www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. dubna 2024, Svátek má Valérie, zítra Rostislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství Evropy 2019

Erik Cais si dojel potřetí pro stříbro

10. října 2019 • 10:00

Předposlední soutěž seriálu mistrovství Evropy se odehrávala na středomořském ostrově Kypr. Za krásného slunečného počasí se posádky potýkaly s rozbitou šotolinovou tratí plnou kamení. Česká posádka Erik Cais - Jindřiška Žáková dojela s Fordem Fiesta R2T týmu Orsák Rallysport stejně jako při obou předchozích startech v Římě a na Barumce druhá v kategorii ERC3.

Erik Cais - Jindřiška Žáková (Ford Fiesta R2T) - Cyprus Rally 2019

Evropský juniorský šampionát ukončila soutěž ve Zlíně, ale na Rally Kypr byl ještě k mání kontinentální titul v kategorii ERC 3 pro jezdce na vozech s jednou poháněnou nápravou.

V minulosti se na ostrově jezdila obávaná soutěž mistrovství světa a pořadatelé letos zařadili zpátky do itineráře několik extrémně náročných úseků. Trať se vrátila do hor, kde startující čekaly úchvatné přírodní scenérie s hlubokými údolími. Už při seznamovacích jízdách bylo jasné, že na některých rychlostních zkouškách musí jezdec dát přednost chytrosti a rozvaze před rychlostí. „Zásadní bylo jet na rozbitých cestách obezřetně a učit se novému typu šotoliny,“ vysvětloval týmovou strategii Erik Cais. „Na dvou krásných vložkách v údolí, kde nebyla šotolina tak rozbitá, jsme chtěli zkusit vyhrát.“

Úvodní kilometry patřily letošnímu juniorskému mistrovi Evropy Efrénu Llarenovi s Peugeotem 208 R2. Česká posádka měla velkou krizi na RZ 2 Lefkara, kde dělala hodiny a vůz se zastavil jen půl metru od okraje rokle hluboké snad 150 metrů! „Tento pocit už nechcete nikdy zažít,“ říká 20letý jezdec. „Ale i to k rally patří...“ Další průběhu první etapy už byl pro Erika Caise pozitivní. Po změně nastavení podvozku v servisu vyhrál jeden měřený úsek a po divácké speciálce v Nicosii ztrácel na vedoucí příčku necelých 50 sekund.

Druhý den vyhrála posádka Cais – Žáková další dva měřené úseky. V závěru však české reprezentanty potrápila poškozená převodovka. „Poslední dvě vložky jsme jeli jen na první a druhý rychlostní stupeň. Převodovka trpěla, ale Fiesta R2T je odolný stroj a tak jsme druhé místo v kategorii ERC3 uhájili. Z ostrova jsme si domů přivezli obrovské množství zkušeností. Náš velký dík patří týmu Orsák Rallysport, který na Kypru už v minulosti startoval. Mohli jsme těžit z jejich poznatků a měli jsme opět perfektně připravený vůz.“

Zdeněk Weiser
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist