Anketa
Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy?
|
Mistrovství světa 2016
Vozy Hyundai neprošly závěrečnou technickou po Sardínii
Tovární vozy Hyundai i20 WRC vítězného Thierry Neuvilla a čtvrtého Dani Sorda neprošly dnešní závěrečnou technickou přejímkou, která probíhala ihned po dokončení pro tým tak úspěšné Rally Italia Sardegna.
Základním problémem se ukázala obě zadní okna soutěžního vozu, které neodpovídají homologaci. Při následném vyšetřování se prokázalo, že tým v době homologace předváděl pouze prototyp zadních dveří ještě neosazený bezpečnostní pěnou a okny, na autě byly namontovány standardní dveře. Jakmile byly tyto nové dveře hotové (okna s jiným tvarem úchytu do dveří), neprovedl tým Hyundai Motorsport veškeré kroky k tomu, aby byla tato část správně zhomologována.
Zástupci týmu navíc potvrdili, že stejná okna používají již od začátku roku a na chybu se přišlo až nyní. Jak potvrdil FIA technický delegát, váhový rozdíl mezi homologovaným a použitými okny byl zanedbatelných 17 respektive 19 gramů. Sbor sportovních komisařů se rozhodl soutěžícímu Hyundai Motorsport N udělit finanční pokutu 50 000 euro.
-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentáře
infoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
Pluto, toto je pravidlo, ale jak bylo porušeno, když díl zůstal v Jihlavě, nikdy nebyl na auto namontován, zřejmě ani nikdy nebyl v místě soutěže a nikdo z oficiálů ho ani neviděl? to jim fakt stačil jeden E-mail s dotazem, jak postupovat, když se Prokopovcům zdá, že by plomba mohla bejt porušená? bývá obvyklé, že trestu předchází nějakej důkaz
27.2.2 Should identification marks (see Arts. 26.1.6 and 63) be affixed, it is the responsibility of the competitor to see that these are preserved intact from pre-rally scrutineering until the end of the rally or until it will be allowed by these regulations to cut the seals. Should they be missing, this will be reported to the Stewards.
64.5.1 Transmissions and turbochargers must remain sealed until the end of the last rally of the link (except with approval from the FIA Technical delegate).
If the seals are found to be destroyed without the written approval of the FIA Technical delegate, a 5-minute penalty will be imposed by the Stewards at the next rally.
pořád z toho nejsem moudrej, chápu to tak, že Prokopovci se přiznali k tomu, že mají doma díly s porušenou plombou, ale ne k tomu, že ty díly použili, ani k tomu, že by je sebou vůbec na závody přivezli, takže kde je to porušení pravidel?
To v tom dokumentu napsané není. Co měla FIA dělat, když se jim sami písemně přiznali, že porušili pravidla (v Portugalsku, ne na Sardinii)?
lubos: malinko v tom plavu, ale mám pocit, že Prokop nahlásil poškození plomby u dílu, kterej je v Jihlavě, na dílech použitých na Sardinii plomby byly OK, takže pokud se nepletu, o jaké výhodě je tu řeč?
PS: pokud jsem ulítnul v překladu, tak se rád omluvím
ajaj: penalizace pro prokopa je lumpárna proč? Tým pravidla jednoznačně porušil.
Pokuta pro Hyundai vypadá brutálně, ale jsem si celkem jistý, že Hyundai ji bere všemi deseti místo aby třeba kvůli penalizaci přišel o vítězství. Ono to pro ně zas tak moc peněz není.
To, že jsou homologace dovedená až do absurdna je fakt, ale za to si automobilky můžou samy, protože tomu tak je především kvůli nim, aby si soukromníci nevyráběli svoje díly...
Prokop získal výhodu použitím nového dílu (nových dílů). A určitě nebudu sám, kterému to "vadí", ale nezbývá než to přijmout. V tomto případě se domnívám, že výhodu jezdec nezískal a výše pokuty je neadekvátní (podotýkám: nejsem fanda Hyundai). Za administrativní pochybení (nadneseně řečeno) takto sejmout tým je pecka (dá se souhlasit i se slovem lumpárna).
tak a teď, co je větší lumpárna, takováhle pokuta, nebo penalizace u Prokopa?
|
|