www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. března 2024, Svátek má Taťána, zítra Arnošt

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

TrueCam MČR v rally 2017

38. SVK Rally Příbram: Jan Dohnal obhájil loňské prvenství

8. října 2017 • 19:40

Závěrečným podnikem letošního Mistrovství ČR je 38. SVK Rally Příbram, která se letos jede zároveň jako Memoriál Antonína Bergera. Průběh soutěže můžete sledovat živě na našich stránkách.

Výsledky SVK Rally Příbram ON LINE --- Základní informace --- Diskuzní fórum

- - - - - - - - - - - - - - - - 2. etapa - - - - - - - - - - - - - - - -

RZ 16 - Nalžovice-Lichovy (8.74 km)

Jan Dohnal - Michal Ernst, Ford Focus WRC

Vítězství na závěrečné soutěži TrueCam MČR v rally 2017, kterou byla 38. SVK Rally Příbram, vybojovala dvojice Jan Dohnal - Michal Ernst na Fordu Focus WRC. Druhou příčku získali Václav Pech s Petrem Uhlem na Fordu Fiesta R5, třetí pak Vojtěch Štajf s Markétou Skácelovou na Škodě Fabia R5.

Jan Dohnal vyhrál 11 z celkem 15. měřených testů a v cíli měl před svým největším pronásledovatelem náskok 1:29.0 minuty. Za letošním vicemistrem Pechem dorazil do cíle o 55 sekund Štajf (+2:24.0) před Jaromírem Tarabusem s Fabií S2000 (+2:48.3), pátá příčka je určitě solidní vizitkou pro Karla Trojana (+3:35.9).

Šestá příčka absolutně, ale především jasné vítězství ve třídě 3 patří Václavu Kopáčkovi s Barborou Rendlovou. Blovický mladík se tentokrát vyvaroval větších chyb a navíc v hodnocení produkčních aut opanoval všechny rychlostní zkoušky. Druhé místo a zároveň stříbro v závěrečném hodnocení šampionátu získali Jaroslav Pešl s Romanem Peškem, bronz díky vyrovnanému výkonu putoval do rukou Marcela Tučka a Petra Dufka.

Ve dvoukolkách se o stupně vítězů bojovalo až do samotného závěru. Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem na Opelu Adam R2 se v závěru zaměřili na bezproblémové udržení vítězství v kategorii i třídě 6, ale o druhou příčku svedli tuhou bitvu v souboji dvou Peugeotů 208 R2 na poslední zkoušce René Dohnal a Tomáš Pospíšilík. Pospíšilík byl nakonec v cíli RZ 16 nejrychlejší, o 2.7 sekundy před druhým Dohnalem, a díky tomu nakonec získal stříbro o 1.1 vteřiny.

Letošní 38. SVK Rally Příbram byla tvrdou prověrkou připravenosti posádek i techniky. Náročné povětrnostní podmínky s sebou přinesly značný úbytek startovního pole, kdy do cíle soutěže v rámci TrueCam mistrovství ČR v rally dorazilo do cíle pouhých 44 dvojic. Přesto ale většina z nich hodnotila závěrečný podnik domácího šampionátu jako velmi zdařilý.

RZ 15 - Sestrouň-Hodětice (15.50 km)

Stejně jako v prvním průjezdu, tak i v tom druhém dominoval na zkoušce Sestrouň-Hodětice prakticky domácí Jan Dohnal. Necelých třináct sekund ztratil Václav Pech, třetí čas zajel na RZ 15 polský jezdec Jaroslaw Szeja.

Jaromír Tarabus vrátil čtvrtým časem předchozí porážku Vojtěchu Štajfovi, o třetí příčce je však se vší pravděpodobností rovněž rozhodnuto ve prospěch pilota Fabie R5.

V produkčních vozech pokračuje ve spanilé jízdě za vítězstvím Václav Kopáček, Jaroslav Pešl a Marcel Tuček se za ním již evidentně nikam neženou.

Ve dvoukolkách zajel nejrychleji na předposlední zkoušce Tomáš Pospíšilík. Ten tak zatlačil na Reného Dohnala a o druhé místo v 2WD a třídě 6 se bude bojovat do poslední zkoušky, když Dohnal má k dobru pouhou 1.6 sekundy. Vedoucí Lukáš Nekvapil je naopak na čele o 33.2 vteřiny před Dohnalem, o prvenství by ho tedy musela připravit jedině technická závada nebo velká jezdecká chyba.

RZ 14 - Příbram-Sádek (4.43 km)

Druhý průjezd Sádkem s sebou nepřinesl žádné dramatické momenty a pořadí tak nedoznalo výraznějších změn. V první desítce si pouze prohodili pozice na osmém a devátém místě Jaroslav Pešl s Karlem Trněným, když valašský pilot přeskočil Choda o čtyři vteřiny.

Pořadí se neměnilo ani v produkčních autech, ani v první desítce klasifikace vozů s přední poháněnou nápravou. Jedinou větší změnu tak přineslo počasí, když konečně ustalo nepříjemné mrholení a nad servisní zónou dokonce na několik minut vysvitlo slunce.

RZ 13 - Bohutín-Podlesí (4.95 km)

Zdá se, že po třinácté rychlostní zkoušce už pomalu nic nebrání Janu Dohnalovi v cestě za obhajobou loňského prvenství v SVK Rally Příbram. Václav Pech totiž zatížil své konto další penalizací a jeho ztráta na lídra soutěže narostla na 1:10.5 minuty.

Kromě desetivteřinové penalizace za předčasný start ztratil Pech na této zkoušce 8.7 sekundy. Druhý čas zajel Martin Vlček, jedoucí v rámci Rally2, těsně následován Vojtěchem Štajfem. Pražský jezdec tak přidal ke svému náskoku na Jaromíra Tarabuse cenné vteřiny a stále drží třetí příčku.

Krátká zkouška nic nezměnila v pořadí třídy 3, stejně tak tomu bylo ve dvoukolkách.

Ohlasy po RZ 12

Jan Dohnal: „Na těch prvních dvou rychlostkách bylo strašně moc toho lesklého asfaltu. Překvapilo mě, že na tom auto nic nedělá, byl to boj o přežití. Jsem rád, že jsme to projeli. Na dvojce jsem se chtěl vyhnout dvěma dírám v zatáčce, odsadil jsem si to přes ručku a auto se mi přetočilo, pak mi to dvakrát chcíplo. Na třetí zkoušce i té poslední jsme zabrali. To už bylo nádherné a byl jsem nadšený.“

Petr Uhel: „Na dvojce jsme trefili balík v retardéru a poškodili předek auta. Potom jsme to zkusili ještě na té třetí zkoušce, ale Honza jel opravdu rychle. Na čtverce jsme teď byli v poli. Auto ale funguje, tak to zkusíme dát dohromady a jet dál. Na Honzu ztrácíme skoro minutu, pokud se mu něco nestane, tak se s tím těžko dá něco udělat.“

Vojtěch Štajf: „Úplně mi to nevyšlo. První dvě jsme projeli celkem v klidu, ale na RZ 9 jsem měl předčasný start, což se mi snad ještě nikdy nepovedlo. Těch deset vteřin penalizace mě bude hodně mrzet, dost jsme si to zkomplikovali. Na trojce jsme byli moc opatrní a Mirek Tarabus byl naopak hodně rychlý. Teď už jsem se snažil a čas byl dobrý, ale těch patnáct vteřin náskoku není nic moc. Moc se netěším na ty klouzavé asfalty, čekal jsem, že budeme mít větší náskok. Holt budeme muset trochu riskovat.“

Jaromír Tarabus: „Bylo to celkem v pohodě, jen ty první dvě erzety jsou hodně uklouzané a je to hlavně o projetí a nabrat co nejmenší ztrátu a neudělat chybu. Ty další dvě už byly plnohodnotné zkoušky, podařilo se nám je dobře zajet a navíc Vojta dostal penalizaci, tak jsme se mu přiblížili. Myslím ale, že je dost zkušený, aby si to podržel. Zkusíme jet poslední sekci svižně, ale nebudeme zbytečně riskovat.“

Karel Trojan: „Až tak úplně na jistotu mi to nepřipadalo. Snažím se ale jet bezpečně a jak umím. S Mirkem nechci bojovat, je to jezdec úplně jiného formátu a patří tam kam je.“

Václav Kopáček: „Podmínky nám asi svědčí, ale netlačíme na pilu. Udělal jsem chybičku hned na první rychlostce v nájezdu do poslední zatáčky na kostkách. Lehce jsme škrtli o barák, ale auto je kromě nárazníku v pořádku. Jedeme v pohodě, ale ty první dvě rychlostky se mi nelíbí, strašně to tam klouže. Poslední dvě jsou fajn, závodí se na nich a podle mě ještě můžou zamíchat kartami.“

Jaroslaw Szeja: „Na dvojce jsme se přetočili a nechali tam asi deset vteřin. Škoda, ale jedeme si svoje, hlavně bezpečně. Možná to není nejrychlejší, ale je to docela rychlé. Je tam rezerva, ale nechceme ublížit autu a chceme dojet do cíle. Uvidíme, je to hodně na blátě a do cíle jsou ještě čtyři erzety.“

Martin Vlček: „Včera na mě číhal jeden kámen schovaný ve vysoké trávě. Nebylo by to nic zásadního, ale kromě defektu nám praskla spojovačka řízení a nemohli jsme jet bohužel dál. Bylo to sto metrů po startu zkoušky. Dnes mě to na mokru bavilo, i když první dvě zkoušky byly hrozné. Neměl jsem na to nastavené auto a jeli jsme staré pneumatiky, tak se nedaly čekat zázraky. Teď jsme to ale jeli jakž takž s klukama, tak jsme spokojení.“

Jaroslav Pešl: „Celkem si to užíváme. Rozpis nám sedí, auto se chová předvídavě, vše funguje v pořádku. Na Václava nemáme, ale zbytku enek celkem dáváme, takže jsme spokojení.“

Marcel Tuček: „Jsme celkem spokojení s výsledkem. Jedeme na pohodu, kdyby to tak vydrželo, budeme maximálně spokojení. Jen jsem si trochu zkomplikoval situaci na jednom můstku. V Hustopečích je podobný, tři roky po sobě si o něj vždycky po sobě škrtnu vnitřkem, pravým zadním kolem. Tak jsem si v tréninku říkal, že já budu ten pitomec, který ho trefí tím vnitřkem. No a taky jo.“

Lukáš Nekvapil: „Nám bohužel pomohla i smůla soupeřů, což nás samozřejmě netěší. Mohl to být zajímavý souboj až do konce. Ale ani my ještě nejsme v cíli. Včera se nám povedlo najít docela dobré nastavení auta. Daří se nám, v týmu je pohodová atmosféra. Díky patří určitě Jirkovi Bryndovi lidem okolo. Na trati je po čtyřkolkách hodně vytaháno, dvě zatáčky jsou v pohodě a třetí pak roztahaný kat. Člověk musí být opatrný a počítat s tím.“

René Dohnal: „Dneska je to neskutečně zrádné. Ráno na Sádku jsem to nedokázal odhadnout, nevěděl jsem, jak mám brzdit. Jen jsem si sáhnul na brzdy a okamžitě se to pakovalo, měli jsme obrovské štěstí. Taky jsme se jen tak tak vešli na ten úzký most. Na další erzetě jsme sežrali ten černý asfalt, šli sto metrů rovně a zastavili se tři metry před rybníkem. Na poslední zkoušce už jsem se trochu chytnul, i s tím odhadem. Je mi líto kluků, je to tam hodně rozházené, škoda Pepy Zimmermanna a Knápy. Jede se ale rychle. Klobouk dolů před Lukášem Nekvapilem, jak na té vodě letí.“

Tomáš Pospíšilík: „Pro nás to bylo hrozně těžké. Poslední erzety jsme jeli úplně bez spojky. Museli jsme dotlačit auto do stopky, pak jsme startovali přes startér a na poslední zkoušce jsme málem ani neodstartovali. Navíc jsme málo říznuli pneumatiky a té vody bylo opravdu hodně. Moc jsme tedy ztratili, bylo to trápení, takže jediné plus je naše pořadí ve výsledcích.“

RZ 12 - Nalžovice-Lichovy (8.74 km)

Závěrečný test dopolední nedělní sekce opět ovládnul Jan Dohnal, tentokrát před Jaroslawem Szejou a Vojtěchem Štajfem. Náskok Dohnala na Václava Pecha narostl na 51.8 sekundy, když plzeňský pilot ztratil patnáct vteřin výletem mimo trať.

V první desítce se po RZ 12 kromě časových rozdílů nic nezměnilo. V produkčních vozech se zdá být rozhodnuto, když odstupy mezi Kopáčkem, Pešlem a Tučkem jsou v řádech minut.

Situace se naopak opět změnila v kategorii 2WD, když v Dublovicích skončil Tomáš Knápek. Lukáš Nekvapil tak vede o čtyřicet vteřin před René Dohnalem, který RZ 12 vyhrál před Andrejem Barčákem. Na třetí příčku se přes potíže se spojkou posunul Tomáš Pospíšilík.

RZ 11 - Sestrouň-Hodětice (15.50 km)

Po předchozích dvou dílčích prohrách se opět vrátil na vítěznou vlnu Jan Dohnal, když byl na jedenácté rychlostní zkoušce o 7.6 sekundy rychlejší Václava Pecha. Jeho náskok a plzeňského jezdce se tak navýšil na 36.6 vteřiny, třetí zůstává Vojtěch Štajf.

Jako třetí se objevil ve výsledcích tohoto testu Jaroslaw Szeja před Jaromírem Tarabusem, zlínský pilot se tak posunul na čtvrtou příčku o 15.2 sekundy za třetího Štajfa, který tentokrát ztratil na Dohnala téměř půl minuty. Na pátou příčku zároveň poklesnul Karel Trojan, na osmé místo postoupil Karel Trněný s Fabií WRC.

Celkové výsledky 'velkých enek' zůstaly opět beze změn, za Kopáčkem byl druhý na RZ 11 Pešl před Šiklem. Velkou změnu naopak doznala kategorie 2WD, když doposud vedoucí Zimmermann 'zaparkoval' své Clio R3 do příkopu. Na čele je tak rázem Nekvapil, který zajel třetí nejrychlejší čas v řadě, druhou příčku drží Knápek před Dohnalem.

RZ 10 - Příbram-Sádek (4.43 km)

V dalším nejrychlejším čase absolvoval první průjezd nejkratší zkouškou soutěže Václav Pech, zatímco jeho největší rival a vedoucím muž průběžné celkové klasifikace, Jan Dohnal, ztratil dvacet vteřin, když jeho vůz skončil na trati v hodinách se zhaslým motorem.

Pech si však na druhou stranu připsal penalizaci pěti vteřin za kontakt s balíkem v retardéru, takže ve finále stáhnul Dohnalův náskok o patnáct vteřin na rozdíl aktuálních 29ti sekund. Druhý čas na RZ 10 zajel Vojtěch Štajf, další třetí příčku na RZ si připsal na své konto Jaromír Tarabus.

V produkčních autech se za sebou na Sádku seřadili Kopáček, Tuček a Štochl, průběžně se tak ve třídě 3 nic nezměnilo. Ve dvoukolkách voda evidentně sedí Lukáši Nekvapilovi, který opět zajel nejlépe před Barčákem a Knápkem. Nekvapil už je tak o pouhé čtyři desetiny vteřiny za druhým Tomášem Knápkem, rapidně jde dolů i náskok vedoucího Josefa Zimmermanna.

Během prvních dvou nedělních testů odstoupila hned tři gétéčková Porsche - Karel Macek (technická závada), Jiří Jirovec (havárie na RZ 9) a Miroslav Janota (po RZ 9 - ulomená řadicí páka).

RZ 10 - Příbram-Sádek (4.43 km)

RZ 9 - Bohutín-Podlesí (4.95 km)

Nedělní první ranní vložku druhé etapy letošní SVK Rally Příbram absolvoval nejrychleji Václav Pech s Fordem Fiesta R5. Na promáčené trati byl o necelé čtyři minuty rychlejší než lídr rally, Jan Dohnal, na Focusu WRC.

Výbroný třetí čas zajel Jaromír Tarabus s Fabií S2000, kterému samozřejmě déšť hraje do karet, neboť tak alespoň částečně maže rozdíl kroutícího momentu mezi jeho atmosférickým motorem a vozy kategorie R5.

Až za Tarabusem, i když v těsném odstupu, se seřadili ve výsledcích RZ 9 Jaroslaw Szeja, Vojtěch Štajf , Karel Trojan a Martin Vlček. Osmý byl vedoucí muž produkčních aut, Václav Kopáček, kterého tak odsunul na celkové šesté místo již zmiňovaný Tarabus.

Ve třídě 3 za Kopáčkem zajel druhý čas Štěpán Zabloudil, o desetinu sekundy před Martinem Šiklem. Celkově se však nic nezměnilo na pořadí Kopáček, Pešl, Tuček.

Dvoukolky na ranní vodě ovládnul Lukáš Nekvapil, který se tak zároveň posunul na třetí místo kategorie před Reného Dohnala. Vedoucí Josef Zimmermann byl na RZ 9 třetí, druhý čas zajel na této zkoušce Andrej Barčák.

- - - - - - - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - - - - - - -

Ohlasy po RZ 7

Jan Dohnal: „Dneska se nám jelo opravdu skvěle. Povedla se nám volba pneumatik pro obě sekce a za to jsem moc rád. Na některých erzetách jsem se opravdu snažil, na té nové pěkné RZ jsme se snažili naopak jet hodně hlavou, ale hlavou. Bylo to hezké svezení. Těšíme se na zítřek, uvidíme, co nám připraví počasí.“

Václav Pech: „Nevím, jestli jsme se odpoledne zlepšili, protože nám Honza začal odpoledne trochu dávat. Teď jsme se hodně snažili a podařilo se nám dostat na druhé místo, ale Honza Dohnal jel ještě rychleji. Nic ale nebalíme, zítra má pršet, tak se budeme snažit na něj zatlačit. Zrušení poslední zkoušky kvůli oleji bylo asi z hlediska bezpečnosti správné, je to tam hodně rychlé.“

Vojtěch Štajf: „K třetímu místu nám pomohli naši soupeři, ale teď jsme i dobře obuli. Na RZ 5 jsme dali Martinu Vlčkovi, který obul na vodu, ale asi čekal, že nám to na další zkoušce na vodě vrátí a prostě mu to nevyšlo. Trochu mě to mrzí, ale na druhou stranu jsme třetí. Na šestce jsme ale měli krizi i my, snažili jsme se trochu tlačit, ale na jedněch brzdách do vesnice z pětky jsme šli trochu mimo cestu a na poslední chvíli se vyhnuli betonovému sloupu, tak jsem pak byl trochu opatrnější. Máme teď relativně komfortní náskok. Uvidíme, jak bude zítra ráno, za vodu bych byl celkem rád. Každopádně bych uvítal stabilní podmínky.“

Jaromír Tarabus: „Chtěli jsme teď trochu víc, ale čekali jsme sucho a podle toho obuli a na druhé vložce nakonec spadla voda. Nejsme tedy po této sekci úplně spokojení. Zítra to vypadá na déšť, pršet má i přes noc, ale uvidíme. Teď je ještě moc brzo něco řešit. Auto po tom dopoledním problému vypadá snad v pohodě, ale ve finále to uvidíme až na doma na dílně.“

Karel Trojan: „Jsem maximálně spokojený. Auto je super, trefili jsme i obutí. Samozřejmě, pořád mám rezervy, ale to je o vyježděnosti. To se nedá vyřešit po sedmdesáti kilometrech. Zatím jsem předpověď na zítřek neřešil, ale je fakt, že při takovýchto změnách počasí je opravdu těžké trefit správné obutí.“

Jaroslaw Szeja: „Myslím, že je vidět, že jsme se na tuhle rally dobře připravili. Jsme rychlí, auto je dobře nastavené, ale bohužel jsme měli ráno ten defekt. Co se ale dá dělat, to je rally. Ale ještě není konec. Plán na zítřek? Jet rychle a nic neudělat autu.“

Václav Kopáček: „S er-pětkama určitě nezávodíme. Strašně jsme si to ale užívali, bavilo nás to a asi kvůli tomu jsme měli i dobré časy. To že jsme tak vepředu je spíš hlavně kvůli tomu, že kluci na třetí zkoušce dělali defekty. Zítra nás určitě přeskočí, nemáme na jejich techniku a ani s nimi nechceme závodit. Jsem rád, že naše auto po dlouhé době funguje perfektně, když by to takhle vydrželo až do cíle, tak budeme naprosto šťastní.“

Jaroslav Pešl: „Oproti první rundě jsme líp obuli, jeli jsme měkčí směs. Už jsme tedy jeli s Vendou trochu líp, ale prostě na něj nemáme. Na poslední zkoušce jsme dva tři kilometry před cílem něco trefili levým předním kolem, modlili jsme se, aby jsme to dojeli.“

Marcel Tuček: „Mám radost, že jsme vůbec tady. Jedeme v klidu, žádný stres, zatím nám to vychází. Nebudu ale dělat ramena, je jasné, že nám pomohlo počasí, protože kluci jedou na suchu naprosto nekompromisně. Takhle museli trochu zvolnit. Zítra bych byl rád, kdyby pršelo, třeba bysme to mohli udržet.“

Josef Zimmermann: „Spokojení samozřejmě jsme, ale zítra budeme muset závodit asi víc než dnes. Na některých vložkách jsem myslel, že jedeme dost rychle, ale někteří kluci nás i předjeli. Zítra by nám vyhovovalo mokro, nechci moc riskovat, protože pro mě je důležitý Vsetín, který se jede příští týden. Uvidíme.“

Tomáš Knápek: „Jsme rádi, že jsme tady. Zítra se budeme snažit pokračovat v tempu, které jsme nastolili dnes. Zítra bych déšť přivítal, mám ho rád, takže by mi to vyhovovalo.“

René Dohnal: „Jedeme po čtyřech měsících od velké havárie a máme za sebou jen dvacetikilometrový test. Navíc na první erzetě jsme dnes přišli o spojku, na druhé se rozjížděli na startér a ztratili třeba osm vteřin, tak celkově je to super. Poslední erzetu jsme ještě odjeli s otevřenými pátými dveřmi. Ale nějak to funguje, dostávám se do toho a užíváme si to. Osobně bych raději viděl před zítřkem větší odstupy, erzety budou docela těžké, s klouzavými asfalty. Ty mě zrovna loni na Sádku vypekly. Má pršet, voda mi dřív seděla, uvidíme, jak teď po té pauze. Budeme se snažit a uvidíme, na co to bude stačit.“

RZ 8 - Hvožďany-Leletice (13.95km)

RZ byla zrušena kvůli oleji na trati.

RZ 7 - Řiště-Březí (10.43 km)

Při druhém průjezdu nejnovější rychlostní zkouškou příbramské rally se z nejrychlejšího času mohl dnes podruhé radovat Václav Pech, když byl o čtyři desetiny vteřiny rychlejší Jana Dohnala. Třetí čas zajel Jaroslaw Szeja, polský pilot se tak posunul na sedmou pozici.

Na čele výsledkové listiny 38. SVK Rally Příbram přenocuje v pozici lídra Jan Dohnal s náskokem 48.1 vteřiny na Václava Pecha. S ulomeným kolem zůstal na trati sedmé zkoušky Martin Vlček, za třetího Štajfa (+ 1:18.9 na Dohnala) se tedy posunul Karel Trojan a a vedoucí muž třídy 3, Václav Kopáček, za nímž už je těsně Jaromír Tarabus.

Jak už bylo uvedeno výše, sedmé místo po sobotě náleží Poláku Szejovi před Jaroslavem Pešlem (2. místo tř. 3), nejlepší desítku uzavírají Zdeněk Pokorný a Karel Trněný. Třetí příčka v produkčních autech patří po sobotě Marcelu Tučkovi.

Ve dvoukolkách zůstává na čele Josef Zimmermann před Tomášem Knápkem a René Dohnalem, nejlepší čas na RZ 7 zajel Lukáš Nekvapil, který ztrácí na třetího Dohnala pouhé 4.5 sekundy.

RZ 6 - Nestrašovice-Nestrašovice (8.65 km)

Také druhé Nestrašovice vyhrál Jan Dohnal, tentokrát před Jaroslawem Szejou a Václavem Pechem. Dominanci vozů značky Ford završil na této zkoušce čtvrtým časem Martin Vlček před pátým Karlem Trojanem na Fabii R5.

Na čele průběžné absolutní klasifikace tak nedošlo k žádným významným změnám, do první desítky se pouze vrátil Jaroslaw Szeja. Status quo zůstal zachován i na průběžných stupních vítězů produkčních aut, zatímco ve dvoukolkách se za lídrem Zimmermannem prostřídali v souboji o druhé místo Knápek s Dohnalem. Nejlepší čas tentokrát zajel Tomáš Pospíšilík.

RZ 5 - Bohostice-Milín (8.55 km)

Druhou sekci zahájil znovu nejrychleji Jan Dohnal, tentokrát ale druhému Václavu Pechovi odskočil o 4.6 sekundy. Plzeňský pilot se nicméně druhým dílčím časem z RZ 5 posunul zpět na druhou příčku dosavadní celkové klasifikace.

Třetí čas náležel znovu Jaroslawu Szejovi, polský pilot se tak posunul již těsně za hranici nejlepší desítky. Na třetí příčce se udržel díky čtvrtému času Vojtěch Štajf, Martin Vlček naopak z druhého místa klesnul na čtvrté, když na tomto testu ztratil téměř 17 vteřin.

V produkčních vozech stále dominuje Václav Kopáček před Jaroslavem Pešlem, na třetí příčku se ale posunul nestárnoucí Marcel Tuček. V kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou si první dílčí vítězství na své konto připsal mladý René Dohnal, který tak zároveň postoupil na druhou příčku za vedoucího Josefa Zimmermanna. Třetí příčku drží Tomáš Knápek, postupně zrychluje také čtvrtý Lukáš Nekvapil.

Ohlasy po RZ 4

Jan Dohnal: „Těžko říct, zda to byla až tak velká výhoda, být první na trati. Ale na třetí zkoušce asi ano, na ní bylo hodně nečistot. U těch zbývajících je hodně protikatovacích zábran a není to až tak podstatné. Jelo se nám dobře, obuli jsme měkký slik. Kromě první rychlostky, kde to dost klouzalo, jsem z této varianty obutí byl nadšený a líbí se mi to.“

Petr Uhel: „Na dvojce jsme urazili kus ráfku, ale kolo nám neušlo a relativně jsme ani moc neztratili, bylo to kousek před cílem. Na trojce jsme asi dva kilometr po startu trefili kámen a jeli osm kilometrů po ráfku. Pokud tedy Honza Dohnal neudělá nějakou chybu, tak je asi rozhodnuto. Pokud jde o Romana Odložilíka na RZ 2, je nám to líto, asi jsme ten kámen vyhodili opravdu my, ale určitě jsme to neudělali schválně.“

Miroslav Tarabus: „Omlouvám se, ale je to prostě na hov... Opět jsme si vybrali defekt, i když jsme nebyli sami. V tréninku jsme si nevšimli zarosteného kamene v trávě a trefili ho pravým předním kolem. Bylo to pěkně rozjeté, ale zase jsme se propadli, tak uvidíme, co bude dál. Sice jsme kolo neměnili na vložce, ale o to víc jsme si poškodili auto. Doufejme, že to nebude nic zásadního.“

Martin Vlček: „Dělali jsme nějaké chyby, měli defekt a potřebujeme udělat nějakou změnu v nastavení. Hlavně se mi ale začíná vracet zranění z civilní nehody, kdy se mě snažila přejet cisterna s cementem, tak jsem z toho nějaký špatný. Snad si pomalu zvyknem. Obutí jsem zvolil opatrnější, takže v závěru to už bylo znát, dost to utíkalo. Ale v těch lesích to nebyla špatná volba.“

Vojtěch Štajf: „Výsledkově je to dobré, ale byli jsme s mokrým podvozkem asi moc opatrní. Auto bylo hodně měkké, až na třetí zkoušku. Zvolili jsme i jiné pneumatiky, zadek mě ale párkrát postrašil. Teď to přitvrdíme na podvozku, dáme jiné gumy a snad to bude dobré. Chtěli bysme být před Martinem Vlčkem a Mirkem Tarabusem.“

Karel Trněný: „Bylo to strašné. Obul jsme staré gumy a nebyla to šťastná volba. Vystrašilo mě to hned v prvních dvou zatáčkách. Když už jsem tomu začínal věřit, tak se nám to spakovalo na šestku bokem a zase odznovu. Těším se, až uděláme nějakou změnu a přezujeme to.“

Jaroslaw Szeja: „Jeli jsme po trati a nekatovali, ale prostě jsme něco trefili pravým předním kolem. Bylo to okolo pátého kilometru, auto vůbec nezatáčelo, takže jsme se rozhodli to vyměnit. Nechali jsme tam tak dvě minuty. Škoda.“

Karel Trojan: „Vše je v pořádku, auto funguje. Jenom tam bylo spousta rezerv. Je to ale tak, že pět zatáček je v pohodě a šestá totálně na blátě, je to o riziku. Rezervy jsou ve mě, rád bych ten svůj výkon nějak učesal.“

Zdeněk Pokorný: „S měkkým slikem jsem spokojený, byla to dobrá volba. Ani na mokru jsme je nepřehřáli, jenom na té ukouzané RZ 3 to bylo horší, ale i tak to nějak zafungovalo. Takže spokojenost.“

Jaroslav Pešl: „Nebylo jednoduché trefit obutí, jeli jsme takovou obojživelnou variantu. Podle časů to nebylo úplně špatné. Na Václava ale bohužel nemáme, takže si jedeme svoje, v nějakém rozumném tempu, abysme neublížili autu. Tyhle tratě asi líp sedí Subaru a já nemám důvod jít do rizika.“

Václav Kopáček: „Myslím si že počasí a to vytahané bláto sedí víc Subaru, ale trať je spíš pro Mitsubishi. Je to tak půl na půl, uvidíme, co bude až to začne osychat a kluci zrychlí. Respekt mám ale obrovský, dáváme si pozor. Musím se zeptat, kde kluci dělali ty defekty a dát si na to pozor. Trať je hodně špinavá a každý to strká do zatáček, takže k defektům je hodně blízko.“

Marcel Tuček: „Už bych potřeboval, aby se posunul čas, pak se v klidu rozjel a odstartoval do rally. Ale pak nám zase večer zhasnou a to je pro mě taky špatně. V Příbrami je to vždy o extrému, buď sucho, nebo musí pršet. Teď věřím, že zase začne.“

Jakub Čapka: „S autem jsem byl spokojený, ale špatně jsme obuli. Byla to klouzačka od začátku až do konce, tak jsme rádi, že jsme tu. Hlavně ať už neprší, ať si to užiji i já za volantem.“

Josef Zimmermann: „Záčátek byl strašně těžký, hodně bláta, auto brzdilo nebrzdilo. Člověk to musel hledat, moc se mi to nelíbilo. Čas je ale dobrý, takže spokojenost. Obuli jsme mokré gumy na jistotu, asi to byla optimální volba, hlavně kvůli třetí zkoušce, která je celá na bahně.“

Andrej Barčák: „Na třetí zkoušce jsem bohužel udělal hodiny a ztratil půl minuty. Ale nic zásadního. Obuli jsme na jistotu, mokré pneumatiky. Auto je skvělé, ale řidič špatný.“

Tomáš Knápek: „Zatím jsme celkem spokojení, ale máme technické problémy. V půlce druhé RZ nám spadnul klíňák, v tankovačce jsme to spravili, ale ještě nás zlobí převodovka a to asi nemcháme až na večer. Obuli jsme sliky, na trojce bylo hodně bordelu a dost se to vozilo, ale bylo to dobré. Pořád to bylo docela na jistotu.“

RZ 4 - Hvožďany-Leletice (13.95km)

Alespoň částečně si po problémech z předchozího testu mohl spravit nejrychlejším časem na posledním testu první sekce příbramské rally Václav Pech, když byl o 1.9 sekundy rychlejší než vedoucí Jan Dohnal. Třetí příčku na RZ 4 vybojoval Jaroslaw Szeja před Jaromírem Tarabusem.

Na čele průběžné absolutní klasifikace tak zůstává s téměř čtyřicetivteřinovým náskokem Jan Dohnal před Martinem Vlčkem, o další 2.4 vteřiny zpět je třetí Vojtěch Štajf, jenž má k dobru na čtvrtého Václava Pecha zanedbatelné tři desetiny sekundy. Na pátou pozici si polepšil Karel Trojan, šestý je lídr třídy 3 Václav Kopáček.

Kopáček zajel na polookruhové RZ 4 opět nejlepší čas třídy 3, tentokrát před Martinem Šiklem a Jaroslavem Pešlem, celkově jsou tak 'velká enka' jasně v rukou blovického mladíka, který má na Pešla náskok 1:13.9 minuty, třetí je Štěpán Zabloudil, který ztrácí dalších 28.4 sekundy.

Nejrychlejší čas ve dvoukolkách zajel tentokrát Josef Zimmermann, který tak snížil ztrátu na vedoucího Tomáše Knápka na zanedbatelných sedm desetin vteřiny. Třetím dílčím časem se na třetí příčku průběžné klasifikace 2WD posunul René Dohnal.

RZ 3 - Řiště-Březí (10.43 km)

Čistý dopolední hattrick zkompletoval na RZ 3 Jan Dohnal na Fordu Focus WRC. Druhý čas tentokrát zajel Martin Vlček před Vojtěchem Štajfem. Václav Pech měl ztratil 42.6 sekundy kvůli defektu a klesnul až na pátou příčku celkové absolutní klasifikace.

Defekt měl také Jaromír Tarabus, Jaroslaw Szeja a Petr Hrobský. Zatímco první jmenovaný zkoušku dokončil na prázdném kole, zbývající dva měnili pneumatiku na trati rychlostního testu. Tarabus tak sice zaznamenal pokles na 7. místo průběžné celkové klasifikace, ale Szeja se propadnul až do čtvrté desítky.

V produkčních autech opět úřadoval Václav Kopáček, který už má téměř minutový náskok na Jaroslava Pešla. Třetí je po RZ 3 Štěpán Zabloudil. Ve dovukolkách se do čela dostal Tomáš Knápep, druhý zůstal Josef Zimmermann a na třetí pozici si polepšil Zbyněk Baller. Vedoucí muž po RZ 2, Andrej Barčák, ztratil přes půl minuty a spadnul na sedmou pozici.

RZ 2 - Nestrašovice-Nestrašovice (8.65 km)

O rovnou vteřinu navýšil svůj nepatrný náskok Jan Dohnal před Václavem Pechem na druhé rychlostní zkoušce, třetí čas opět patřil Jaromíru Tarabusovi. Této trojici a ve stejném pořadí tak po dvou zkouškách patří stejné příčky i v absolutním pořadí.

Smůlu měl Roman Odložilík, který na trati rychlostní zkoušky narazil čelně svým Fordem Fiesta R5 na možná dvacetikilový balvan, jenž byl přímo ve stopě. Fryštácký jezdec sice zkoušku dokončil v devátém čase, za jejím cílem ale odstoupil kvůli poškození vozu.

Na čtvrtou příčku si tak polepšil Jaroslaw Szeja, až osmý čas naopak znamenal pokles na stejnou pozici celkově pro téměř domácího Karla Trojana.

V produkčních vozech opět úřadoval Václav Kopáček, když druhému Jaroslavu Pešlovi nadělil třináct vteřin, třetí byl Martin Šikl. Za vedoucím Kopáčkem je tak aktuálně druhý Šikl, tři desetiny na něj ztrácí Pešl.

Nejlepší dvoukolkou byl na RZ 2 Opel Adam R2 Andreje Barčáka před atmosférickým Cliem R3 Josefa Zimmermanna a další er-dvojkou v podání Peugeotu 208 Tomáše Knápka.

SS 1 - Bohostice-Milín (8.55 km)

Úvodní test 38. SVK Rally Příbram absolvoval v nejrychlejším čase obhájce loňského prvenství, Jan Dohnal, těsně následován Václavem Pechem, který zaostal o tři desetiny vteřiny. Třetí nejlepší byl na první RZ Jaromír Tarabus s atmosférickou Fabií S2000.

Čtvrtou příčku vybojoval Roman Odložilík, na pátém až sedmém místě se v těsném závěsu za sebou seřadili Jaroslaw Szeja, Vojtěch Štajf a Karel Trojan. Ve třídě 3 zajel nejrychleji Václav Kopáček před Martinem Šiklem a Jaroslavem Pešlem.

Zkouška byla následně zrušena kvůli oleji na trati.

-jav- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist