www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. května 2024, Svátek má Nataša, zítra Ivo

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství ČR 2006

Barvíkovi není přáno na domácí rally spatřit cílovou rampu

30. srpna 2006 • 02:00

Vladimír Barvík po skvělých letošních výsledcích, kdy překvapil na domácím Rallysprintu Kopná, který následně potvrdil vynikajícím skvělým druhým místem na evropské Bohemii a medailí z Pelhřimova, chtěl s Pepou Bartoníčkem a EVO IX. konečně protrhnou smůlu Barumky a na domácí trati dojet do cíle.

„Barumka je pro nás asi zakletá,“ říká pilot. „V roce 2004 nás na EVO VI. zradila elektronika a v následujícím ročníku závada turbodmychadla, u Pepína je situace podobná, v roce 2004 jako pilot havaroval na RZ/Troják a v loni jako mitfára odstoupil ze závodů pro poruchu motoru.“

Páteční městská rychlostní zkouška byla pro všechny posádky velkou neznámou ohledně obutí, protože to dost klouzalo. „Dali jsme media a strašně to klouzalo,“ komentoval páteční vystoupení pilot, takže ti co v pátek obuli slicky měli o starost míň. Posádka Barvík - Bartončík po páteční městské rychlostní zkoušce přespala na devatenáctém místě průběžné klasifikace.

Sobotní ráno a dopoledne nabídlo všem posádkám jednu velkou známou, neznámou tajenku a to co obut. Ve Slušovicích bylo sucho, ale na Pinduli bylo prostě od všeho trochu, nebo moc. Jak zhodnotil vzniklou situaci ohledně obutí Vladimír Barvík - po RZ 3 Pindula. „Už jsem vybral lépe. Na Slušovice jsem měl na předku obuté slicky a na Pinduli jsem přehodil dvě rezervní media. Myslím, že to tak bylo správné. Auto funguje dobře.“ Správnou volbou obutí a bezchybnou jízdou se posádka ART posunula na celkové šesté místo průběžné klasifikace.

Nejdelší rychlostní zkouška letošní Barum rally Zlín Troják opět výrazně promluvila do celkového pořadí. „Zvolili jsme špatné pneumatiky, klouzalo to. Jinak dobrý. Čas je velmi dobrý - až neuvěřitelný,“ řekl při pohledu na časomíru po dojezdu do ČK Vladimír Barvík, což znamenalo posun na čtvrté místo průběžné klasifikace a druhé místo ve třídě N4 za Romana Krestu.

„Zrychlit asi nedokážeme, i když bychom ještě měli, aspoň na téhle vložce,“ řekl pilot po dojetí RZ 5 Slušovice. Šestá rychlostní zkouška Pindula se stala pohřebištěm špičkových českých posádek. Nejprve se stala osudnou Vojtěchu Štajfovi, a poté zde „zrušil“ svou novou EVO IX Vladimír Barvík a odstoupil z páté pozice průběžné klasifikace.

„Mů­žeme mluvit jen o štěstí, že se nám a divákům nic vážného nestalo,“ řekl pilot k hrozivě vypadající havárii. „Rádi bychom touto cestou chtěli poděkovat posádce Karel Trojan – Petr Řihák, kteří při průjezdu kolem nás okamžitě zastavili a snažili se pomoct, a to i za cenu časové ztráty, pozice a cenných bodů. A také divákům, kteří nám pomohli se dostat z havarovaného auta,“ vzkazují Vladimír Barvík a Josef Bartončík, a navrhují, pokud je to možné výše uvedenou posádku a diváky do ankety eWRC.CZ Hvězda Rally 2006 - Barum Rally.

Na otázku co bude dál s EVO IX. a s účastí na blížící se rallysprint Böttcher Rally Vyškov nám Vladimír Barvík sdělil následující: „Pokud budu zdravotně v pořádku, tak nás fanoušci motoristického sportu s největší pravděpodobností ve Vyškově uvidí, a to s Petrou Mynářovou, ale zatím ještě není rozhodnuto v jakém voze. A co se týká přestavby EVO IX tak tam je to otázka financí, kterých bohužel není nikdy dostatek.“

Eduard Klimek
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist