www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. března 2024, Svátek má Taťána, zítra Arnošt

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Rallysprint Série 2016

Vlčákova dvojnásobná oslava

21. října 2016 • 16:00

Vlčáka loni na vsetínském sprintu vyhnal z vozu banální problém s elektronikou, který ho připravil nejen o dvě minuty, ale především o veškeré šance na celoroční triumf v Poháru 2+. Syndrom domácího prohrávání je však už snad definitivně zapomenut a po úspěchu na Valašce i Barumce zabodoval tandem Martin Vlček – Jindřiška Žáková také na svojí třetí letošní domácí soutěži - Bonver-Partr rally Vsetín.

Martin Vlček - Jindřiška Žáková (Ford Fiesta R5) - Bonver-Partr Rally Vsetín 2016

Lépe to dopadnout nemohlo – posádka Svarmetal Motorsportu vyhrála polovinu rychlostních testů a na cílové rampě si premiérově připila vítězným šampaňským. „Na závěr sezony jsme si udělali radost. Co k tomu dodat, domácí závod se povedl a z našeho závodění mám dobrý pocit. Jsem o to radši, že s Jindřiškou jsme získali první společné prvenství,“ upozornil Martin, který na nejvyšším stupínku stál podruhé v životě. Předtím se mu to podařilo na Valašské rally 2013, kde ho ke zlatému věnci navigoval Richard Lasevič.

Vsetínský sprint neměl jasného favorita, což potvrdily hned výsledky úvodní „erzety“, kde se první pětice posádek srovnala do rozdílu tří sekund. Od druhé rychlostní zkoušky až do konce ale soutěž poznala jediného lídra. „Jindřiška udělala před závodem propočet bodů a bylo jasné, že vzhledem k chybějícím soupeřům ve startovním poli se nemusíme nijak zásadně honit. Lákavá ovšem byla prémie v Pirelli poháru a možnost získat absolutní vítězství v Poháru P2+. Nakonec tedy padlo rozhodnutí, že se nebudeme nijak zdržovat a zabereme,“ prozradil předstartovní taktiku „Vlčák“. Jak ukázaly dosahované časy, s naplněním plánu neměla posádka nejmenší problémy a v týmovém zázemí mohla panovat dobrá nálada. Snad jen volba pneumatik na úvodní sekci nebyla úplně stoprocentní. „Zvolili jsme měkkou směs a auto bylo pořád v powerslidu. Neměl jsem úplně důvěru, vyžadovalo to jezdecký styl, na který nejsem zvyklý. Na další rundu obouváme tvrdší kola a snad už se nebudeme bát,“ doufal Martin.

Právě prostřední sekce se čtyřmi rychlostními zkouškami byla pro úspěch Martina s Jindřiškou klíčová. Svůj náskok zvýšili na rovných deset sekund a navzdory podivným zvukům ze zadní nápravy udrželi vedení až do konce. Při neúčasti dosud vedoucího Romana Odložilíka a při pravidelném získávání medailí na všech odjetých soutěžích to pro smíšenou posádku v kokpitu Fordu Fiesta R5 znamenalo nejen vítězství na vsetínském sprintu, ale také celoroční triumf v Poháru 2+. „V závěru jsme s ohledem na techniku museli jet hlavou a potvrdilo se, že používání hlavy do rally jednoznačně patří,“ neskrýval spokojenost Martin. Jindřiška jeho slova doplnila: „Loňský rok jsme si na tomto závodě vybrali smůlu a já doufala, že se to nebude opakovat, protože šance na výhru v celoročním hodnocení P2+ byla veliká. Tratě tohoto závodu jsou velice pěkné, ale i dost těžké jak pro řidiče, tak i pro spolujezdce na čtení. Při druhém průjezdu Trojákem se jelo už tak rychle, že jsem se nestíhala ani nadechovat při čtení rozpisu. Celkově to byl závod, který jsme si náramně užívali, jeli jsme tempo, které nám vyhovovalo a nijak jsme neriskovali. Lepší závěr sezóny jsme si ani nemohli přát,“ dodala spolujezdkyně letošní nejrychlejší čtyřkolky na tratích jednodenních soutěží.

Program Svarmetal Motorsportu tradičně zahrnuje i vybrané exhibiční akce v závěru sezony. Jinak by tomu nemělo být ani letos, o přesných plánech Vás budeme informovat již brzy prostřednictvím týmového facebooku.

Jiří Dokulil
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist