www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 1. listopadu 2024, Svátek má Felix, zítra Památka zesnulých

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství České republiky v rally 2016

Více než hustý Český Krumlov

29. května 2016 • 11:00

Rallye Český Krumlov byla letos více než dobře hustá. Tahle soutěž je proslulá rychlými změnami počasí, ale to, co postihlo závodníky a i obyvatele v oblasti, to nepamatují ani ti největší pamětníci rallye nejen na jihu Čech. Hned v úvodu soutěže Jan Černý zariskoval s volbou pneumatik, když se kolem Českého Krumlova prohnala bouřka.

Jan Černý - Petr Černohorský (Škoda Fabia S2000) - Rallye Český Krumlov 2016

Na tvrdých pneumatikách do suchého počasí pak za deště a na blátě Jan Černý s Petrem Černohorským nabrali hned na prvních čtyřech rychlostních zkouškách citelnou časovou ztrátu. Dva poslední měřené úseky první etapy už posádka MOGUL Racing Teamu zvolila správné obutí, a podařilo se zajet dva třetí nejrychlejší časy. To znamenalo, že týmová Škoda Fabia S2000 byla ve výsledcích po první etapě na pátém místě s nevelkou ztrátou na stupně vítězů.

S odhodláním poprat se o nepříliš vzdálené třetí místo vyrazili v sobotu ráno Honza Černý s Petrem Černohorským na rychlostní zkoušky druhé etapy Rallye Český Krumlov a Honzu hned v úvodu etapy nepříjemně překvapila informace o zrušení prvního průjezdu RZ Malonty, na níž si dost věřil a podřídil tomu i nastavení podvozku a volbu pneumatik. Malonty ale v pátek večer zasáhlo extrémní krupobití, které razantně změnilo povrch rychlostní zkoušky, ale poškodilo i domy v sousedství rychlostní zkoušky. Na 12. RZ přišla navíc chyba a další časová ztráta. Do cíle Rallye Český Krumlov dojela posádka MOGUL Racing Teamu nakonec na osmém místě absolutně, což není výsledek, který by tým rozjásal. Tentokrát chybělo k lepšímu výsledku trochu toho závodnického štěstí, ale Jan Černý rozhodně neztrácí motivaci na to, rvát se se špičkou na další soutěži, kterou budou Rally Hustopeče.

Jan Černý, jezdec MOGUL Racing Teamu: „Risk s volbou pneumatik v první sekci nám nevyšel, a když jsme stáli na startu rychlostní zkoušky se suchými pneumatikami a stěrače nebraly vodu, nebylo mi do smíchu. Byla to jedna velká krizovka, ale snažil jsem se neztratit tolik času. Druhé průjezdy v první etapě vyšly dobře, ale trochu jsme bojovali s malým výkonem v nízkých zatáčkách a z některých vracáků jsem musel odjíždět přes spojku. Mrzelo mě zrušení průjezdu RZ Malonty, o kterém se rozhodlo až v sobotu ráno. Na tuhle zkoušku si věřím a chtěl jsem se tady pokusit snížit ztrátu, ale chápu rozhodnutí pořadatelů. Mohlo ale přijít dřív. Snažil jsem se pak tahat asi víc, než bylo nutné, a na Rožmberku jsem udělal chybu a spadli jsme na tři minuty do příkopu, ze kterého nás museli vyprostit diváci. Trvalo to déle, než by muselo, protože jsem po nárazu měl dojem, že jsme minimálně přišli o kolo, a běžel hlavně zastavovat další auto, aby do nás nevletělo. Autu nakonec nic moc nebylo a diváci, kteří se seběhli, nás rychle dostali ven a já jim za to moc děkuju. Zbytek soutěže už byl o dojetí a my znovu nevybrali správné pneumatiky a očekávali jsme více vody. Celkový výsledek není dobrý, ale vím, že můžeme být rychlí a jet se špičkou a v pátek večer jsme si to potvrdili. Díky moc Petrovi, celému týmu a našim partnerům MOGULu a Benzině za podporu, bez níž bychom jen těžko mohli startovat. V Hustopečích už to bude zase dobře hustý.“

Petr Eliáš
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist