www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. května 2024, Svátek má Nataša, zítra Ivo

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství ČR 2006

Proč chyběl Giandomenico Basso?

31. srpna 2006 • 13:30

Zbrusu nový Fiat Punto S2000 měl být největším tahákem letošní Barum Rally Zlín. Nakonec však v pondělí před soutěží přišla omluva z továrního týmu Fiat, že se její jezdec Giandomenico Basso zlínské soutěže nezúčastní. Neobvyklé chování i formulace omluvy nehodné továrního týmu zavdávají spekulacím, proč se Basso skutečně neobjevil.

Jediná odpověď, která přišla od manažera týmu Fiat, zněla: Posádka Giandomenico Basso - Mitia Dotta se nezúčastní Barum Rally Zlín. Toť vše. Na přímý dotaz na důvod absence bylo zodpovězeno, že jej nehodlají říct. Je toto chování odpovídající továrnímu týmu? Tím se dává prostor řadě spekulací nad důvodem absence, obzvláště když k tomu dodáme fakt, že ještě v úterý týden před soutěží Giandomenico se startem na Barumce počítal a do Zlína se hodně těšil.

Asi nejčastějším odůvodněním objevujícím se v italském tisku je fakt, že se Basso stal na Rally Vinho da Madeira předčasně mistrem Evropy a místo zbytku soutěží dá přednost startu na Rally Sanremo v rámci série International Rally Challenge a návdavkem jeden či dva starty v mistrovství světa (zde se nejvíce hovoří o Turecké rally). Již teď je však jasné, že Basso na Rally Sanremo startovat nebude.

Dalším z možných důvodů je absence vhodného sportovního nářadí. Je známé, že Fiat se potýká s nedostatkem nových Punt S2000 (mimo jiné již měli o vůz zájem Ilia Tzarski či Raimund Baumschlager, oba na vůz čekali marně). Navíc jeden exemplář utopil Umberto Scandola na Ypres Westhoek Rally, druhý vůz, který měl vypůjčený od Andrea Navarry, rozbil právě na Rally Vinho da Madeira. Není také bez zajímavosti, že na Rally Alpi Orientali, která se jela ve stejném termínu jako Barumka, se Navarra představil právě s vozem, se kterým brázdil letošní tratě Giandomenico Basso...

Spekulací kolem neúčasti italského týmu se však objevuje více. Můžou být za neúčastí Bassa zdravotní problémy jeho stálého spolujezdce Mittiy Dotty? Nebo naopak přítomnost dodatečně donominovaného rýpavého technického delegáta FIA z Francie? Kdo ví. Jediným faktem je, že do Zlína zavítaly dva autobusy z Bassova fanclubu z Itálie, zatímco jejich pilot dostal příkazem, že se ve Zlíně nesmí vůbec objevit. Ani jako divák...

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
01.09.2006 14:10
Karbonyl - moderátor
Chování Fiatu je neseriózní, nezodpovědné a z pohledu Giandomenica, který do Zlína ani nesměl přijet a byl automobilkou údajně pracovně odvelen někam úlplně jinam, zcela nepochopitelné. Ať se na to dívám ze všech možných úhlů, neleze mi na povrch jediný racionální důvod, proč tovární tým takhle jedná.

Ad Peugeoty: Francouzský tovární tým se z rally jak známo stáhl. 207 S2000 má být součástí klientského programu, který bude jedinou rallyovou aktivitou Peugeotu Sport. Tzn. pokud přijde zákazník a zaplatí, dostane auto. Myslím si, že v situaci Peugeotu by byl nedostatek vozů průserem ještě více tristním, než v případě Fiatu, který jezdí jen "za sebe".
01.09.2006 00:30
Pluto - moderátor
Tykání mi nevadí, většina lidí mě zná hlavně podle přezdívky. Reklama byla vskutku obrovská, kdyby ji měl platit Fiat, tak by stála velké peníze. Ale jak už jsem psal, kdyby napsali regulerní omluvu s rozumným odůvodněním, tak budíž. Ale oni nakonec v pondělí před soutěží poslali fax s jednou holou větou, která je napsána v článku nahoře. A i ten fax je až následek telefonátu s manažerem Fiatu...
01.09.2006 00:17
HonzaWRC
Ano přístup Fiatu byl rozhodně velmi špatný a hodně mě zklamal. Stejně jako tebe (pokud mohu tykat), zvláště pokud patříš do organizačního týmu Barumky (podle přezdívky nevím o koho se jedná). Natištěné fiaty na plakátech, oficiálních programech, vstupenkách, lákání diváků v médiích... Sám jsem se velmi těšil, že konečně uvidím takové auto a hodně mě to potom mrzelo ikdyž byla barumka výborná. Zvláště špatný je potom ten přístup u omluvy, pokud takovou poslali, to se na tovární tým nesluší.
31.08.2006 22:54
Pluto - moderátor
Otázkou je, kolik bude těch Peugeotů. Jak už jsem psal, za neúčastí Bassa je od každého z výše popsaných důvodů něco. Mě spíš mrzí komunikace ze strany Fiatu, protože jsme udělali hodně pro to, aby tu startovali. Ve všech požadavcích jsme jim vyšli vstříc a oni se pak ani neomluví...
31.08.2006 22:45
HonzaWRC
Asi ano, asi máš pravdu. Mě se zdá nejpravděpodobnější příčinou toho odvolaného startu nedostatek závodních vozů. To je ale samo o sobě nepochopitelné, prostě nechápu jak je možné, že takový tým nepostaví dostatek aut tak aby stačil jak pro továrnu, tak i pro soukromé jezdce, kteří o něj mají zájem. Je to asi jako s Toyotou Corollou S2000 a VW, kde evropské týmy nejsou schopné přivést tyto auta do Evropy. Už tu dávno mohl být pořádný boj vozů S2000. Místo toho si příští rok všichni koupí Peugeoty 207, protože Fiatů bude málo a pojedou jen továrně.
31.08.2006 22:28
Pluto - moderátor
Proto jsem také napsal tento článek. Oficiální zprávu Fiat nevydal a což je nejhorší, samotnou pravdu neví ani sám Basso. Záleží na každém, co si v tom najde, s největší pravděpodobností je to od všeho něco...
31.08.2006 22:18
HonzaWRC
To Pluto: Mohu se zeptat proč to tedy tajíte? O co šlo? Mě by to rozhodně zajímalo, protože mě přístup automobilky Fiat velmi zklamal. Jde přece nejen o propagaci, o to že se na auto může podívat spousta našich jezdců, kteří by o něj mohli mít zájem, ale jde třeba také o najetí kilometrů rychlostních zkoušek, které se mohou příští rok hodit. Myslím, že startovné je pro tak velkou automobilku směšné. Opravdu je to velmi zvláštní přístup, který bych od Fiatu ani náhodou nečekal. Ale pokud něco víte, tak proč to tajit?
31.08.2006 21:46
Pluto - moderátor
Nedivit se přístupu Fiatu? Když se u nás jinde nejprodávanější auto příliš neprodává, tak propásnout jedinečnou příležitost na vynikající propagaci tohoto vozu? Z marketingového hlediska naprosto nepochopitelné :o) Ale věz, že zde opravdu šlo o něco jiného...
31.08.2006 21:29
koudy
Přístup FORDU byl jasný. Kresta by s FORDEM nedojel a takhle se svezl. FIAT GRANDE PUNTO,který je nejprodávanější v Evropě se v ČR moc nechytá tak se nedivte přístupu FIATu.
31.08.2006 14:09
Pluto - moderátor
Stejně jako sponzor neřekl, že pojede Kresta s vozem 4x4, tak i zde není něco v pořádku. Neřeší se, že vedení Fiatu dalo příkaz, aby sem nejezdil, ale proč to řeší tímto způsobem. Kdyby veřejně prohlásili, že kvůli zisku titulu končí s účastí v ME a peníze dají na jiné starty, tak nikdo ani necekne. Ale právě to mlžení kolem je podezřelé. A že zakáží Bassovi byť jen návštěvu ve Zlíně jakožto divákovi také není úplně normální...
toplist