www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 4. května 2024, Svátek má Květoslav, zítra Klaudie

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství Evropy 2016

Freddy Loix ukončil profesionální kariéru

14. listopadu 2016 • 16:00

Jeden z nejúspěšnějších jezdců belgické soutěžácké historie Freddy Loix dnes na tiskové konferenci potvrdil, že končí s kariérou profesionálního soutěžního jezdce.

Freddy Loix - Barum Czech Rally Zlín 2011

„Po sedmadvaceti letech s rally je čas na něco jiného. Možná se ještě na některých soutěžích svezu pro zábavu, ale moje profesionální kariéra je u konce,“ řekl na dnešní tiskové konferenci Freddy Loix. K tomuto rozhodnutí vedla také nabídka od jednoho z jeho sponzorů stát se součástí marketingu u belgických dealerů Volkswagen Group.

„Velcí šampioni vědi, kdy je pravý čas, aby skončili. Freddy neskončil proto, že by již nebyl konkurenceschopný, ale chce končit na vrcholu. Společně s Freddym jsme dosáhli všech cílů, které jsme si stanovili,“ řekl Vincentr Struye, komunikační manažer Škoda Belgium.

Freddy Loix - Johan Gitsels (Škoda Fabia R5) - Kenotek Ypres Rally 2016

Freddy Loix vstoupil do automobilových soutěží v roce 1990, čeští fanoušci jej poprvé významněji zaznamenali v roce 1993, kdy se stal součástí Marlboro World Championship Teamu a za volantem Opelu Astra GSi bojoval o titul v F2 proti českým posádkám s Favority. I díky spolupráci s tabákovou společností Marlboro se pak dostal ke startům s Toyotou Celica GT-Four v MS a posléze i Corollou WRC. V následujících letech se v rámci mistrovství světa stal továrním jezdcem Mitsubishi, Hyundaie či Peugeotu. Po konci Peugeotu v MS přichází krátká pauza, kdy se spojil s belgickým importérem Volkswagenu a spolupracoval na vývoji a provozu Volkswagenu Polo S2000. Oživení jeho kariéry přišlo s nástupem seriálu IRC, kde dostal možnost startů nejdříve s privátním Fiatem Grande Punto Abarth S2000 Pietera Tsjoena, pak však přišly úspěšné sezóny s Peugeotem 207 S2000 v barvách Peugeot Teamu Benelux. Na sklonku kariéry pak přichází asi nejúspěšnější spojení - se značkou Škoda. Nejen, že startoval v barvách Škody Motorsport a belgického importéra v seriálu IRC či domácím mistrovství, výraznou měrou se podílel i na vývoji speciálů Fabia S2000 a Fabia R5. V posledních čtyřech letech nenašel přemožitele v belgickém mistrovství a legendární Rally Ypres vyhrál dokonce jedenáctkrát.

Dnes se definitivně uzavřela jeho bohatá soutěžácká kariéra. „Z rally ale úplně neodejdu, existuje ještě jeden projekt, který je blízký mému srdci. Chtěl bych do rally uvést a koučovat mladého pilota. Ve svém životě jsem měl hodně štěstí na lidi. Rally mě hodně dalo a tak bych jí rád vrátil něco zpět,“ dodal závěrem šestačtyřicetiletý pilot.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist