www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství­ světa 2016

MS 2017 s jednotným dodavatelem pneumatik?

7. července 2016 • 23:30

Není to tak dávno, co v mistrovství světa působilo italské Pirelli coby exkluzivní dodavatel pneumatik pro soutěžní posádky. Po skončení tříletého kontraktu se šampionát opět otevřel i pro další značky, což kvitoval a využil jak francouzský Michelin, tak nový a ambiciózní DMack s čínsko-britskými kořeny. Nyní ovšem reálně hrozí, že další pneumatikový boom FIA zarazí – je to jedno z aktuálních témat pro sezonu 2017.

Mezi továrními týmy sice pravidelně padá volba na francouzské gumy, nicméně Pirelli a DMack jsou v šampionátu hodně aktivní. Zejména ještě stále nová značka, která se rychle dotahuje výkonností svých pneumatik na konkurenci, se ve světovém šampionátu opravdu činí. Kromě značkového poháru s Fordy Fiesta R2T už několik let také nasazuje několik posádek do seriálu WRC2 a letos poprvé naskočila s komplexním programem do nejvyšší ligy s vozem WRC. Právě na zatím poslední rally v Polsku měl jezdec DMacku Ott Tänak senzačně našlápnuto k premiérovému vítězství jak pro sebe, tak pro DMack. Je otázkou, co by z těchto aktivit zbylo a kolik posádek by z MS zmizelo, pokud by DMack přišel o své hlavní působiště. Promotér šampionátu Olivier Ciesla říká, že bude rozhodnuto už brzo. „Je to otázka, nad kterou přemýšlíme několik posledních měsíců. Vidíme přínosy i zápory, ale rozhodnutí přijde brzo, zhruba do měsíce.“

Šéf Volkswagen Motorsportu Jost Capito má jasno. Nechal by pole i nadále otevřené. „Myslím, že by to bylo špatně. V tuto chvíli v rally máme Michelin, Pirelli a DMack a pro všechny je to dobrá a zdravá soutěž. Některé pneumatiky jsou dobré na té rally, jiné zase na oné, je to vítaná proměnná ve výsledcích. Myslím, že současný stav je perfektní,“ říká Capito.

Richard Millener z M-Sportu to nevidí tak jednoznačně, přesto se rovněž spíše kloní k zachování současného stavu. „Jednotný dodavatel gum má své plusy i mínusy. Díky někdejší exkluzivitě mohlo Pirelli zorganizovat projekty jako Pirelli Star Driver, které pomohly některým jezdcům v jejich další kariéře. I tentokrát by to mohlo šampionát zatraktivnit a posílit podobným způsobem. Na druhou stranu bez konkurence mezi pneumatikáři bychom neviděli dramata jako nyní v Polsku. DMack do šampionátu dává opravdu hodně energie a prostředků, stačí se rozhlédnout po servisní zóně. To by mohlo s jednotným dodavatelem skončit. Osobně, po dojmech z Polské rally, se přikláním k zachování otevřené soutěže,“ přemítá Millener.

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist