www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 30. dubna 2024, Svátek má Blahoslav, zítra Svátek práce

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

TrueCam MČR v rally 2017

Kopecký pošesté vítězem Barum rally (+OHLASY)

27. srpna 2017 • 15:40

Vrchol české soutěžácké scény je tady. V pátek ve večerních hodinách odstartoval šestačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín tradiční noční městskou rychlostní zkouškou. Průběh celé soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Kajetan Kajetanowicz - Jaroslaw baran (Ford Fiesta R5), Barum Czech Rally Zlín 2016

Výsledky Barum Czech Rally Zlín ON LINE --- Výsledky Star Rally Historic --- Základní informace o Barum Czech Rally Zlín --- Diskuze k Barum Czech Rally Zlín

- - - - - - - - - - - - - - - - 2. etapa - - - - - - - - - - - - - - - -

Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem na Škodě Fabia R5 se stali vítězi 47. Barum Czech Rally Zlín 2017. Zaslouženou druhou příčku vybojovali Alexej Lukjaňuk a Alexej Arnautov, na třetím místě po mohutném finiši nakonec skončili Roman Kresta s Petrem Starým.

Pavel Valoušek: „Asi pět kilometrů před cílem poslední RZ jsme udělali defekt, ale dojeli jsme. Perfektní závod.“

Martin Koči: „Měl jsem vysoké ambice, byla tu obrovská konkurence, jsem rád za účast.“

Kajetan Kajetanowicz: „Jsem rád za dnešní etapu. Je to velmi náročná rally především psychicky, nicméně mám body do ERC. Zamiloval jsem si tuto rally a rád se sem vrátím.“

Jan Černý: „Velká škoda defektu, co jsme dnes měli. Alespoň jsme dojeli do cíle.“

Tomáš Kostka: „Jsme v cíli, nakonec čtvrtí. Co se dá dělat, Roman Kresta tu poslední erzetu neskutečně zatáhl.“

Roman Kresta: „Asi jsem blázen, prostě jsem zatáhl a vyšlo to. Neskutečně jsem si barumku užil, fanoušci jsou fantastičtí.“

Marijan Griebel: „Jsme rád, že jsme vyhráli mezi juniory. Mám teď dostatečný bodový náskok, snad to udržím do konce celého seriálu.“

Alexej Lukjaňuk: „Nejsem spokojený, jsem totiž pouze druhý. Zkusíme se co nejlépe připravit na příští ročník a já se budu snažit se nezranit.“

Jan Kopecký: „Klobouk dolů před Lukjaňukem, jak jel. Měl problém s brzdami a ukázal zkušenosti. První den byl velmi těžký, kdy jsme se naháněli. Potom ale udělal Alexej chybu a poodjeli jsme mu.“

Bruno Magalhães: „Druhý průjezd byl zase o něco lepší, a pokud se někdy tato rally pojede ve stejném čase, tak se zase rád vrátím. Jsem rád, že mám body do ERC.“

Roman Odložilík: „Šílená trať, ale jsme spokojeni. Byla to pro mě poslední barumka, jsem spokojený s výsledkem.“

Bryan Bouffier: „Chtěl jsem trochu lepší umístění než desáté, ale tak to tady prostě chodí. Rád se někdy vrátím zpět.“

Josh Moffett: „Byla to velice obtížná rally, ale když se nám dařilo, tak jsme si to naprosto užívali. Měli jsme mnoho problémů v průběhu rally, nicméně je to zážitek tady startovat.“

Murat Bostanci: „Nejsem spokojený, protože jsme nejeli dostatečně rychle. Budeme se snažit do dalších závodů na tom zapracovat, rád se sem vrátím.“

Jaromír Tarabus: „Jsme v cíli, užili jsme si to. Mohlo to být lepší, ale i horší. Dnešní etapa výborná, jenom nám kapala voda.“

Antonín Tlusťák: „Mohlo to být o malinko lepší, ale přežili jsme to. Neměli jsme žádný výrazný problém, jenom nějaké pomalé defekty. Škoda, že jsme neudrželi za sebou Míru Tatabuse, ale je hlavní, že jsme v cíli.“

Martin Vlček: „Udělali jsme defekt, pokazili poloosu, málem jsme si rozbili hubu. Letošní ročník byl extrémně těžký, buďme rádi, že jsme v cíli. Letos extrémně těžké, to jsem ještě nezažil. Jede tady prvních dvacet Evropanů, kteří jsou odhodlaní zahynout na těch cestách.“

Aleks Zawada: „Vyhráli jsme kategorii juniorů. Je to náročná rally, děkuji všem, kteří mi pomohli tu rally dokončit.“

Miroslav Jakeš: „Nejhorší barumka. V pátek pro nás skončila, včera jsme kvůli technickým problémům vůbec nevyjeli. Dnes jsme tedy jeli, ale nebaví vás to, když jedete jenom tak.“

Tomáš Kurka: „Právem je tato soutěž zapsaná do Mistrovství Evropy. Rád jsem se tohoto závodu účastnil, úspěšně jsme jej zvládli i s uspokojivým výsledkem. Každý dojezd do cíle Barum Rally je ceněný.“

RZ 12 - Košíky (22.09 km)

Václav Pech - Petr Uhel, Ford Fiesta R5 - BCRZ 2017, foto: D.Benych

Na nevyzpytatelné Košíky už bohužel nedojel Václav Pech, který zůstal stát s prázdnou pneumatikou bez možnosti výměny na přejezdu k rychlostnímu testu. Na třetí místo se tak posunul Tomáš Kostka před Romanem Krestou.

Nejrychlejší byl za řekou Moravou opět Jan Kopecký, za ním byli v těsném odstupu seřazeni Kostka, Lukjaňuk a Kresta.

Kromě Pecha ostoupil také průběžně druhý ve třídě 3, tedy zlínský Jan Jelínek (převodovka), vedoucí Březík má k dispozici náskok více než jedné a půl minuty. Status qou oproti tomu zůstal zachován na čele kategorie 2WD.

RZ 11 - Pindula (17.32 km)

První průjezd populární Pindulou patřil pilotům písmene K, tedy Kopeckému, Kostkovi a Krestovi. Trojice Fabií R5 se vešla do 2.6 vteřiny, čtvrtý Alexej Lukjaňuk s Fiestou R5 ztratil na Kopeckého 5.3 sekundy.

S problémy, respektive s defektem a poškozeným zadkem svého vozu, dokončil RZ 11 s pátým časem Václav Pech. Výměna kola za RZ se pak neobešla bez dalších potíží, uvidíme, nakolik to poznamená Pechův čas na poslední RZ sekce.

Až desátý dílčí čas na Pindule a ztráta deseti vteřin znamenala pokles Marijana Griebela na šesté místo, o příčku si tak polepšili aktuálně čtvrtý Tomáš Kostka a pátý Roman Kresta.

Za první desítkou se vrátil Gryazin před Magalhaese, Bryan Bouffier podle očekávání přeskočil Romana Odložilíka.

Ve dvoukolkách se podle očekávání změnila situace na třetím místě, kam se posunul Filip Mareš, naopak v produkčních autech se pořadí nezměnilo, pouze Martin Březík ještě navýšil svůj náskok a ráno se navrátivší Václav Kopáček opět odstoupil.

RZ 10 - Maják (8.15 km)

Druhou etapu letošní 47. Barum Czech Rally Zlín zahájila polookruhová zkouška na okraji Zlína. První Maják se stal kořistí Jana Kopeckého, který byl rychlejší o 3.6 sekundy než druhý Alexej Lukjaňuk , třetí čas si připsal Marijan Griebel.

Lukjaňuk si v cíli stěžoval na bolest nohou, evidentně si po včerejší náročné etapě, kdy už odpoledne a večer na přejezdových sekcích řídil Fiestu R5 jeho spolujezdec Alexej Arnautov, příliš neodpočinul.

S úsměvem naopak komentoval pomalejší ranní probuzení Roman Kresta, v celkovém pořadí jej o jednu příčku přeskočil jeho švagr Tomáš Kostka. V první desítce se žádné dramatické změny neodehrály, těsně za její hranicí si na jedenáctou pozici polepšil Bruno Magalhaes na úkor mladého Nikolaje Gryazina.

V 2WD absolutně vede stále Aleks Zawada, 45 vteřin ztrácí druhý Egon Smékal a na třetího Juliana Wagnera se už dotahuje Filip Mareš. Nejlepší čas na RZ 10 v této kategorii zajel Simon Wagner.

Ve třídě 3 kontroluje situaci Martin Březík, v souboji o druhou příčku je na tom stále lépe Jan Jelínek před Jaroslavem Pešlem. Zloušku vyhrál navrátilec v Rally 2, Václav Kopáček.

- - - - - - - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - - - - - - -

RZ 9 - Březová (6.54 km)

Závěrečnou sobotní rychlostní zkoušku Alexej Lukjaňuk s minimálním odstupem před Janem Kopeckým a Václavem Pechem. Do závěrečného dne tak nastoupí v pozici lídra obhájce loňského vítězství na tovární Škodě Fabii R5.

Noční slušovický test nic nezměnil na pořadí na prvních šesti příčkách absolutní klasifikace 47. Barum Czech Rally Zlín, v první desítce si pouze prohodili své pozice Jan Černý a Kajetan Kajetanowicz, když příbramský pilot postoupil na sedmé místo na úkor Poláka.

Do třetí desítky srazil defekt Španěla Suáreze na Peugeotu 208 T16, na jedenáctou příčku naopak postoupil Nikolaj Gryazin.

Ve dvoukolkách si na závr dne spravil nejlepším časem náladu Simon Wagner, na čele nicméně zůstává Aleks Zawada.

RZ 8 - Troják (22.87 km)

Další dvě vteřiny přidal na Trojáku ke svému vedení Jan Kopecký na Alexeje Lukjaňuka, třetí čas zajel Roman Kresta před Václavem Pechem, Tomášem Kostkou a Marijanem Griebelem.

Defekt v polovině zkoušky vyřadil z boje o přední příčky Bryanna Bouffiera, francouzský pilot pravděpodobně trefil stejnou díru v silinici, jako řada dalších posádek a následně musel měnit kolo.

Na pořadí první trojice se tak nic nezměnilo, ale na průběžné čtvrté místo se za Kopeckého, Lukjaňuka, který se ještě nezotavil ze všech zranění, a Pecha posunul Griebel, na pátou příčku si polepšil Kresta. Tomáš Kostka zůstal na šesté pozici.

Obrovskou smůlu měl vojtěch Štajf, jehož Fabia R5 kompletně shořela na přejezdu mezi RZ, cíl etapy dnes neuvidí Albert von Thurn und Taxis.

Výsledky dvoukolek notně zamíchaly defekty v polovině zkoušky, tedy stejná díra, kterou trefil Bouffier či Polák Habaj. Levé přední kolo poškodil mj. Filip Mareš, Simon Wagner i Chris Ingram, o štěstí hovořil Aleks Zawada, který jen poničil ráfek. Zawada se tak posunul do vedení kategorie, druhý je Egon Smékal před zlínským debutantem Julianem Wagnerem, Mareš je čtvrtý.

Ve třídě 3 má po další nejrychlejší čas lídr Martin Březík více než minutový náskok na Jaroslava Pešla, třetí Jan Jelínek na druhou příčku ztrácí ale pouhé čtyři desetiny vteřiny. Problémy s kardanem zastavily Martina Šikla, Petr Hrobský havaroval.

RZ 7 - Semetín (11.55 km)

Jan Kopecký byl na druhém průjezdu Semetínem nejrychlejším jezdcem před Marijanem Griebelem, který tak pokračuje v kvalitním výkonu. Třetí čas patřil Václavu Pechovi před Bryanem Bouffierem, za pátým Romanem Krestou figuroval v cíli Alexej Lukjaňuk.

Kopecký tak nyní disponuje relativně solidním náskokem patnácti vteřin před ruským jezdcem, kterého přibrzdily problémy s posilovačem řízení. Václav Pech drží stále po zásluze třetí pozici absolutně, ale musí se neustále mít na pozoru před čtvrtým Bouffierem.

Marijan Griebel se posunul na pátou pozici před Tomáše Kostku, stejně tak jako sedmý Roman Kresta přeskočil týmového kolegu Jana Černého a také evropského šampiona Kajetanowicze.

Alexej Lukjaňuk: „Byla to dobrá jízda, ovšem po dlouhé rovině mi přestal fungovat posilovač řízení a musel jsem zastavit a znovu nastartovat motor. Dost jsme tím ztratili.“

Jan Kopecký: „Teď to byla čistá jízda, o hodně lepší.“

Václav Pech: „Byla to bláznivá zkouška.“

Bryan Bouffier: „Ano, z mého pohledu je vše OK. Neměl jsem úplně jistotu, ale zvládli jsme to.“

Jaromír Tarabus: „Na brzdy jsme dostali defekt, nevím, jak dlouho jsme s tím jeli, 8 kilometrů, možná víc.“

RZ 6 - Biskupice (8.85 km)

Druhé Biskupice vyšly stejně jako ráno nejlépe Janu Kopeckému, druhý čas si na své konto připsal Roman Kresta před Bryanem Bouffierem, kterého těsně následovali Jan Černý a Martin Koči s Tomášem Kostkou.

Alexej Lukjaňuk si krátce po startu zkoušky 'střihnul' hodiny, jeho ztráta 5.6 vteřiny na Kopeckého tak znamená navýšení náskoku českého lídra rally na 6.7 sekundy.

Na pátou pozici se vrátil Tomáš Kostka před Marijana Griebela, ovšem mezi šestým Griebelem a devátým Krestou je rozdíl necelých tří vteřin, přičemž právě Kresta je aktuálně mužem, který by si mohl po druhém Semetíně polepšit o uvedené tři příčky.

V pokračující přetahované o desátou příčku se lépe vedlo Martinu Kočimu, po RZ 6 je slovenský reprezentant před Pavlem Valouškem o šest desetin sekundy.

Defekt zpomalil Jaroslawa Szeju, mnohem hůře však dopadli Miroslav Jakeš, který musel zastavit kvůli stávkující technice a Ondřej Bisaha, který se svou Fiestou R5 havaroval.

Mezi dvoukolkami nedošlo k žádné výrazné změně, tentokrát nejrychlejší čas zajel Nor Sindre Furuseth, o dvě desetiny vteřiny před Filipem Marešem, za nímž se seřadili na RZ 7 Zawada, Smékal a Ingram.

Ve třídě 3 navýšil náskok na druhého Jana Jelínka vedoucí Martin Březík, třetí Jaroslav Pešl tentokrát poněkud zaostal.

Alexej Lukjaňuk: „Je to dobré, místy děsivé, byli jsme opatrní, abysme nevyrobili nějakou chybu. V první zatáčce jsem udělal hodiny.“

Václav Pech: „Jedna chyba zase, zajel jsem do jedné odbočky. Snažil jsem se hodně tlačit, ale měli bychom trochu zvolnit.“

Jan Černý: „Snažím se získat maximum bodů. Něco jsme upravili na autě, ale teď je to tajné.“

Martin Koči: „Bylo to docela dobré. Udělal jsem pár chybiček, ale neztratili jsme moc času.“

José Antonio Suarez: „Na přechozí zkoušce jsme měli defekt, ale nic jsem netrefil. Ráno jsem měl štěstí, škrtnul jsem o strom, ale teď mi chybělo.“

RZ 5 - Březová (7.50 km)

První Slušovice vyzněly nejlépe pro Lukjaňuka, o druhý nejlepší čas se se ztrátou pouhých osmi desetin sekundy podělili Jan Kopecký a Václav Pech. Čtvrtý čas vybojoval na úvodním testu druhé sekce Bryan Bouffier před Joshem Moffetem.

Drobné zaváhání Tomáše Kostky znamenalo devítivteřinovou ztrátu a propad zlínského jezdce na šestou příčku, když se na jeho původní pátou pozici posunul Marijan Griebel. Sedmý čas na RZ 5 posunul do první desítky Pavla Valouška, z té pak naopak aktuálně vypadl Martin Koči.

Nejrychlejším dvoukolkářem byl tentokrát Simon Wagner před Filipem Marešem a Chrisem Igramem, na čele kategorie stále figuruje trio Zawada, Mareš, Wagner.

V produkčních autech odstoupil v servisu po RZ 4 Václav Kopáček pro poruchu turba, jednoznačným lídrem zde tak Martin Březík, který vyhrál zároveň RZ 5 před Jaroslavem Pešlem. Pešl se tak znovu dotáhnul na Jana Jelínka, od druhé příčky ve třídě 3 ho nyní dělí dvě vteřiny.

Jan Kopecký: „Všechno dobrý, auto skvěle funguje, jsme rádi, že jedeme.“

Alexej Lukjaňuk: „Zkoušel jsem tu všechno, abych zajel dobrý čas. Bylo to únavné, spousta pomalých odbočení, spousta brždění. V jednom místě jsem nedobrzdil a auto šlo rovně, ale nakonec je to dobrý čas.“

Kajetan Kajetanowicz: „Udělal jsem chybu když jsem říznul zatáčku. Ale na tom nesejde, je to OK.“

Tomáš Kostka: „Šlo to dobře, ale pak jsem netrefil odbočku. Jinak jsem si to opravdu užil.“

Pavel Valoušek: „Viděli jsme velký problém na startu, auto které vjelo do okruhu se málem srazilo s jiným. Udělali jsme v servisu nějaké změny v nastavení, pozitivní, a pokusíme se zlepšit.“

Ohlasy po RZ 4

Jan Kopecký: „Budeme se snažit dál jet co nejrychleji. Ten Semetín mě nepřekvapil, Alexovi vždycky šel. Navíc mi zrovna tam chyběla vetší přilnavost pneumatik, asi rozdíl mezi Michelinem a Pirelli. Je to zase trochu two-man show, ale pereme se trochu s nedotáčivostí, tak se nad tím musíme zamyslet.“

Alexej Lukjaňuk: „První sekce byla dobrá, jsme jen dvě vteřiny za Janem. Jedeme tedy víceméně stejné tempo. Na Semetíně jsme zajeli opravdu dobrý čas, ale na Trojáku jsem chyboval a byl jsem v jedné zatáčce moc široký, málem jsem tam zůstal stát a to byly možná ty dvě vteřiny. Jsem unavený, ale doufám, že to zvládnu. Chybí mi síla v nohách, jsem pořád ještě slabý. Dost mi to vadí, ale snažím se zůstat stoprocentně soustředěný. Semetín jsem si opravdu užil, znám to, byla to dobrá jízda.“

Václav Pech: „Jsem spokojený, ale teď jsem na Trojáku udělal dvě strašné chyby. Jedna byla horší, spadli jsme do louky a málem to šlo přes střechu. Pak jsem se to snažil dohnat a probrzdil jsem odbočku. Ale jsme třetí, auto je celé a soutěž bude ještě dlouhá. Musím začít víc přemýšlet a nejet tak na hraně. Na autě jsou ještě nějaké chybičky, hlavně průběh motoru, ale jinak je to nejlepší jízda z celé sezóny. Teď jsem to ale opravdu podělal hodně.“

Tomáš Kostka: „S umístěním jsem spokojen, ale asi jsem trefil špatnou sadu pneumatik a jelo se mi s tím hrozně špatně. Dáme novou sadu a bude to lepší, Troják jsem musel jen projet. Ve směsi to nebylo, auto se chovalo v každé zatáčce jinak.“

Jan Černý: „Největší problém je, že nejedeme celou erzetu ve stejném nasazení, to je potřeba zlepšit. Rozpis je tentokrát moc dobrý, je to spíš o tom, že nevím, kde co od auta čekat. Občas to hodně řízne o zem. Ale jsem spokojený a snad se posuneme dopředu.“

Roman Kresta: „Za erzetou začalo pršet, tak teď trošku řeším meteo, aby nesprchlo někde víc. Musíme volit pneumatiky na další čtyři zkoušky. Rezervy samozřejmě jsou, ale jedeme si svoje. Škoda té penalizace, ale ta byla neoprávěná a řešíme to, tak uvidíme. Auto funguje skvěle, věřím tomu víc a víc. Semetín byl zrádný, tak jsem nechtěl udělat nějakou chybu, ale na Trojáku už jsem se odvážil a místy už opravdu letěl. Užíváme si to.“

Kajetan Kajetanowicz: „Věděli jsme, že se pojede hodně rychle. Ale zkoušky jsou hezké, hodně uskákané. My se musíme trochu srovnat, nemáme ideální setup, ale každopádně nás to baví. Pneumatiky nám funguji, ale pokud jde o nastavení, těžko dělat nějaké větší úpravy, to už by bylo spíš experimentování, jsme v tomto trošku v rohu. Zkusíme něco vymyslet.“

Pavel Valoušek: „Musíme zrychlit, jiné řešení není. Zatím jsou rezervy ve mně, měli jsme krizi, hodně honím auto po cestě. Na rozbitém se mi auto rozeskákalo a už to vypadalo, že půjdeme z cesty. Naštěstí jsme to ustáli. Na odpoledne se musíme líp připravit.“

Martin Koči: „Asi přitvrdíme podvozek, přemýšlím i nad tvrdými pneumatikami. Semetín je rozbitý, ale ne zas tak moc, aby se musel ubírat plyn. Věřím, že ještě zrychlíme.“

Bruno Magalhaes: „Nastavení auta není až tak špatné, ale chybí mi zkušenosti s místními tratěmi. Jel jsem tu jen jednou a většinou v opačném směru. Při prvním průjezdu vlastně ještě kontrolujeme rozpis. Ano, první dva jsou úplně z jiného světa, ale my se teď zkusíme zrychlit a srovnat krok s ostatními. I nám občas dost chyběla přilnavost, udělal jsem pár drobných změn v nastavení podvozku. Uvidíme, co bude ve druhém kole.“

Marijan Grijebel: „Dnešní první sekce se nám opravdu povedla. Včera jsme začali na tvrdých pneumatikách a osobně nejsem příznivcem městských zkoušek, takže to nebylo tak rychlé, ale dnes ráno to bylo jak jsem si představoval. Zkoušky se mi moc líbí a Škodovka funguje bezvadně, užíval jsem si to. Na Semetíně jsme chytili nějaký hřebík do pravého předního kola, takže jsme to před Trojákem museli měnit a trochu byli pod tlakem, ale zvládli jsme to.“

Jaromír Tarabus: „Snažíme se. Někde se bojím, ale držíme se naštěstí na cestě. Někde by to šlo rychleji, někde budu muset trochu ubrat. Snad bude všechno klapat. Sjezd ve Vlčkové byl tak akorát, později už bych brzdit nechtěl, auto tam i trošku bouchlo o zem. Máme auto trošku měkčí, tak uvidíme, jestli to tak necháme. Ale jinak všechno funguje, jen pneumatiky už byly v půlce Trojáku trošku přehřáté.“

Josh Moffet: „Paráda, jsou to neuvěřitelné erzety. Je to zábava, spousta skoků, horizontů a odboček, rozbitý asfalt, prostě spousta změn v průběhu jedné zkoušky. Ke konci Trojáku už mi vadly brzdy a trochu jsme tím ztratili, ale jinak jsme opravdu spokojení. Na Semetíně jsem byl s autem spokojený, na tom uskákaném se řídilo fakt dobře. Myslím, že žádné velké změny v nastavení dělat nebudeme, asi jen snížíme tlaky v pneumatikách.“

Antonín Tlusťák: „Máme problém na tlumiči, ale v servisu to odstraníme a auto bude v plné kondici.“

Roman Odložilík: „Výkon odpovídá mému věku. Jsem rád, že jsme tady a že je auto v pořádku. Je to asi moje poslední barumka, takže si to užívám.“

RZ 4 - Troják (22.87 km)

Jan Kopecký - Pavel Dresler, Škoda Fabia R5 - BCRZ 2017; foto: D.Benych

První průjezd nejdelší zkouškou soutěže vrátil do čela průběžné absolutní klasifikace dvojici Kopecký - Dresler na tovární Fabii R5. Alexej Lukjaňuk zoastal v přepočtu o rovnou desetinu vteřiny sekundy na kilometr, český pilot tak aktuálně vede o 1.9 vteřiny.

Václav Pech na Trojáku dvakrát chyboval a zkoušku dokončil v devátém nejlepším čase se ztrátou 18.2 sekundy. Přesto mu však nadále patří průběžně třetí pozice absolutně.

Třetí čas zajel stále se zlepšující Marijan Griebel (+10.0 s) před Bryanem Bouffierem a Romanem Krestou. Bouffier se tak posunul na čtvrté místo celkově před Tomáše Kostku, který nebyl spokojen s pneumatikami, Griebel pak poskočil místo šesté na úkor Kajetanowicze a Černého.

Do první desítky se navdory (pravděpodobně sporné) penalizaci z ČK 2 vrátil Roman Kresta, který je tak v polovině dne devátý před Martinem Kočim a Pavlem Valouškem.

V kategorii 2WD opanovali Troják jezdci bojující především o body do MČR, tedy Filip Mareš a Simon Wagner (+1.3 s), třetí Aleks Zawada ztratil osm a půl vteřiny a jeho náskok na čele kategorie před Marešem se snížil na 3.6 sekundy. Své snažení tentokrát přehnal doposud dobře jedoucí Huttunen, který svůj Opel Adam R2 rozbil a zkouška musela být později zrušena kvůli úniku oleje právě z jeho vozu.

Ve třídě 3 zvládl Troják nejlépe Martin Březík a nadělil Václavu Kopáčkovi 9.8 sekundy, což jej posunulo do čela třídy o 4.8 sekundy před blovického mladíka. Třetí čas zajel opět Jaroslav Pešl a je tak už za Janem Jelínkem o pouhou 1.7 sekundy.

RZ 3 - Semetín (11.55 km)

První Semetín přinesl jasné vítězství Alexeje Lukjaňuka, který zde doslova deklasoval zbytek startovního pole, když druhému Janu Kopeckému i třetímu Václavu Pechovi uštědřil dílčí porážku o více než šest sekund, tedy něco málo přes půl vteřiny na kilometr.

Alexej Lukjaňuk - Alexej Arnautov, Ford Fiesta R5 - BCRZ 2017 ; foto: D.Benych

Ruský pilot se tak po třech odjetých rychlostních zkoušách posunul do čela průběžné absolutní klasifikace, o pouhé tři desetiny vteřiny před Jana Kopeckého. Třetí Václav Pech ztrácí vteřin osm, čtvrté místo dál drží Tomáš Kostka před Kajetanem Kajetanowiczem.

Nejrychlejším pilotem vozu s jednou poháněnou nápravou byl Aleks Zawadda, který tak přeskočil o 1.2 vteřiny Jariho Huttunena. Průběžnou třetí příčku drží Filip Mareš před Simonem Wagnerem.

V produkčních vozech opět lehce navýšil svůj náskok Václav Kopáček, jeho náskok na druhého Martina Březíka byl po RZ 3 rovných pět vteřin. Třetí příčku drží Jan Jelínek.

Ze soutěže odstoupil pro poruchu motoru Polák Grzegorz Grzyb.

1 - Kajetan Kajetanowicz: „Bylo to hodně uskákané, bylo těžké udržet auto na cestě. Zrádné a klikaté.“

2 - Jan Kopecký: „ Teďka jsem jeli rychle, ale když se dívám na ten Alexeyův čas, tak klobouk dolů.“

4 - Alexej Lukjaňuk: „Byla to nádherná zkouška, ale nevyvinu dostatečný tlak na brzdy a moje rychlost není dobrá. Jsem fakt zklamaný“

7 - Václav Pech: „Strašně dobrej sport, super rychlostní zkouška, ale měl jsem strach z horizontu, aby mě to někde nenakoplo. Zatím jsem spokojený. “

9 - Roman Kresta: „Jsem spokojený, absolutně bez problémů.“

16 - Tomáš Kostka: „Kluci vepředu jedou hodně rychle. Trochu se trápím s pneumatikami, ale myslím, že ostatní jsou na tom podobně, protože to klouže všude.“

RZ 2 - Biskupice (8.85 km)

Úvodní 'zahřívací' test sobotní dopolední sekce zvládnul nejlépe Kopecký, když byl o 1.4 sekundy rychlejší než jeho největší loňský rival, Alexej Lukjaňuk. Ruský pilot tak poskočil na druhou příčku absolutně před Václava Pecha, který zajel na RZ 2 třetí čas před Romanem Krestou a Marijanem Griebelem.

Zkouška nevyšla úplně ideálně Pavlu Valouškovi, který ztratil 9.2 sekundy a propadnul se na konec první desítky. Roman Kresta nedobrovolně zatížil své konto desetivteřinovou penalizací za pozdní příjezd do ČK 2 a klesnul z šestého místa na čtrnácté.

Ve dvoukolkách si na druhém rychlostním testu vedl nejlépe Filip Mareš, do jedné vteřiny ztráty se vešli druhý Aleks Zawada a třetí Jari Huttunen. Ve třídě 3 tahá zatím za delší konec provazu Václav Kopáček, Martin Březík drží v podobném tempu druhou pozici před třetím Janem Jelínkem.

1 - Kajetan Kajetanowicz: „Jel jsem v klidu a úsměvem, bylo to pomalé probuzení. Hlavně se mi chce spát, ale to nejde. Nechci to jen projet, musím být rychlý a chytrý.“

2 - Jan Kopecký Jan: „Nemyslím, že jsem byl rychlejší než Alexej Lukjaňuk. Jel jsem co umím, ale zpočátku to bylo komplikované. Je to první zkouška, na dalších budeme víc tlačit.“

3 - Bruno Magalhães Bruno: „Pocitově to nebylo špatné, přilnavost byla OK. Po Rzeszowě se zlepšujeme, ale je neuvěřitelné, jak si vedou ostatní. Zkusím to, ale nečekal jsem, že v rychlých sekcích budeme ztrácet tolik.“

4 - Alexej Lukjaňuk: „Byli jsme opravdu opatrní, protože mám pořád potíže s nohou. Byla to hodně nevypočitatelná zkouška, těžko předvídatelná.“

5 - Bryan Bouffier Bryan: „Balo to v pořádku, jen uskákané. Nastavení podvozku je v pořádku. Udělali jsme pár dobrých kompromisů, pokud jde o nastavení auta.“

RZ 1 - SSS Zlín (9.51 km)

Zahajovací páteční noční městskou zkoušku, která se protáhla díky dvěma menším zpožděním a nabitému startovnímu poli vlastně až do sobotního rána, zvládnul v nejrychlejším čase Jan Kopecký na tovární Škodě Fabii R5. Druhý byl Václav Pech se ztrátou 4.1 sekundy před Alexejem Lukjaňukem, který zaostal za Kopeckým o dalších pět desetin vteřiny.

Čtvrtý čas a rovných pět sekund za Kopeckým si připsal Tomáš Kostka před úřadujícím evropským šampionem Kajetanem Kajetanowiczem a dvojici domácích matadorů, tedy Romanem Krestou a Pavlem Valouškem.

-jav- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist