www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. dubna 2024, Svátek má Valérie, zítra Rostislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Ostatní soutěže 2017

APRC v Malajsii: Druhé vítězství pro Ole Christiana Veibyho

16. srpna 2017 • 09:40

Třetí kolo letošního ročníku FIA Asijsko-pacifického šampionátu (APRC) – Malajsijská rally International Rally of Johor (11.–13. srpna 2017) – bylo víceméně rozhodnuté již ve druhé speciální zkoušce, v níž Gaurav Gill se spolujezdcem Stéphanem Prévotem (IND/B) týmu MRF ŠKODA trefili pařez a poškodili řízení svého vozu ŠKODA FABIA R5. Ztratili tak mnoho času, a tím i šanci na vítězství. Od tohoto okamžiku jejich týmoví kolegové Ole Christian Veiby a Stig Rune Skjaermoen (N/N), i když na nepředvídatelném povrchu dvakrát vyjeli z trati, převzali vedení a udrželi ho až do cíle. Dvojice sympatických Norů tak zvětšila své vedení v celkovém žebříčku a pouhé dva závody před koncem sezóny se zdá, že vítězem APRC bude jezdec týmu ŠKODA. Český výrobce je také v nejlepší pozici pro zisk titulu mezi výrobci. Od roku 2012 vítěz tohoto šampionátu vždy řídil vůz ŠKODA.

Ole Christian Veiby - Stig Rune Skjaermoen (Škoda Fabia R5) - Rally of Johor 2017

Měnící se počasí a nevyzpytatelné dešťové přeháňky spolu s přímým sluncem vytvořily na 13 rychlostních zkouškách (jedna byla z důvodu nesjízdného povrchu zrušena) zcela nepředvídatelné podmínky. Nováček týmu ŠKODA Ole Christian Veiby vše vystihl ještě před startem: „Toto je bezpochyby jedna z nejnáročnějších rally, které se účastním.“

Během úvodní zkoušky v pátek večer na závodním okruhu Johor zajel nejrychlejší čas Gaurav Gill s vozem MRF ŠKODA FABIA R5 před svým týmovým kolegou O. C. Veibym, a zajistil si tak vedení. Když druhý den rally začala na zkouškách na palmové plantáži Tai Tak, byl Veiby v mezičase 20 sekund za Gillem. „Mírně jsem trefil strom a následně jsem byl opět mimo trať. Je velmi těžké správně odhadnout míru přilnavosti. Ještě nikdy jsem nejel v tak náročných podmínkách,“ komentoval své působení mladý Nor. I když ztratil nějaký čas, byl na konci této rychlostní zkoušky nejrychlejší a udržel si vedení přes jednu minutu před jezdcem Mitsubishi Jarim Ketemaaem z Finska.

V polovině této zkoušky byl Gaurav Gill nejrychlejší, ale poté taktéž opustil zablácenou trať. „Trefil jsem pařez, který nebyl vidět. Byla to jednoznačně jezdecká chyba,“ bilancoval v cíli úřadující šampion APRC. Ohnul spojovací tyč řízení svého vozu ŠKODA FABIA R5, která se na konci zkoušky během dotankovávání zlomila. V tomto okamžiku Gill dokázal, že je nejenom rychlý jezdec, ale také zručný mechanik. Poškozený díl vyměnil, následně inkasoval penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly, ale udržel se v soutěži. Na konci po deseti nejrychlejších časech ze 13 zkoušek se po mimořádně rychlé jízdě posunul na druhou pozici. Jeho týmový kolega O. C. Veiby také prokázal mimořádné schopnosti a díky chytré a rychlé jízdě slavil vítězství. „Jsem nadšený z výkonu O. C. Veibyho a také z návratu Gaurava Gilla do rally. Nyní ŠKODA zvětšila svůj náskok v hodnocení výrobců a naši jezdci jsou v komfortním vedení šampionátu,“ dodává šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek.

-pr-
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist