www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 30. dubna 2025, Svátek má Blahoslav, zítra Svátek práce |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články |
Mistrovství světa 2016Toyota oficiálně zpět v rally, tým kompletně sází na FinskoPo Hyundai a M-Sport je dalším oficiálně představeným týmem pro MS 2017 japonský Toyota Gazoo Racing. Toyota se do nejvyšší ligy rallysportu vrací poprvé od roku 1999, kdy s tehdejší Corollou WRC završila úspěšné období spojené s německou filiálkou Toyota Team Europe vedenou legendárním Ove Anderssonem. Také nástupnická společnost TMG stále sídlící v Kolíně nad Rýnem stála na počátku aktuálního comebacku značky do MS – v roce 2014 v jejích dílnách vznikl první prototyp Yarisu WRC, pomocí něhož se japonské vedení formy nechalo postupně přesvědčit k odsouhlasení nového rallyového programu. Později však do hry vstoupil čtyřnásobný mistr světa Tommi Mäkinen, který v Japonsku loboval tak dlouho, až celý projekt přešel z Německa pod finská křídla. Finální Yaris WRC má za základ stejný výchozí typ, oproti německému vozu je však „nakreslený“ zcela od nuly a od TMG je převzatý pouze motor. Dlouhou dobu se spekulovalo o jezdecké sestavě Toyoty pro MS 2017. Zpožděný vývoj a stavba prvních prototypů, stejně jako nepříliš přesvědčivé výkony vozu v úvodních fázích testů příliš jezdců nelákaly, situace se však zlomila v momentě, kdy Volkswagen oznámil odchod z mistrovství světa a vzduchem zároveň začaly létat astronomické částky, které bylo japonské vedení ochotno zaplatit za jezdecké služby. V hledáčku byl Sébastien Ogier, který vůz také nedávno testoval, ten však nakonec kývl konkurenčnímu M-Sportu. Už dříve zaangažovaného Juha Hänninena, který se v průběhu roku podílel na testech Yarisu, tedy nakonec doplní jiný bývalý jezdec VW, a to Jari-Matti Latvala. „Zahájil jsem svou soutěžáckou kariéru před patnácti lety ve voze Toyota Corolla GT, o dva roky později jsem jel poprvé se speciálem WRC a byla to opět Toyota Corolla. I díky tomu se cítím, že se vracím domů. Jsem rád, že jsem u začátků návratu Toyoty do MS a věřím, že společně získáme spoustu vítězství,“ řekl Jari-Matti Latvala. Třetím jezdcem do party, kterého Toyota ulovila, je dlouholetý jezdec Škody Motorsport a aktuální mistr WRC2 Esapekka Lappi. Ten měl původně působit v roli týmové dvojky, situace s Volkswagenem ale celou situaci změnila. V týmu bude fungovat jako testovací a vývojový jezdec s tím, že se předpokládá jeho nasazení v průběhu sezóny se třetím vozem Toyoty. Bizardní je, že právě Lappi byl ještě nedávno „vychováván“ ve Škodě coby budoucí jezdec pro Polo WRC… Z továrních týmů, které avizovaly účast v MS 2017, už na oficiální představení čeká pouze Citroën. Ten už svou jezdeckou sestavu nějaký čas zná, zbývá tedy ukázat světu finální podobu nové cé-trojky. A poslední tajenkou zůstává, zda se Volkswagen přece jen uvolí k propůjčení evolučního Pola WRC některému soukromému týmu. -hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|