před startem, protože tankoval mimo tankovací zónu a viděli ho sportovní komisaři. My jsme tím pádem zvolnili, protože jsme věděli, že přijde nějaký trest.“ Roman Odložilík: „Nakonec jsem spokojený. Když vezmu tu včerejší smůlu s volantem a pak i tu mlhu, kterou bytostně nesnáším ... Dneska jsme byli nachystaní na ten marast na Malontech, ale to zrušení bylo nakonec dobře. Čekali jsme vodu, ta nepřišla, ale je to tak, jak to je.“ Vojtěch Štajf: „Závěr soutěže se nám povedl. Vlček měl problémy s hydraulikou, tak jsme se snažili jet už na prvním Lipně rychle, už na startu jsme viděli, že mu z toho něco teče. Druhé Lipno už jsme jeli hodně opatrně. Šesté místo na Krumlově v této konkurenci a s novým autem bereme všemi deseti. Na začátku sezóny jsme si stanovili, že první tři závody se chceme učit a na Bohemce už jet rychle, tak zatím to plníme.“ Martin Vlček: „Závěr by výživný. S předokolkou se nedá jet proti čtyřkolkám, na jízdu dopředu jsem měl pouze přední náhon a na brždění zase zadní nápravu. Řadil jsem ručně bez odpojovače, takže jsme si to užili, včetně spousty krizí. Na poslední vložku naštěstí kluci oživili hydrauliku, ale tohle auto je maximálně nespolehlivé. Teď už to vnímám jako ztrátu peněz a hlavně jako riziko. Člověk nikdy neví, kdy to přestane brzdit čtyřmi koly a pokud nebudu věřit autu, nikdy z toho nebude výsledek.“ Václav Kopáček: „Závěr byl hodně dramatický, mysleli jsme si, že sem ani nedojedeme. Upadly nám tři štefty z pěti a další teď tři sta metrů před rampou. Budeme se modlit, abysme se dostali do UP, doufejme, že přejedeme rampu. Letos to byl neskutečně těžký závod, počasí si s námi pohrálo. Bylo moc těžké správně zvolit gumy a komu se to povedlo, tak je vepředu. Určitě byla hromada kluků, kteří to prokaučovali, ale každý kdo je tady, tak zaslouží obrovský potlesk.“ Jan Černý: „Nadšený určitě nejsem. Dnešek byl v podstatě katastrofa, jak volba pneumatik, tak celkově. Nejvíc asi rozhodla právě ta volba pneu, to, že jsme byli venku, i zrušené Malonty. Nebyli jsme spokojení, dost mě to rozhodilo. Fajn byly jen poslední dvě včerejší erzety. Trochu máme i problém s autem, už od Šumavy nám to nechce odjíždět z pomalých kos, musím několikrát sáhnout do spojky, ale na to se nechci vymlouvat. Do Hustopečí to musíme odstranit.“ Jan Jelínek: „Závěr už byl v klidu. Když nepršelo, tak to bylo dobré, na poslední Lipno jsme měli aspoň tvrdý řezaný slik. Samozřejmě to nebylo ono, chtělo to mokré gumy a hodně jsme ztratili. Bohužel. Krumlov je pro mě skoro každý rok stejný, musíme se poučit na příští rok a uvidíme.“ Karel Trněný: „Trefil jsem se do pneumatik na první Lipno, ale pak začalo pršet. No a na poslední m Lipně jsme se sice trefili do pneumatik, ale taky jsme trefili kámen a dojeli do cíle na prázdném kole a nechali tam spoustu času. Chtěli jsme se trochu posunout výš, ale bohužel. Letošní Krumlov bych asi ze svého pohledu mohl těžko hodnotit slušnými slovy, to je pravda.“ Martin Březík: „Lipno nezklamalo, když na něm zase pěkně lilo. První průjezd byl ale suchý, pěkně jsme se svezli, pršet nám začalo v polovině Rožmberku. To poslední Lipno ale nebylo tak hrozné jako loni a mě se ta zkouška líbí, takže jsem byl spokojený. Soutěž byla nesmírně náročná, musím poděkovat všem co nám chystali auto a starali se o nás podél tratě. Myslím, že to zvládli na jedničku. Dal by se možná absolvovat druhý průjezd Malont, ale pořád tam bylo pár kritických míst a navíc by to asi nebylo nejvhodnější.“ Karel Trojan: „Pro nás to byl velký boj a velké poznávání. Horší podmínky jsem snad asi ještě neviděl. Dneska třeba ty Malonty, včera ta voda a bahno. Jel jsem tedy opatrně, protože tohle auto si nemůžu dovolit rozbít, ale jsem spokojený.“ Martin Šikl: „Jsem spokojený, auto vydrželo celé až do cíle a my taky, tak je to v pohodě. Byla to krásná a opravdu těžká soutěž.“ Martin Koči: „Bylo to velmi náročné. Celou rally zamíchalo to počasí a také včerejší přidělování náhradních časů, které nehrálo v náš prospěch. Dneska jsme se to snažili stáhnout a dařilo se nám to po velkých kusech. Jsem rád, že jsme to zvládli.“ Filip Mareš: „Určitě to byla velmi náročná soutěž. Pro mě to byl už druhý Krumlov a pokaždé to stálo za to, stává se pro mě synonymem náročného závodu. Prestože byly dnes zrušeny dva průjezdy legendárních Malont, byla to fakt náročné a opravdu těžké. Museli jsme jet obezřetně, ale zároveň rychle, aby nám neutekl začátek soutěže a to se nám včera naštěstí povedlo. Myslím si, že právě to bylo klíčové pro další vývoj rally.“ Ján Kundlák: „Jsem nadmíru spokojený. S takovými ambicemi jsme sem určitě nepřijeli. Po včerejším začátku, kdy jsme neměli vhodné obuté a byl to úplný očistec, hodně jsme ztratili, tak jsme se dokázali vyšplhat na druhé místo ve třídě. Můžu být jen spokojený. Pořád platí to, že chci jet velké i malé soutěže. Potřebujeme hodně kilometrů a zkušeností. Každá soutěž je tu pro mě nová, zatímco kluci už ví, kde to vyhazuje, nebo kde je schovaný kámen. Já jsem všude nový, takže musím hlavně dojíždět a když je z toho i výsledek, tak je to super.“ Václav Dunovský: „Byl to zatraceně těžký Krumlov. Tady to není nikdy jinak, ale letos to byl fakt mazec. Tolik vody jsem asi ještě nezažil. Pro nás se rozhodlo asi na první klasické vložce na Rožmitále, kde jsme přijeli v té skupince my, Martin Koči, Patrik Rujbr a spadlo to před nás taková průtrž s kroupami, že nebylo vidět ani před kapotu a jeli jsme na tvrdém sliku. Při té vyrovnanosti, jaká prostě je, jsme museli změnit taktiku a soustředili se na dnešní etapu, kterou jsme ve třídě vyhráli. A na tu včerejší bídu musíme brát všemi deseti i bronz ve třídě. Chtěli jsme tu být výš, ale dnes jsme si aspoň zdvihli sebevědomí dosaženými časy, takže dobré.“
Poslední rychlostní zkouška letošní 44. Rallye Český Krumlov již jen stvrdila úspěšnou obhajobu loňského vítězství dvojice Jan Kopecký - Pavel Dresler na voze Škoda Fabia R5. Druhou příčku, stejně jako v Klatovech, vybojovali jejich týmoví kolegové Pontus Tidemand - Jonas Andersson. Výborným časem na druhém Lipně sice hájili bez problémů svou třetí příčku Jan Dohnal s Michalem Ernstem, když v cíli závěrečného testu zajeli nejrychlejší čas, shodně s Pontusem Tidemandem, ale nakonec byli vyloučeni kvůli tankování paliva mimo tankovací zónu. Bronz tedy nakonec opravdu získali Miroslav Jakeš s Marcelou Ehlovou na Citroenu DS3 R5. S čtvrtým místem může být nakonec určitě spokojen i Roman Odložilík, za ním si dojel pro solidní body při svém druhém startu s Fabií R5 Vojtěch Štajf před Martinem Vlčkem. Ztráta 47.1 sekundy z poslední RZ odsunula nakonec Jana Jelínka až na deváté místo, když se před něj dostal jak Václav Kopáček, tak i Jan Černý, o jehož osmé příčce v neprospěch Jelínka rozhodl lepší výsledek z první rychlostní zkoušky. První desítku uzavřel Karel Trněný. V produkčních vozech stvrdili své vítězství nejrychlejším dílčím časem Kopáček s Rendlovou, přestože se ještě v závěru museli strachovat o dojetí do cíle. Pro druhé místo si po zásluze dojeli Březík s Omelkou. Nadmíru spokojeni mohou být s třetím místem i Šikl s Vilímkem, kteří absolvovali teprve svou druhou soutěž MČR. Kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou nakonec vyhráli díky poslední rychlostní zkoušce Martin Koči s Lukášem Kostkou. Filip Mareš s Janem Hlouškem skončili druzí a zvítězili ve třídě RC4. Pro třetí místo si před Václavem Dunovským dojel další Slovák, Ján Kundlák. Smůlu měl Jan Lunga, jehož Peugeotu 208 R2 na posledním testu došel benzín.
Předposlední test byl zajímavý především z pohledu souboje o třetí příčku. Miroslav Jakeš zajel třetí nejrychlejší čas za Kopeckým a Tidemandem a dotáhnul se na rozdíl pouhé 1.4 sekundy za třetího Jana Dohnala. Martin Březík opět ukrojil několik vteřin z náskoku Václava Kopáčka, pokud však nepřijde na poslední zkoušce nějaká výrazná jezdecká chyba nebo technický problém, blovický mladík se tentokrát o vítězství ve třídě 3 nemusí strachovat. Třetí místo v kategorii si zatím i dál spolehlivě hlídá Martin Šikl. Ze soutěže odstoupil po havárii Josef Semerád, s prasklou poloosou musel odstavit svůj Lancer Evo 9 za cílem zkoušky Jakub Čapka. Možný atak Martina Kočiho úspěšně odrazil na RZ 13 Filip Mareš, když slovenskému jezdci odskočil o 4.9 sekundy a před posledním Lipnem tak má k dobru náskok rovných 17ti sekund. Rozhodnuto je pravděpodobně i o třetím místě, když Václav Dunovský nezopakoval výkon z předchozí rychlostní zkoušky a jeho ztráta na Jána Kundláka naopak narostla na 26.6 vteřiny.
První průjezd Lipnem vyšel nejlépe Pontusi Tidemandovi, který tu byl o 2.9 sekundy rychlejší než Jan Kopecký. Kostelecký pilot však má dostatek klidu k tomu, aby mohl kontrolovat situaci, když po dvanáctém rychlostním testu činí jeho náskok na čele soutěže 40.2 vteřiny. V souboji o třetí příčku zatím nic neponechává náhodě Jan Dohnal, který zajel třetí čas před svým pronásledovatelem, Miroslavem Jakešem, a jejich vzájený odstup je před posledními dvěma rychlostními zkouškami 10.4 vteřiny. Za pátého Romana Odložilíka se posunul Vojtěch Štajf, když Martin Vlček ztratil téměř jednu minutu. V produkčních autech se tentokrát dařilo nejvíce Martinu Březíkovi, 'až' za druhým Martinem Šiklem byl tentokrát Václav Kopáček, který má ale stále k dobru půl minuty na Březíka. Nejen mezi dvoukolkami zajel výborný čas Martin Koči a rázem se tak dostal na pouhých 12.1 sekundy za dosavadního lídra kategorie 2WD, Filipa Mareše. Třetí zůstává Ján Kundlák, na jeho pozici se ale tlačí Václav Dunovský, který zajel na RZ 12 druhý čas.
Rychlostní zkouška byla zrušena ze stejných důvodů, jako její první průjezd.
Jan Kopecký: „Zrušení Malont je rozumné řešení, hlavně kvůli místním obyvatelům. Ti teď mají asi jiné starosti, než rally. V životě jsem takovou situaci, jaká je tam, neviděl na vlastní oči. Dvacet centimetrů krup, všude bílo jako na Vánoce. Podle toho asi musí vypadat auta, zahrádky, střechy ... Přeji všem místním, aby se z toho co nejrychleji dostali. Pokud jde o naši jízdu, okruh byl suchý, Rožmitál byl nový pro všechny a pěkně jsem se tam svezl. Teď jsem tady udělal aspoň jeden velký smyk pro diváky.“ Pontus Tidemand: „Bylo to docela dobré. Odjeli jsem tři krátké zkoušky, žádné drama. Vše je v pohodě. Je správné, že se Malonty za těchto podmínek zrušily, ale je to škoda, hodně jsem se na tuto zkoušku těšil. Třeba příští rok.“ Jan Dohnal: „Jede se nám dobře. Máme výrazně lepší nastavení než na Šumavě a za to musím pochválit kluky v týmu, že jsme udělali při středečním testu kus dobré práce. Teď nás čekají asi nejtěžší zkoušky, Lipno, je dobře, že se Malonty nejedou, bylo by to hodně riskantní. Uvidíme, co udělá počasí, možná bude zase pršet.“ Jan Černý: „Jeli jsme měkká kola na úplném suchu, navíc nařezaná, což nebylo úplně dobré. Snažili jsme se to jen projet a čekali na Malonty, kdy bylo hrozně štěrku, krup, vody, listí. Jejich zrušení nám úplně rozhodilo strategii a bohužel jsem to neustál. Na té krátké RZ jsem v dlouhé utáhlé zatáčce šel mimo trať a myslel jsem, že jsme bez kola, ani jsem se o nic nesnažil. Nakonec jsme to vytlačili ven, ale ta ztráta je obrovská.“ Miroslav Jakeš: „Bylo to docela v pohodě. Na předposlední zkoušce jsme trošku zastavovali kvůli Honzovi Černému, ale čas nám asi spravili. Uvidíme, jsme na dostřel Honzovi Dohnalovi, takže bude rozhodovat Lipno.“ Roman Odložilík: „To co je na Malontech, to jsem za dvacet let neviděl. Byl by úplný nesmysl jet druhý průjezd. Ale byli jsme na to nachystaní dobrou volbou pneumatik, na ostatních jsme samozřejmě ztráceli. Uvidíme co dál, s počasím to asi nebude ještě jednoduché. Jestli bude na Lipně pršet, bude to zase veselé.“ Martin Vlček: „Jsem velice spokojený. Podařilo se nám odjet jednu rychlostní zkoušku, aniž by nám zdechlo auto. Pro nás je to obrovský úspěch. Máme už dlouho potíže s motorem, ze zatáček nám to odjíždí na tři válce. Asi to půjdeme zapít.“ Vojtěch Štajf: „Dobře jsme obuli na Svince, ty se nám povedly. Auto máme nastavené dobře. Malonty by byly očistec a v několika zatáčkách bysme to zahodili, tohle jsem ještě neviděl. Určitě je dobře, že se nepojedou, v Malontech má půl vesnice rozbité střechy, pobité auta, takže místní potřebují opravovat a ne mít půl dne zavřenou vesnici. Na Rožmberku by se dalo jet rychleji, Výstaviště mi vždycky šlo a jsem spokojený, tři desetinky za Honzou Kopeckým. Asi bych je tam někde našel a bylo by hezké mít jeho skalp na druhé soutěži s tímhle autem, byť na této divácké zkoušce. Celkově už jsem spokojený, jedeme s klukama, jako je Jakeš, Odložilík a Vlček a nemáme krize, tak snad to tak bude i v poslední sekci.“ Václav Kopáček: „Jsme spokojení a užíváme si to. Nezvolili jsme nejlepší obutí, měli jsme měkké rozřezané kola s ohledem na Malonty, ale ty se zrušily a bylo by to rozumné i na druhý průjezd. Tady jsme tu gumy dorazili, bavili jsme se, ale snad se to divákům líbilo.“ Jan Jelínek: „Kromě Malont to bylo v pohodě, na suchu. Na Malontech jsme o nic nepřišli, byl by to spíš boj o přežití. Je tam tolik listí, trávy a všeho, že se na tom nedá ani zabrzdit.“ Karel Trněný: „Dneska jedeme ty pneumatiky, co jsme měli jet včera. Překvapivě jsme se zase netrefili. Už je to trapné a teď už je asi jedno, co obujeme.“ Martin Březík: „Myslím, že jsme v pohodě. Jet Malonty by byl nesmysl, tam auto nedělá vůbec nic, jede se na větvích, listí, jehličí. Těšíme se na Lipno.“ Karel Trojan: „Auto oproti včerejšku funguje, včera jsme měli malý tlak turba. Jenom se s tím zase nemůžu srovnat já, ten můj výkon není nic moc.“ Filip Mareš: „Užíváme si to, i když podmínky nejsou jednoduché. Jedeme opatrně, ale máme to všichni stejné. Čeká nás těžký zbytek závodu a musíme se na to připravit, dobře zvolit pneumatiky. Budeme se snažit. Popravdě, časy Martina Kočiho moc nesleduju a hlídám si vlastní třídu. Na Lipně bude záležet na tom, kolik tam případně spadne vody. Uvidíme.“ Martin Šikl: „Ráno to začalo dobře, ale co bylo na Malontech, to jsem nechápal. Erzety jsou krásné, bojujeme jak se dá a zatím to funguje dobře. Musíme udržet třetí místo, máme nějaký náskok, tak jen neudělat nějakou hloupost a půjdu du toho.“ Ján Kundlák: „Dnes ráno to začalo celkem dobře, na okruhu jsme se rozjely. Jet Malonty by bylo velké riziko pro všechny a jsem rád, že se to nejelo. Rožmberk nám vyšel celkem dobře a tady to taky celkem šlo. Uvidíme, zase začíná trochu pršet. Rozhodně je to nejtěžší rally, co jsem zatím absolvoval.“ Martin Koči: „Celý závod je zatím hodně specifický. Včera jsem úplně nerozumněl přidělování časů, ale je to sport a podmínky byly těžké. Dnes se snažíme stahovat, zatím to vypadá dobře. Jedeme se svoje a bavíme se. Lipno je krásná erzeta a snad vydrží počasí. Ale určitě si ji užijeme, ať už na mokru, nebo na suchu.“ Ondřej Bisaha: „Tenhle závod je z mého pohledu jako křivka sinusoidy. Ty okruhové zkoušky, nebo ty, co si celkem pamatuju, tak jedeme docela svižně, ale v lese a na srdce mám strach a na tom bordelu bych to nechtěl zahodit, jak už se mi jednou nedávno povedlo. Jsem celkem stažený, včera jsme nabrali ztrátu, když se nám extrémně mlžily okna. Pomalu si ladíme auto a my se učíme s ním.“
Druhý průjezd diváckou rychlostní zkouškou na výstavišti v Českých Budějovicích vyšel nejlépe Pontusi Tidemandovi, který zde porazil Jana Kopeckého o půl vteřiny. Třetí čas s odstupem dalších dvou desetin vteřiny zajel Miroslav Jakeš. Od RZ 10 se nečekalo žádné výsledkové zemětřesení a všechny posádky na čele výsledkové listiny se vyvarovaly nějakých významnějších chyb, odstupy na tomto testu tak byly opravdu minimální a neměnilo se ani průběžné celkové pořadí. Status quo zůstal zachován i v produkčních vozech, kde Kopáček přidal pět desetin k náskoku na Březíka, tak i ve dvoukolkách, kde si ale nejlepší dílčí čas na své konto připsal Raffael Sulzinger z Německa.
První rožmberský test se opět stal kořistí posádek na továrních Fabiích R5, když Jan Kopecký zajel tuto zkoušku o 6.6 sekundy rychleji než jeho týmový kolega Pontus Tidemand. Třetí čas s odstupem 11.6 vteřiny za Kopeckým zajel Martin Vlček na Fabii WRC. Smůlu měl Jan Černý, když na tomto testu skončil mimo trať a ztratil zde tři minuty, čímž vypadl z první desítky průběžné absolutní klasifikace. V té se prakticky nic nezměnilo, samozřejmě kromě zmiňovaného Černého a vzájemných časových odstupů mezi jednotlivými posádkami. Výborný čas opět zajel Václav Kopáček, který si tak upevnil své vedení v produkčních vozech před Martinem Březíkem, toho tentokráte na RZ 9 pokořil také Martin Šikl. Ve dvoukolkách zajel nejlepší čas opět Martin Koči a ukrojil tak z vedení Filipa Mareše 12.6 sekundy, vedoucí mladík na Peugeotu 208 R2 má ale stále k dobru čtyřicet vteřin. Na třetí příčce se nadále drží Ján Kundlák.
První průjezd očekávanými Malonty byl zrušen kvůli podmínkám na trati po včerejším bouři. Z bezpečnostních důvodů se tedy tato zkouška nejede, posádky tuto zkoušku absolvují pouze v rámci volného průjezdu. Otázkou je, jak to bude s druhým průjezdem.
Druhou etapu zahájil opět nejlépe Jan Kopecký s tovární Škodou Fabia R5 před svým týmovým kolegou Pontusem Tidemandem. Třetí čas zajel na opakovaném průjezdu okruhové rychlostní zkoušky Miroslav Jakeš před Janem Dohnalem. Do druhého dne už bohužel nenastoupil Václav Pech, který byl vyloučen pro překročení časového limitu v servisní zóně, a tak se na průběžné třetí místo absolutně za dvojici na továrních Fabiích R5 posunul Jan Dohnal, na čtvrtou příčku si polepšil na úkor Jana Černého Miroslav Jakeš. V produkčních autech dokázal být Václav Kopáček o 1.1 vteřiny rychlejší Martina Březíka, s velkým odstupem se na tuto dvojici dívá třetí Martin Šikl. Ve dvoukolkách v sobotu nejlépe začal Martin Koči a díky nejrychlejšímu času, který zajel před Václavem Dunovským, se posunul na druhou příčku v průběžném celkovém hodnocení kategorie za Filipa Mareše, který byl na RZ 7 třetí.
Jan Kopecký: „Bylo to docela nelehké, jestli se to dá říct takto. Na trati bylo spousta bláta a hned ta zátoňská zkouška byla v takovém divném šeru. Strašně blbě se mi sledovala silnice, nedokázal jsem rozlišit místa kde to klouže a kde ne. Jel jsem tam opatrně a viděl jsem, že kluci jedou rychle, hlavně Pontus. Na té další jsme chtěli trochu zkusit zatáhnout, ale byla tam strašná mlha, pořád jsme přepínali dálková a potkávací světla a ještě jsem si to sám blbě nastavil, takže jsem v autě nadával jako špaček. On-board z auta asi moc ke zveřejnění nebude. Ale jinak to bylo dobré.“ Pontus Tidemand: „Je to pro mě dobrý trénink a docela si to užívám. Hlavně poslední dvě zkoušky mě fakt bavily. Pátá rychlostka nám sedla, auto fungovalo moc dobře, prostě jsme jen jeli. V té mlze to bylo hodně náročné, ale užíval jsem si to. Spoléhal jsem čiště na rozpis, musel jsem dobře poslouchat a hodně mu věřit. Zítra zkusíme navázat na dnešek, těším se hlavně na Malonty.“ Petr Uhel: „Na vložce byla mlha, hodně těžké podmínky a bahno. Jeli jsme co jsme uměli, ale dostali jsme hodně, i když jsme neudělali žádnou chybu. Až za cílem poslední zkoušky jsme zjistili, že nám upadly štefty na zadním kole. Jsme ale tu, tak to musíme nějak opravit.“ Jan Černý: „V závěru dne jsme si spravili náladu. Dobře jsme obuli a moc mě to bavilo. Na té krátké bylo strašně bordelu, vůbec jsem nevěděl, jak jedeme, ale v cíli to byl dobrý čas, dvě vteřiny za Honzou. Ta druhá byla náročná kvůli mlze, jsou tam dlouhé roviny a přitom nebylo místy vidět ani na přední kapotu. Ale povedlo se to, jsme tam, kde jsme si přáli být. Kdyby to takto pokračovalo, budu spokojený.“ Roman Odložilík: „Byl to veliký masakr. Ani mi tak nevadilo to bahno, jako ta mlha. Někde jsem to doslova jenom 'provrkal', pak jsem ještě přiletěl do posledního retardéru dveřma. Ale dobré, projeli jsme to, i když se nedalo tlačit.“ Miroslav Jakeš: „Bylo to docela opatrné. Dost jsme ztratili, jeli jsme tvrdší gumy, protože jsme mysleli, že to oschne a bylo to spíš stejné jako předtím. Navíc tam byla mlha, takže jsem v téhle kombinaci jel pomaleji.“ Jan Dohnal: „Úplně jsem to prodal. Na Kohoutu byly hrozně nepříjemné podmínky, hromada bláta a mlha, hlavně v rychlých pasážích nebylo vidět na pár metrů. Asi jsem měl vypínat rampu, ale necítil jsem se v tom dobře. Jeli jsme opravdu pomalu a čas byl špatný. Vyspíme se na zítřek a uvidíme.“ Karel Trněný: „Bylo to utrpení, není co dodat. Hrozné podmínky, hrozný výkon, nechali jsme tam sliky a proti té bílé stěně to bylo tak nepříjemné, že jsme se na to vykašlali.“ Martin Vlček: „Máme na Moravě podobný kraj, jmenuje se to Libavá, je to tankodrom a tak nějak to vypadalo na trati. Měl jsem pocit, že přede mnou projelo dvěstě tanků. Byl to opravdu nevídaný marast. Byl jsem rád, že to máme za sebou. Na těchto podmínkách to ještě s WRC neumím, ale jsem rád, že přes to všechno jsme se dostali do cíle. Krizí bylo tolik, že nevím, jestli usnu.“ Martin Březík: „Hrůza. Bohužel v té mlze nevidím a netroufnu si už držet to tam, kam nevidím. Bohužel jsme moc brzdili a je to vidět na čase. Ale hlavně, že jsme tady, nechtěl jsem to tam nechat. Moje oči už jsou holt trošku starší.“ Václav Kopáček: „Teď jsme byli spokojení, trefili jsme se i do pneumatik. Pěkně jsme si dnes zazávodili, kluci ve třídě jedou opravdu rychle. Druhá runda se nám líbila, po té první, kde jsem vyrobil několik chyb, jsem si spravil náladu. Díky patří i celému týmu, který odvádí fantastickou práci.“
Na poslední zkoušce první etapy letošní 44. Rallye Český Krumlov opět 'zaúřadoval' Jan Kopecký a jasně tak předvedl, kdo je aktuálním pánem situace, když druhému Tidemandovi nadělil rovných deset vteřin. Jeho náskok na čele soutěže tak po dnešku narostl na 35.6 sekundy před svým týmovým kolegou ze Švédska. Třetí čas si na RZ 6 opět připsal Jan Černý, čímž se posunul na pátou příčku průběžné absolutní klasifikace za Jana Dohnala a Václava Pecha. Plzeňský pilot nabral tentokrát opravdu velkou ztrátu, když za Kopeckým zaostal na tomto testu o 38 sekund. V produkčních autech nakonec přenocuje na první pozici Václav Kopáček, když je aktuálně před druhým Martinem Březíkem o 35.5 vteřiny. Jaroslaw Szeja byl ze soutěže vyloučen. Kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou nadále vede Filip Mareš před Jánem Kundlákem, na něj se ale už tlačí jeho krajan Martin Koči.
Až druhý průjezd Rožmitálem přinesl první nejlepší čas pro jiného jezdce, než Jana Kopeckého. Toho dokázal pokořit Pontus Tidemand, který se tak vrátil na druhou příčku průběžného hodnocení soutěže před Václava Pecha. Třetím časem si spravil náladu příbramský Jan Černý, čtvrtý byl jeho krajan a jmenovec Jan Dohnal. Václav Pech byl na RZ 5 pátý, když za Tidemandem zaostal o 8.8 sekundy. Celkově si za pátého Miroslav Jakeše polepšili Černý a Odložilík, oba na úkor Martina Vlčka, který poklesl na osmé místo. V produkčních autech zajel výborný čas Václav Kopáček a dostal se tak těsně za Martina Březíka, třetí zatím ve výsledcích stále figuruje Jaroslaw Szeja. Ve dvoukolkách je aktuálně podle výsledkové listiny na čele Filip Mareš před Jánem Kundlákem, za dvojicí Peugeotů 208 R2 figuruje na třetí příčce Citroen DS3 R3T slovenského reprezentanta Martina Kočiho.
Jan Kopecký: „V Českých Budějovicích je krásně, ale na všech ostatních erzetách pršelo a byly celé pod vodou. Teď to sice prosychá a ta poslední oschne asi tak do patnácti minut, ale ty první dvě byly fakt zajímavé. Na Kohoutu tekla voda, byly tam obrovské kaluže, bylo to zajímavé. Volbu pneumatik jsme ale trefili špičkově. Uvidíme, jestli budeme dělat nějaké změny, pokud nebude pršet, tak asi pojedeme stejnou směs, jenom nebudeme řezat.“ Pontus Tidemand: „Bylo to hrozně náročné, nic jednoduchého. Jel jsem pomalu a opatrně, ale jsme tady a bez problémů, to je podstatné. Ale jel jsem jak kuře. Každopádně je to dobrý trénink, i když je to těžké, na takové podmínky nejsem zvyklý. Pokusím se trochu zrychlit a zlepšit se jezdecky.“ Jan Černý: „Podmínky byly těžké. Nevhodně jsme obuli, měli jsme tvrdý slik. Na dvojku jsme dali do kříže trochu řízlá, ale pořád tvrdá kola. Byl to fakt očistec. Erzety jsou hodně úzké a rychlé a když je tam voda a bahno, tak není prostor na korekci chyby. S ohledem na volbu pneumatik to sice nebylo špatné, ale ve výsledcích jsme chtěli být jinde.“ Václav Pech (s úsměvem): „Nemůžu být víc spokojený. Přejí nám podmínky, je ideální sucho, trať skoro rovina, takže ten výkon se dobře prodává. Svezli jsme se moc hezky. My jsme tam asi bordel neměli, prostě to šlape, využíváme výkon a jenom zadní náhon, takže pecka.“ Jan Dohnal: „Bylo to hodně těžké. První rychlostka byla hodně na vodě, teprve před cílem sucho. První polovina Kohoutu byla vysoká škola, strašně to klouzalo a prostě jsem se tam podělal. Přidal jsem až ve druhé půlce, kde jsem začal nabírat trochu jistotu.“ Roman Odložilík: „Auto bylo perfektní, gumy taky, ale na Kohoutu na výjezdu z lesa se mi uvolnil volant a celý Ján jsem projel s uvolněným volantem. V životě jsem to nezažil, jsem z toho fakt špatný.“ Miroslav Jakeš: „Bez problémů. Zvolili jsme dobré tempo. Šlo by to asi rychleji, ale za daných podmínek bysme tu už taky nemuseli být. Takže svižně, ale s respektem. Všude bylo hodně vody, takže asi pojedeme i na druhou rundu stejné obutí. Uvidíme.“ Karel Trněný: „Vůbec jsme se netrefili do gum. Sliky určitě nebyly správnou volbou. Vsadili jsme na jednu kartu a všechno bylo zase úplně jinak. Na Jánu jsme se snažili trochu zabojovat, v lese to byl boj o přežití. Asi to na pohled nebylo nic pěkného.“ Martin Vlček: „Asi to chtělo řezané pneumatiky, nečekal jsem, že po osmi autech to bude takový tankodrom. No a pak je taky dobré vědět, která ruka je levá znamená doleva a pravá doprava. Odbočil jsem na okruhovce opačně a zdechlo mi to a zhaslo mi to i na startu. Doufám, že jsme si vybrali veškerou smůlu a teď do nich půjdem pořádně.“ Jan Jelínek: „Strašné, strašné. Obuli jsme nejtrvrdší gumy a takový déšť jsem ještě neviděl. Nějak jsme se tím probrodili, udělal jsem nějaké chyby, nedobrzdil odbočky. Ztráta je bohužel velká, je skoro po závodě.“ Karel Trojan: „Udělali jsme fatální chybu s volbou pneumatik, jeli jsme tvrdé a já s tímhle autem na vodě nikdy nejel. Bylo to hrozné, pořád mě to někam zahazovalo. Snažil jsem se nic nevyvést, ale hrozně jsme ztratili. No a teď tu chybu uděláme podruhé, obujeme mokré a ono to oschne.“ Martin Březík (měkký neřezaný slick): „Popravdě, chtěl jsem vyjet na mokrých, ale kluci se na mě tak nějak divně dívali, tak jsem nechtěl být za blázna a dal jsem tam měkkou jedenáctku. Zkusil jsem to. Na dvojce to byl očistec, nestíhaly stěrače a trochu se nám zamlžilo okno, ale výkon nebyl nejhorší. No a pak to fungovalo výborně, i když jsme měli velkou krizi a málem tam nechali půl auta. Ale ustáli jsme to a myslím, že dobré.“ Václav Kopáček: „Na poslední zkoušce jsem se nevešel do retardéru a dostali jsme pentli, takže nám Bříza odskočil. Druhá vložka byl ale očistec, měli jsme špatné obutí a byl to samý akvaplanink, takže jsem byl rád, že jsme nešli ven. Vyloženě jsme to projeli. Teď se musíme začít snažit.“ Robert Adolf: „Bylo to hodně těžké. Na Rožmitále padaly takové kroupy, že jsme nic neviděli. Na Kohoutu byla jezdecká chyba a diváci nás museli tahat z příkopu, bylo to výživné. Ale to je sport.“ Jaroslav Pešl: „To krupobití a nemokré pneumatiky nebyla ideální kombinace. Vycestovali jsme ven a nemohli najít cestu zpátky. Jsme rádi, že jsme tu a s celým autem.“ Martin Koči: „Bylo to velmi zajímavé. Ale jeli jsme určitě opatrně. Na té první padaly kroupy a byl to masakr, jaký jsem ještě nezažil. Na další zkoušku jsme hodně změkčili setup a jeli opatrněji. Dohnali jsme Růžičku, který měl nějaký problém s motorem, ale v zásadě to dnes nevypadá na nějaký větší souboj. Uvidíme podle časů, až budou, ale jede se nám suprově.“ Václav Dunovský: „Byli jsme v té skupince těch, kteří si to vyžrali asi ze všech nejvíc. Odjeli jsme na tvrdém sliku a na přejezdu k první vložce se spustila taková průtrž, jakou jsem už dlouho nezažil. Bylo to prostě šílené. Nechali jsme tam strašně moc času, na trojku jsem to tam málem třikrát zahodili, auto nejelo ani rovně. V jednom místě padaly kroupy tak hustě, že jsem neviděl ani před kapotu. Strašné.“ Jaroslaw Szeja: „Nevím co se stalo. Na startu erzety nám začal v autě smrdět benzín, museli jsme zastavit.“
První sekci uzavřela druhá nejkratší rychlostní zkouška letošní českokrumlovské rally, tedy Svince. Na novém okruhovém testu se opět s nejrychlejším časem předvedl Jan Kopecký, o pouhých pět desetin sekundy druhý byl opět Václav Pech. První dílčí pódiové umístění si na své konto připsal Jan Dohnal s Focusem WRC. Za čtvrtým Tidemandem dojel na RZ 4 na páté příčce Bisaha před Jakešem a Odložilíkem. V celkovém pořadí zůstala na čele v nezměněném pořadí trojice Kopecký, Pech, Tidemand, ale na čtvrtou příčku se na úkor Jakeše posunul Dohnal. V produkčních vozech vede Martin Březík před Václavem Kopáčkem, který trefil na RZ 4 retardér a obdržel penalizaci. Jaroslawa Szeju trápily technické problémy a polský pilot se tak hodně propadl a rally pro něj de facto skončila. Ve dvoukolkách je na čele pravděpodobně nadále Martin Koči, scházející časy u slovenského pilota mají na svědomí problémy s přímým spojením startu a cíle na některých RZ kvůli nepříznivým povětrnostním podmínkám. Všechny chybějící časy budou samozřejmě doplněny.
První průjezd nejdelší rychlostní zkouškou soutěže, tedy Kohoutem, zvládnul nejlépe opět Jan Kopecký, ale díky druhému času se na průběžnou druhou příčku průběžného celkového pořadí posunul Václav Pech před Pontuse Tidemanda. Na čtvrté příčce se udržel Miroslav Jakeš, pohoršili si naopak Jan Černý a Roman Odložilík, před které se probili Jan Dohnal a Martin Vlček. Pokles na třetí příčku v hodnocení třídy 3 zaznamenal Jaroslaw Szeja, na čele této třídy je aktuálně o tři desetiny vteřiny úřadující mistr Březík před Kopáčkem. V kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou havaroval Patrik Rujbr a test byl následně zrušen, jediné cílové časy tak figurovaly u Kočiho a Dunovského. Ze soutěže odstoupil kvůli prasklé poloose navrátilec na české tratě, Miroslav Janota s Porsche 997 GT3.
Druhá rychlostní zkouška byla z pohledu prvních čtyř míst absolutní klasifikace přesnou kopií úvodního testu, s výjimkou časových odstupů, když se za sebou opět seřadil čtyřlístek Kopecký, Tidemand, Pech a Jakeš. Pátý byl Roman Odložilík, který si zároveň polepšil na pátou příčku absolutně. Lídr Jan Kopecký navýšil svůj náskok o 9.5 sekundy na druhého jezdce škodovky Tidemanda, třetí Václav Pech je zpět o dalších 3.5 vteřiny. Se soutěží se nedobrovolně po havárii rozloučil norský mladík Petter Kristiansen. V produkčních vozech byl v proměnlivém počasí tentokrát nejrychlejší Polák Szeja před zlínským Březíkem a Václavem Kopáčkem. Otázkou je, co se dělo v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou. V cíli totiž chyběl nejen čas Patrika Rujbra, ale i Martina Kočiho a totální propad zaznamenal Václav Dunovský.
Jan Kopecký: „Jelo se dobře. Tahle zkouška je letos o malinko delší a cíl je v klidnějším místě, není to tak ucpané jako každoročně. Teď to bude klasický Krumlov, přehnaly se nějaké bouřky, tak uvidíme, kolik toho spadlo a pokusíme se s tím poprat.“ Pontus Tidemand: „Zkouška nám sedla, ale v cíli jsme viděli na tabuli špatný čas, nevím proč. Teď nás čekají klasické testy, těším se na ně. Bude to dobrý trénink.“ Jan Černý: „Líbilo se mi to, ale obuli jsme měkčí kola, asi to nebylo úplně dobře. Trochu jsem se toho bál, ale dobré. Teď uvidíme, co udělá počasí a snad dobře obujeme. Budeme se snažit.“ Václav Pech: „Bylo to oproti Klatovům úplně perfektní. Měl jsem z toho strach, tam jsme ztratili deset, ale teď jen dvě vteřiny za Honzou. Je to pecka. Začínám tomu pomalu přicházet na chuť, ale teď se opravdu bojím toho deště.“ Jan Dohnal: „Bylo to na rozehřátí, mezi těmi obrubníky bylo třeba jet spíš opatrně. Mám obavy, co udělá počasí, nechtěl bych chytit vodu na nejtvrdším sliku, to bych nechtěl zažít.“ Roman Odložilík: „Jeli jsme s měkkým nastavením na mokro, takže jsme to proklouzali, ale v pohodě. Bude to těžké, ale doufám, že využiju ten test na Vyškově. Snad ano.“ Miroslav Jakeš: „Bylo to jako každý rok, pro diváky a hlavně někde neurvat kolo. Pro nás dobré, poprvé s Marcelou v závodním tempu. Diktovala suprově, myslím, že to tak bude pokračovat. Na dalších zkouškách bude asi pršet, mám z toho trochu respekt.“ Karel Trněný: „Pustili nám Vlčáka těsně před auto, kroužili jsme za ním a asi nás to stálo nějaké vteřinky, ale to není podstatné, rozhodovat se bude až na dalších zkouškách. Bude to úplně o něčem jiném. Hrozně se těším, 'miluju' tohle počasí, kdy nevím, co se stane.“ Martin Vlček: „Startéři startují moc blízko za sebou, já startoval, když se řítil Karel. Potíže byly už na shakedownu. Ale jinak dobré, rozhodovat se bude až v lese.“ Petter Kristiansem: „Bylo to hodně těžké, ale snažil jsem se. Neriskoval jsem a auto se zdálo lepší než na shakedownu. Jsem spokojený, ale opravdové vložky teprve přijdou. Předpovědi slibují déšť, tak uvidíme.“ Vojtěch Štajf: „Máme nějaký problém. Rozsvítila se nám tu nějaká chyba, nevím co, možná turbo, auto prostě nejede. Nemám s tím zkušenost.“ Karel Trojan: „Vše bylo v pořádku a technika taky funguje, pomalu se rozjíždíme. Mám trošku 'větry' z počasí.“ Jarek Szeja: „Hodně zábavy, hodně bokem, prostě pro diváky. Skutečná rally začne teprve teď, už se na to těším. Pokud jde o počasí, ať prší, nebo ať je sucho, nic mezi, to nemám rád a můžeš vše prohrát bez vlastního přičinění.“ Martin Březík: „V pohodě, jen jeden větší smyk pro diváky. Máme zprávy, že minimálně od poloviny třetí zkoušky pršelo, tak možná obuju mokré. Uvidíme.“ Václav Kopáček: „Bylo to hlavně pro diváky. Dávali jsme si pozor, abysme neudělali gumu a čas nebyl nejhorší. Budeme se snažit tak nějak pokračovat.“ Josef Semerád: „Půl roku jsem v tom neseděl, tak jsme začali opatrně. Musím se do toho dostat. Teď bude trochu loterie s pneumatikami, ale těšíme se na to. Je to možná nejtěžší soutěž sezóny, záludná, ale pěkná.“ Jaroslav Pešl: „Jeli jsme pomalu, protože nám mechanici nalili málo benzínu. Tím pádem auto nejelo.“ Robert Adolf: „Pneumatiky byly dobré, ale nastoupili jsme do toho s nějak velkou vervou a trefili jsme pravým předním kolem obrubník.“ Ondřej Bisaha: „Nemyslím si, že bych měl nějak špatnou fyzičku, ale jsem udýchaný ještě skoro dvě minuty po dojetí erzety. Budeme si z předokolky zvykat dýl, než jsem si myslel.“ Tomáš Růžička: „Bylo to rychlé, ani si to nepamatuju. Ale kola máme všechny, takže zatím jsem spokojený.“ Martin Koči: „Užili jsme si to. Hned ze šotoliny jsme na asfaltu, bavíme se a užíváme si to. Je to super pocit. Krumlov je jedna z nejtěžších, ale zároveň nejhezčích rally v Čechách, svou roli sehraje tradičně asi i počasí. Takže vše je jak má být.“ Patrik Rujbr: „Byli jsme o tři desetiny vteřiny rychlejší než Martin, takže jsme spokojení. Nevím, co nás dál čeká, honí se tam mračna, tak uvidíme.“ Václav Dunovský: „Myslím, že se to povedlo. Vyvarovali jsme se chyb a neztratili, takže dobré. I my máme těžkou hlavu z počasí. Budeme to teď řešit, jsme nachystaní na vše. Bude to Krumlov, těžký jako vždycky, mazec.“ Miroslav Janota: „Po těch letech jsem měl hodně obav, jak to budeme zvládat. Tahle zkouška je ale tradiční, tak jsem si to užil. Teď se uvidí, jak to bude s vodou na Jánu a Rožmitále, tam se to bude rozdávat.“ Marcel Tuček: „Bylo to strašně nervózní. Nevím proč, ale nesedí mi to. Uvidíme, jaké bude počasí, tady svítí, tam je černo.“
Úvodní rychlostní zkouška 44. Rallye Český Krumlov se odehrála tradičně na výstavišti v Českých Budějovicích. Nejrychlejší čas si na své konto připsal Jan Kopecký s tovární Fabií R5, před týmovým kolegou Pontusem Tidemandem, o 2.3 sekundy třetí zde byl Václav Pech na Porsche 997 GT3. Čtvrtým nejrychlejším pilotem byl na RZ 1 Miroslav Jakeš před Martinem Vlčkem a Janem Černým, rovné tři vteřiny na Kopeckého na divácké zkoušce ztratil sedmý Roman Odložilík. Nejrychlejším produkčním vozem bylo Subaru Impreza Václava Kopáčka, který byl o 1.2 sekundy rychlejší Martina Březíka, třetí čas zajel Jakub Čapka s odstupem dalších osmi desetin vteřiny. Ve dvoukolkách porazil Patrik Rujbr o tři desetiny sekundy Martina Kočiho, rovnou vteřinu na Rujbra ztratil třetí Václav Dunovský.
Po vydařené Šumavě se kolotoč mistrovství České republiky v automobilových soutěžích posouvá jihovýchodněji na květnovou Rallye Český Krumlov. Průběh tradiční soutěže s centrem v historickém městě zapsaném na seznamu UNESCO můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ. -jav- ; -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|